Rusza 12. już edycja ogólnopolskiego plebiscytu flotowego Fleet Derby 2023. Plebiscyt prezentuje dostawców rynkowych oraz ich produkty i usługi flotowe wspierające zarządzanie flotą samochodów oraz elektromobilność. Zgłoszenia przyjmowane są do końca marca 2023 r. w 45 podkategoriach. Organizatorem plebiscytu jest redakcja miesięcznika „Fleet. Auto w firmie”.
Plebiscyt Fleet Derby cieszy się dużym uznaniem w branży flotowej od 12 lat. Z roku na rok bije on rekordy popularności w liczbie nominowanych, jak i zebranych głosów. Ponad półroczna ogólnopolska kampania promocyjna zwiększa świadomość i rozpoznawalność zgłoszonych do plebiscytu firm oraz ich usług, które kształtują rynek flotowy a także mają realny wpływ na rozwój branży motoryzacyjnej, flotowej i elektromobilności.
Głosowanie w plebiscycie odbywa się online za pośrednictwem strony www.fleetderby.pl i trwa 6 miesięcy, do 11 czerwca 2023. Głosy mogą oddawać menadżerowie flot, przedstawiciele kadry zarządzającej flotą samochodów służbowych w międzynarodowych i polskich firmach, a także osoby mające wpływ na politykę samochodową, zakupową i finansową w firmach.
Nowości w konkursie
W roku 2023 w plebiscycie będzie 8 głównych kategorii i aż 45 podkategorii.
Całkowicie nowa będzie kategoria „Mobilność”, do której koncerny motoryzacyjne mogą zgłaszać swoje najnowsze modele aut z zero- lub niskoemisyjnymi napędami w podziale na osobowe i dostawcze, a osobno również samochody ciężarowe i autobusy przyjazne dla środowiska. Możliwe jest tu zgłaszanie rozwiązań komunikacyjnych i transportowych, które umożliwiają pokonanie krótkich dystansów – z reguły pierwszego lub ostatniego odcinka kilometra/mili, w tym m.in. lekkie pojazdy zasilane prądem, takie jak rowery e-cargo, hulajnogi lub skutery elektryczne. Uwzględniane będą wszelkie napędy mające na celu zmniejszenie spalania i redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Innowacyjne są także kategorie: „Ekomarka Flotowa”, do której firmy z branży motoryzacyjnej, flotowej i e-mobility, mogą zgłaszać inicjatywy w ramach strategii rozwoju elektromobilności i innowacyjne rozwiązania w zakresie elektryfikacji, czy „Niskoemisyjna flota”, gdzie przyjmowane będą zgłoszenia dotyczące flot przyjaznych środowisku, które posiadają w swoich parkach pojazdy z napędem elektrycznym, hybrydowym lub zasilane paliwami alternatywnymi (LNG, CNG, LPG), spełniające najnowsze normy emisji spalin. Fleet managerowie którzy prowadzą działania mające na celu obniżenie emisji CO₂, wdrażają rozwiązania proekologiczne i realizujący nowoczesną politykę wspierającą elektromobilność będą mogli natomiast być nominowani w kategorii „Eco Fleet Manager”.
Zaktualizowana została również kategoria „Ładowarki i sieci ładowania”, w ramach której firmy będą mogły zgłaszać nie tylko ładowarki do samochodów elektrycznych, sieci i stacje ładowania samochodów elektrycznych, huby, a także najnowsze rozwiązania i usługi korzystania ze stacji ładowania różnych operatorów z poziomu jednego konta/ karty oraz odnawialne i alternatywne źródła energii.
Na uwagę zasługuje kategoria charakteryzująca się już racjonalizatorskimi usługami – „Technologie cyfrowe dla flot”, w której zaprezentowane zostaną rozwiązania cyfrowe, nowoczesne technologie, dodatkowe funkcje na życzenie oraz innowacyjne usługi flotowe wspierające zarządzanie flotą samochodów, w tym aplikacje mobilne, startupy flotowe i programy telematyczne.
Nowe będą również podkategorie w najbardziej od lat popularnej kategorii plebiscytowej –„Produkt/ usługa flotowa”. To tutaj zgłaszane są m.in. karty paliwowe (w nowej edycji plebiscytu, w podziale na karty o zasięgu krajowym i międzynarodowym i dla paliw alternatywnych), releasing czy dealerzy flotowi, serwisy ogumienia, ubezpieczenia, programy finansowe oraz serwisowe i rozwiązania wpływające na poprawę bezpieczeństwa czy ułatwiające pracę fleet managera oraz wspomagające zarządzanie samochodami firmowymi. W 2023 roku, firmy będą mogły zgłaszać dodatkowo swoje ekologiczne rozwiązania dla flot oraz salony samochodów pokontraktowych.
Do kategorii „Profesjonalne wsparcie sprzedaży flotowej”, która zadebiutowała w poprzedniej edycji, będą mogły zgłosić się firmy, które oferują kompleksowe i profesjonalne usługi flotowe przeznaczone nie dla finalnych klientów, ale dla importerów, dealerów, firm CFM, w tym m.in. dostarczenia elementów pojazdów do fabryk, poprzez odebranie, doposażenie, składowanie i dystrybucję gotowych pojazdów; aż po ich ubezpieczenie, detailing i oszacowanie wartości po okresie eksploatacji. Zgłoszenia mogą także dokonywać firmy, bez których biznes związany z samochodami flotowymi nie mógłby istnieć, a więc firmy oferujące zabudowy i adaptację aut użytkowych.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, w plebiscycie Fleet Derby 2023 będą kategorie:
- „Zespół Flotowy Roku”, w której dostawcy rynkowi zaprezentują swoje zespoły ekspertów, doradców i managerów, wspierających codzienną pracę fleet managera
- „Motoryzacyjna Marka Flotowa”, w której udział biorą wszystkie dostępne na rynku polskim marki samochodowe, i gdzie oceniane jest polskie przedstawicielstwo koncernu motoryzacyjnego, który oferuje samochody osobowe i użytkowe (do 3,5 t DMC).
Zgłoszenia do plebiscytu Fleet Derby 2023 są przyjmowane do 31 marca 2023.
Najnowsze komentarze