niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Nowy DS 3 Crossback E-Tense – pierwsza jazda po polskich drogach

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-01-31
w DS - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
119 1
7
119
UDOSTĘPNIEŃ
344
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Elektryczne samochody potrafią imponować ciszą w kabinie i przyspieszeniem. Czy DS 3 Crossback E-Tense, czyli awangardowy konkurent takich modeli jak: Hyundai Kona Electric, Nissan Leaf, BMW i3 i Renault Zoe zrobił na nas wrażenie podczas pierwszej jazdy?

W nasze ręce trafił pierwszy zarejestrowany w Polsce DS 3 Crossback E-Tense. Crossover na zielonych tablicach jest już dostępny do jazd próbnych w DS Store w Krakowie, dlatego z przyjemnością skorzystaliśmy z okazji, by zabrać elektryczny model na mini test. Jeździliśmy głównie po mieście – środowisku utożsamianym z elektrycznymi pojazdami, ale nie mogliśmy się oprzeć przed sprawdzeniem, jak radzi sobie przy wyższych prędkościach.

DS 3 Crossback to wyjątkowo oryginalne auto, które potrafi skupić na sobie zaciekawione spojrzenia innych kierowców. Nie ma jeszcze zbyt wielu egzemplarzy na polskich drogach, więc jeśli chcecie jeździć samochodem innym niż sąsiad, to crossover spod znaku DS Automobiles z pewnością sprawdzi się w tej roli doskonale. Ciekawe jest również wnętrze, zwłaszcza panel z przyciskami w kształcie diamentów, czy jak kto woli rombów wykończonych fortepianową czernią. Dla wersji E-Tense pojawiła się również ikonka z błyskawicą, która doprowadzi nas do „elektrycznego” menu. Dzięki niemu na 10,3-calowym ekranie możemy śledzić przepływ i zużycie energii oraz statystyki ładowania. W samochodzie zainstalowano także wyświetlacz typu Head-up, na którym widzimy aktualną prędkość oraz ograniczenia prędkości. Nie zabrakło systemów wspomagających bezpieczeństwo w tym asystenta pasa ruchu, awaryjnego hamowania, czujników parkowania czy kamery cofania.

Elegancja i klasa

Materiały wykończeniowe są ładnie dopasowane, a wnętrzu nie brakuje ani elegancji, ani nowoczesności. Jedynie inspiracja Bastille w barwie złoto-brązowej nie za bardzo do mnie przemawia, ale DS ma w ofercie wiele ciekawszych propozycji, na przykład wykończenie Rivoli.DS 3 Crossback E-Tense

Gdy naciśniemy przycisk Start&Stop napis „Ready” informuje nas, że samochód jest gotowy do jazdy, bo jak to w pojazdach elektrycznych bywa, dźwięku silnika nie usłyszymy. Elektryczna jednostka generuje 100 kW/136 KM mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku testu poziom baterii wskazywał zasięg 100 km. Po pokonaniu kilku km po mieście wciąż do dyspozycji mieliśmy 100 km. Podczas jazdy z niską prędkością zużyta energia jest szybko odzyskiwana w procesie hamowania.

Crossover z napędem elektrycznym na autostradzie

W krakowskim zgiełku DS 3 Crossback sunie prawie zupełnie bezgłośnie a przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu możemy być zaskoczeni reakcją pojazdu. Ile ten samochód ma w sobie werwy! DS 3 Crossback płynnie i dynamicznie startuje ze świateł, według danych technicznych pierwsze 50 km/h uzyskuje w czasie 3,5 sekundy. Aby zobaczyć na liczniku pierwszą setkę potrzeba 9 sekund. Powyżej tej wartości model traci trochę ze swojego zapału, ale jazda z najwyższą dozwoloną w naszym kraju prędkością jest jak najbardziej realna, trzeba się tylko liczyć z szybko uciekającym zasięgiem. Po kilku km szybkiej jazdy zmniejszył się o prawie 30 km. Kolejnym mankamentem jest wytłumienie wnętrza. W mieście jest cicho, ale powyżej 120 km/h do naszych uszu będą dochodziły świsty powietrza z zewnątrz.DS 3 Crossback E-Tense

Sposób jazdy i oszczędność energii regulujemy w trzech trybach jazdy: Eco, Normal i Sport. Ekran za kierownicą informuje czy jedziemy zgodnie z zasadami eco drivingu, przesadzamy z dynamiką, czy też ładujemy umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności 50 kWh. Podczas testu pokonaliśmy dystans 60 km. Gdy oddaliśmy pojazd, pozostało jeszcze 26 km zasięgu.

Zdjęcie nogi z pedału gazu nie powoduje gwałtownego wytracania prędkości, jak w Renault Zoe, ale jest porównywalne do reakcji pojazdu spalinowego. Zawieszenie pracuje cicho i komfortowo podczas pokonywania nierówności i byłby to świetny samochód do jazdy nie tylko po mieście, gdyby nie długie tankowanie. Czas ładowania od 0 do 100% z wallboxa o mocy 7,4 kW wynosi 8 godzin. Czekamy jeszcze aż samochód trafi do naszej redakcji na dłużej, wówczas będziemy mogli sprawdzić realny zasięg. Według danych producenta DS 3 Crossback E-Tense potrafi przejechać do 320 km.

Ile kosztuje DS 3 Crossback E-Tense?

Cena bazowa modelu wynosi 159.900 zł jest więc bardziej korzystna od mniejszego BMW i3 a także od wycenionego na 169.500 zł modelu Hyundai Kona Electric. Oczywiście na rynku znajdziemy wiele tańszych samochodów elektrycznych, jak choćby Renault Zoe, czy Opel Corsa-e, które cenowo zostały przygotowane pod obiecywane dopłaty. Czym przekona DS 3 Crossback E-Tense? Oryginalnym wyglądem, komfortem i pięknym wnętrzem. Do testu otrzymaliśmy wersję Grand Chic, której cena rozpoczyna się od 184.400 zł. Z opcjami dodatkowymi wzrasta do 194.550 zł.

DS 3 Crossback E-Tense – wyposażenie dodatkowe:

  • Ciemna podsufitka dla inspiracji DS 2 – Bastille II – 650 zł
  • Lakier metalizowany dwukolorowy – 4.700 zł
  • Ładowarka bezprzewodowa do smartfona – 600 zł
  • Nawigacja DS CONNECT NAC B4 Z DAB – 900 zł
  • Podgrzewane fotele z przodu – 1.500 zł
  • Rozszerzony pakiet bezpieczeństwa – 1.800 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 3 Crossback E-Tense
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3 CrossbackDS AutomobilesDS Storeelektryczny DS
Udostepnij57Tweet26Udostepnij7
Poprzedni

Nowy Peugeot e-208 zdobywa nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym

Następny

Francuskie fabryki samochodów w Chinach będą zamknięte co najmniej 2 tygodnie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Francuskie fabryki samochodów w Chinach będą zamknięte co najmniej 2 tygodnie

Z historii Citroëna DS – sukces komercyjny

Nowy Citroen C5 Aircross oczami Top Gear: zawieszenie dużo lepsze od trzęsących się wściekłych zawieszeń konkurencji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.