Jakie osiągi ma nowa Dacia Duster III z silnikiem 1.2 TCe 130 KM w porównaniu to poprzedniej generacji, czyli lubianego i cenionego 1.3 TCe 130 KM? Sprawdzili do francuscy dziennikarze a wyniki mogą być zaskakujące.
Nowy silnik TCe 1.2 130 KM w Dusterze to jednostka trzycylindrowa, w poprzednim modelu była czterocylindrowa. Nowy napęd jest miękką hybrydą, poprzednio żadnej hybrydyzacji nie było wcale. Test, który przeprowadzono we Francji pokazuje, że zarówno osiągi jak i spalanie nowego napędu, w porównaniu do poprzednika, są obiecujące.
Zobacz: wiadomości i aktualności na temat samochodów Dacia
Jak to wygląda w szczegółach?
Osiągi – porównanie silników 1.2 Turbo TCe 130 KM vs 1.3 Turbo 130 KM
Pomiar |
Nowa Dacia Duster III TCe 130 |
Dacia Duster TCe 130 |
---|---|---|
0-100 km/h |
10,2 s |
11,3 s |
1000 m D.A |
32 s |
32,8 s |
80-120 km/h w 4. biegu |
7,6 s |
7,8 s |
80-120 km/h w 5. biegu |
10,8 s |
10,8 s |
80-120 km/h w 6. biegu |
17 s |
14,1 s |
Zobacz: testy samochodów Dacia. Pomiary, spalanie, opinie
Zużycie paliwa – porównanie silników 1.2 Turbo TCe 130 KM vs 1.3 Turbo 130 KM
Nowy Duster TCe 130 wyróżnia się również niższym zużyciem paliwa. W mieście, pomimo że to zaledwie miękka hybryda, spala 6 l/100 km, co jest lepszym wynikiem w porównaniu do poprzedniej wersji. Na trasie zużycie wynosi 6,4 l/100 km, a na autostradzie 7,4 l/100 km. Średnie zużycie paliwa to 6,4 l/100 km, co czyni nowego Dustera ekonomicznym wyborem. Przy średniej cenie paliwa SP95-E10 wynoszącej 1,85 euro za litr, koszt przejechania 100 km to około 11,84 euro. Z pełnym bakiem o pojemności 50 litrów, koszt tankowania wynosi 93,90 euro.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Podsumowanie zużycia paliwa:
Cykl |
Nowy Duster TCe 130 |
Stary Duster TCe 130 |
---|---|---|
Zużycie w mieście |
6 l/100 km |
7,6 l/100 km |
Zużycie na trasie |
6,4 l/100 km |
7,5 l/100 km |
Zużycie na autostradzie |
7,4 l/100 km |
8,7 l/100 km |
Zużycie średnie |
6,4 l/100 km |
7,8 l/100 km |
Okazuje się więc, że nowa Dacia Duster TCe 130 to nie tylko atrakcyjny design i nowoczesne wnętrze, ale także lepsze osiągi i niższe koszty eksploatacji, co czyni go wyjątkowo konkurencyjnym modelem w swojej klasie.
Opracowanie na podstawie: L’Automobile Magazine
Najnowsze komentarze