fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen C4
Wiadomości

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-22
renault prarire Wiadomości
Wiadomości

Renault Prairie – pierwszy SUV Europy. Spalanie mogło szokować!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
fiat grande panda 1 e1748032195689 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Fiat Grande Panda 4×4 i Hybrid już na drogach. Międzynarodowa premiera

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
dacia spring Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-19
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 408 130 KM na dystansie ponad 2000 kilometrów. Spalanie, zalety, wady, opinie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2023-08-15
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
4k
A A
40
peugeot 408 allure pack 2023 2 Wiadomości

Peugeot 408 to jedno z tych aut, wobec których nie da się przejść obojętnie. Mieliśmy go okazję przetestować na dystansie ponad dwóch tysięcy kilometrów, jeżdżąc zarówno po Polsce jak i po krajach nadbałtyckich. Jakim okazał się samochodem?

Cztery osoby, bagażnik wypełniony po brzegi, pełne obciążenie samochodu i benzynowy silnik 130 KM. To na razie podstawowa jednostka w gamie, która w przyszłości zostanie uzupełniona przez hybrydowy napęd 136 KM. Po przejechaniu ponad dwóch tysięcy kilometrów mogę powiedzieć, że daje radę nawet jadąc z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem. Przejdźmy jednak do szczegółów.

peugeot 408 allure pack 2023 6 scaled Wiadomości

Peugeot 408 jest duży. Długość to 4687 mm, szerokość 1848 mm, wysokość 1487 mm a rozstaw osi aż 2787 mm. Miejsca tu nie zabraknie!

Samochód otrzymaliśmy w wersji Allure Pack, wyposażonej w 130-konną benzynę, felgi 19″ (bardzo dobry rozmiar, pasujący do tego nadwozia wizualnie). Wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje między innymi:

  • Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja wraz z Air Quality System
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu
  • Automatyczne sterowanie światłami mijania/drogowymi
  • System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
  • Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay TM/ Android Auto TM
  • Centralny ekran dotykowy 10″ z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i Toggles
  • Wbudowana nawigacja satelitarna Europa on-line
  • Reflektory przednie LED
  • Oświelenie LED deski rozdzielczej oraz przednich drzwi Smart Multidrive z możliwością wyboru koloru
  • Czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
  • Przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba drzwi bagażnika
  • Czujniki parkowania z przodu
  • System automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych (kamera + radar)
  • Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych Długodystansowy system monitorowania martwego pola
  • Ostrzeganie podczas cofania o wykryciu poprzecznie poruszających się pojazdów

Wygląd zewnętrzny

peugeot 408 allure pack 2023 1 scaled Wiadomości

Peugeot 408 zdecydowanie wyróżnia się na ulicy, nawet w białym kolorze, który otrzymaliśmy do testów. Nowoczesne, ostre i zdecydowane kształty wydłużonego nadwozia, które – na szczęście dla wielu osób – nie jest SUVem a raczej crossoverem, są świetne zaprojektowane. Auto po prostu rzuca się w oczy, Peugeot bardzo mocno zadbał o harmonijne linie, odpowiednie proporcje, umieszczenie różnego rodzaju detali, które tworzą zgrabną całość. Tu nie ma przypadków. Moja ocena jest taka, że to jeden z najlepiej zaprojektowanych samochodów obecnie na rynku, od którego wiele konkurencyjnych firm mogłoby się uczyć. Te wszystkie proste i ostre krawędzie przypominają na myśl trochę statek kosmiczny a trochę design z lat 80-tych, epokę kosmosu w ówczesnej popkulturze, wywołaną zresztą przez Gwiezdne Wojny. Jeśli w liniach 408 dojrzycie kształty niszczyciela Imperium, nie będzie to nic dziwnego! Szczególnie podoba mi się to, jak Peugeot rozwiązał kwestie wydłużonego masywnego tyłu. Nie ma się wrażenia, jakby dodano go na siłę – stanowi spójną całość z nadwoziem!

peugeot 408 3 scaled Wiadomości

Zobacz: Konfigurator Peugeot. Skonfiguruj wymarzony model

W środku

O ile na zewnątrz jest nowocześnie to w środku … jeszcze lepiej. Są ludzie, którzy uwielbiają Peugeot i-cockpit, należę do nich i ja. Najnowsza linia 408 rozwija koncepcję znaną z mniejszego 308: mamy tu więc dwa poziome ekrany, pełną spójność stylistyczną wzbogaconą jeszcze znowu o owe kształty powielone z nadwozia (np. otoczenie ekranów), piękne linie idące przez cały kokpit, dobrej jakości materiały (lepsze niż w zdecydowanej większości konkurencyjnych aut), szybko i sprawnie działające intuicyjne menu, klawisze szybkiego dostępu, które można przypisać do swoich ulubionych funkcji, estetyczne kolory i animacje… czego chcieć więcej.

Ergonomia jest bardzo dobra, wszystko dostępne pod ręką, wyświetlacz przed kierowcą można spersonalizować – mój ulubiony widok to mapa – trudno się do czegoś przyczepić. Wizualnie jest to uczta dla oczu zarówno ze względu na estetykę jak i spójność, ponieważ tutaj nikt nie próbował nic wkładać na siłę, projektanci podeszli do zadania całościowo.

peugeot 408 allure pack 2023 7 scaled Wiadomości

(Bardzo) przydatne gadżety

W wyposażeniu Peugeot 408 Allure Pack przypadły mi do gustu trzy elementy, które bardzo ułatwiają podróżowanie:

  • nawigacja on-line, uwzględniająca korki – bez problemu prowadziła nas przez wszystkie kraje, którymi jechaliśmy, w każdym miejscu dokładna, aktualna, dająca wskazówki co do objazdów. Sprawdziła się, co wcale nie jest takie oczywiste w przypadku fabrycznych rozwiązań,
  • aktywny tempomat działający także w mieście (zatrzymuje się i rusza) – genialnie odciąża kierowcę w czasie jazdy, używaliśmy tego systemu non-stop. Ten system w Peugeot 408 jest dopracowany i płynny,
  • znakomitej jakości kamery – jeżdżę na lusterka, ale obraz z tych kamer jest … chyba lepszy niż to co widzisz naprawdę za oknem. Serio!

Ilość miejsca dla pasażerów

Mając na pokładzie 4 rosłe i do tego dorosłe osoby mogłem się przekonać jak bardzo Peugeot się postarał pod kątem przestrzeni na pokładzie: zarówno z przodu jak i z tyłu jest go pod dostatkiem. 408 jest naprawdę dużym samochodem. Ukłonem w stronę osób z tyłu jest podniesienie kanapy nieco wyżej, dzięki czemu mają dobre pole obserwacji a pasażerowie do 189 cm wysokości nie będą narzekać. Fotele i kanapa są wygodne, nawet kilkaset kilometrów na razi nie stanowi problemu.

peugeot 408 allure pack 2023 10 scaled Wiadomości

Komfort zawieszenia i wyciszenie

Jeśli za coś można szczególnie pochwalić ten samochód to za komfort jazdy. Peugeot 408 jest zawieszony bardziej komfortowo niż 508 – dziury, które spotykaliśmy na bocznych drogach Polski, Litwy, Łotwy czy Estonii (tu chyba najmniej), nie stanowiły dla niego żadnego problemu. Wielkim plusem auta jest też wyciszenie, z przodu prawie że perfekcyjne. Wygoda, komfort i cisza na pokładzie – Peugeot się mocno postarał by stworzyć prawie doskonały samochód.

Odrobina dźwięków dostawała się do środka, gdy zdesperowani długimi korkami na remontach dróg objeżdżaliśmy je szutrami – poznając przy okazji litewskie czy łotewskie wioski i wioseczki. Dopiero tu było słychać bardziej dźwięki z zewnątrz.

Zobacz: Testy samochodów Peugeot

Silnik, skrzynia biegów, dynamika i spalanie

Według danych fabrycznych Peugeot 408 rozpędza się od zera do setki w 10,4 sekundy. Kiedy zapakujemy do niego cztery osoby i bagaż to oczywiście mniej, ale subiektywnie nie ma większej różnicy. Jadąc z tym 130-konnym silnikiem, po drogach szybkiego ruchu, autostradach czy po drogach krajowych, nie mieliśmy ani razu żadnego problemu czy momentu zawahania z wyprzedzaniem, dynamiczną jazdą – przy czym muszę zaznaczyć zdecydowanie – nie była to jazda sportowa a normalne manewry czy wyprzedzanie.

peugeot 408 allure pack 2023 8 scaled Wiadomości

Skrzynia EAT8 jest dobrze znana z wielu poprzednich modeli, można o niej powiedzieć tyle, że działa płynnie i cicho, jej oprogramowanie nastawione jest na komfort i dobrze to pasuje do charakteru silnika. Jedyna uwaga, którą zapisaliśmy po drodze, dotyczy tego, że przy dynamicznych manewrach lepiej posługiwać się ręczną zmianą biegów manetkami, bo oprogramowanie automatu promuje raczej niskie obroty.

Chociaż silnik o pojemności 1,2 litra ma 130 KM, to do dyspozycji mamy 230 Nm, a więc sporo – i jedyne zastosowanie, gdy ta jednostka zaczyna dochodzić do granic swoich możliwości to prędkości znacząco powyżej 140 km/h, gdzie mała pojemność i turbo powodują i spore spalanie paliwa i spadek dynamiki, natomiast w normalnej jeździe jest to nieodczuwalne, chyba że ktoś się przesiadł z 3-litrowego turbodiesla.

Jak wyglądało spalanie? Średnia (z tankowania) na całej trasie ponad 2000 kilometrów 6,3 litra na 100 kilometrów (komputer pokazywał 5,9). O szczegółach spalania poczytacie także tutaj.

Ile pali obciążony Peugeot 408 z benzynowym silnikiem 130 KM? 4 osoby + bagaż. „I nie mów do mnie silnik z kosiarki”

Czy Peugeot 408 ma jakieś wady?

Jest duży, komfortowy, ma spory bagażnik o pojemności 536 litrów, jeździ się nim przyjemnie. Co można by zmienić? Niektórzy chętniej pod maską widzieliby diesla (nie ma możliwości go zamówić), inni mocniejszą benzynę. Dla miłośników większych mocy producent przewidział  225 i 180-konną hybrydę ładowalną. Wybór silników mógłby być po prostu większy.

Nie wszystkim spodoba się brak malowania tylnego zderzaka na kolor nadwozia – wybór stylistyczny producenta. Poza tym naprawdę trudno się czepiać. Auto jest udane, dopracowane i wygodne a swoimi rozmiarami zaspokoi potrzeby nawet większej rodziny, dając dodatkowo świetną stylistykę oraz komfort.

Bardzo ważny argument za: nie jest SUVem, ale ma cechy SUVa – wsiada się trochę wyżej, siedzi się również nieco wyżej niż w zwykłym kompakcie.

peugeot 408 1 scaled Wiadomości

Ile kosztuje Peugeot 408?

Peugeot 408 w wersji Allure Pack, który testowaliśmy, zaczyna się w cenniku od 149.500 zł. Skonfiguruj swojego Peugeot 408 teraz.

Dziękujemy firmie Peugeot za udostępnienie samochodu do testu

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 408 allure pack 2023 10 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 1 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 3 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 4 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 6 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 5 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 7 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 8 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 9 Wiadomościpeugeot 408 allure pack 2023 2 Wiadomości
2.9 25 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23
Tagi: Peugeot408
Udostepnij1426Tweet892Udostepnij250
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
40 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

Peugeot 508 PSE – znakomite grande tourismo 006 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 PSE 360 KM – znakomite grande tourismo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-24
01 Citroen DS3 Cabrio Racing Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 Racing 1.6 THP 200 KM 2012 – hothatch, który przyprawia o szybsze bicie serca. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-22
citroen ds5 2011 r21.jpg Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS5 2.0 HYbrid4 200 KM 2012 – oszczędna i niezawodna hybryda z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-30
citroen xm Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen XM 2.1 TD 1993. Samochód za miliard złotych! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-06-13
Renault Kadjar Life
Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM w podstawowej wersji – czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-03-27

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowy Opel Grandland X Hybrid4 – SUV o mocy 300 KM debiutuje we Frankfurcie (IAA2019)

Renault @ WEB10

Nowy Renault Symbioz zdobywa coraz więcej klientów. „Bardzo dobry stosunek ceny do możliwości”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
40
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz