Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Espace V TCe 225 EDC FAP i trzy tysiące kilometrów po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-07-29
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
3.4k
A A
12
renault espace v 102 scaled Testy

Nowy Renault Espace V doczeka się za moment faceliftingu. My jednak postanowiliśmy wziąć wersję Initiale Paris i pojechać nią w długą wycieczkę po naszym pięknym kraju. Były jeziora, morze, równiny a nawet niewielkie wzgórza Kaszub. Testowaliśmy wersję 1.8 TCE o mocy 225 KM z automatyczną skrzynią biegów. 

renault espace v 100 Testy

1.8 TCe to benzynowa jednostka o mocy 225 KM. Zapewnia bardzo dobrą dynamikę i wysoką kulturę pracy – tak przynajmniej obiecywał producent. Czy tak było w rzeczywistości?

Peugeot 408 – reklama

Pierwsze kroki, jeszcze przed odebraniem auta, skierowałem do konfiguratora. Chciałem wiedzieć, ile kosztuje wybrana przeze mnie wersja. Renault Espace w najtańszej wersji ZEN to wydatek oznaczające 144.900 złotych, natomiast Initiale Paris to już 170.400 zł. Droższy jest tylko dwulitrowy diesel z silnikiem Blue dCi 200, za takie auto zapłacicie 181.000. 

Kiedy w konfiguratorze dodałem kilka niezbędnych elementów, jak choćby lakier fioletowy Amethyste, pakiet Zimowy Plus (podgrzewane fotele przednie i boczne w tylnym rzędzie oraz podgrzewana kierownica i przednia szyba), pakiet Techno (aktywny regulator prędkości i wyświetlacz Head-up), wyszło mi 178.600 złotych. Uzbrojony w tę wiedzę, pojechałem po odbiór samochodu. 

Nowy Espace z zewnątrz: jest dłuuuuuugi

Wygląd zewnętrzny Espace znacie już chyba na pamięć. Samochód nieco zmniejszył się w porównaniu do poprzednika, co jest przedmiotem wiecznych narzekań. Z przodu mamy charakterystyczny grill Renault, światła LED i srebrne wstawki chromowane w kilku miejscach. Największe wrażenie auto robi jednak pod kątem od tyłu. Wtedy widać jakie jest duże i dłuuuugie. Fioletowy kolor wygląda bajecznie, to najładniejszy lakier na tym modelu i bardzo go polecam. W różnym świetle wygląda w różny sposób i może momentami przypominać elegancką czerń a mocno rozświetlony wpada we fiolet. 

renault espace v 107 2 Testy

Sylwetkę nadwozia podkreślają chromowane wstawki a 19” felgi dodają całości pewnego rodzaju wielkości. Projekt nadwozia to bardzo mocna strona Espace, ten samochód jest po prostu ładny i trudno znaleźć w tej klasie coś lepszego. No i ten fiolet.. (wiem, powtarzam się, ale lakier mnie zachwycił). 

Wnętrze nowego Espace V

W środku mamy do dyspozycji siedem siedzeń, przy czym dwa ostatnie są nieco mniejsze, ale mogą na nich siedzieć dorośli (próbowałem na długiej trasie, gdy zagoniłem zaprzyjaźnioną 5-osobową rodzinę, aby przetestowali auto), ale pod warunkiem, że osoby siedzące przed nimi przesuną fotele maksymalnie do przodu. Na długich trasach siedem dorosłych osób tu nie pojedzie zbyt wygodnie. Dużą zaletą wnętrza jest szybkie składanie tylnych foteli za pomocą zestawu przycisków. 

espace wnetrze Testy

Środek w wersji Initiale Paris jest wykończony na bogato. Mi osobiście może nie przypadła do gustu kolorystyka (szary połączony z beżowym nie do końca…) ale jeśli chodzi o projekt to jest dość gustownie a co najważniejsze wygodnie. Przednie fotele są wyjątkowo obszerne, mają kilka trybów masażu i można w nich spędzać godziny jazdy bez problemu. Na środkowym rzędzie są do dyspozycji trzy oddzielne nieco mniejsze fotele, ale nadal wygodne, z możliwością regulacji. Gdyby była to zima, to pewnie korzystałbym z podgrzewania foteli (w pakiecie zimowym 4 sztuki) ale skoro było lato to skorzystałem z opcji wentylacji. Życie uprzyjemniał duży otwierany szklany dach. 

renault espace v 102 2 Testy

Wejście do samochodu odbywa się za pomocą karty, co jest dużym ułatwieniem. W zasadzie zapomniałem po co jest pilot do samochodu. Wszystko odbywa się bezprzewodowo i bezdotykowo. 

Nie podobała mi się lokalizacja miejsca na napoje z przodu pod szeroką konsolą. Sięganie po nie było nieco utrudnione. Kieszenie w drzwiach mogłyby być nieco szersze.

Personalizacja jazdy

Największą zaletą Espace V jest mnogość możliwości w zakresie konfiguracji trybu jazdy. Uwielbiam tą cechę Renault i spędziłem długie chwile dopasowując auto pod siebie w trybie spersonalizowanym. Z daleka trzymałem się tylko od trybu Eco. Mamy do dyspozycji fabryczne nastawy Sport, Comfort, Neutral i Perso oraz wspomniane Eco, to ostatnie zmniejsza moc i przyjemność z jazdy w stopniu zbyt wysokim jak na mój gust. 

Ale w trybie Perso można ustawić sobie wszystko po swojemu. Najważniejsza zmiana to przełączenie silnika w tryb Sport, zyskuje on wtedy życie i czuć, że mamy pod nogą 225 KM. Ustawienie dźwięku silnika to u mnie neutral, zawieszenie i 4cControl w trybie comfort. No i tak można jechać! Jak komuś się wybitnie nudzi, może pozmieniać jeszcze zegary czy podświetlenie wnętrza – w nocy w Espace jest elegancko i nastrojowo. 

Jak jeździ Espace V 

Różne opinie czytałem o tym samochodzie a po trzech tysiącach kilometrów z wieloma się nie zgodzę. Przede wszystkim zawieszenie, chociaż nastawione na komfort, pozwala bardzo sportowo jeździć. Dzięki systemowy 4Control (skrętna tylna oś), wchodzenie w zakręty to czysta przyjemność. Nie raz i nie dwa złapałem się na tym, że wjeżdżam w zakręt za szybko i bez problemu z tego wychodziem – pustym autem, pełnym autem – bez znaczenia. Pasażerki krzyczały niekiedy, ale… 

renault espace v 104 2 Testy

Przyspieszenie jest wzorowe. Producent podaje 7,6 sekundy do setki, bezpieczne dynamiczne wyprzedzanie można zrobić w każdym momencie. Przy dynamicznym ustawieniu silnika na jazdę sportową, wszystko odbywa się błyskawicznie, samochód natychmiast reaguje na pedał gazu. Automatyczna skrzynia biegów płynnie je przerzuca, w czasie całego testu zdarzyło się może z raz, że trafiło się jakieś szarpnięcie. Miałem wrażenie (subiektywne), że działa lepiej niż w Talismanie z tym samym silnikiem – bardzo miękko. 

renault espace v 106 2 Testy

Wyposażenie ułatwiające jazdę to aktywny tempomat, ale w Espace jest to rozwiązanie nieco starszej generacji. Bardzo brakowało mi funkcji wspierających autonomiczną jazdę choćby w korku (obsługa niskich prędkości, zatrzymywanie się), czy utrzymywanie auta na pasie ruchu. To wszystko pojawi się w nowej odsłonie Espace.

Amortyzacja nierówności daje radę. Tylko na bardzo kiepskich, dziurawych drogach, w środku zaczyna to być odczuwalne. Trochę winne są tu 19” koła. Prześwit Espace, który wynosi 160mm, wystarcza by wjechać nawet na polne drogi i nie przejmować się za bardzo, że zaczepimy o coś podwoziem. 

renault espace v 100 2 Testy

Dynamika przy ustawieniach, które opisałem powyżej, jest jak na tak duże auto dobra. Pomaga w tym 300 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obrotów. Nie podobało mi się tylko zużycie paliwa a może nawet nie tyle zużycie co rozmiar zbiornika. Przydałoby się, chociaż w opcji, mieć możliwość zamówienia większego. To jest mój główny zarzut do tego auta, trochę za często na stacji benzynowej.

Podsumowanie Renault Espace V jako auto rodzinne, samochód na wakacje

renault espace v 102 Testy

Espace V jest dla osób, które potrzebują dużo przestrzeni przy zachowaniu rozsądnych wymiarów. Wersja Initiale Paris rozpieszcza pod względem wyposażenia, fioletowy lakier jest bardzo elegancki. Dwa tygodnie z Espace minęły bardzo szybko, samochód sprawdził się zarówno jako komfortowy, szybki, dynamiczny środek transportu jak i auto do transportu większej ilości osób. Na dystansie trzech tysięcy kilometrów samochód spalił średnio 8,4 litra na 100. Wynik bardzo dobry, biorąc pod uwagę masę auta i silnik.

renault espace v 101 2 Testy

Zalety:

+ bardzo bogate wyposażenie i wygoda użytkowania,
+ wysoki komfort jazdy,
+ świetna dynamika,

Wady:
– mały zbiornik paliwa,
– 6 i 7 miejsce na dłuższych trasach raczej dla dzieci,
– brakuje współczesnych funkcji jak elementy jazdy autonomicznej (będą dodane w wersji po faceliftingu)

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault espace v 110 Testyrenault espace v 109 Testyrenault espace v 108 Testyrenault espace v 107 2 Testyrenault espace v 106 2 Testyrenault espace v 104 2 Testyrenault espace v 105 2 Testyrenault espace v 103 2 Testyrenault espace v 102 2 Testyrenault espace v 101 2 Testyrenault espace v 100 3 Testyrenault espace v 100 2 Testyrenault espace v 107 Testyrenault espace v 106 Testyrenault espace v 105 Testyrenault espace v 104 Testyrenault espace v 103 Testyrenault espace v 102 scaled Testyrenault espace v 100 Testyrenault espace v 101 Testyespace wnetrze Testy
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault clio v6 Testy

Prawie nowe Renault Clio V6 do kupienia w Polsce. Przebieg to zaledwie 2000 km ale cena gigantyczna

2025-11-15
renault 4 9 Testy

Renault 4CV jako taksówka w Japonii: niezwykła historia francuskiej legendy z lat 50.

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

2025-11-15
Tagi: RenaultEspace
Udostepnij1357Tweet766Udostepnij214
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3082 udostępnienia
    Udostepnij 1233 Tweet 771
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2072 udostępnienia
    Udostepnij 829 Tweet 518
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1114 udostępnienia
    Udostepnij 446 Tweet 279
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6459 udostępnienia
    Udostepnij 2584 Tweet 1615

Testy samochodów

20140218 141309 300x225 Testy
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25
05 dacia logan n2 22 1 Testy
Testy

Test: Dacia Logan 1.6 87 KM 2006 – duży samochód, tani w naprawach i utrzymaniu. Opinie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-07-26
01. Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 Testy
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 – rodzinne kombi z benzyną. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-17
17. Genewa 2014 Dacia Duster Testy
Testy

Test: Dacia Duster 1.6 105 KM benzyna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2021-07-20
001. Test Diesel czy benzyna czyli Renault Capturami po Bałkanach Testy
Testy

Test: Renault Captur 1.2 TCe kontra 1.5 dCi – diesel czy benzyna, czyli Capturami po Bałkanach. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-08

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Nowe Renault Megane Grandtour: połączenie przyjemnego z pożytecznym

Citroën AMI Cargo 2025 – mikrovan na miarę miejskiej rewolucji

Nowy Citroën C5 Aircross w pytaniach i odpowiedziach. Czy będzie HDi?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz