dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia liderem rynku LPG. Polska nadal europejską stolicą autogazu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
alfa romeo 1 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo gwiazdą FuoriConcorso 2025 – powrót legend na brzegi jeziora Como

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
fiat titano ruszyla produkcja w cordoba automotive hub 1 Wiadomości
Wiadomości

Fiat Titano 2.2 MultiJet – ruszyła produkcja w Córdoba Automotive Hub

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
01 opel kadett city ma 50 lat to byla wersja dla mlodych ludzi Wiadomości
Historia

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
citroen c5 aircross chiny 01 Wiadomości
Wiadomości

Maxime Picat ostrzega: Zachodnie marki samochodów znikną z Chin

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
90 urodziny peugeota 402 na klassikwelt bodensee 2025 peugeot 402 eclipse Wiadomości
Wiadomości

90. urodziny Peugeot 402 na Klassikwelt Bodensee 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Espace V TCe 225 EDC FAP i trzy tysiące kilometrów po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-07-29
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
3.2k
A A
12
renault espace v 102 Wiadomości

Nowy Renault Espace V doczeka się za moment faceliftingu. My jednak postanowiliśmy wziąć wersję Initiale Paris i pojechać nią w długą wycieczkę po naszym pięknym kraju. Były jeziora, morze, równiny a nawet niewielkie wzgórza Kaszub. Testowaliśmy wersję 1.8 TCE o mocy 225 KM z automatyczną skrzynią biegów. 

renault espace v 100 Wiadomości

1.8 TCe to benzynowa jednostka o mocy 225 KM. Zapewnia bardzo dobrą dynamikę i wysoką kulturę pracy – tak przynajmniej obiecywał producent. Czy tak było w rzeczywistości?

Pierwsze kroki, jeszcze przed odebraniem auta, skierowałem do konfiguratora. Chciałem wiedzieć, ile kosztuje wybrana przeze mnie wersja. Renault Espace w najtańszej wersji ZEN to wydatek oznaczające 144.900 złotych, natomiast Initiale Paris to już 170.400 zł. Droższy jest tylko dwulitrowy diesel z silnikiem Blue dCi 200, za takie auto zapłacicie 181.000. 

Kiedy w konfiguratorze dodałem kilka niezbędnych elementów, jak choćby lakier fioletowy Amethyste, pakiet Zimowy Plus (podgrzewane fotele przednie i boczne w tylnym rzędzie oraz podgrzewana kierownica i przednia szyba), pakiet Techno (aktywny regulator prędkości i wyświetlacz Head-up), wyszło mi 178.600 złotych. Uzbrojony w tę wiedzę, pojechałem po odbiór samochodu. 

Nowy Espace z zewnątrz: jest dłuuuuuugi

Wygląd zewnętrzny Espace znacie już chyba na pamięć. Samochód nieco zmniejszył się w porównaniu do poprzednika, co jest przedmiotem wiecznych narzekań. Z przodu mamy charakterystyczny grill Renault, światła LED i srebrne wstawki chromowane w kilku miejscach. Największe wrażenie auto robi jednak pod kątem od tyłu. Wtedy widać jakie jest duże i dłuuuugie. Fioletowy kolor wygląda bajecznie, to najładniejszy lakier na tym modelu i bardzo go polecam. W różnym świetle wygląda w różny sposób i może momentami przypominać elegancką czerń a mocno rozświetlony wpada we fiolet. 

renault espace v 107 2 Wiadomości

Sylwetkę nadwozia podkreślają chromowane wstawki a 19” felgi dodają całości pewnego rodzaju wielkości. Projekt nadwozia to bardzo mocna strona Espace, ten samochód jest po prostu ładny i trudno znaleźć w tej klasie coś lepszego. No i ten fiolet.. (wiem, powtarzam się, ale lakier mnie zachwycił). 

Wnętrze nowego Espace V

W środku mamy do dyspozycji siedem siedzeń, przy czym dwa ostatnie są nieco mniejsze, ale mogą na nich siedzieć dorośli (próbowałem na długiej trasie, gdy zagoniłem zaprzyjaźnioną 5-osobową rodzinę, aby przetestowali auto), ale pod warunkiem, że osoby siedzące przed nimi przesuną fotele maksymalnie do przodu. Na długich trasach siedem dorosłych osób tu nie pojedzie zbyt wygodnie. Dużą zaletą wnętrza jest szybkie składanie tylnych foteli za pomocą zestawu przycisków. 

espace wnetrze Wiadomości

Środek w wersji Initiale Paris jest wykończony na bogato. Mi osobiście może nie przypadła do gustu kolorystyka (szary połączony z beżowym nie do końca…) ale jeśli chodzi o projekt to jest dość gustownie a co najważniejsze wygodnie. Przednie fotele są wyjątkowo obszerne, mają kilka trybów masażu i można w nich spędzać godziny jazdy bez problemu. Na środkowym rzędzie są do dyspozycji trzy oddzielne nieco mniejsze fotele, ale nadal wygodne, z możliwością regulacji. Gdyby była to zima, to pewnie korzystałbym z podgrzewania foteli (w pakiecie zimowym 4 sztuki) ale skoro było lato to skorzystałem z opcji wentylacji. Życie uprzyjemniał duży otwierany szklany dach. 

renault espace v 102 2 Wiadomości

Wejście do samochodu odbywa się za pomocą karty, co jest dużym ułatwieniem. W zasadzie zapomniałem po co jest pilot do samochodu. Wszystko odbywa się bezprzewodowo i bezdotykowo. 

Nie podobała mi się lokalizacja miejsca na napoje z przodu pod szeroką konsolą. Sięganie po nie było nieco utrudnione. Kieszenie w drzwiach mogłyby być nieco szersze.

Personalizacja jazdy

Największą zaletą Espace V jest mnogość możliwości w zakresie konfiguracji trybu jazdy. Uwielbiam tą cechę Renault i spędziłem długie chwile dopasowując auto pod siebie w trybie spersonalizowanym. Z daleka trzymałem się tylko od trybu Eco. Mamy do dyspozycji fabryczne nastawy Sport, Comfort, Neutral i Perso oraz wspomniane Eco, to ostatnie zmniejsza moc i przyjemność z jazdy w stopniu zbyt wysokim jak na mój gust. 

Ale w trybie Perso można ustawić sobie wszystko po swojemu. Najważniejsza zmiana to przełączenie silnika w tryb Sport, zyskuje on wtedy życie i czuć, że mamy pod nogą 225 KM. Ustawienie dźwięku silnika to u mnie neutral, zawieszenie i 4cControl w trybie comfort. No i tak można jechać! Jak komuś się wybitnie nudzi, może pozmieniać jeszcze zegary czy podświetlenie wnętrza – w nocy w Espace jest elegancko i nastrojowo. 

Jak jeździ Espace V 

Różne opinie czytałem o tym samochodzie a po trzech tysiącach kilometrów z wieloma się nie zgodzę. Przede wszystkim zawieszenie, chociaż nastawione na komfort, pozwala bardzo sportowo jeździć. Dzięki systemowy 4Control (skrętna tylna oś), wchodzenie w zakręty to czysta przyjemność. Nie raz i nie dwa złapałem się na tym, że wjeżdżam w zakręt za szybko i bez problemu z tego wychodziem – pustym autem, pełnym autem – bez znaczenia. Pasażerki krzyczały niekiedy, ale… 

renault espace v 104 2 Wiadomości

Przyspieszenie jest wzorowe. Producent podaje 7,6 sekundy do setki, bezpieczne dynamiczne wyprzedzanie można zrobić w każdym momencie. Przy dynamicznym ustawieniu silnika na jazdę sportową, wszystko odbywa się błyskawicznie, samochód natychmiast reaguje na pedał gazu. Automatyczna skrzynia biegów płynnie je przerzuca, w czasie całego testu zdarzyło się może z raz, że trafiło się jakieś szarpnięcie. Miałem wrażenie (subiektywne), że działa lepiej niż w Talismanie z tym samym silnikiem – bardzo miękko. 

renault espace v 106 2 Wiadomości

Wyposażenie ułatwiające jazdę to aktywny tempomat, ale w Espace jest to rozwiązanie nieco starszej generacji. Bardzo brakowało mi funkcji wspierających autonomiczną jazdę choćby w korku (obsługa niskich prędkości, zatrzymywanie się), czy utrzymywanie auta na pasie ruchu. To wszystko pojawi się w nowej odsłonie Espace.

Amortyzacja nierówności daje radę. Tylko na bardzo kiepskich, dziurawych drogach, w środku zaczyna to być odczuwalne. Trochę winne są tu 19” koła. Prześwit Espace, który wynosi 160mm, wystarcza by wjechać nawet na polne drogi i nie przejmować się za bardzo, że zaczepimy o coś podwoziem. 

renault espace v 100 2 Wiadomości

Dynamika przy ustawieniach, które opisałem powyżej, jest jak na tak duże auto dobra. Pomaga w tym 300 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obrotów. Nie podobało mi się tylko zużycie paliwa a może nawet nie tyle zużycie co rozmiar zbiornika. Przydałoby się, chociaż w opcji, mieć możliwość zamówienia większego. To jest mój główny zarzut do tego auta, trochę za często na stacji benzynowej.

Podsumowanie Renault Espace V jako auto rodzinne, samochód na wakacje

renault espace v 102 Wiadomości

Espace V jest dla osób, które potrzebują dużo przestrzeni przy zachowaniu rozsądnych wymiarów. Wersja Initiale Paris rozpieszcza pod względem wyposażenia, fioletowy lakier jest bardzo elegancki. Dwa tygodnie z Espace minęły bardzo szybko, samochód sprawdził się zarówno jako komfortowy, szybki, dynamiczny środek transportu jak i auto do transportu większej ilości osób. Na dystansie trzech tysięcy kilometrów samochód spalił średnio 8,4 litra na 100. Wynik bardzo dobry, biorąc pod uwagę masę auta i silnik.

renault espace v 101 2 Wiadomości

Zalety:

+ bardzo bogate wyposażenie i wygoda użytkowania,
+ wysoki komfort jazdy,
+ świetna dynamika,

Wady:
– mały zbiornik paliwa,
– 6 i 7 miejsce na dłuższych trasach raczej dla dzieci,
– brakuje współczesnych funkcji jak elementy jazdy autonomicznej (będą dodane w wersji po faceliftingu)

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault espace v 110 Wiadomościrenault espace v 107 Wiadomościrenault espace v 106 Wiadomościrenault espace v 105 Wiadomościrenault espace v 104 Wiadomościrenault espace v 103 Wiadomościrenault espace v 102 Wiadomościrenault espace v 100 Wiadomościrenault espace v 101 Wiadomościrenault espace v 100 2 Wiadomościrenault espace v 100 3 Wiadomościrenault espace v 101 2 Wiadomościrenault espace v 109 Wiadomościrenault espace v 108 Wiadomościrenault espace v 107 2 Wiadomościrenault espace v 106 2 Wiadomościrenault espace v 104 2 Wiadomościrenault espace v 105 2 Wiadomościrenault espace v 103 2 Wiadomościrenault espace v 102 2 Wiadomościespace wnetrze Wiadomości
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: RenaultEspace
Udostepnij1272Tweet713Udostepnij200
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 4×4 1.3 TCe 150 KM – najmocniejszy SUV z napędem na cztery koła w gamie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-12-20
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 1.2 82 KM II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10
ds 3 e tense 2023 7 Wiadomości
Testy

Test: DS 3 E-Tense 156 KM – luksusowy samochód elektryczny rodem z Francji. Pojechaliśmy nim od morza prawie aż do Tatr

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-06
Renault Captur II
Testy

Test: Renault Captur II TCe 130 KM EDC po pokonaniu 1000 km. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-01-11
citroen c5 aircross 1 6 eat8 puretech 109 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Aircross 1.6 PureTech EAT8 180 KM – miejski test ultrakomfortowego SUVa. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-29

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju

Maciej Zakościelny i jego Talisman

Citroën powraca! Pozytywny trend w lutym, nowy C3 sukcesem

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz