renault clio 1998 01 Wiadomości
Wiadomości

Pokora na czterech kołach. Polityku, przesiądź się na chwilę do rzeczywistości

autor Tomasz Nowicki
2025-06-07
Renault Captur II
Wiadomości

Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-06-06
leapmotor nabiera rozpedu i pokazuje nowy model b10 Wiadomości
Wiadomości

Leapmotor nabiera rozpędu i pokazuje nowy model B10

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-11
opel frontera namiot dachowy Wiadomości
Wiadomości

Opel rozgrzewał Rock am Ring: Frontera z namiotem hitem 40. edycji kultowego festiwalu

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
Dacia Bigster Sleep Pack
Wiadomości

Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-12
chrysler pacifica 2026 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Chrysler Pacifica 100th Anniversary Edition 2026 zaprezentowany

autor Tomasz Nowicki
2025-06-06
f1 grand prix kanady 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Kanady 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – zimowa jazda nowym kuzynem Berlingo i Combo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-05
w Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
658
A A
8
Peugeot Rifter

Warunki za oknem przekonywały nas, że powinniśmy wziąć do testów SUV-a, aczkolwiek do naszej redakcji trafił model z nieco innej beczki, choć starający się za wszelką cenę do uterenowionych modeli upodobnić. Peugeot Rifter, kuzyn modeli Citroen Berlingo i Opel Combo z koncernu PSA, musiał poradzić sobie w niskich temperaturach i przy uciążliwych opadach śniegu.

Zima w tym roku dopisała, w końcu przydały się zakupione na promocji łopaty do odgarniania śniegu, zresztą ruch na świeżym powietrzu na pewno dobrze wielu z nas zrobi. Z warunków meteorologicznych tej zimy, zadowoleni powinni być zwłaszcza narciarze i snowboardziści, aczkolwiek kierowcy niekoniecznie tym faktem są zachwyceni. Na drogach jest ślisko, niebezpiecznie, widoczność nienajlepsza, a prędkości, z jakimi się poruszamy – wyraźnie mniejsza. Prawie nieustające opady białego puchu, dają nam o poranku dwa wyjścia: albo spóźnimy się do pracy, albo musimy zrezygnować z kilku cennych minut snu, by zaliczyć motoryzacyjny fitness zimowy. W przypadku Peugeot Rifter odśnieżanie nie będzie ulubionym zajęciem właściciela, zwłaszcza tego o niższym wzroście ponieważ 1878 mm wysokości samochodu skutecznie utrudni pozbycie się piękniejszej, ale mimo wszystko bardziej uciążliwej postaci wody, z dachu naszego samochodu. Powierzchni do odśnieżania nie brakuje, choć pudełkowate nadwozie sprawia, że śnieg znajdziemy głównie na masce, przedniej szybie, lusterkach i oczywiście dachu. Opady śniegu skutecznie próbowały utrudnić nam również sesję zdjęciową pojazdu, płatki śniegu dostawały się wszędzie, nawet do wnętrza zaraz po otwarciu drzwi oraz tylnej klapy.IMG 4011 Wiadomości

Z modelu Partner na Rifter – dobra zmiana

Peugeot Rifter, który zastąpił ofercie francuskiego producenta model Partner Tepee, z zewnątrz może spodobać się nawet osobom niekoniecznie zainteresowanym segmentem kombivanów. Naszą uwagę skupia przede wszystkim nieregularny kształt przednich świateł ze skośną linią diod LED oraz osłona chłodnicy nawiązująca do analogicznego elementy nadwozia modeli 3008 oraz 5008. Wzmocnione zderzaki, plastikowe elementy osłaniające progi i nadkola oraz lekko podwyższone zawieszenie, mają kojarzyć się z samochodami z segmentu SUV. Jeśli będziemy siedzieć Rifterowi na ogonie naszą uwagę na pewno przyciągną pazurki, a właściwie, ze względu na rozmiary, powinniśmy chyba użyć słowa „pazury” tylnych świateł o wydłużonym kształcie. Jednym słowem Rifter atrakcyjny i bez wątpienia może podobać się klientom poszukującym przestronnego rodzinnego modelu. Czy jest ładniejszy od swojego kuzyna Berlingo? To już kwestia gustu, musicie zdecydować sami ;-)

Nowemu modelowi Peugeota nie możemy odmówić wygody zarówno podczas wsiadania, jak i wysiadania, wnęka drzwi kierowcy jest wystarczająco duża, by komfortowo i bez szurania odzieżą wierzchnią o fragmenty samochodu, zająć miejsce za kierownicą. Bez większych problemów w samochodzie zasiądą również pasażerowie II rzędu, a to dzięki obecności rozsuwanych drzwi po obu stronach, które są dostępne już w standardzie. Pozycja za kierownicą jest prawidłowa, prosta i wysoka, a widoczność przez przednią i tylną szybę znajduje się na bardzo dobrym poziomie. Parkowanie ułatwiają duże lusterka boczne. Podczas zimowej jazdy doceniliśmy szybkie nagrzewanie się wnętrza. Po kilku chwilach, można było ściągnąć z siebie niezbyt lubiane grube, zimowe kurtki. Klimatyzacja ma intuicyjną, manualną obsługę. W samochodzie początkowo troszkę brakuje podświetlenia przycisku regulacji temperatury, ale kierowca szybko przyzwyczaja się do jego lokalizacji i po niedługim obcowaniu z pojazdem wyciąga rękę intuicyjnie. Wyświetlacz systemu multimedialnego znajduje się na wysokości wzroku kierowcy, a każde naciśnięcie danej funkcji spotyka się z szybką, bezproblemową reakcją na wyświetlaczu.

Warto przeczytać!

peugeot 205 gti Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

2025-06-12
peugeot rabat Wiadomości

Ale wyprzedaż: Nowy Peugeot z rabatem aż do 23%. Do kiedy trwa promocja?

2025-06-12

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12

Elektryczne auta kuszą, ale Hiszpanie wciąż się boją. Tylko 7% czuje się przygotowanych na zmianę

2025-06-12

20190106 122256 Wiadomości

Duży bagażnik, mnóstwo schowków i… elegancja

Segment kombivan powstał głównie z myślą o dużych możliwościach transportowych, ale Rifter, a przynajmniej w wersji Allure, którą otrzymaliśmy do testów należy do najbardziej eleganckich przedstawicieli swojej klasy. Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały, które z powodzeniem mogłyby znaleźć się w eleganckim salonie, są przyjemne w dotyku, a granatowy plastik na desce rozdzielczej nawiązujący do barwy nadwozia, prezentuje się ciekawie i nadaje wnętrzu smaku. Miłą odmianę odnajdziemy na boczkach drzwi, które oprócz plastiku, zostały wyłożone przyjemnym, miękkim materiałem. Rozkład elementów wnętrza pojazdu takich jak: dźwignia zmiany biegów, podłokietnik, półka na podsufitce, manualny panel klimatyzacji, czy lokalizacja 8-calowego ekranu dotykowego, jest identyczny z modelem Berlingo, z tym że w Rifterze znajdziemy charakterystyczne dla marki Peugeot komponenty. Wnętrze jest może nieco mniej ekstrawaganckie niż u Citroena, ale pojazd ma bardziej elegancki styl niż jego odpowiednik spod znaku szewronów.20190106 121740 Wiadomości

Malutka, zgrabna, sportowa wręcz kierownica spłaszczona na górze i u dołu, ponownie urzekła mnie podczas jazdy modelem Peugeota. Znakomicie leży w dłoniach, a manewrowanie odbywa się beż żadnego wysiłku. Mocne wspomaganie ułatwia poruszanie się w miejskim gąszczu, zawracanie i parkowanie Rifterem nie jest aż tak trudne, jak moglibyśmy spodziewać się tego po mierzącym 4.403 mm kombivanie. Samochód jest zwrotny, a systemy bezpieczeństwa oraz kamerka cofania, ułatwiają wciskanie się w ciasne przestrzenie parkingowe. Zegary zostały umiejscowione nad kierownicą, dzięki czemu wynalazki takie jak head-up display stają się w Peugeocie zbędne.

Wnętrze jest dobrze wyciszone, a na pokładzie zainstalowano fotel z dłuższym niż w Berlingo siedziskiem i całkiem niezłym podparciem bocznym. Fotel, który został wypełniony pianką o odpowiedniej sprężystości, zapewnia wygodną pozycję na długich dystansach. Pokonaliśmy Rifterem łącznie 958 km i ze strony różnych kierowców oraz kilku pasażerów, którzy mieli okazję podróżować tym pojazdem, nie padły żadne słowa narzekania. W samochodzie miejsca jest wystarczająco dla kierowców o różnym wzroście. Jedynie bardzo rosłym osobom rozbudowana konsola centralna może odrobinę ograniczać ruchy. Nie znalazła się ona jednak w samochodzie bez przyczyny, wewnątrz kryje się funkcjonalny schowek, który pomieści wszelkie kable, ładowarki, okulary i jeszcze sporo przestrzeni zostanie do wykorzystania. W schowku ukryto także gniazdo zapalniczki. Komfort jazdy zapewnia miękko zestrojone zawieszenie, które bardzo dobrze niweluje niedoskonałość nawierzchni dróg.20190110 092304 Wiadomości

Wnętrze Peugeot Rifter pomieści 5 osób oraz sporo bagażu. Z niezwykłą łatwością i lekkością dopasujemy układ foteli do ilości pasażerów oraz ich walizek. W drugim rzędzie umiejscowiono trzy indywidualne fotele, aczkolwiek za tę wygodę trzeba dodatkowo dopłacić. Oparcia tylnych foteli są składane szybkimi ruchami i w ten bezproblemowy sposób balansujemy pojemnością pomiędzy 775 a 3.000 litrów. Mniejsze przedmioty ulokujemy w schowkach, których na pokładzie Riftera jest pod dostatkiem. Nawet nad tylnymi fotelami znalazło się miejsce na spory „składzik” pod dachem, który otworzymy zarówno od strony bagażnika, jak i od strony tylnych foteli.

Peugeot Rifter na trasie i w… śniegu

Pod maską testowego Riftera pracuje jednostka BlueHDi o pojemności 1.499 cm³, która generuje 130 KM mocy oraz 300 Nm dostępnego przy 1.750 obr/min. Samochód dobrze zbiera się na niskich biegach i nie ma problemu z rozpędzeniem się do wyższych wartości prędkościomierza. 100 km/h ukazuje się na liczniku po upływie 11,6 sekundy. Wyprzedzanie Rifterem nie będzie udręką, z samochodu da się wycisnąć odrobinę dynamiki, aczkolwiek przy wyższych przełożeniach 6-biegowej manualnej skrzyni biegów zaczyna modelowi brakować werwy. Pojazd przez większość testu zachowywał się na drodze stabilnie, jedynie przy mocniejszych podmuchach wiatru można było odczuć lekkie kołysanie nadwozia. Komputer pokładowy Riftera informował nas o średnim spalaniu na poziomie 7,1 l/100 km, czyli o 1,5 litra więcej niż katalogowe 5,6 l/100 km. Ciekawe jest to, że identyczne spalanie wyszło nam w teście modelu Berlingo, aczkolwiek wydaje mi się, że Citroen był eksploatowany z większą werwą.IMG 4019 Wiadomości

Mimo iż Rifter nie jest SUV-em, mieliśmy okazję sprawdzić model podczas jazdy po śniegu, w końcu tej zimy znajdziemy go praktycznie wszędzie. Mimo braku systemu Grip Control (opcja dodatkowo płatna 1.850 zł) całkiem nieźle sobie poradził. Jedynie podczas ruszania pod górkę pokrytą białym puchem, początkowo poddawał się zimowym warunkom nawierzchni, ale wystarczyła chwila starania i po lekkim rozbujaniu, Rifter przezwyciężył trudności i wydostał się na asfalt.

Peugeot Rifter jest dostępny w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 74.800 zł. Za tę kwotę otrzymamy pojazd w wersji Standard z jednostką 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Najmocniejszy wariant wysokoprężny (1.5 BlueHDI 130) można dostać za kwotę 89.700 zł, a w wyposażeniu Allure, czyli takim, który trafił do naszej redakcji – 97.000 zł. Za pojazd ze wszystkimi opcjami i dodatkami, które znajdziecie poniżej trzeba zapłacić nie tak mało, bo 122.400 zł, ale w końcu za wygody i bogate wyposażenie, które znalazło się na pokładzie, trzeba swoje zapłacić. W ofercie Peugeota znajdziemy także wariant 7-osobowy oraz dłuższy model Long.20190106 111015 Wiadomości

Kombivan spod znaku lwa zmienił się prawie nie do poznania. Peugeot Rifter, to nie tylko nowa nazwa, ale także ciekawy wygląd i komfortowe wnętrze. Z nudnych czterech kółek stał się dobrze wyglądającym, rodzinnym pojazdem, który znakomicie wpasował się w obowiązującą modę na segment SUV-ów. Nowemu modelowi Peugeot Rifter nie brakuje zalet. Komfortowy fotel kierowcy, dobre wyciszenie wnętrza i ciekawe, eleganckie wręcz wykończenie wnętrza, to tylko kilka z nich. Model sprawdzi się w różnych zadaniach: na rodzinną wycieczkę oraz na aktywny wypad we dwoje, także podczas ferii zimowych ;-)

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – wyposażenie dodatkowe:

  • Lakier metalizowany – 2.400 zł
  • Trzy indywidualne fotele w drugim rzędzie – 700 zł
  • Felgi aluminiowe 17″ AORAKI – 2.700 zł
  • Ładowarka indukcyjna – 350 zł
  • Gniazdo 230V – 350 zł
  • Koło zapasowe – 450 zł
  • Pakiet Park Assist – 5.150 zł
  • Fotele podgrzewane kierowcy i pasażera 900 zł
  • Siatka oddzielająca przestrzeń bagażową – 500 zł
  • Dach panoramiczny Zenith – 3.100 zł
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa – 1.100 zł
  • Otwierana szyba w pokrywie bagażnika + szyby przyciemniane – 1.100 zł
  • Peugeot Connect Nav DAB – 2.600 zł
  • Pakiet podróżny – 350 zł
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia pojazdu ADML – 1.500 zł
  • System Peugeot Connect SOS i Assistance – 1.200 zł
  • Pakiet Safety Plus – 950 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190106 111015 Wiadomości20190106 122829 Wiadomości20190106 122835 Wiadomości20190110 092100 Wiadomości20190110 092216 Wiadomości20190110 092304 Wiadomości20190110 092320 Wiadomości20190110 092330 Wiadomości20190110 092532 WiadomościIMG 4009 WiadomościIMG 4011 WiadomościIMG 4017 WiadomościIMG 4019 WiadomościIMG 4026 WiadomościIMG 4029 WiadomościIMG 4030 WiadomościIMG 4040 WiadomościIMG 4046 Wiadomości20190106 122545 Wiadomości20190106 122427 Wiadomości20190106 111048 Wiadomości20190106 120104 Wiadomości20190106 120229 Wiadomości20190106 120741 Wiadomości20190106 121732 Wiadomości20190106 121740 Wiadomości20190106 121751 Wiadomości20190106 121851 Wiadomości20190106 121906 Wiadomości20190106 121953 Wiadomości20190106 122010 Wiadomości20190106 122033 Wiadomości20190106 122059 Wiadomości20190106 122218 Wiadomości20190106 122256 Wiadomości20190106 122304 Wiadomości20190106 122408 WiadomościPeugeot Rifter
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRifter
Udostepnij288Tweet144Udostepnij40
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1317 udostępnienia
    Udostepnij 527 Tweet 329
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1705 udostępnienia
    Udostepnij 682 Tweet 426
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1177 udostępnienia
    Udostepnij 471 Tweet 294
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    596 udostępnienia
    Udostepnij 238 Tweet 149

Testy samochodów

04. Nowa Dacia Logan MCV Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM – najtańsze kombi tej wielkości na rynku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-02-28
Renault Clio RS
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio RS 18 1.6 220 KM – hothatch na ostro. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-01-12
001. Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 2.0 BlueHDi 150 EAT6 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 Picasso 2.0 blueHDi Exclusive – czy może być jeszcze lepszy? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-03
Citroen C3 1.6 Flex Fuel
Wyprawy

Test: Citroën C3 1.6 120 KM Flex Fuel na brazylijskich drogach. Czy powinien trafić do Europy?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-07-21
Renault Espace
Testy

Test: Renault Espace V 2.0 bluedCi 200 KM – spieszmy się kochać minivany. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-12

Najnowsze komentarze

  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring

Zobacz też

Citroën Xantia i BX na ulicach Warszawy. Udana sesja zdjęciowa

Wymagający wyścig sprinterski pełen nauki dla zespołu BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Kataru

Peugeot 405 popularniejszy niż nowy 508! Zaskakujące wyniki sprzedaży

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz