Wiadomości

Renault Mégane E-Tech Electric w TOP 10 najlepszych samochodów elektrycznych na świecie!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-29
Wiadomości

BWT Alpine F1 Team zapowiada Grand Prix Monako 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-25
Wiadomości

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

autor Tomasz Nowicki
2023-05-28
Wiadomości

Peugeot notuje spadki sprzedaży w Korei Południowej. Nowy 408 ma być receptą na odbicie rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-25
The LytCell EV™ lithium-sulfur (Li-S) battery platform is designed to deliver three times (3X) the gravimetric energy density of conventional lithium-ion (Li-ion) batteries and can be produced in cylindrical, pouch, and prismatic formats.
Wiadomości

Stellantis inwestuje w nowe technologie: akumulator litowo-siarkowy nadchodzi

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-25
Wiadomości

Renault Polska zaprasza na 2. edycję EV Experience, największy test samochodów elektrycznych w Polsce

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-24
Wiadomości

Alfa Romeo organizuje dni plemienne. Przyjedź na Tribe Days w ramach Le Mans Classic 2023

autor Tomasz Nowicki
2023-05-25
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-23
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
5.3k 163
A A
26
Dacia Sandero Stepway

W większości testów nowego Sandero, a jest ich już w sieci mnóstwo, niczym mantra powtarzano, że samochód stracił swój „budżetowy” charakter. Trochę trudno było mi uwierzyć w cudowną przemianę miejskiego modelu z Rumunii, ale po pierwszej jeździe z czystym sumieniem mogę zgodzić się z pierwszymi opiniami. Dacia dopracowała swój miejski samochód w prawie każdym calu i wszelkie podejścia do mocnej krytyki kończyły się fiaskiem. Nie to, że Sandero Stepway nie ma żadnych wad, ale biorąc pod uwagę cenę samochodu, zaliczymy je do drobnostek.

Dacia Sandero zadebiutowała w 2008 roku a wersja Stepway, która podąża za modą na SUV-y, pojawiła się rok później. Najnowsza, III generacja Sandero również jest oferowana w wersji Stepway i sądzę, że model przyciągnie dużą grupę klientów zwabionych zarówno pseudo terenową aparycją, jak i ceną. Nowy samochód budził spore zainteresowanie podczas pierwszych jazd próbnych słyszeliśmy pytania typu: czy to „ta nowa Dacia”? Tak, to zupełnie nowa Dacia, która z poprzedniczką, ma niewiele wspólnego nie licząc oczywiście nazwy. Samochód został przeniesiony na platformę CMF-B, którą znamy już z Renault Clio i Captur. Poza tym, samochód jest większy, szerszy, bardziej przestronny od schodzącej z oferty II generacji a do tego atrakcyjniejszy nie tylko od poprzedniczki, ale także od wielu konkurentów.

Dacia Sandero Stepway

Szybszy ekran i uchwyt na smartfon

Dacia Sandero Stepway mierzy 4099 mm, jest więc o 11 mm dłuższa od Sandero, większy o 41 mm jest również prześwit (174 mm). Jak to zwykle bywa w przypadku crossovera, projektanci wyróżnili model nakładkami na zderzaki i osłonami nadkoli. Nie zabrakło również relingów dachowych, które możemy przekształcić w bagażnik. Sandero Stepway praktycznych rozwiązań ma znacznie więcej. Jednym z nich jest uchwyt na smartfona, który znajduje się tuż obok 8-calowego ekranu dotykowego. Kierowca nie potrzebuje dodatkowych akcesoriów, które często są niezbyt trwałe i nie zawsze potrafią utrzymać urządzenie podczas jazdy, w szczególności podczas gwałtownego hamowania. Uchwyt Dacii, to ciekawy gadżet, który nie miał problemów z dużym telefonem i zdał egzamin z dynamicznej jazdy na piątkę. Gniazdo USB znajduje się tuż obok uchwytu dlatego warto wziąć do samochodu krótszy kabel do ładowania. Długi pląta się i może przeszkadzać podczas prowadzenia pojazdu.

Dacia wymieniła ekran dotykowy i proponuje do wyboru trzy systemy multimedialne: Media Control, który steruje multimediami za pomocą smartfona oraz Media Display i Media Nav z 8-calowym ekranem dotykowym. Wyświetlacz pozytywnie zaskoczył nowocześniejszym interfejsem, żywymi barwami i przejrzystością, a także szybkością działania. W poprzednim modelu zdarzały się opóźnienia lub potrzeba powtórnego kliknięcia w ikonę. W nowym Sandero zniwelowano problem. Ekran jest umieszczony na desce rozdzielczej, w zasięgu oczu kierowcy a obudowa, choć nie najpiękniejsza sprawia wrażenie solidnej. System Media Nav jest kompatybilny z systemami Apple Car Play i Android Auto i błyskawicznie łączy się z urządzeniem mobilnym.

Schowków, haczyków i uchwytów jest w bród

Pod względem estetycznym wnętrze prezentuje się bardzo przyjemnie, zwłaszcza że styliści pomyśleli urozmaiceniu kabiny kolorami. Poszczególne elementy dobrze do siebie przylegają, ale część plastików jest szorstka w dotyku, dotyczy to zwłaszcza pomarańczowych dekorów na boczkach drzwi. Materiał na desce rozdzielczej również nie należy do zbyt delikatnych dla naszych opuszków palców, ale może dzięki temu będzie bardziej wytrzymały na eksploatację.

Kabinie Sandero Stepway nie możemy odmówić ergonomii oraz przestrzeni zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Regulacja fotela oraz kierownicy ma poprawny zakres i umożliwia prawidłowe ułożenie ciała kierowcy, ale zabrakło regulacji odcinka lędźwiowego, nawet jako wyposażenie opcjonalne. W uzyskaniu pełni komfortu przeszkadzać może wciąż zbyt słaba izolacja od dźwięków z zewnątrz. Dacia przekonuje, że zmniejszono hałas o 3-5 dB przy jeździe z prędkością do 130 km/h, ale wciąż nie możemy uznać, że w kabinie jest cicho. Przy 110-120 km/h odgłosy z zewnątrz stają się wyraźnie słyszalne. Jeśli wjedziemy na autostradę (140 km/h), dźwiękiem dominującym staną się szumy. Duster wypada w tej kategorii znacznie lepiej.Dacia Sandero, wnętrze, interior

Pojemność schowków wzrosła a przestrzeni do przechowywania przedmiotów jest mnóstwo. Dacia Sandero Stepway otrzymała podstawkę na drobiazgi, dwa cup-holdery z przodu, miejsce na kartę Hands-Free po prawej stronie fotela oraz pojemne kieszenie w boczkach drzwi. Po stronie pasażera zamontowano rączkę nad drzwiami oraz rozkładany uchwyt na torbę lub reklamówkę, aby zakupy nie wysypały się podczas podróży. Haczyki znajdziemy również pod tylną klapą. Bagażnik sprawia wrażenie pojemnego i głębokiego, ale jest mniejszy niż w Clio. Sandero pomieści 328 litrów a model Renault 391 litrów. Jedynie wersja hybrydowa E-Tech wypada pod tym względem skromniej (299 litrów). Dacia zrezygnowała z niewygodnego i mocno narażonego na zabrudzenia przycisku do otwierania bagażnika. W nowym modelu przycisk znajduje się w dolnej części tylnej klapy co sprawia, że pakowanie walizek stało się łatwiejsze.

90-konna jednostka benzynowa, która znalazła się pod maską testowego modelu pracuje równo i cicho a do tego zaskakuje dynamiką. Spalanie podczas dosyć dynamicznej jazdy wyniosło 7,9 l/100 km, ale lepiej ocenimy apetyt na paliwo gdy Sandero trafi do naszej redakcji na dłuższy test. Dacia zwiększyła rozstaw osi i poprawiła zawieszenie przednie pojazdu, co wyczuwa się podczas prowadzenia. Sandero lepiej trzyma się drogi, jazda jest stabilna a nadwozie mniej skłonne do przechyłów bocznych podczas zmian pasa ruchu lub wchodzenia w zakręty. 6-biegowa skrzynia manualna pracuje poprawnie, ma krótszą drogę prowadzenia drążka niż w II generacji, ale do idealnej precyzji jeszcze jej trochę brakuje. Nowa Dacia Sandero Stepway

Najtańszy crossover na rynku

W ofercie Sandero Stepway znajdują się dwie wersje wyposażeniowe: Essential oraz Comfort. Pojazd z silnikiem TCe o mocy 90 KM startuje na rynku polskim od 53.400 zł. Za 100-konny samochód z instalacją LPG zapłacimy o 1000 zł więcej. W porównaniu do innych modeli w segmencie B, cena jest atrakcyjna, ale nie wyjątkowo niska. Na Opla Corsę i Renault Clio wydamy podobną kwotę, ale nie liczmy na to, że u konkurencji znajdziemy tak dobrze wycenionego crossovera, jak w salonach Dacii. Decydując się na Citroena C3 Aircrossa musimy dysponować kwotą prawie 70 tys. zł a jest to jeden z tańszych modeli w segmencie. Czy warto wybrać Sandero Stepway? Samochód wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Dacia poprawiła większość bolączek poprzedniego modelu dlatego Sandero Stepway lepiej stawi czoła konkurentom już nie tylko ceną, ale także nowoczesną płytą podłogową, dobrym prowadzeniem i praktycznym wnętrzem. Wszystko to w przyjemnym opakowaniu crossovera.

Dacia Sandero Stepway Essential – wyposażenie standardowe:

  • System ostrzegania przed kolizją
  • System E-Call
  • Regulator i ogranicznik prędkości
  • Automatyczne światła
  • Reflektory „eco-LED „(światła mijania LED, halogenowe światła drogowe) w kształcie litery „Y”
  • Światła do jazdy dziennej DRL- LED
  • Media Control: radio DAB z przyciskami sterowania w kierownicy, wyświetlanie informacji na ekranie komputera pokładowego, stały uchwyt smartfona na desce rozdzielczej, 2 przednie głośniki, złącze Bluetooth®, aplikacja mobilna Dacia Media Control
  • Klimatyzacja manualna
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podłokietnikiem
  • Oparcie tylnej kanapy w stosunku 1/3-2/3
  • Zestaw wskaźników TFT 3,5”
  • Centralny zamek z kluczykiem zamykający drzwi i bagażnik
  • Lusterka boczne regulowane ręcznie od wewnątrz za pomocą pokrętła
  • Konsola środkowa z otwartym schowkiem
  • Lusterka boczne regulowane ręcznie
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z pomarańczowymi przeszyciami i logo Stepway
  • Stalowe obręcze kół typu Flexwheel 16”, wzór Saria z logo Stepway
  • Relingi dachowe w kolorze czarnym
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Zestaw do naprawy opony
  • Zderzak przedni i tylni w kolorze nadwozia

Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Sandero StepwayDacia Sandero Stepway
3.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia zbadała zakupy samochodów przez internet: 50% nabywców czuje się z tym pomysłem niekomfortowo!

2023-05-29

Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

2023-05-28

Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

2023-05-28

Dacia Sandero europejskim liderem sprzedaży, Duster w pierwszej dziesiątce: kwiecień 2023

2023-05-25
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij1864Tweet1165Udostepnij326
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

26 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

    19949 udostępnienia
    Udostepnij 7980 Tweet 4987
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

    3702 udostępnienia
    Udostepnij 1481 Tweet 926
  • Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

    2789 udostępnienia
    Udostepnij 1116 Tweet 697
  • Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność

    1198 udostępnienia
    Udostepnij 479 Tweet 300

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.6 120 KM 2009 – wersja specjalna „By Loeb”. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-11-12
Nowy Peugeot 5008 1.6 THP EAT6
Nowa Zelandia

Test: Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM z automatem: dwa tysiące kilometrów po górach Nowej Zelandii. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2020-12-19
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM 2010 – miejski komfortowy samochód z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-01
Renault Megane RS
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane RS 300 KM – mistrz zakrętów na polskich drogach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-20
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.4 VTi 75 KM 2010 – oszczędny benzynowy silnik i doskonała widoczność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-12-23

Najnowsze komentarze

  • Anominowo - Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność
  • Krzysztof Gregorczyk - Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność
  • Doktorek - Nowa Lancia Ypsilon nie będzie produkowana we Włoszech. Znamy lokalizację fabryki
  • Anonimowo - Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Anominowo - Używany Citroën C4 SpaceTourer (2018). Komfort i praktyczność
  • Wojciech - Dacia Duster przebiła barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy we Francji! Sukces budżetowego SUVa
  • Anominowo - Citroën z nagrodą za najlepszy salon internetowy w sieci

Zobacz też

Citroen C10 Concept – kosmiczny model dla rodziny

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Barré (1899-1930)

Grupa Pietrzak wspiera letnie kino w Katowicach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
26
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.