citroen 2cv 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën 2CV wróci w 2027 roku? To już nie są spekulacje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-10
Leapmotor T03
Wiadomości

Leapmotor przyspiesza ekspansję w Europie. Nowe rynki i rozwój sieci dilerskiej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-09
Antonio Filosa, dyrektor generalny Stellantis
Wiadomości

Ile będzie zarabiał nowy szef Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-06
alfa romeo z 16 procentowym wzrostem sprzedazy alfa romeo gama intensa Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo z 16-procentowym wzrostem sprzedaży

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
PEUGEOT E408 2405CV 400 Wiadomości
Wiadomości

Marelli, dostawca koncernów Stellantis, Nissan i Toyota, może złożyć wniosek o bankructwo

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
leapmotor na mauritius na poczatek c10 i t03 leapmotor t03 1 Wiadomości
Wiadomości

Kto naprawdę rządzi światową motoryzacją? Mapa władzy i nowej hierarchii

autor Tomasz Nowicki
2025-06-07
co pokaze stellantis na chicago auto show 2025 dodge charger 5 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zmienia plany: fabryka w Belvidere wróci do życia, ale bez akumulatorów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10

Najnowsze komentarze

  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-23
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
6.1k
A A
26
Dacia Sandero Stepway

W większości testów nowego Sandero, a jest ich już w sieci mnóstwo, niczym mantra powtarzano, że samochód stracił swój „budżetowy” charakter. Trochę trudno było mi uwierzyć w cudowną przemianę miejskiego modelu z Rumunii, ale po pierwszej jeździe z czystym sumieniem mogę zgodzić się z pierwszymi opiniami. Dacia dopracowała swój miejski samochód w prawie każdym calu i wszelkie podejścia do mocnej krytyki kończyły się fiaskiem. Nie to, że Sandero Stepway nie ma żadnych wad, ale biorąc pod uwagę cenę samochodu, zaliczymy je do drobnostek.

Dacia Sandero zadebiutowała w 2008 roku a wersja Stepway, która podąża za modą na SUV-y, pojawiła się rok później. Najnowsza, III generacja Sandero również jest oferowana w wersji Stepway i sądzę, że model przyciągnie dużą grupę klientów zwabionych zarówno pseudo terenową aparycją, jak i ceną. Nowy samochód budził spore zainteresowanie podczas pierwszych jazd próbnych słyszeliśmy pytania typu: czy to „ta nowa Dacia”? Tak, to zupełnie nowa Dacia, która z poprzedniczką, ma niewiele wspólnego nie licząc oczywiście nazwy. Samochód został przeniesiony na platformę CMF-B, którą znamy już z Renault Clio i Captur. Poza tym, samochód jest większy, szerszy, bardziej przestronny od schodzącej z oferty II generacji a do tego atrakcyjniejszy nie tylko od poprzedniczki, ale także od wielu konkurentów.

Dacia Sandero Stepway

Szybszy ekran i uchwyt na smartfon

Dacia Sandero Stepway mierzy 4099 mm, jest więc o 11 mm dłuższa od Sandero, większy o 41 mm jest również prześwit (174 mm). Jak to zwykle bywa w przypadku crossovera, projektanci wyróżnili model nakładkami na zderzaki i osłonami nadkoli. Nie zabrakło również relingów dachowych, które możemy przekształcić w bagażnik. Sandero Stepway praktycznych rozwiązań ma znacznie więcej. Jednym z nich jest uchwyt na smartfona, który znajduje się tuż obok 8-calowego ekranu dotykowego. Kierowca nie potrzebuje dodatkowych akcesoriów, które często są niezbyt trwałe i nie zawsze potrafią utrzymać urządzenie podczas jazdy, w szczególności podczas gwałtownego hamowania. Uchwyt Dacii, to ciekawy gadżet, który nie miał problemów z dużym telefonem i zdał egzamin z dynamicznej jazdy na piątkę. Gniazdo USB znajduje się tuż obok uchwytu dlatego warto wziąć do samochodu krótszy kabel do ładowania. Długi pląta się i może przeszkadzać podczas prowadzenia pojazdu.DSC 0025 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

Dacia Bigster Sleep Pack

Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

2025-06-12
test dacia jogger eco g 100 tani zakup tania jazda 13 Wiadomości

Test: Dacia Jogger Eco-G 100 LPG – tani zakup, tania jazda, użyteczność trudna do przecenienia

2025-06-12

Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring

2025-06-12

Nowe Renault Twingo w Polsce. Moc praktycznych rozwiązań w niewielkim aucie

2025-06-11

Dacia wymieniła ekran dotykowy i proponuje do wyboru trzy systemy multimedialne: Media Control, który steruje multimediami za pomocą smartfona oraz Media Display i Media Nav z 8-calowym ekranem dotykowym. Wyświetlacz pozytywnie zaskoczył nowocześniejszym interfejsem, żywymi barwami i przejrzystością, a także szybkością działania. W poprzednim modelu zdarzały się opóźnienia lub potrzeba powtórnego kliknięcia w ikonę. W nowym Sandero zniwelowano problem. Ekran jest umieszczony na desce rozdzielczej, w zasięgu oczu kierowcy a obudowa, choć nie najpiękniejsza sprawia wrażenie solidnej. System Media Nav jest kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto i błyskawicznie łączy się z urządzeniem mobilnym.DSC 0101 scaled Wiadomości

Schowków, haczyków i uchwytów jest w bród

Pod względem estetycznym wnętrze prezentuje się bardzo przyjemnie, zwłaszcza że styliści pomyśleli urozmaiceniu kabiny kolorami. Poszczególne elementy dobrze do siebie przylegają, ale część plastików jest szorstka w dotyku, dotyczy to zwłaszcza pomarańczowych dekorów na boczkach drzwi. Materiał na desce rozdzielczej również nie należy do zbyt delikatnych dla naszych opuszków palców, ale może dzięki temu będzie bardziej wytrzymały na eksploatację.DSC 0028 scaled Wiadomości

Kabinie Sandero Stepway nie możemy odmówić ergonomii oraz przestrzeni zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Regulacja fotela oraz kierownicy ma poprawny zakres i umożliwia prawidłowe ułożenie ciała kierowcy, ale zabrakło regulacji odcinka lędźwiowego, nawet jako wyposażenie opcjonalne. W uzyskaniu pełni komfortu przeszkadzać może wciąż zbyt słaba izolacja od dźwięków z zewnątrz. Dacia przekonuje, że zmniejszono hałas o 3-5 dB przy jeździe z prędkością do 130 km/h, ale wciąż nie możemy uznać, że w kabinie jest cicho. Przy 110-120 km/h odgłosy z zewnątrz stają się wyraźnie słyszalne. Jeśli wjedziemy na autostradę (140 km/h), dźwiękiem dominującym staną się szumy. Duster wypada w tej kategorii znacznie lepiej.Dacia Sandero, wnętrze, interior

Pojemność schowków wzrosła a przestrzeni do przechowywania przedmiotów jest mnóstwo. Dacia Sandero Stepway otrzymała podstawkę na drobiazgi, dwa cup-holdery z przodu, miejsce na kartę Hands-Free po prawej stronie fotela oraz pojemne kieszenie w boczkach drzwi. Po stronie pasażera zamontowano rączkę nad drzwiami oraz rozkładany uchwyt na torbę lub reklamówkę, aby zakupy nie wysypały się podczas podróży. Haczyki znajdziemy również pod tylną klapą. Bagażnik sprawia wrażenie pojemnego i głębokiego, ale jest mniejszy niż w Clio. Sandero pomieści 328 litrów a model Renault 391 litrów. Jedynie wersja hybrydowa E-Tech wypada pod tym względem skromniej (299 litrów). Dacia zrezygnowała z niewygodnego i mocno narażonego na zabrudzenia przycisku do otwierania bagażnika. W nowym modelu przycisk znajduje się w dolnej części tylnej klapy co sprawia, że pakowanie walizek stało się łatwiejsze.DSC 0034 scaled Wiadomości

90-konna jednostka benzynowa, która znalazła się pod maską testowego modelu pracuje równo i cicho a do tego zaskakuje dynamiką. Spalanie podczas dosyć dynamicznej jazdy wyniosło 7,9 l/100 km, ale lepiej ocenimy apetyt na paliwo gdy Sandero trafi do naszej redakcji na dłuższy test. Dacia zwiększyła rozstaw osi i poprawiła zawieszenie przednie pojazdu, co wyczuwa się podczas prowadzenia. Sandero lepiej trzyma się drogi, jazda jest stabilna a nadwozie mniej skłonne do przechyłów bocznych podczas zmian pasa ruchu lub wchodzenia w zakręty. 6-biegowa skrzynia manualna pracuje poprawnie, ma krótszą drogę prowadzenia drążka niż w II generacji, ale do idealnej precyzji jeszcze jej trochę brakuje. Nowa Dacia Sandero Stepway

Najtańszy crossover na rynku

W ofercie Sandero Stepway znajdują się dwie wersje wyposażeniowe: Essential oraz Comfort. Pojazd z silnikiem TCe o mocy 90 KM startuje na rynku polskim od 53.400 zł. Za 100-konny samochód z instalacją LPG zapłacimy o 1000 zł więcej. W porównaniu do innych modeli w segmencie B, cena jest atrakcyjna, ale nie wyjątkowo niska. Na Opla Corsę i Renault Clio wydamy podobną kwotę, ale nie liczmy na to, że u konkurencji znajdziemy tak dobrze wycenionego crossovera, jak w salonach Dacii. Decydując się na Citroena C3 Aircrossa musimy dysponować kwotą prawie 70 tys. zł a jest to jeden z tańszych modeli w segmencie. Czy warto wybrać Sandero Stepway? Samochód wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Dacia poprawiła większość bolączek poprzedniego modelu dlatego Sandero Stepway lepiej stawi czoła konkurentom już nie tylko ceną, ale także nowoczesną płytą podłogową, dobrym prowadzeniem i praktycznym wnętrzem. Wszystko to w przyjemnym opakowaniu crossovera.

Dacia Sandero Stepway Essential – wyposażenie standardowe:

  • System ostrzegania przed kolizją
  • System E-Call
  • Regulator i ogranicznik prędkości
  • Automatyczne światła
  • Reflektory „eco-LED „(światła mijania LED, halogenowe światła drogowe) w kształcie litery „Y”
  • Światła do jazdy dziennej DRL- LED
  • Media Control: radio DAB z przyciskami sterowania w kierownicy, wyświetlanie informacji na ekranie komputera pokładowego, stały uchwyt smartfona na desce rozdzielczej, 2 przednie głośniki, złącze Bluetooth®, aplikacja mobilna Dacia Media Control
  • Klimatyzacja manualna
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podłokietnikiem
  • Oparcie tylnej kanapy w stosunku 1/3-2/3
  • Zestaw wskaźników TFT 3,5”
  • Centralny zamek z kluczykiem zamykający drzwi i bagażnik
  • Lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz za pomocą pokrętła
  • Konsola środkowa z otwartym schowkiem
  • Lusterka boczne regulowane ręcznie
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z pomarańczowymi przeszyciami i logo Stepway
  • Stalowe obręcze kół typu Flexwheel 16”, wzór Saria z logo Stepway
  • Relingi dachowe w kolorze czarnym
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Zestaw do naprawy opony
  • Zderzak przedni i tylni w kolorze nadwozia
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210120 095626 WiadomościDSC 0036 WiadomościDSC 0038 WiadomościDSC 0051 WiadomościDSC 0062 1 WiadomościDSC 0068 WiadomościDSC 0079 WiadomościDSC 0081 WiadomościDacia Sandero StepwayDSC 0093 WiadomościDacia Sandero StepwayDSC 0098 WiadomościDSC 0101 WiadomościDSC 0105 WiadomościDSC 0034 WiadomościDSC 0033 Wiadomości20210120 095656 Wiadomości20210120 104127 Wiadomości20210120 105929 Wiadomości20210120 110008 Wiadomości20210120 110427 Wiadomości20210120 111031 WiadomościDSC 0004 WiadomościDSC 0005 WiadomościDSC 0008 WiadomościDSC 0025 WiadomościDSC 0026 WiadomościDSC 0028 WiadomościDSC 0032 Wiadomości20210120 103227 Wiadomości
4 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij2166Tweet1354Udostepnij379
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1241 udostępnienia
    Udostepnij 496 Tweet 310
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1687 udostępnienia
    Udostepnij 675 Tweet 422
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1169 udostępnienia
    Udostepnij 468 Tweet 292
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    586 udostępnienia
    Udostepnij 234 Tweet 147

Testy samochodów

renault fluence 2013 017 Wiadomości
Testy

Test: Renault Fluence 2013 2.0 140 KM 2013 – elegancki komfortowy sedan z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-09-13
dacia jogger hybrid 140 zima 7 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-12
Peugeot 508 SW II GT Hybrid 11 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 SW II GT Hybrid 225 KM – komfortowe hybrydowe kombi. Rachunek ekonomiczny jest nieważny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-07-05
Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 110
Testy

Test: Nowy Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 110 nudny? W żadnym wypadku. Stylowy, przystępny i we włoskim klimacie. Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-06
Nowy Peugeot e 208 Futuristic and Young 25 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 136 KM: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-05

Najnowsze komentarze

  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?

Zobacz też

Stellantis z dużymi spadkami w Europie w 2022 r. DS Automobiles i Alfa Romeo odnotowują wzrosty

Używany SUV Peugeot 5008 to dobry wybór. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 48/2022

Jan Chmielewski i Michał Majewski na mecie 46. Rajdu Świdnickiego – KRAUSE

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
26
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz