środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-06-26
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
152 7
2
Peugeot Manifesto 2015. Zapowiedź Peugeot 408
136
UDOSTĘPNIEŃ
453
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Podczas prezentacji nowego Peugeot 408 francuska marka pozwoliła zajrzeć dziennikarzom za kulisy swojego studia projektowego i opowiedziała o modelu Manifesto 2015. Samochód był zalążkiem crossovera coupe, który w 2023 roku zadebiutuje w europejskich salonach dealerskich. Według Peugeota, model miał na nowo zdefiniować pojęcie „sedan”.

Do tej pory producent trzymał model Manifesto w tajemnicy. Dopiero prezentacja dzieła końcowego, czyli nowego Peugeot 408 skłoniła markę do ujawnienia projektu, ale tylko dla wąskiego grona dziennikarzy. Oznaczony wewnętrznym kodem P54 samochód narodził się w 2015 roku, czyli kilka miesięcy po premierze konceptu Quartz zapowiadającego 3008 i jeszcze przed debiutem Peugeot Fractal będącego przedsmakiem Peugeot 208 II generacji.

Zobacz także: Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?

Pierre-Paul Mattei, kierownik ds. projektów Peugeot 308 i 408 podkreślił w wywiadzie dla portalu L’argus, że Manifesto 2015 nie jest samochodem koncepcyjnym, ale narzędziem marki do użytku wewnętrznego. W związku z tym, pojazd nie jest przeznaczony do publicznej prezentacji i nie zobaczymy go na żadnych targach motoryzacyjnych. Choć na pierwszy rzut oka auto prezentuje się bardzo nowocześnie, gdy skrupulatnie prześledzimy każdy element, okaże się, że design jest już nieco przestarzały. Manifesto bardzo wiele czerpie z pojazdów Peugeota sprzed kilku lat i jest jakby zlepkiem kilku modeli w jednym, z dodatkiem inwencji stylistów marki. Wycięcie na masce pochodzi z Peugeot SR1, dekoracja tylnej szyby z 208 I generacji, pojazd posiada również elementy 3008 i 308 II generacji a przecież w salonach mamy już trzecie wcielenie kompaktu.

Od powstania Manifesto do rozpoczęcia prac nad programem P54, który przerodził się w model 408 minęły prawie trzy lata. Peugeot musiał zamienić śmiałą wizję w praktyczny pojazd, który spełnia standardy marki i zadowala przestrzenią w kabinie oraz bagażniku. Rezultatem jest seryjny samochód o długości 4,69 m i pojemności 522 litrów pod tylną klapą. Po złożeniu oparć, powiększymy bagażnik 408 do 1611 litrów.

Zobacz także: Nowy Peugeot 408 w uboższej wersji wyposażenia

Co ciekawe, Peugeot 308, 308 SW oraz 408 od samego początku powstawały wspólnie, aby połączyć proces projektowania kosztownych elementów takich jak maska, reflektory i przednia szyba, a także konstrukcję przednich drzwi. Pojazdy oparto na tej samej platformie EMP2, która pozwala na wykorzystanie napędów hybrydowych typu plug-in oraz silnika elektrycznego.

Czy francuskiemu producentowi udało się na nowo zdefiniować słowo sedan? Nowy Peugeot 408 wpisuje się w trend pojazdów o stylistyce crossovera z płynnie schodzącą ku tyłowi linią dachu, jak w modelach coupe. Charakter jest kojarzony z markami premium i choć na rynku są już modele, które wpisują się z ten schemat, jak na przykład Renault Arkana, czy Nissan Ariya, 408 również prezentuje się bardzo atrakcyjnie i z pewnością ma szansę zdobyć duże zainteresowanie wśród klientów.

Źródło: L’argus, Lignes Auto, Movie Cars Central

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot Manifesto 2015. Zapowiedź Peugeot 408
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 208308408ArkanaFractalPeugeotQuartzRenault
Udostepnij54Tweet34Udostepnij10
Poprzedni

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Następny

Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo

Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!

DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.