Luksusowy DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem o mocy 180 KM i automatyczną skrzynią biegów EAT8 trafił do redakcji Francuskie.pl dwa lata temu. W ciągu tego czasu przejechaliśmy nim ponad 50 tysięcy kilometrów. Jak się sprawuje?
Od lipca 2021 r. prowadzimy długodystansowy test DS 7 Crossback wyprodukowanego DS Automobiles, markę premium koncernu Stellantis. Samochód, który odebraliśmy, ma na pokładzie prawie wszystko to, co można było zamówić w owym czasie – jedynym wyjątkiem jest noktowizor. Dzisiaj, bo blisko dwóch latach, na liczniku mamy ponad 50 tysięcy kilometrów.
DS 7 Crossback to elegancki SUV, oferujący wygodę, komfort i przestrzeń w środku. Producent zadbał nie tylko o znakomite wyciszenie, bardzo bogate wyposażenie, wysokiej jakości materiały, ale także o design i poczucie luksusu. Samochód jest wykończony w typowo francuski, bogatym stylu, który bardziej przywodzi na myśl pracownie luksusowych projektantów mody z ich pełnymi emocji kreacjami, niż surowy styl samochodu. To poczucie wyróżnienia, czy pewnej wyjątkowości w motoryzacji, utrzymuje się cały czas – za każdym razem lubimy wracać do wnętrza DS 7 Crossback i nim jeździć. Przejdźmy teraz do zagadnień nieco bardziej technicznych.
Średnie spalanie na całym dystansie, które skrupulatnie notujemy i liczymy, wyniosło 7,3 litra na 100 kilometrów. W czasie całej eksploatacji samochód był poddany jednej akcji serwisowej, związanej z uszczelnieniem tylnych lamp, które miały wadę fabryczną, powodującą, że zbierała się w nich woda. Po dwóch latach, przy 50 tysiącach kilometrów, auto ma nadal oryginalne klocki i tarcze.
Wnętrze zniosło dwa lata bez śladów zużycia – wygląda jak nowe i pachnie tak, jak w momencie, gdy odbieraliśmy DS 7 Crossback w salonie. Eksploatacja sprowadza się do tankowania paliwa i okresowego sprawdzania ciśnienia w oponach.
Lakier samochodu został zabezpieczony ceramiką przez Mordor Detailing – nie ma na nim również śladów eksploatacji. Całoroczne opony Michelin Crossclimate 2, które użytkujemy, nie noszą śladów zużycia, są nadal miękkie i cichce jak w momencie montażu. Wkrótce dokonamy szczegółowych pomiarów i zobaczymy jak to wygląda od strony liczb.
Wśród największych zalet DS 7 Crossback po tych dwóch latach możemy wymienić wyróżnianie się na ulicy, wysoki komfort jazdy, świetne materiały we wnętrzu, niezłą dynamikę, która pozwala swobodnie wyprzedzać w każdych warunkach, oszczędność silnika, przestronność wnętrza. Wad trudno się doszukać – chcielibyśmy na pewno mieć na wyposażeniu noktowizor, który znakomicie działa w nocy, przy większych prędkościach sylwetka SUV nie sprzyja oszczędności paliwa. Aktualizacja map i systemu trwa dość długo i wymaga włączonego silnika, dlatego warto ją robić w czasie jazdy – chociaż nie ma się wtedy dostępu do systemu.
Nasz ulubiony system to aktywny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, który działa i w mieście i na autostradzie – znakomicie odciąża kierowcę i działa bardzo sprawnie.
Do auta wykupiliśmy 5 letni pakiet serwisowy, w związku z tym nie ponosimy dodatkowo kosztów przeglądów ani wymiany części – można powiedzieć „lać i jeździć”. Co ciekawe, taką gwarancję z serwisem można wykupić aż do 8 lat. DS 7 Crossback to auto nietuzinkowe, wyróżniające się i komfortowe, niezawodne – na pewno był to dobry wybór.
Więcej zdjęć znajdziecie w galerii. Długodystansowy test DS 7 Crossback prowadzimy z DS Store Kraków, Oponeo.pl oraz Mordor Detailing. Masz pytania dotyczące DS 7 lub innych samochodów marki DS Automobiles? Grzegorz Łukasik, DS Expert Advisor, chętnie odpowie na pytania: tel 512 351 621, e-mail: [email protected].
Najnowsze komentarze