Nowe Renault Arkana 2024 FL nadjeżdża. Zaktualizowana identyfikacja wizualna zakotwicza tego SUV-a coupé segmentu C w nowej gamie Renault. Nowa, topowa wersja Esprit Alpine o sportowo-eleganckim wyglądzie. Wyraźne przesunięcie w górę rynku dzięki trzem poziomom wyposażenia i bogatszemu wyposażeniu technologicznemu. Przyjemność z jazdy i oszczędność paliwa dzięki w pełni hybrydowemu silnikowi E-Tech o mocy 145 KM.
Renault Arkana, zaprezentowane w październiku 2020 r. w wersji europejskiej, w pełni uosabia sukces Renaulution. Z liczbą 163.000 sprzedanych egzemplarzy (240.000 łącznie, jeśli uwzględnimy sprzedaż XM3 przez Renault Korea Motors), ten SUV coupé o charakterystycznym wyglądzie odgrywa kluczową rolę w rekonkwiście segmentu C, obok Mégane E-Tech electric i Austral.
Dynamiczna, przestronna stylistyka SUV-a typu coupé sprawia, że Arkana przełamuje tradycyjne schematy rynkowe i jest obecnie sprzedawana na kilku kontynentach, w tym w Australii, Japonii, Chile, Izraelu i Nowej Zelandii.
Jej topowe wersje – R.S. Line, a następnie E-Tech Engineered – oferujące więcej charakteru i dynamiki, w znacznym stopniu przyczyniły się do jej sukcesu, osiągając 53% miksu w Europie w 2023 roku. Pod maską klienci preferują w pełni hybrydowy silnik E-tech o mocy 145 KM. Stanowił on 63% sprzedaży w Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku. Silnik ten, który jest unikalny na rynku i oferuje niespotykaną przyjemność z jazdy w połączeniu z doskonałą wydajnością paliwową, jest drugim najważniejszym kryterium wyboru pojazdu, po jego wyglądzie.
Nowy wygląd
Renault prezentuje dziś nową Arkanę, która oprócz oryginalnego designu łączącego płynność, prezencję i solidność, zawiera nową tożsamość marki, aby jeszcze bardziej podążać za „Nową Falą”. Logo Renault „Nouvel’R” zostało wkomponowane w osłonę chłodnicy, pośrodku czarnego pasa o wysokim połysku, który łączy się z reflektorami. Razem tworzą płaską, gładką powierzchnię dodającą elegancji.
Projekt „Nouvel’R” służy jako podstawa dla nowego motywu grilla, opartego na powtarzaniu rombów. Boczne linie każdego rombu wyróżniają się wizualnie dzięki efektowi 3D, który je pogłębia i nadaje całości charakteru. W zależności od wersji (Evolution, Techno, Esprit Alpine), linie te są dostępne w kolorze czarnym, satynowym chromie lub czarnym chromie, co stanowi charakterystyczny krok w kierunku wyższej klasy. Co więcej, pionowa obróbka grilla zapewnia większą spójność z elementem w dolnej części zderzaka.
Charakterystyczne aerodynamiczne ostrze z poprzednich wersji R.S. Line i E-Tech Engineered zdobi teraz zderzak w wyższych wersjach Techno i Esprit Alpine. Pasuje on do koloru nadwozia w wersji Techno i jest dostępny w kolorze Satin Grey w wersji Esprit Alpine.
Wreszcie, z tyłu, logo umieszczone na środku tylnej klapy jest, podobnie jak z przodu, wykończone w kolorze Black Chrome, który jest również używany do napisów i jako kolor rur wydechowych. W międzyczasie reflektory zostały lekko przydymione kryształem, co dodaje im nowoczesności.
Chromowane elementy dekoracyjne (osłona chłodnicy, obramowania okien itp.) zniknęły z całej gamy na rzecz czerni, satynowej czerni i czerni o wysokim połysku, w zależności od wersji.
Nowa wersja Alpine Esprit
Podobnie jak najnowsze modele w gamie Renault, nowa Arkana jest teraz dostępna w wysokiej specyfikacji wykończenia Esprit Alpine, o sportowo-eleganckim wyglądzie, który idealnie pasuje do osobowości pojazdu.
Oprócz przedniego zderzaka w kolorze Satin Grey, wykończenie to wyróżnia się na zewnątrz specjalną plakietką Schist Grey otoczoną czarną obwódką o wysokim połysku, umieszczoną w obramowaniu błotnika. Nowe 19-calowe koła o ażurowym wzorze nadają nowemu modelowi Arkana bardziej formalny i sportowy wygląd. Aerodynamikę tylnej klapy poprawia nowy spojler z podwójnym wycięciem nawiązującym do kształtu dachu.
Wewnątrz fotele są mieszanką ECO TEP (10% materiałów pochodzenia biologicznego) i zamszu, z większą proporcją zamszu niż w poprzednich topowych wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Fotele mają niebieskie poziome szwy i logo Alpine na oparciu. Pasy bezpieczeństwa mają również dwa niebieskie paski.
Panele drzwi i kierownica mają niebiesko-biało-czerwone przeszycia, a część deski rozdzielczej naprzeciwko pasażera z przodu ma wykończenie z efektem łupka, które jest zarówno stonowane, jak i eleganckie.
Wreszcie, niezależnie od wybranego silnika, wnętrze Esprit Alpine w wersji nowego Renault Arkana jest wyposażone w elektroniczną skrzynię bez mechanicznych połączeń.
Ulepszona oferta i nowa gamą
Gama nowego Arkana to trzy poziomy wyposażenia: Evolution, Techno i Esprit Alpine.
Począwszy od wersji Evolution, gama została wzbogacona o nawigację w standardzie z systemem multimedialnym Renault EASY LINK. System jest również bezprzewodowo kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Cyfrowy ekran na desce rozdzielczej zachował przekątną 7 cali, ale teraz wyświetla informacje na większym obszarze.
Oprócz aerodynamicznego zderzaka w kolorze nadwozia, wersja Techno wyróżnia się kołami, które zostały przeniesione z poprzednich wersji R.S. Line i E-Tech Engineered. Logo i tylny napis są przyciemniane w kolorze satynowego chromu.
W pełni hybrydowy silnik E-Tech 145 KM z trybem E-save
W pełni hybrydowy silnik E-Tech o mocy 145 KM zapewnia nowemu Renault Arkana niezrównaną przyjemność z jazdy: płynny napęd elektryczny, dynamikę i wydajność. Łączy on w sobie dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i rozrusznik HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 18 kW) oraz 4-cylindrowy silnik benzynowy 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), w połączeniu z inteligentną wielotrybową skrzynią biegów z bezsprzęgłowymi sprzęgłami kłowymi i akumulatorem o pojemności 1,2 kWh.
Skrzynia biegów ma 4 biegi dla silnika benzynowego i 2 biegi dla głównego silnika elektrycznego. W pełni hybrydowy silnik E-Tech oferuje więc do 14 kombinacji pracy między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym, zapewniając optymalną oszczędność paliwa.
Rozruch jest zawsze elektryczny. Możliwa jest jazda do 80% czasu w trybie w pełni elektrycznym w mieście, przy oszczędności paliwa do 40% w cyklu miejskim w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Dzięki wydajności tego układu napędowego emisja CO2 jest ograniczona do zaledwie 105 gramów/km, co jest doskonałym poziomem w tej kategorii. Jednocześnie można cieszyć się ciszą oferowaną przez napęd elektryczny, bez konieczności ładowania.
W pełni hybrydowy silnik E-Tech o mocy 145 KM w nowej Arkanie jest wyposażony w funkcję e-save. Dostępna za pośrednictwem centralnego ekranu w ustawieniach pojazdu lub w ustawieniach trybu jazdy w wersjach wyposażonych w ustawienia MULTI-SENSE, zapewnia utrzymanie minimalnego poziomu naładowania akumulatora na poziomie 40%. Oznacza to, że w razie potrzeby istnieje rezerwa na jazdę w trybie elektrycznym lub na ciągłe wspomaganie silnika spalinowego na stromych pochyłościach, na przykład w górach.
Lepsze wrażenia z jazdy
Nowa Arkana bazuje na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez Alians. Platforma ta jest znana ze swojej wydajności i przyjemności z jazdy, dzięki czemu jest bardzo wszechstronna i oferuje kierowcy wydajne prowadzenie w dużym komforcie.
Pewne trzymanie się drogi Nouvel Arkana jest wspierane przez układ kierowniczy tylnej osi, który zapewnia dużą stabilność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Ruchy boczne są ograniczone, nawet na najbardziej nierównych drogach. Wydajność układu jezdnego jest zwiększona dzięki precyzyjnemu, bezpośredniemu układowi kierowniczemu, podczas gdy zwinność pojazdu korzysta z promienia skrętu między krawężnikami ograniczonego do 11,2 metra.
Kiedy będzie można zamawiać?
Zamówienia na Nowe Renault Arkana zostaną otwarte latem 2023 roku, w zależności od kraju.
Najnowsze komentarze