Koncern Stellantis spodziewa się w najbliższym czasie stabilizacji sytuacji związanej z dostawami samochodów z fabryk do poszczególnych krajów. Jednak problemy w tym zakresie skłoniły firmę do powołania specjalnego zespołu roboczego, który zajmuje się analizą przyczyn i zaproponuje rozwiązania mające polepszyć sytuację.
Stellantis współpracuje z dostawcami zewnętrznymi, którzy zajmują się odbiorem i przewożeniem samochodów z poszczególnych fabryk do miejsc docelowych w poszczególnych krajach. Logistyka jest tutaj kluczowa. Zmiany, które nastąpiły w tym zakresie w ostatnich miesiącach spowodowały, że dostawy są bardzo mocno opóźnione. Problem dotyczy całej Europy i – jak mówią nasze źródła – może wynikać ze zmian mających przynieść oszczędności.
Zobacz: Fabryka w Gliwicach będzie produkować kampery
Powołanie zespołu roboczego ds. logistyki dowodzi, że sprawa jest bardzo poważna a klienci są wściekli z powodu wydłużających się dostaw. Problem powstał bowiem nie tylko w fabrykach, w których opóźnienia związane były z brakiem części i podzespołów, ale także już po wyprodukowaniu samochodu. Opóźnienia sięgają w niektórych przypadkach wielu tygodni i dla klientów są nieakceptowalne.
Zobacz: Stellantis ma problemy z produkcją w USA
Krytycy mówią, że winą za tego typu zjawiska należy obarczyć cięcia kosztów, których dokonuje Carlos Tavares. Wyznaczył on bowiem cele oszczędnościowe dla poszczególnych części Stellantis, które w wielu przypadkach mogą wpływać na sposób funkcjonowania firmy. Logistyka, będąca swojego rodzaju krwioobiegiem każdego producenta, ma kluczowe znaczenie.
Zobacz: Stellantis
Warto w tym kontekście przypomnieć, że Stellantis sprzedał swoje udziały w GEFCO (firma zajmująca się logistyką) a Carlos Tavares zapowiadał, że koncern będzie korzystał z partnerów zewnętrznych. „Sprzedaż aktywa, które nie jest już strategiczne dla firmy, kończy nasz plan wyjścia z sektora transportu i logistyki, który rozpoczął się dziesięć lat temu […] W przyszłości Stellantis może liczyć na efektywną globalną sieć partnerów logistycznych, wśród których GEFCO nadal odgrywa ważną rolę” – mówił szef koncernu. Zespół ds. logistyki ma uporać się ze wszystkimi problemami w transporcie aut i części do końca 2022 r.
Najnowsze komentarze