Koncern Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Fiat, Jeep czy Alfa Romeo, po trwającym dłuższy czas konflikcie przejął 100% udziałów w Punch Powertrain, firmie produkującej nowej generacji skrzynie biegów eDCT dla koncernu.
Punch Powertrain, które od 2016 roku należało częściowo do chińskiej grupy Yiny, zaczęło współpracować ze Stellantisem, wspólnie uruchamiając produkcję nowych części dla eDCT — innowacyjnej skrzyni biegów dla samochodów hybrydowych. Wzrost udziałów Stellantis w przedsiębiorstwie z 50% do większościowych przyczynił się do powstania konfliktu prawnego, który ostatecznie zakończył się na korzyść europejskiego giganta.
Zobacz: Historia marek i motoryzacji, najciekawsze wydarzenia sprzed 100 lat i wiele więcej
Stellantis zwycięża w sądzie i przejmuje firmę w 100%
Zwycięstwo Stellantisu w sądzie pozwoliło mu przejąć pełną kontrolę nad spółką joint venture. Mimo początkowych obaw z powodu finansowej niestabilności chińskiego akcjonariusza, firma zdołała przejąć kontrolę nad przedsięwzięciem. Produkcja Punch Powertrain, skupiająca się na komponentach do automatycznych skrzyń biegów, jest zintegrowana z zakładami koncernu Stellantis w Metz i Turynie. Części te znajdują zastosowanie w ponad 150 modelach pojazdów Stellantis.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie ciekawe, oryginalne, tylko u nas
Czarny scenariusz nie wchodził w rachubę
W przypadku, gdyby przejęcie udziałów nie udało się, Stellantis mógłby w skrajnym przypadku stracić możliwość produkcji skrzyń nowej generacji a 600 pracowników Punch Powetrain zostałoby pozbawionych pracy. Przejęcie 100% własności oznacza, że Stellantis będzie nie tylko sprawował pełną kontrolę nad spółką, ale także pozwoli firmie swobodnie dysponować własnością intelektualną do opracowanych tutaj rozwiązań.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Skrzynia eDCT jest wykorzystywana w większości nowych modeli Stellantis i ma być rozwijana także dla nowych jednostek napędowych.
Najnowsze komentarze