Dacia, jako część Grupy Renault, opracowała jasną strategię mającą na celu dekarbonizację. Niższa emisja oznacza bowiem niższe ceny samochodów – w tym celu marka wykorzystuje różnego rodzaju strategie, w tym używa LPG do napędzania swoich aut. Didier Michaud, lider ds. platform i układów napędowych w Dacii, oraz Clément Arié, lider ds. przychodów modelu Spring, omówili te kwestie podczas spotkania DaciaTalks.
Fabryka w Tangier – przykład ekologicznego zaangażowania
Fabryka Dacia w Tangerze, Maroko, jest pierwszą na świecie fabryką motoryzacyjną z zerową emisją CO2 i zerowym przemysłowym odpadem płynnym. To doskonały przykład zaangażowania marki Dacia w celu dostarczenia klientom jak najwyższej wartości.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Opinie, pomiary, spalanie
Dalsze kroki Dacia w kierunku ekologii
Dacia nie poprzestaje na fabryce w Tangerze. Oto niektóre z działań podejmowanych przez markę:
- Użycie materiałów pochodzących z recyklingu
- Lżejsze i bardziej efektywne samochody
- Staranna analiza aerodynamiki każdego modelu
- Eliminacja zbędnych elementów, aby uniknąć niepotrzebnych odpadów
- Cyfryzacja instrukcji obsługi
- Eliminacja chromowanych elementów
- Silniki LPG 48V, pełne hybrydy i mild hybrid, a także w 100% elektryczny napęd Dacia Spring
Nowa Dacia Spring – dostępna technologia EV
Te działania reprezentują filozofię Dacia i czynią markę wzorem do naśladowania. Szczególnie wyróżnia się nowa Dacia Spring, w 100% elektryczny samochód, oferujący najlepszy stosunek jakości do ceny na rynku. Dzięki temu, technologia EV staje się dostępna dla każdego, pozostając wierna zasadzie „najlepszej wartości za pieniądze”. Co więcej, niższa emisja oznacza także niższe koszty eksploatacji samochodów dla klientów.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Dzięki tym inicjatywom, Dacia pokazuje swoje zaangażowanie w walkę ze zmianami klimatycznymi, tworząc bardziej zrównoważoną przyszłość dla nas wszystkich.
Najnowsze komentarze