Koncern Stellantis zamierza zainwestować w plan odrodzenia włoskiej marki Lancia i rozbudowę gamy modelowej. Do 2028 roku zadebiutują trzy nowe samochody: Ypsilon, Delta i Aurelia.
Lancia rozpocznie reanimację swojego portfolio od IV generacji modelu Ypsilon, która zastąpi samochód oferowany bez wielkich zmian od 2011 roku. Debiut odbędzie się w 2024 roku. Pojazd skorzysta z nowej płyty podłogowej STLA Small, która w przyszłości posłuży również jako podstawa do produkcji Peugeot 208 i Opla Corsy. Nowa włoszka otrzyma napędy hybrydowe oraz elektryczne.
„Przyszłość Lancii jest już teraźniejszością i do końca 2022 roku po raz pierwszy zasmakujemy nowego kursu, który sprawi, że staniemy się wiarygodną marką na rynku premium, w imię innowacyjnej, czystej i bezpiecznej mobilności” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii.
Nowa Lancia Delta i Aurelia
Do modelu Ypsilon dołączą pojazdy z innych segmentów. W 2026 roku zadebiutuje Lancia Aurelia, której nazwa nawiązuje do samochodów oferowanych przez markę w latach 50. Nowa Aurelia nie będzie jednak ani sedanem, ani coupe, ani kabrioletem, ale crossoverem z opadającą linią dachu. Pod względem technologicznym, pojazd skorzysta z rozwiązań Peugeota 3008 III generacji oraz kolejnych edycji Citroëna C5 Aircrossa, DS 7 Crossback i Opla Grandlanda.
Trzecia Lancia to Delta, czyli nowy, włoski bliźniak Peugeot 308, DS 4 i Opla Astry. Premiera odbędzie się w 2028 roku. Zarówno Aurelia, jak i Delta będą modelami elektrycznymi, zresztą włoski producent zapowiedział już, że za sześć lat zamierza stać się marką skupioną wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych.
Najnowsze komentarze