Nicolas Champetier zastąpi Davida Holderbacha na stanowisku dyrektora generalnego Hyvia. Będzie odpowiadał za rozwój samochodów z napędem wodorowym.
Kolejny doświadczony manager Stellantis przechodzi do Renault. Nicolas Champetier to absolwent École Nationale Supérieure des Arts et Métiers. Pracował w grupie Stellantis (dawniej Grupa PSA), zajmując różne międzynarodowe stanowiska inżynierskie.
W ostatnich miesiącach zajmował stanowisko wiceprezesa ds. zielonych technologii, energii, LCA i CCS. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w sektorze motoryzacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem nowych układów napędowych, energii i elektryfikacji.
Opierając się na solidnych fundamentach stworzonych przez Davida Holderbacha, będzie rozwija dział samochodów wodorowych. Wodór jest uważany za bardzo dobre rozwiązanie do aut dostawczych z uwagi na dużą ilość miejsca a więc możliwość zamontowania odpowiedniego zestawu butli i ogniwa wodorowego, szybkie tankowanie i spory zasięg takiego rozwiązania.
Aktualne rozwiązania bazują na ogniwach wodorowych, czyli układzie, który zmienia wodór na prąd elektryczny a w efekcie reakcji powstaje też woda, natomiast w przyszłości nie wykluczone, że będą wykorzystywane także silniki wodorowe, czyli odpowiednik silnika spalinowego, ale zasilane właśnie wodorowem. Nowy szef Hyvia ma więc co robić, wyzwań jest co niemiara.
„W imieniu Rady Nadzorczej Hyvia chciałbym serdecznie podziękować Davidowi Holderbachowi za jego zaangażowanie od momentu powstania firmy. W ciągu dwóch lat firmie Hyvia udało się stworzyć kompletny i unikalny ekosystem mobilności wodorowej w powstającym sektorze H2. David Holderbach poświęci swój czas innym projektom w ramach Grupy Renault. Mam pełne zaufanie do Nicolasa Champetiera, że poprowadzi HYVIĘ przez fazę rozwoju, przy wsparciu jej dwóch założycieli – Grupy Renault i Plug”, powiedział Heinz-Jürgen LÖW, Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki Hyvia.
Najnowsze komentarze