Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 KM – nowy wygląd, wnętrze i napęd. Jak jeździ SUV po liftingu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-25
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
1.3k
A A
10
IMG 4096 Testy

Renault Kadjar po face liftingu oferuje nam lekko urozmaicony wygląd, odnowione wnętrze oraz co nieco świeżości pod maską. Czy to wystarczy, aby odciągnąć klientów od innych kompaktowych SUV-ów znajdujących się na rynku? Zadanie nie należy do łatwych. Czym przekona nas Renault Kadjar? Sprawdziliśmy podczas jazd testowych egzemplarzem wyposażonym w jednostkę 1.3 TCe o mocy 160 KM.

Renault Kadjar już w momencie, gdy wjechał na motoryzacyjną scenę w 2015 roku, był jednym z najładniejszych i najciekawszych propozycji na rynku kompaktowych SUV-ów, ale nawet pojazdy, na które spoglądamy z przyjemnością, wymagają od czasu do czasu choćby subtelnych zmian, w końcu konkurencja nie śpi i nieustannie dodaje do segmentu własne propozycje. Renault Kadjar na pierwszy rzut oka nie zmienił się zbyt wiele, ale czasem nawet drobne szczegóły potrafią zdziałać cuda. No dobrze, może o cudach w tym przypadku mówić nie możemy, aczkolwiek poprawki, które zastosowała marka Renault jak na mój gust w zupełności wystarczyły dla odświeżenia wizerunku pojazdu.IMG 4114 Testy

Peugeot 408 – reklama

Projektanci Renault lekko odmienili linię przednich i tylnych reflektorów, światła przeciwmgielne zostały osadzone w większych wnękach, z kolei osłona chłodnicy została podkreślona poziomymi urywanymi liniami. Kadjar został wyposażony w zintegrowane kierunkowskazy, a w ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia, w tym Iron Blue, który otrzymaliśmy do testów. Zdania na temat niebieskiej barwy lakieru były podzielone i moje „wygląda świetnie”, konkurowało z głosem drugiego kierowcy, który mówił: „wszystko byłoby super, gdyby nie ten kolor” ;-) Zewnętrzny lifting Renault Kadjar to zarówno „tylko tyle”, bo zmian nie było zbyt wiele i „aż tyle”, bo po co na siłę poprawiać coś, co i tak wygląda dobrze? ;-)

Wnętrze – komfortu nie brakuje

Marka Renault nieco bardziej przyłożyła się do odświeżenia wnętrza pojazdu. Poprawiono jeden z najważniejszych elementów w samochodzie, czyli fotel kierowcy. Fotel posiada duże, wysuwane siedzisko i został wypełniony bardziej sprężystą pianką. Wiele możliwości ustawienia wysokości, pochylenia oparcia oraz dwie płaszczyzny regulacji kierownicy, umożliwiają prawie idealne dopasowanie pozycji chyba do każdej sylwetki kierowcy (sprawdziliśmy dla wzrostu 172 i 192 cm). Z kolei nasze plecy będą wdzięczne za regulację odcinka lędźwiowego, który znalazł się na pokładzie testowanego przez nas egzemplarza. Kadjar jest samochodem przestronnym i nawet wyższy z wspomnianych wyżej kierowców, nie krył zadowolenia z ilości miejsca na pokładzie. Do drugiego rzędu wciśniemy trzy dodatkowe osoby. Brak tunelu środkowego sprawia, że osoba zasiadająca na miejscu najbardziej kontaktowym, wygodnie ułoży swoje stopy na podłodze, aczkolwiek o komforcie jazdy na długim odcinku, możemy mówić raczej w konfiguracji 4-osobowej.IMG 4107 Testy

Wnętrze prezentuje się świeżo, zostało wykończone miłymi dla oka i miękkimi w dotyku materiałami. Przyjemną atmosferę zapewnia podświetlenie wnętrza w różnych wersjach kolorystycznych, a także system nagłośnieniowy Bose. Dźwięk audio zapewnia czysty dźwięk bez nadmiernie dudniących basów, aczkolwiek za te wrażenia dźwiękowe musimy dopłacić ekstra 3.000 zł. Widoczność za kierownicą Kadjara jest dobra zarówno przez przednią, jak i tylną szybę, a podczas zmian pasa ruchu pomogą duże lusterka boczne. Przy ostrzejszych zakrętach pole widzenia ograniczają szerokie przednie słupki. Podróż Kadjarem będzie jazdą w ciszy, w towarzystwie przede wszystkim dźwięków muzyki lub głosu naszego rozmówcy. Na wytłumienie wnętrza pojazdu żaden z kierowców ani pasażerów nie narzekał.

Nowy ekran, szybka reakcja na dotyk

Face lifting wprowadził do wnętrza Renault Kadjar nowy 7-calowy ekran systemu multimedialnego R-LINK 2. Niewielkim zmianom poddano interfejs, mamy więcej dotykowych przycisków, a reakcja na naciśnięcie palca jest szybka i nie sprawiała nam żadnych problemów. Smartfon zarówno z systemem Android jak i IOS połączył się błyskawicznie, a urządzenie, z którym większość ludzi nie rozstaje się na krok, możemy umieścić na dużej półeczce znajdującej się pod ręką kierowcy. Obsługa większości funkcji jest intuicyjna, obraz na wyświetlaczu czytelny, aczkolwiek rozdzielczość kamerki cofania mogłaby być nieco lepsza.20190121 150408 Testy

Warto przeczytać!

renault clio v6 Testy

Prawie nowe Renault Clio V6 do kupienia w Polsce. Przebieg to zaledwie 2000 km ale cena gigantyczna

2025-11-15
renault 4 9 Testy

Renault 4CV jako taksówka w Japonii: niezwykła historia francuskiej legendy z lat 50.

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

2025-11-15

W samochodzie odnowiono panel klimatyzacji, manualne pokrętła znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Renault wykorzystało pokrętła z malutkimi wyświetlaczami informującymi o temperaturze, podobne do zastosowanych w Dacii Duster. Cyfry są duże i czytelne, aczkolwiek w moim odczuciu regulacja powinna być nieco bardziej reaktywna. Trochę się trzeba nakręcić, aby podnieść lub obniżyć temperaturę o kilka stopni. Face lifting Renault Kadjar objął także drobnostki takie jak: przyciski otwierania szyb i regulacji lusterek.

Duży bagażnik, praktyczne wnętrze

Renault Kadjar oferuje komfortowe wnętrze z wieloma miejscami do przechowywania drobnych przedmiotów. Podłokietnik ma głęboki schowek, a zakupioną na stacji benzynowej 1,5-litrową butelkę z wodą ulokujemy we wnękach drzwiowych. Renault Kadjar może służyć jako samochód 5-osobowy, wówczas mamy do dyspozycji bagażnik o pojemności 472 litrów. Jeśli jednak zamierzamy podróżować we dwoje, to pod tylną klapą przewieziemy zarówno bagaże będące czystą koniecznością, jak i te nieco mniej przydatne. Maksymalna pojemność wynosi bowiem przyzwoite 1478 litrów, jest więc taka sama jak przed face liftingiem. Złożenie tylnych oparć trwa moment, wystarczy pociągnąć za uchwyt od strony bagażnika lub jak kto woli, składać każdy fotel z osobna z pozycji drugiego rzędu, aczkolwiek druga opcja trwa dłużej ;-) Płaska powierzchnia bagażnika Kadjara ułatwia pakowanie, a jeśli wciąż będzie brakowało nam schowków, wystarczy zajrzeć pod podłogę, tam też się sporo zmieści. Niesforne pasy foteli w drugim rzędzie utrzymamy w ryzach za pomocą niewielkiego haczyka.sgds Testy

Nowy benzyniak 1.3 TCe

Renault Kadjar dobrze znosi niewielkie i średnie nierówności, jazda jest komfortowa, a do naszych uszu nie dochodziły żadne trzeszczenia elementów pojazdu, jak to zdarzało się w poprzedniku. Kierownica ma spore wspomaganie, co ułatwia manewrowanie w mieście. Pojazd zapewnia całkiem stabilny tor jazdy przy różnych prędkościach, aczkolwiek przy gwałtowniejszym wchodzeniu w zakręty można odczuć lekkie bujanie nadwozia. Pod maską pracuje nowa jednostka benzynowa 1.3. TCe o mocy 160 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm przy 1.750 obr/min. Benzyniak pracuje cicho i w bardzo sprawny sposób potrafi rozpędzić SUV-a do prędkości autostradowych. Nawet podczas podróży z czterema osobami na pokładzie i częściowo wypełnionym bagażnikiem, samochód wyprzedzał inne pojazdy i robił w sposób, który można nazwać energicznym.IMG 4123 Testy

Do naszych redakcyjnych testów trafiły dwa prawie identyczne egzemplarze, nawet kolor był ten sam ;-) Jeden z manualną 6-biegową skrzynią biegów oraz drugi z 7-biegowym automatem EDC. Pierwszy model potrzebuje 9,9 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, natomiast egzemplarz z EDC jest o 0,6 sekundy szybszy. Maksymalna prędkość w obu wersjach wynosi 210 km/h. Renault Kadjar z manualem radził sobie bez zająknięcia, biegi wskakiwały precyzyjnie na miejsce aczkolwiek co wygoda, to wygoda, bardziej doceniliśmy sprawną pracę automatu. W Renault Kadjar z EDC tęskniliśmy jednak za sprawniejszym przestawieniem trybu jazdy i malutkiego zgrabnego lewarka z Citroena C5 Aircrossa. Renault Kadjar miał również zbyt długą reakcję systemu Start&Stop, co przy częstych postojach może lekko irytować.

Dwa egzemplarze Kadjara posłużyły do pokonania łącznie prawie 1500 km. Apetyt na paliwo samochodu z manualną skrzynią biegów, podróżującego pod obciążeniem oraz przy dynamicznym sposobie jazdy wyniósł 8,3 l/100 km. W wersji z automatem i nieco lżejszą stopą udało się uzyskać 7,4 l/100 km. Producent podaje średnie spalanie na poziomie odpowiednio 6,6 oraz 6,8 l/100 km, tak więc w drugim przypadku udało nam się zbliżyć do wartości katalogowej.20190121 151350 Testy

Ile kosztuje Renault Kadjar po face liftingu?

Renault Kadjar po face liftingu w porównaniu do konkurencji jest dosyć dobrze wycenionym modelem. Gdy spojrzymy w cennik raczej nie złapiemy się za głowę, niezbyt często kompaktowy SUV rozpoczyna się w polskiej ofercie poniżej 80 tys. zł. Egzemplarz z jednostką benzynową o mocy 140 KM kupimy od 78.900 zł. Kadjar z mocniejszym 160-konnym benzyniakiem to koszt 97.900 zł, natomiast wariant z automatem wyceniono o 7 tys. wyżej. 160-konna jednostka TCe jest oferowana wyłącznie w najwyższej wersji wyposażeniowej Intens.

Nie ukrywam, że mam do Renault Kadjar sentyment. Jest przestronnym i co tu dużo mówić, komfortowym środkiem transportu z dużym bagażnikiem, który w moim przypadku przydaje się nazbyt często. Face lifting tylko pomógł SUV-owi stać się jeszcze lepszym i poprawił niedociągnięcia poprzednika. Kadjar nie będzie miał łatwo z dużą konkurencją w segmencie, ale pojazd ma wiele zalet, które pozwolą mu skłonić do siebie klientów. Podczas podróży modelem Renault doceniliśmy wygodny fotel kierowcy, zawieszenie, które dobrze radzi sobie na dziurawej nawierzchni i progach zwalniających oraz nowy ekran systemu multimedialnego, który szybciej i sprawniej niż w poprzedniku reaguje na polecenia kierowcy. Na plus zasługuje również szybkie składanie foteli, spora ilość schowków i półeczek oraz żwawa reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu. Kadjarowi przyznajemy minusa za oporną reakcję systemu Stop&Start oraz słabą rozdzielczość kamerki cofania.

 

Małgorzata Kozikowska


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 1 Testy20190121 145016 Testy20190121 145527 Testy20190121 145834 Testy20190121 145857 Testy20190121 145917 Testy20190121 150006 Testy20190121 150051 Testy20190121 150152 Testy20190121 150303 Testy20190121 150408 Testy20190121 150932 Testy20190121 151350 Testy20190121 151431 Testy20190121 151837 Testy20190122 075749 Testy20190122 075758 TestyIMG 4088 TestyIMG 4091 TestyIMG 4095 TestyIMG 4096 TestyIMG 4101 TestyIMG 4107 TestyIMG 4114 TestyIMG 4118 TestyIMG 4119 TestyIMG 4123 TestyIMG 4127 TestyIMG 4129 TestyIMG 4131 Testysgds Testy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultKadjar
Udostepnij514Tweet290Udostepnij81
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3128 udostępnienia
    Udostepnij 1251 Tweet 782
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2093 udostępnienia
    Udostepnij 837 Tweet 523
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1120 udostępnienia
    Udostepnij 448 Tweet 280
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6466 udostępnienia
    Udostepnij 2586 Tweet 1617

Testy samochodów

citroen c1 2016 airscape 01 scaled Testy
Citroen - testy i opinie

Citroën C1 1.0 VTI 68 KM Airscape automat: prawie jak kabriolet. Spalanie, wady, zalety, plusy i minusy.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-12
IMG 1558 1 Testy
Testy

Test: Peugeot Traveller 2.0 HDi 180 KM – podróżnik z wielkim wnętrzem, który lubi kilometry. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-23
28. Citroen DS3 Cabrio test Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 Cabrio – mały samochód w dobrym stylu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-16
Opel Frontera 2025
Testy

Test: Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo 145 KM zaskoczył jeszcze zanim ruszyliśmy z miejsca. Czy warto wybrać nowego SUV-a?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
Peugeot 508 2018
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 180 KM First Edition – pierwsze wrażenia właściciela w Polsce! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-16

Najnowsze komentarze

  • Roman - Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?
  • Maciej - Stellantis rośnie na polskim rynku w październiku. Citroën, Opel i Fiat w górę
  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?

Zobacz też

Używane i nowe samochody, w tym Dacia i Renault, na platformie MamGo. Jest promocja dla pierwszych użytkowników!

Wirtualny kibic w ClioCup 2010

Dacia Duster teraz jeszcze tańsza – nowa wersja Bazowy Basic

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz