Dacia publikuje ceny Jogger Hybrid 140 oraz cennik nowej gamy Model Year 2024 na modelach Sandero, Sandero Stepway i Jogger
Wraz z Nowym Joggerem Dacia zaproponowała nową koncepcję przystępnego cenowo 7-miejscowego i uniwersalnego auta rodzinnego. Dacia Jogger łączy w sobie długość kombi, przestronność kombivana i atrybuty SUV-a. Solidny i muskularny samochód zapewnia doskonały komfort wszystkim pasażerom.
Nowa hybrydowa wersja ma wszystkie atuty Joggera i nie idzie na żadne kompromisy. Pojemność bagażnika pozostała taka sama, podobnie jak ilość miejsca w kabinie. Już od samego początku Dacia Jogger została zaprojektowana z uwzględnieniem miejsca na akumulator trakcyjny do napędu hybrydowego – to najlepszy dowód na uniwersalność tego modelu. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą w miejscu koła zapasowego, podobnie jak zbiornik LPG w modelach wyposażonych w silnik ECO-G 100.
Dacia publikuje ceny Jogger Hybrid 140 w Polsce, samochód można już zamawiać. W salonach pojawi się w drugiej połowie maja
Wraz z ogłoszeniem cen Joggera Hybrid 140, Dacia wyceniła nową gamę swoich flagowych modeli: Sandero, Sandero Stepway i Jogger, które zyskały obowiązkowe wyposażenie przewidziane przez rozporządzenie GSR2.
GLOBAL SAFETY REGULATION NR 2
To nowe rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa, które aktualizuje wymogi dotyczące bezpieczeństwa pojazdów w Unii Europejskiej. GSR2 ma poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, również pieszych i rowerzystów.
Wskutek zmian rozporządzenia w lipcu 2024 r. niektóre elementy wyposażenia bezpieczeństwa staną się obowiązkowe. Wszystkie wersje Sandero, Sandero Stepway i Jogger z gamy Model Year 2024 będą miały w standardzie takie systemy, jak:
- system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
- system kontroli pasa ruchu (LDW)
- system utrzymania pasa ruchu (LKA)
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
- system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
- czujniki światła i deszczu (automatyczne światła mijania i wycieraczki).
Ceny Dacii Jogger Hybrid 140 oraz cennik nowej gamy Model Year 2024: Sandero, Sandero Stepway i Jogger
Ceny Dacii Sandero pozostają na tym samym poziomie, w Joggerze zmianie ulega tylko cena wersji Essential, której wyposażenie standardowe zostało wzbogacone m.in. o klimatyzację manualną i czujniki parkowania.
Sprawdzona technologia stosowana przez Grupę
Dzięki opracowaniu uniwersalnego napędu hybrydowego, a nie zwykłej zelektryfikowanej jednostki spalinowej, Jogger HYBRID 140 zapewnia:
- rozruch każdorazowo za pomocą silnika elektrycznego,
- przyjemność z jazdy, bez względu na panujące warunki dzięki poszerzonym możliwościom korzystania z napędu elektrycznego między innymi w fazie przyspieszania,
- doskonałą sprawność energetyczną, między innymi dzięki wydajności automatycznej, bezsprzęgłowej kłowej skrzyni biegów,
- efektywne hamowanie z odzyskiwaniem energii i mocny akumulator.
Oferowane rozwiązania są wynikiem wykorzystania wiedzy i doświadczenia zdobytego przez Grupę Renault w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych.
Dzięki tym atutom Jogger HYBRID 140 może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników.
Energia kinetyczna jest odzyskiwana podczas wytracania prędkości i hamowania, a następnie jest przetwarzana na energię elektryczną, aby doładować akumulator trakcyjny.
Akumulator może być również ładowany przez silnik spalinowy. Zastosowane algorytmy zapewniają ładowanie na przykład podczas jazdy po autostradzie przy najbardziej wydajnej prędkości obrotowej, tzn. takiej, która zapewnia uzyskanie największej liczby kW z danej ilości paliwa.
Pozwala to optymalnie wykorzystać wygenerowaną energię do doładowania akumulatora, gdy ilość wytworzonej energii przewyższa zapotrzebowanie.
Nadwyżka energii jest wykorzystywana, aby odciążyć silnik spalinowy podczas mocnego przyspieszania lub aby przejść na w pełni elektryczny tryb jazdy na odcinku trasy w mieście.
Innowacyjna skrzynia biegów zapewniająca szybką reakcję samochodu
Dzięki zastosowaniu skrzyni biegów bez klasycznego sprzęgła w połączeniu z silnikami elektrycznymi każdy rozruch odbywa się z silnika elektrycznego. Takie rozwiązanie w znacznym stopniu redukuje spadek przyśpieszenia podczas zmiany biegów i przekłada się na większy komfort jazdy i lepsze osiągi podczas przyspieszania.
NAPĘD HYBRYDOWY, KTÓRY ŁĄCZY PRZYJEMNOŚĆ JAZDY Z EFEKTYWNOŚCIĄ ENERGETYCZNĄ I NATYCHMIASTOWĄ REAKCJĄ
W Joggerze zastosowano technologię napędu hybrydowego, która sprawdziła się w innych modelach Grupy Renault. Prosta, ale inteligentna konstrukcja oraz testy na specjalnych stanowiskach są gwarancją wyjątkowej niezawodności i trwałości. Napęd łączy dwa silniki elektryczne: silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG (High-Voltage Starter Generator) z silnikiem benzynowym 1.6 l, współpracującym z innowacyjną bezsprzęgłową i wielotrybową skrzynią biegów. Pomysłowe połączenie silników elektrycznych i skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym zapewnia optymalną, płynną zmianę przełożeń.
Natychmiastowa reakcja i optymalizacja zużycia energii
Połączenie dwóch silników elektrycznych, innowacyjnej wielotrybowej skrzyni biegów i silnika spalinowego oferuje szeroką gamę trybów pracy.
- Ruszanie z miejsca w trybie w 100% elektrycznym: w tej innowacyjnej skrzyni biegów brak klasycznego sprzęgła pozwala na ruszanie z miejsca w trybie w 100% elektrycznym, bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego. W związku z tym w samochodach z napędem hybrydowym ruszanie z miejsca odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem głównego silnika Dodatkową zaletą jest natychmiastowa dostępność całego momentu obrotowego, dzięki czemu ruszanie z miejsca jest wyjątkowo dynamiczne.
- Automatyczna adaptacja do sytuacji drogowych: zastosowana technologia jest oparta na układzie szeregowo-równoległym, który łączy zalety poszczególnych typów hybrydyzacji (szeregowy, równoległy, szeregowo-równoległy). Przy przekazywaniu mocy na poszczególne koła lub przy ładowaniu akumulatora silniki mogą działać niezależnie lub wspólnie. Zespół napędowy steruje pracą silników i stopniem ich wykorzystania w zależności od potrzeb w zakresie przyspieszania i mocy oraz możliwości doładowywania akumulatora trakcyjnego. Zarządzanie odbywa się na podstawie 15 możliwych kombinacji pracy poszczególnych silników oraz w zależności od włączonego biegu.
Zmiany trybów pracy są praktycznie niewyczuwalne w czasie jazdy i nie wymagają żadnego działania ze strony kierowcy. System automatycznie dobiera tryb pracy, który jest najlepszy w danej sytuacji, aby maksymalnie zoptymalizować zużycie paliwa i emisję CO2 bez uszczerbku dla dynamiki i przyjemności jazdy.
Odzyskiwanie energii i hamowanie rekuperacyjne
Zastosowana technologia pozwala również na optymalne zarządzanie energią w fazach zwalniania i hamowania.
- Doładowywanie akumulatora trakcyjnego w fazach zwalniania i hamowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, a dźwignia skrzyni biegów znajduje się w położeniu Drive, główny silnik elektryczny zaczyna działać jak generator prądu. Odzyskuje energię kinetyczną wytworzoną podczas zwalniania i przekształca ją w energię elektryczną, która jest przesyłana do akumulatora.
- Tryb B: odzyskiwaną energię można dodatkowo zwiększyć – w tym celu należy ustawić dźwignię skrzyni biegów w położeniu Brake (B). Zapewnia to maksymalne odzyskiwanie energii w granicach pojemności akumulatora przy wyhamowywaniu do ok. 7 km/h.
- Hamowanie rekuperacyjne: po wciśnięciu pedału hamulca samochód zaczyna hamować na skutek odwróconego działania silnika elektrycznego, które w razie potrzeby może być uzupełnione hamowaniem hydraulicznym poprzez działanie klocków hamulcowych. Również w tym przypadku silnik elektryczny działa jak dodatkowy hamulec i może odzyskiwać nadmiar energii, aby przesłać ją do akumulatora (w granicach pojemności akumulatora).
Tryb B świetnie sprawdza się w takich samochodach jak Jogger, który jednocześnie ma być samochodem rodzinnym i wykorzystywanym do rekreacyjnych wyjazdów. Gdy samochód jest mocno obciążony lub ciągnie przyczepę, hamowanie z odzyskiwaniem energii poprzez mocniejsze hamowanie silnikiem jest w takiej sytuacji bardzo przydatne.
PIERWSZY NAPĘD HYBRYDOWY W DACII
Sprawność energetyczna i przyjemność z jazdy
Hybrydowa jednostka montowana w modelu Jogger HYBRID 140 zapewnia maksymalną wydajność, niezrównaną dynamikę jazdy i czas reakcji, co najlepiej ilustruje przyspieszenie z 80 do 120 km/h w zaledwie 8,7 sekundy w wersji 5-miejscowej i 8,8 sekundy w wersji 7-miejscowej.
Odzyskiwanie energii podczas hamowania, duża zdolność automatycznego doładowania akumulatora 1,2 kWh (230 V) oraz wysoka sprawność zespołu napędowego zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i energii. Dzięki temu samochód może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z porównywalnym silnikiem spalinowym, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników. Jogger HYBRID 140 może jeździć w trybie w pełni elektrycznym z prędkością do 65–70 km/h, a nawet chwilowo rozwijać prędkość do 160 km/h, o ile pozwala na to stan naładowania akumulatora i obowiązujące przepisy.
W cyklu mieszanym Jogger HYBRID 140 spala 4,8 l/100 km, a jego emisja wynosi 107 g CO2/km (wartości mogą się różnić w zależności od wyposażenia modelu na danym rynku oraz liczby miejsc). Akumulator trakcyjny, pomysłowo umieszczony w miejscu koła zapasowego, nie zmniejsza pojemności bagażnika. Wynosi ona 708 dm3 w wersji 5-miejscowej i od 160 do 595 dm3 w wersji 7-miejscowej. I tak jak w innych wersjach napędu bagażnik można powiększyć do maksymalnej pojemności 1819 dm3! Jogger w pełni zachowuje swój charakter rodzinnego, uniwersalnego i pojemnego samochodu.
Za kierownicą Joggera HYBRID 140
Jogger HYBRID 140 dostarcza wyjątkowych doznań z jazdy dzięki inteligentnemu systemowi napędu i zoptymalizowanemu zarządzaniu energią. Wybór konfiguracji napędu podczas jazdy odbywa się na podstawie poleceń ze strony kierowcy (zapotrzebowanie mocy) oraz ciągłego obliczania konfiguracji z optymalną wydajnością. Ma to służyć zapewnieniu jak najwyższych osiągów przy jak najniższym zużyciu paliwa.
Kierowca nie musi martwić się o ustawianie jakichkolwiek parametrów: Jogger robi to za niego automatycznie i w sposób niewyczuwalny. Zapewnia wyjątkową przyjemność i bardziej relaksującą jazdę. Dzięki połączeniu wydajnego napędu hybrydowego o łącznej mocy 140 KM i momencie obrotowym 205 Nm w trybie elektrycznym oraz szybko reagującego układu jezdnego kierowca Joggera nie musi rezygnować z przyjemności jazdy.
Dacia Jogger Hybrid 140 już w Polsce – ceny
Dacia Sandero, ceny nowej gamy MY24
źródło: Dacia Polska
Najnowsze komentarze