Dwa lata po podpisaniu umowy mającej na celu rozwijanie samochodów elektrycznych EDF i Sojusz Renault-Nissan zatwierdziły i przedłużyły współpracę dotyczącą głównie trzech dziedzin stanowiących niezbędny warunek rozwoju masowego rynku samochodów elektrycznych, tj.:
– współpracy w zakresie akumulatorów: testy, zarządzanie obrotem akumulatorami nowymi i używanymi;
– doświadczeń w zakresie samochodów elektrycznych i innowacyjnych urządzeń do ładowania akumulatorów;
– propozycji ofert mobilności dla klientów kupujących samochody elektryczne.
Od 2011 roku grupa EDF i Sojusz Renault-Nissan połączą swoje umiejętności i dostępne im środki w celu ułatwienia klientom dostępu do sprzętu służącego do ładowania akumulatorów, tak aby były łatwe w użytkowaniu, praktyczne i tanie.
W ramach tej umowy klienci indywidualni Renault i Nissana podczas zakupu samochodu elektrycznego otrzymają kontakt do profesjonalnych elektryków z sieci instalatorów zapewnianej przez EDF.
Elektrycy sprawdzają instalację elektryczną klientów w celu zapewnienia jej pełnego bezpieczeństwa zgodnie z przepisami i normami, wykonują również montaż elementów zalecanych przez Renault i Nissana.
Firmy i samorządy, które nabywają samochody elektryczne do swoich flot, są kontaktowane z koncernem EDF, który proponuje im usługi doradztwa dotyczące m.in. instalacji elektrycznej ich lokali oraz umów dostawy energii (w przypadku klientów EDF).
Na konferencji prasowej Henri Proglio oświadczył: Zgodnie z umową, którą dziś podpisaliśmy, EDF zobowiązuje się do udzielania pomocy nabywcom samochodów elektrycznych marki Renault i Nissan. Chodzi o to, aby mogli oni w pełni korzystać z zalet zakupionego samochodu – napęd elektryczny kosztuje nawet pięć razy mniej za kilometr niż benzyna czy olej napędowy, a to z kolei przyczynia się do ochrony równowagi przyrodniczej; poza tym samochody te nie hałasują, nie produkują zanieczyszczeń ani spalin.
Carlos Ghosn podkreślił: Nasz wspólny cel to uczynienie z samochodu elektrycznego racjonalnej alternatywy dla samochodu z napędem spalinowym, tak aby kierowca widział w samochodzie elektrycznym rozwiązanie chroniące środkowisko naturalne, tanie, niezawodne i proste w użytkowaniu. Dzięki tej współpracy Sojusz Renault-Nissan i EDF łączą swoje umiejętności, aby zamienić transport elektryczny w rzeczywistość i sprawić, że Francja stanie się jednym z pionierskich krajów w dziedzinie rozwoju samochodów elektrycznych.
Koncern EDF, jeden z liderów na rynku energii w Europie, jest zintegrowanym przedsiębiorstwem energetycznym, działającym we wszystkich sektorach tego rynku (produkcja, przesył, dystrybucja, obrót i sprzedaż energii). Jest największym producentem energii w Europie. Zakłady koncernu we Francji to elektrownie atomowe i wodne produkujące w 95% energię elektryczną bez emisji CO2. Filie przesyłowe i prowadzące dystrybucję energii elektrycznej użytkują 1.285.000 km linii elektroenergetycznych napowietrznych i kablowych podziemnych średniego i niskiego napięcia oraz ok. 100.000 km linii wysokiego i bardzo wysokiego napięcia. Koncern bierze udział w dostawie energii i usług dla ok. 38 mln klientów na świecie, w tym dla blisko 28 mln mieszkańców Francji. W 2009 r. jego skonsolidowane obroty wyniosły 66,3 mld euro, z czego 49% przypadło na kraje europejskie poza Francją. Koncern EDF jest notowany na giełdzie paryskiej i wchodzi w skład indeksu CAC 40.
Sojusz Renault-Nissan
Założony w 1999 roku Sojusz Renault-Nissan zamierza zostać światowym liderem w sektorze samochodów o zerowej emisji spalin podczas eksploatacji. Do tej pory Sojusz zawarł 70 umów partnerskich na całym świecie, z władzami państw, miastami, organizacjami i innymi ważnymi podmiotami. Współpraca ta ma na celu przygotowanie rynków i infrastruktury na wejście do sprzedaży i popularyzację samochodu elektrycznego.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze