dacia v6 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Sandrider V6 na afrykańskim szlaku. 2759 kilometrów walki

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
renault boreal Wiadomości
Wiadomości

Nowy 7-osobowy Renault Boreal przyłapany w czasie testów. Będzie wersja pickup?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
citroen xantia Wiadomości
Wiadomości

Citroën Xantia – test na dystansie 20.000 kilometrów! „Latający dywan”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen DS
Wiadomości

Citroën DS z 1972 roku w salonie DS Automobiles w Gdańsku. Klasyka i nowoczesność

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Najmocniejszy SUV w gamie Dacii.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-07-22
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
4.9k
A A
29
Dacia Duster

Nowa Dacia Duster 1.3 TCe z silnikiem o mocy 150 KM kosztuje 70 tysięcy złotych. Jest to najmocniejszy Duster na rynku. Przejechaliśmy nim po różnych drogach blisko 1.500 kilometrów. Jeździliśmy w mieście, pod miastem, w lesie, na drogach szybkiego ruchu i po autostradach. Próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie czy warto kupić Dustera w takiej wersji.

dacia duster 1 3 tce 105 Wiadomości

Nowego Dustera opisywaliśmy Wam już nie raz. Więc jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny i środek po zmianach to odsyłam do tych testów. Wyposażenie wersji testowej i jej ceny opisaliśmy z kolei w tym materiale, zapowiadającym test. Napiszę tylko tyle, że  z zewnątrz auto nieco się zmieniło, wygląda nowocześniej i bardziej dojrzale, natomiast dużo większe zmiany są w środku – nowa konsola, nowe fotele i materiały – to wszystko sprawia lepsze wrażenie, jest wygodniej i ciszej.

duster czy kadjar 103 Wiadomości

Duster: Komfort i bezpieczeństwo tak, sport nie!

Przejdźmy więc do wrażeń z jazdy. Na tle części konkurencji Duster jest komfortowym samochodem, o ile jako komfort definiujemy pracę zawieszenia czy wygodę wnętrza. Zawieszenie pracuje cicho, jest w miarę miękkie, ale bez nadmiernej przesady, w środku jest dość wygodnie i cztery wysokie osoby nie powinny narzekać. Komfort zawieszenia lepiej odczuwa się z przodu, tył – prawdopodobnie przez konstrukcję kanapy – zdaje się mniej amortyzować.

dacia duster 1 3 tce 100 Wiadomości

Jednostka 150 KM wydaje się oferować dynamiczną jazdę i prawie sportowe wrażenia. Ale jeśli szukacie prawdziwego sportu, to Duster na pewno nie jest dla Was! To samochód, który nawet z tak mocnym silnikiem nie traci swojego charakteru SUVa. Przyspieszenie będzie oscylowało wokół 9,5-10 sekund do setki, bo kształt nadwozia nie jest zoptymalizowany do pokonywania oporów powietrza.

Ale z tymi 150 końmi mechanicznymi pod maską można czuć się całkiem bezpiecznie. W zasadzie trudno było mi znaleźć sytuację na drodze, w której czułbym się niepewnie. Jeśli trzeba przyspieszyć to zwykle nie trzeba nawet redukować biegu. Po prostu mocniejsze wciśnięcie pedału w podłogę powoduje, że Duster chętnie przyspiesza i wielokrotnie zadziwiał innych kierowców. nawet na szóstym biegu przyspieszanie jest równomierne prawie do maksymalnej prędkości.

dacia duster 1 3 tce 103 Wiadomości

Duża elastyczność to moim zdaniem największa zaleta samochodu w tej wersji – w mieście nie trzeba zbyt wiele pracować biegami, bo w sporym zakresie prędkości można korzystać po prostu z jednego – na przykład jechać na piątce. Benzynowy silnik zachowuje się bardzo kulturalnie i miękko, chociaż gdy porównaliśmy go z Kadjarem, okazało się, że można jeszcze lepiej i Renault ma tu prymat.

500 kilometrów na tylnej kanapie

Niektórzy z naszych komentujących pytali, jak się jedzie na tylnej kanapie. Wziąłem kierowcę na jeden z wyjazdów i przez 500 kilometrów jechałem z tyłu. Przy fotelu przednim pasażera, ustawionym tak, żeby wysokiej osobie nie było ciasno, siedziałem wygodnie na kanapie i notowałem wrażenia z jazdy na komputerze. Owa kanapa nie jest wyprofilowana, więc przy dynamicznej jeździe warto się czegoś złapać. Ilość miejsca również może nie poraża – można powiedzieć, że jest go wystarczająco dla wysokiego dorosłego.

dacia duster 1 3 tce 101 Wiadomości

Wyciszenie jest lepsze, chociaż są minusy

Nowy Duster jest znacznie lepiej wyciszony niż poprzednik. Mniej więcej do 130 km/h w kabinie można spokojnie rozmawiać. Silnik słychać nieco powyżej 3 tysięcy obrotów, których przy normalnej jeździe się nie przekracza. Ale jeśli szukacie w aucie idealnej ciszy, warto wybrać się na jazdę próbną, żeby potem nie było zaskoczenia. To jest samochód budżetowy i oszczędności gdzieś należało poczynić.

Duster: Spalanie średnie 8,2 litra na 100 kilometrów

duster 150 km 100 Wiadomości

Wielu z naszych Czytelników pytało, jakie spalanie będzie miał Duster z najmocniejszych silnikiem. Po 1.500 kilometrach przejechanych tras możemy powiedzieć, że około 8 litrów na 100. Można zejść z wynikiem, jeżdżąc znacznie oszczędniej – ja próbowałem samochód zmusić do maksymalnie dynamicznej jazdy w każdych warunkach. I miałem z tego dużo frajdy, bo Duster na wiele pozwala.

duster 100 Wiadomości

Spalanie na autostradzie – 8,9 litra na 100 km

Jadąc po autostradzie samochód spala średnio 8,93 litra na 100 kilometrów – poniżej wynik z krótszego dystansu, który rejestrowaliśmy z samochodu. Jazda licznikowe 145 km/h, średnia 136 km/h (polskie autostrady są pełne niespodzianek do wyprzedzenia).

duster 102 Wiadomości

Zachowanie na zakrętach

Szybka, dynamiczna jazda po krętych mazurskich drogach pozwoliła mi też lepiej poznać charakterystykę zawieszenia. Wysokie nadwozie nie zachęca oczywiście do szaleństw, ale w żadnym momencie nie czułem też, że Duster przekracza jakieś granice – zachowanie w zakrętach jest wręcz poprawne. Podkreślam, że na pewno nie jest to auto to sportowych szaleństw. Układ kierowniczy daje jednak wystarczająco dużo informacji zwrotnej, by jechać bezpiecznie.

duster 101 Wiadomości

Podsumowanie

Dacia Duster 1.3 TCe z silnikiem 150 KM to samochód, który pozwala pewnie i bezpiecznie wyprzedzać i jest wyjątkowo elastyczny. Z tym silnikiem jeździ się rzeczywiście przyjemnie, chociaż nie ma co oczekiwać sportowych doznań. Ponieważ cena wkracza już w sferę, gdzie oferowany jest choćby Renault Kadjar 1.3 TCe z silnikiem o mocy 140 KM, można się zastanowić czy warto kupować Dustera w topowej specyfikacji.

Czy warto więc kupić Dustera z tym silnikiem? Dla wielu osób cena może być już zbyt wysoka i będą raczej optowali za 105 konnym silnikiem 1.6 SCe, również w wysokiej wersji wyposażenia. Alternatywą może być też nieco tańszy 1.3 TCe o mocy 130 KM.

Nowa Dacia Duster – film z naszych testów

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia duster 1 3 tce 105 Wiadomościdacia duster 1 3 tce 103 Wiadomościdacia duster 1 3 tce 100 Wiadomościdacia duster 1 3 tce 101 Wiadomościduster 101 Wiadomościduster 102 Wiadomościduster 100 Wiadomości

Originally posted 2019-03-31 10:13:48.

3.7 10 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia spring Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

2025-05-19
dacia duster journey 1 Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

2025-05-18

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

2025-05-17

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

2025-05-17
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1852Tweet1088Udostepnij305
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

001. Test Diesel czy benzyna czyli Renault Capturami po Bałkanach Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur 1.2 TCe kontra 1.5 dCi – diesel czy benzyna, czyli Capturami po Bałkanach. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-08
peugeot 3008 gt hev 145 km 023 Wiadomości
Testy

Test: nowy Peugeot 3008 GT HEV 145 KM 2025. Hybrydowy SUV

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-04-21
Renault Arkana E Tech – pierwsza jazda 27 Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
Citroen C4 Cactus - test, opinia, ceny
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 2018 – ugrzeczniony komfortowy crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-06-13
Renault Megane RS
Testy

Test: Renault Megane RS 300 KM – mistrz zakrętów na polskich drogach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-20

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Renault Kwid poddany testom zderzeniowym

Fiat, Alfa Romeo i Jeep. Wielka akcja serwisowa Stellantis w USA, ale problem może dotyczyć też aut importowanych indywidualnie

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 43-44/2024. DS 4 wygrywa z Lexusem UX!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz