Grupa Stellantis, odpowiedzialna za marki Citroën i DS Automobiles, stoi przed poważnym problemem związanym z wadliwymi poduszkami powietrznymi w niektórych modelach swoich pojazdów. Po ogłoszeniu masowego wycofania ponad 600.000 modeli C3 oraz DS 3 w ramach kampanii wymiany poduszek powietrznych japońskiej firmy Takata, firma może wkrótce zmierzyć się z pozwem zbiorowym.
Akcja serwisowa dotyczy ponad 600.000 pojazdów, które trafiły do krajów Europy Południowej, Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej. W samej Francji liczba ta wynosi około 250.000 pojazdów. Stellantis zaapelował do właścicieli tych samochodów, aby natychmiast przestali z nich korzystać z powodu ryzyka związanego z wadliwymi poduszkami powietrznymi, które mogą eksplodować z większą siłą niż przewidziano, rozrzucając fragmenty metalu i stwarzając poważne zagrożenie dla pasażerów.
Czy sprawa dotyczy Polski?
Chociaż akcja wymiany nie jest oficjalnie prowadzona w Polsce, to na nasz rynek mogły trafić samochody z wadliwymi poduszkami z importu indywidualnego jako używane. Link do sprawdzenia swojego samochodu po numerze VIN podajemy w tym materiale.
Pozew zbiorowy we Francji
Tymczasem we Francji pojawiła się grupa poszkodowanych właścicieli samochodów, która przy pomocy prawników przygotowuje pozew zbiorowy przeciwko Stellantis. Osoby te domagają się odszkodowania za niebezpieczeństwo, na jakie byli narażeni przez lata korzystania z wadliwych pojazdów.
Problemy firmy Takata
Problemy z poduszkami powietrznymi Takata ciągną się od 2014 roku i dotknęły miliony pojazdów na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych z powodu wadliwych poduszek powietrznych doszło do 27 zgonów i co najmniej 400 obrażeń. Firma Takata ogłosiła upadłość w 2017 roku po ujawnieniu licznych przypadków wadliwego działania jej produktów, co doprowadziło do jednej z największych akcji wycofywania pojazdów w historii motoryzacji.
Najnowsze komentarze