Citroën C5 Aircross z nowym silnikiem 1.2 MHEV o mocy 136 KM został przetestowany przez Brytyjczyków. Jednostka napędowa zbudowana jest, według producenta, z aż 40% nowych części i posiada łańcuch rozrządu zamiast paska, co powinno pozytywnie wpłynąć na jej trwałość. Jak oceniają ten samochód nasi koledzy zza kanału La Manche? Poczytajcie
Citroën C5 Aircross to samochód, który przyciąga uwagę swoim subtelnym designem i innowacyjnością, będąc zarazem esencją komfortu (nie ma bardziej komfortowego SUVa w tej klasie). W najnowszej hybrydowej wersji, Citroën łączy sprawdzone rozwiązania z nowoczesnymi technologiami, oferując kierowcom przyzwoite osiągi i sporą oszczędność paliwa.
Citroën C5 Aircross – hybrydowa moc i ekonomia
Pod maską C5 Aircrossa kryje się hybrydowy silnik benzynowy PureTech nowej generacji o pojemności 1.2 litra, wspierany przez 21 kW (około 28 KM) silnik elektryczny. Ta kombinacja pozwala na osiągnięcie spalania około 5,8 l/100 km, a emisja CO2 została zredukowana o 15% w porównaniu do wersji wyłącznie benzynowej. Zastosowany 48-woltowy pakiet baterii umiejscowiony pod siedzeniem przednim nie ogranicza przestrzeni dla pasażerów ani w bagażniku, co jest często spotykanym problemem w hybrydach.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Citroën C5 Aircross to komfort, komfort i jeszcze raz komfort
Citroën słynie z komfortu jazdy, a C5 Aircross nie jest wyjątkiem. Przyjemne zawieszenie typowe dla marki sprawia, że samochód świetnie radzi sobie z nierównościami, choć może być nieco bardziej przechylać się na ostrzejszych zakrętach. Wnętrze SUVa jest znakomicie wyciszone, nawet gdy włącza się silnik benzynowy to go po prostu nie słychać. Duży 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz dominuje w kabinie.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Systemy bezpieczeństwa
C5 Aircross jest wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym kamerę cofania i czujniki parkowania, co ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. pomyślał również o komforcie pasażerów, oferując regulowane i składane niezależnie siedzenia, co razem z panoramicznym szyberdachem tworzy wrażenie przestronności i otwartości.
Minusy
Nie każdemu przypadnie do gustu minimalistyczny design, jako proponuje Citroën. Część materiałów jest twarda. Ktoś przyzwyczajony do twardych zawieszeń uzna, że C5 Aircross może być nieco za miękki – chociaż to raczej złudzenie po przesiadce, człowiek szybko przyzwyczaja się do komfortu. Jednostka 1.2 PureTech robi się warkotliwa jeśli zmusimy ją do wysokich obrotów. 6 przełożeń skrzyni automatycznej to mniej niż w EAT8, którą oferowano poprzednio.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Podsumowanie
Citroën C5 Aircross to dobry wybór dla tych, którzy poszukują wygodnego, oszczędnego SUVa w dobrej cenie. Citroën oferuje obecnie spore zniżki na swoje samochody – jeśli uda Ci się taką wynegocjować do na pewno warto.
źródło: HN Media, zdjęcie ilustracyjne
Najnowsze komentarze