Citroën zdobywa coraz większą popularność we Włoszech. W czerwcu francuska marka zanotowała 70% wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Lista zamówień na e-C3 się zapełnia.
Zainteresowanie klientów samochodami spod znaku szewronów rośnie na rynku włoskim. W czerwcu Citroën zanotował 5% udział w rynku, co daje wzrost o 1,16 punktu procentowego w porównaniu z tym samym miesiącem 2023 roku. Francuska marka podkreśla dwie liczby: wzrost sprzedaży o +70% oraz zwiększenie zamówień w kanale prywatnym o +138%. W pierwszym półroczu Citroën uzyskał prawie 4,6% udziału w rynku, co oznacza wzrost o prawie jeden punkt procentowy w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2023 roku.
Testy, opinie nowych i używanych modeli samochodów: Peugeot, Renault, Citroën
Citroën C3 w Top 3 i nowa generacja
Za dobre wyniki odpowiedzialna jest w dużej mierze aktualna, trzecia generacja C3, która znalazła się na trzecim miejscu najlepiej sprzedających się samochodów osobowych we Włoszech oraz na drugim w segmencie B. Citroën C3 osiągnął 14% udział w rynku.
We włoskich salonach dealerskich pojawiła się już także IV generacja modelu, która jest oferowana zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej. Od momentu wprowadzenia na rynek, klienci złożyli zamówienia na 2 tys. egzemplarzy e-C3. Samochód przyciąga nowoczesnym designem, komfortem oraz przystępną ceną, która wynosi we Włoszech niecałe 24 tys. euro. Citroën ma powody do zadowolenia także z modelu C4, który jest liderem w segmencie C z udziałem w rynku wynoszącym 10,8%.
Mobilność dla wszystkich
Citroën Ami potwierdza swoją pozycję lidera wśród elektrycznych minisamochodów zdobywając w 2024 roku 46% udziału w segmencie. Jeśli rozszerzymy analizy na wszystkie źródła napędu, Ami utrzymuje się na pierwszym miejscu z 30% udziałem od początku roku.
Ile kosztuje nowy Citroën C3 w Polsce? Ceny, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze