Peugeot 408 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku motoryzacyjnym. Świetny wygląd idzie w parze w nowoczesnym i wygodnym a przy tym pojemnym wnętrzem i dużym bagażnikiem. Producent jest niezwykle dumny z tego modelu i nie bez powodu. Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda spalanie w nim podczas wyjazdu.
Peugeot 408, cztery osoby, mnóstwo bagażu, w planach kilka tysięcy kilometrów do przejechania po Europie. Pod maską 130-konna benzyna o pojemności 1.2 litra, silnik dobrze znany z wielu innych modeli Peugeot, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Czy podoła temu zadaniu? Jak będzie wyglądać spalanie? Podołał bez problemu – bo wbrew twierdzeniom osób, które najczęściej nie miały do czynienia z małymi benzynami turbo, te parametry są bardziej niż wystarczające. Prędkości jakie dozwolone są w Polsce i krajach ościennych nie są dla takiego zestawienia żadnym problemem. Według danych fabrycznych auto przyspiesza do setki w 10,4 sekundy. Z obciążeniem zajmuje to nieco więcej czasu.
Peugeot 408 urzeka wyglądem i nowoczesnym wnętrzem. Długie dystanse to dla niego żaden problem.
Wady? Nie będzie to idealne rozwiązanie dla miłośników ciągłego przyspieszania, pisku opon i szaleńczego wyprzedzania, ale dla normalnej rodziny czy paczki znajomych? Jest nieźle. Peugeot 408 okazał się w naszym teście samochodem bardzo komfortowym, cichym, bardzo dobrym kompanem podróży a przy tym zaskakująco oszczędnym. I dzisiaj skupiamy się właśnie na spalaniu, bo mimo obciążenia bagażem i czterech osób na pokładzie wypadło ono zaskakująco a nikt nie jeździł po emerycku – normalna dynamiczna podróż z wyprzedzaniem.
Ile pali Peugeot 408?
Średnia, zmierzona na dystrybutorze na całym dystansie to 6,3 litra na 100 kilometrów, przy czym 80% przejazdu wypadło na trasy szybkiego ruchu i drogi normalne a 20% na duże miasta. Wynik bardziej niż przyzwoity, do którego przyczyniło się niewątpliwie zachowanie i ukształtowanie terenu (głównie płasko) oraz stałej, chociaż dość wysokiej prędkości na drogach. Mając na względzie, że na pokładzie samochodu znajdowały się 4 osoby a bagażnik wypchano po brzegi – jest dobrze.
Zawieszenie w Peugeot 408 pozwala cieszyć się jazdą ale też zapewnia bardzo dobry komfort. Wyciszenie jest bardzo dobre.
Ile kosztuje Peugeot 408? Korzyści do 11 tysięcy zł
Peugeot 408 w bogato wyposażonej wersji Allure Pack (m.in. bezkluczykowy dostęp, dwustrefowa klimatyzacja) można mieć za 1998 zł miesięcznie. Obecnie samochód dostępny jest też w wyprzedaży a suma korzyści wynosi blisko 11 tysięcy zł, co obniża cenę do 138.520 zł.
Skonfiguruj swojego Peugeot 408 teraz
Już wkrótce nowy silnik hybrydowy
Warto wiedzieć, że do oferty w Polsce, w modelach 3008 u 5008, wszedł już nowy hybrydowy silnik 136 KM oparty na łańcuchu rozrządu. Zastąpi on docelowo jednostkę 1.2 130 KM. Znamy jego ceny – kliknij tutaj aby je poznać. Do Peugeot 408 jednostka ta również zawita.
Pełen test z podróży opublikujemy w najbliższych tygodniach.
Najnowsze komentarze