• Najnowsze
Peugeot 3008 Hybrid4

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 – jazda 300-konnym SUV-em to prawdziwy relaks

2020-10-12
Renault Megane eVision

Nowe Renault Megane-e z systemem My Link. Google na pokładzie samochodu

2021-01-18

Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany na ulicy, tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu

2021-01-18
Dacia Spring

Nowa Dacia Spring – kiedy trafi na polski rynek?

2021-01-18
Dacia Sandero, cena, cennik

Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie

2021-01-18

Komfortowa wyprzedaż 2020 w Citroënie. Opusty do 7.000 zł

2021-01-18

Tajny projekt Citroena: ciągnik 4×4 testowany w opactwie

2021-01-18

Nowa Dacia Grand Duster została stworzona przez twórcę projektu Renault Kadjar

2021-01-18
Renault Ezoom Yi

Renault Ezoom Yi – nowy elektryczny sedan trafi do Europy

2021-01-18

Nowy Citroën C4 chwalony przez Niemców z Auto Bild. „kompaktowy crossover Citroëna imponuje”

2021-01-18

Jakie są motoryzacyjne oczekiwania naszych Czytelników?

2021-01-17
poniedziałek, 18 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 – jazda 300-konnym SUV-em to prawdziwy relaks

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-10-12
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania9min czytania
769 8
18
Peugeot 3008 Hybrid4
666
UDOSTĘPNIEŃ
2.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Citroen DS4 dla kobiety czy faceta? We dwoje o luksusowej Cytrynie

Jak wiele może zmienić w samochodzie napęd hybrydowy? Prawie wszystko! Przy pierwszym kontakcie z Peugeot 3008 HYbid4 miałam mieszane uczucia. Z jednej strony to przecież prawie ten sam kompaktowy SUV II generacji a z drugiej, zupełnie inny model: mocniejszy i stawiający komfort na wyższym poziomie. Czy spełnił moje oczekiwania? Zdecydowanie, choć ideałem nie jest.

Pierwsze kilometry, które przejechałam Peugeot 3008 HYbrid4 sprawiły, że na myśl nasuwało mi głównie jedno słowo: „komfort” a przez kolejne właściwie nie chciało mi się już z tego samochodu wysiadać. W głowie rodziły się nowe pomysły na podróże i choć nie wszystkie zostały zrealizowane, przejechałam Peugeotem 3008 Hybrid4 łącznie 1260 km. Wracając jednak do komfortu, kompaktowy SUV francuskiej marki posiada dobrze wyprofilowany fotel z pianką o odpowiedniej miękkości, mnóstwo ustawień pozycji za kierownicą, świetne wyciszenie wnętrza, nawet przy prędkościach autostradowych, a także zawieszenie, które radzi sobie z większością nierówności. No dobrze, ale to wszystko mieliśmy w przypadku spalinowego modelu, jednak w 3008 HYbrid4 komfort wchodzi na nowy, wyższy poziom. Bo ani w benzynie, ani w dieslu jazda nie była tak płynna i relaksująca a samochód tak chętnie nie poddawał się woli kierowcy, jak w 300-konnej hybrydzie.Peugeot 3008 HYbrid4

Czy Peugeot 3008 HYbrid4 jest ekonomiczny?

Producent podaje w katalogu zużycie paliwa na poziomie 1,4 l/100 km i nie trzeba dogłębnej ekspertyzy, by stwierdzić, że w realnym użytkowaniu takiego rezultatu nie osiągniemy. Wynik może skusić kierowców dbających o niskie rachunki za paliwo, ale do danych z niedoskonałego, jakby nie było cyklu testowego WLTP możemy zbliżyć się tylko z zapasem energii w akumulatorze.

Bateria o pojemności 13,2 kWh rozładowała nam się po przejechaniu pierwszych 55 km. Trasa biegła głównie w mieście w trybie Hybrid. Komputer przekonywał, że średnie zużycie benzyny wynosi zaledwie 0,4 litra na 100 km. Wynik piękny, ale niestety cieszyliśmy się nim jedynie przez chwilę. Gdy główną rolę w napędzie SUV-a przejął silnik spalinowy, apetyt na paliwo wyraźnie wzrósł. Po przejechaniu 350 km komputer wskazywał 6,7 l/100 km.

Gdy straciliśmy zasięg na prądzie podjęliśmy się wyzwania naładowania pojazdu publiczną ładowarką, w końcu to 3008 w wersji „Plug-in Hybrid”, ale trzy opcje, które znajdowały się na trasie okazały się nie do zaakceptowania. Albo czas ładowania wynosił ponad 10 godzin, albo urządzenia były nieczynne… Ot, nasza Polska. Wreszcie zrezygnowałam z szukania szybkiej, działającej ładowarki i już po dotarciu do celu skorzystałam z najbardziej oczywistej opcji w moich stronach: gniazdka domowego. Czas pełnego ładowania wyniósł 8 godzin i 40 minut.

Optymalnym rozwiązaniem byłoby ładowanie pojazdu w nocy, by każdego ranka z zadowoleniem na twarzy wyjeżdżać do pracy z pełnym akumulatorem, ciesząc się zarówno niskim zużyciem paliwa, jak i dynamiczną jazdą. Niestety nie dane nam było skorzystać z tego przywileju ze względu na brak własnego źródła prądu w łatwo dostępnym dla samochodu miejscu. Na ponad 1200 km udało się nam się naładować akumulator do pełna z gniazdka tylko jeden raz, więc i spalanie było stosunkowo wysokie, zwłaszcza jeśli pamiętamy obietnice producenta w tym zakresie. Istnieje również możliwość ładowania za pomocą silnika spalinowego, ale w tym przypadku pragnienie pojazdu wzrośnie i to znacznie. Na odcinku ponad 200 km, w trybie ładowania akumulatorów silnikiem benzynowym Peugeot 3008 HYbrid4 pił średnio 8 l/100 km. Na koniec testu komputer pokładowy wydał werdykt: 7,4 l/100 km średniego spalania, czyli bardzo daleko od danych WLTP.

Peugeot pozwala na wybór ilości odzyskiwanej energii wyrażonej w kilometrach zasięgu. Do wyboru mamy opcje: 10, 20 lub „max” kilometrów, które przydadzą nam się do bezgłośnego pokonywania zatłoczonych ulic, kiedy znów dotrzemy do miasta. Trochę szkoda, że komputer nie pamięta ustawienia i po każdym uruchomieniu auta musimy klikać w ekran, by ponownie wybrać tę funkcję. Przepływ energii elektrycznej jest widoczny na wyświetlaczu zlokalizowanym nad kierownicą lub na 8-calowym ekranie dotykowym. Peugeot 3008 HYbrid 4 posiada tryb „B” ustawiany dźwignią automatycznej skrzyni, który pozwala odzyskać więcej energii podczas hamowania. Wytracanie prędkości jest wówczas intensywniejsze. Wystarczy zdjąć nogę z gazu a pojazd bez użycia pedału hamulca z łatwością się zatrzyma.

Dynamiczny i cichy

Silniki elektryczne Peugeot 3008 Hybrid4 dają dużą satysfakcję z prowadzenia auta, bezgłośną jazdę i brak wibracji  przy niskich prędkościach. Co ciekawe, napęd elektryczny pomaga jednostce benzynowej nawet, gdy komputer pokazuje 0 zasięgu na prądzie i umożliwia ruszanie z miejsca w taki sposób, by nikt nas nie usłyszał.

Do dyspozycji kierowcy jest według danych producenta 300 KM mocy (sprawdź ile wyszło na hamowni) oraz potężny moment obrotowy pochodzący z trzech silników: benzynowego PureTech 1.6 o mocy 200 KM oraz dwóch elektrycznych o mocy 108 KM każdy. Pierwszy silnik elektryczny napędza przednią oś a drugi tylną. W efekcie producent uzyskał napęd na wszystkie koła, którego do tej pory w ofercie 3008 brakowało. Peugeot jest w uprzywilejowanej pozycji, ponieważ bliźniaczy model Citroen C5 Aircross PHEV można zamówić wyłącznie napędem na dwa koła i mocą 225 KM.

Jazda hybrydowym SUV-em jest pełna animuszu, mało tego, wyprzedzanie staje się prawdziwą przyjemnością, można nawet uznać, że odpręża. Żwawe nabieranie prędkości odbywa się z wyjątkową lekkością i będzie głównym czynnikiem wpływającym na wybór modelu z napędem hybrydowym. Nie za bardzo przypadła mi do gustu leniwa reakcja na gwałtowne naciśnięcie hamulca. Opóźnienie (niewielkie, ale jednak) w krytycznej sytuacji może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo.

SUV potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 235 km/h. Dla porównania, wersja z silnikiem 2.0 Blue HDi uzyskuje pierwszą setkę po upływie 9 sekund, natomiast najmocniejsza 180-konna benzyna potrzebuje do osiągnięcia tego celu sekund 8.

Masa Peugeot 3008 HYbrid4 wynosi 1853 kg, hybrydowy model jest więc cięższy od wersji z dieslem (1569 kg), ale z pełnym akumulatorem wydaje się jakby dodatkowe kilogramy nie istniały. Przy niższych prędkościach i podczas parkowania docenimy zwrotność pojazdu i lekkość z jaką pracuje układ kierowniczy oraz niewielki promień skrętu. Od kompaktowego SUV-a wiele można by przenieść do niektórych modeli miejskich.

Ile walizek zmieścimy do Peugeot 3008 Hybrid4?Peugeot 3008 HYbrid4

Kabina pojazdu nie uległa zmianie w porównaniu do samochodu spalinowego, ale nie da się ukryć, że wciąż jest nowoczesna, ergonomiczna i znakomicie wypada na tle konkurencji. Pewnie dlatego Peugeot nie zdecydował się na zmiany wnętrza przy face liftingu. Bagażnik pojazdu ma pojemność 395 litrów, czyli o 125 litrów mniej niż w wersjach z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Nie licząc brakującego schowka pod podłogą, wymiary pod tylną klapą wciąż są takie same. Przestrzeni będzie zatem pod dostatkiem nawet podczas rodzinnego, wakacyjnego wyjazdu. Testowy Peugeot 3008 Hybrid4 połknął jedną walizkę na bagaż rejestrowany, trzy „kabinówki” oraz dwie malutkie walizki na bagaż podręczny bez ingerencji w konfigurację wnętrza i z przykrością muszę stwierdzić, że… zabrakło mi walizek, by sprawdzić pełne możliwości transportowe samochodu. Jeśli chcemy przewieźć więcej, wystarczy dwoma ruchami od strony bagażnika złożyć oparcia tylnych foteli. Wówczas do dyspozycji mamy aż 1357 litrów.

Jedna hybryda czy dwa benzyniaki?

W polskiej ofercie marki zagościł już model po face liftingu. Producent zmienił głównie wygląd zewnętrzny, systemy wspomagania prowadzenia, politykę poziomów wyposażenia i cennik. Peugeot 3008 HYbrid4 jeszcze bez reflektorów w kształcie kłów kosztował ok. 200 tys. zł (wersja GT Line). Odświeżony model można zamówić już od wersji Allure a co za tym idzie jest nieznacznie tańszy (!). Jego cena wynosi 197.500 zł. Do testów otrzymaliśmy wersję GT z dodatkami wyszczególnionymi poniżej, który wyceniono na zauważalne 227.600 zł. Za niewielką dopłatą moglibyśmy zamówić dwa Peugeoty 3008 po liftingu z silnikiem 1.2 PureTech 130 jednak przyjemność jazdy wersją HYbrid4 jest nieporównywalnie większa od dużo słabszego i pozbawionego zalet silników elektrycznych SUV-a a nawet dwóch ;-) Hybrydowy model znacznie przewyższa dynamiką wersję z dieslem, daje możliwość jazdy z napędem na wszystkie koła, ale nie liczmy na niskie spalanie. Ze względu na cenę, nie będzie wyborem zbyt częstym, ale cieszy fakt, że w dobie rezygnacji z większych i mocniejszych silników, Peugeot dodał na szczycie swojej oferty opcję dla miłośników szybszej jazdy.

Peugeot 3008 HYbrid4 – opcje dodatkowe:

  • Lakier perłowy Biały Nacre – 3500 zł
  • Alarm – 1600 zł
  • Ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 Kw – 1500 zł
  • Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika – 2400 zł
  • Otwierany panoramiczny szklany dach z roletą i podświetleniem LED – 5000 zł
  • System Hi-Fi FOCAL Premium (The French Acoustic Signature) – 3600 zł
  • Tuner cyfrowy DAB (Digital Audio Broadcasting) – 800 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona + Gniazdo 230V – 700 zł
  • Pakiet City 2: przednia kamera 180 st. + Park Assist – 2600 zł
  • Pakiet Elektryczny i funkcja masażu w fotelach przednich – 6000 zł

Galeria

Peugeot 3008 HYbrid4Peugeot 3008 HYbrid4Peugeot 3008 Hybrid4

Newsletter

4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008C5 AircrossCitroenPeugeot
Udostepnij266Tweet167Udostepnij47
Poprzedni

Gosia Rdest nominowana w plebiscycie „The Best of Moto”

Następny

1.000 euro dopłaty do używanych samochodów elektrycznych i 100.000 ładowarek do 2021 r.

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

1.000 euro dopłaty do używanych samochodów elektrycznych i 100.000 ładowarek do 2021 r.

Dacia Sprin

Dacia Spring - oficjalna zapowiedź elektrycznego modelu

Nowy elektryczny Citroën C4 testowany na polskich drogach!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • ŁukaszWwa o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Grzegorz o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Anonimowo o Nowa Dacia Spring – kiedy trafi na polski rynek?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Kierowca o Nowa Dacia Grand Duster została stworzona przez twórcę projektu Renault Kadjar
    • max o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Maro o Nowe Renault Megane-e z systemem My Link. Google na pokładzie samochodu
    • Krzysztof Gregorczyk o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowe Renault Megane-e z systemem My Link. Google na pokładzie samochodu
    • Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany na ulicy, tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu
    • Nowa Dacia Spring – kiedy trafi na polski rynek?
    • Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Komfortowa wyprzedaż 2020 w Citroënie. Opusty do 7.000 zł
    • Tajny projekt Citroena: ciągnik 4×4 testowany w opactwie
    • Nowa Dacia Grand Duster została stworzona przez twórcę projektu Renault Kadjar
    • Renault Ezoom Yi – nowy elektryczny sedan trafi do Europy
    • Nowy Citroën C4 chwalony przez Niemców z Auto Bild. „kompaktowy crossover Citroëna imponuje”
    • Jakie są motoryzacyjne oczekiwania naszych Czytelników?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    18
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.