poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Ile pali hybrydowy Renault Captur w mieście? Zużycie paliwa wersji E-Tech

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-07
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
1.7k 108
3
1.6k
UDOSTĘPNIEŃ
5.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Renault Captur w wersji E-Tech to miękka hybryda, co oznacza że auto oprócz silnika spalinowego ma napęd elektryczny z niewielkim akumulatorem. Jak wygląda w nim zużycie paliwa i codzienna eksploatacja? Producent obiecuje płynną pracę, niskie koszty eksploatacji i bezobsługowość. Czy tak jest w rzeczywistości?

Renault Captur to crossover będący na pograniczu segmentu B i C. Rozmiarami urósł w stosunku do pierwszej wersji, w środku jest całkiem przestronny i wygody nawet dla wysokich osób. Z powodzeniem może też pełnić rolę auta rodzinnego, być może za wyjątkiem bagażnika. Masywna sylwetka może się podobać, podobnie jak wnętrze, które wyróżnia się na plus w tej klasie. Może nie jest to design na poziomie Peugeot 2008, ale Renault potrafi projektować swoje samochody w taki sposób, że podobają się większości klientów, szczególnie tym o bardziej konserwatywnych przyzwyczajeniach.

Captur, którego testowałem, był już u końca swojej drogi w parku prasowym, mając na liczniku osiemnaście tysięcy kilometrów. To oznacza, że jeździło nim kilkudziesięciu dziennikarzy, ale wnętrze nie nosi praktycznie żadnych śladów zużycia i zbudowane jest solidnie. Jednak był to pierwszy nasz testowy Captur, w którym ujawniła się drobna, ale irytująca przypadłość: delikatne skrzypienie panelu klimatyzacji. Rzecz wyraźnie do poprawki w tym egzemplarzu, co ciekawe mamy w redakcji własnego Captura 1.0 Intens, w którym takie coś nie występuje, nie widziałem (a może raczej nie słyszałem) jej też w żadnym innym testowanym aucie.

Dużym plusem Captura są też wygodne fotele, niezłe wyciszenie wnętrza i kilka trybów jazdy, od Eco dla oszczędności po Sport, który jednak jak dla mnie mógłby w tym aucie nie istnieć, bo nie dla sportu je chyba zbudowano. Z kolei zawieszenie Captura w wersji E-tech jest akurat: amortyzuje znacznie lepiej niż japońska czy koreańska konkurencja, ale nie ma przesadnej miękkości. I chociaż ja, miłośnik francuskiej motoryzacji, osobiście wolałbym pewnie zawieszenie z Citroëna, to muszę przyznać, że Captur ma tutaj swoje plusy.

Testową wersją przejechałem blisko półtora tysiąca kilometrów, z czego zdecydowaną większość w mieście, ponieważ jest to ewidentnie samochód do takich zastosowań. Co prawda Krzysiek Gregorczyk, nasz redaktor naczelny, testował Captura na ekspresówkach, ale moim zdaniem jego żywiołem jest miasto i drogi podmiejskie.

Procedura testowa w mieście polegała na tym, że tankowałem samochód do pełna, jeździłem do zaświecenia się lampki rezerwy i na tej samej stacji powtarzałem tankowanie.

Ile pali hybryda Renault Captur? Oto wyniki testowe:

  • zużycie paliwa w mieście: 5,0 litra na 100 kilometrów,
  • zużycie paliwa na trasie do 120 km/h: 5,3 litra na 100 kilometrów,
  • zużycie paliwa na autostradzie z prędkościami 140 km/h+: 7,3 litra na 100 kilometrów,

Przy czym styl jazdy określiłbym jako dynamiczny, z wykorzystaniem możliwości samochodu do granic. Bo Captur jest bardzo przyjemny w eksploatacji pod tym względem i nie ma w sobie żadnej „mułowatości”, którą potrafią reprezentować choćby napędy hybrydowe Toyoty. Wręcz przeciwnie, on naprawdę lubi przyspieszać.

W ogóle zachowanie tej hybrydy bardzo mi się podobało: płynne przechodzenie między elektrykiem a benzyną, cisza w środku, skrzynia sama w sobie jest cichutka, żadnych szarpnięć. Podoba mi się też płynne hamowanie. Tak powinna działać hybryda! Układ dbał o to, aby ciągle był prąd i szczególnie na tempomacie udawało się jechać bardzo oszczędnie. Dynamika jest bardzo dobra, jedyne czego hybryda nie potrafi to stałe przyspieszanie przez dłuższy czas, coś co można robić robić w klasycznym silniku z turbo. Tutaj po kilku minutach skończy się prąd i do momentu podładowania do dyspozycji pozostanie silnik spalinowy.

Po przyzwyczajeniu się do tej cechy hybrydy i zmianie sposobu jazdy tak, aby z „elektrycznego turbo” korzystać krócej, jeździ się świetnie.

Renault Captur E-Tech jest dopracowanym, oszczędnym crossoverem, który będzie cieszył  kierowcę. Nieduże spalanie, spora przestrzeń w środku, dość komfortowe zawieszenie, dobre wyciszenie, funkcjonalność wnętrza dzięki przesuwanej kanapie z tyłu. Są oczywiście drobne minusy, więc jak zawsze proponuję wybrać się do salonu na jazdę próbną, zwłaszcza że Renault ma dobry program testów dłuższych niż zwykła jazda ze sprzedawcą – auto można dostać na 24h.

Captur jest dostępny jako hybryda miękka i ładowalna (plug-in). Zaglądając do konfiguratora Renault można sprawdzić ceny:

  • Renault Captur E-Tech (hybryda miękka) – od 108.900 zł,
  • Renault Captur E-Tech plug-in Intens – od 114.400 zł,

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.8 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CapturE-TechRenault
Udostepnij620Tweet388Udostepnij109
Poprzedni

Silnik 1.0 VTi 1KR – oszczędny napęd do miasta. Opinie, awaryjność, zużycie paliwa

Następny

„Po powrocie do garażu, kropnij sznapsa dla kurażu!” Rady dla młodych szoferów.

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

"Po powrocie do garażu, kropnij sznapsa dla kurażu!" Rady dla młodych szoferów.

Renault najpopularniejszą francuską marką w Polsce: IQ 2022 r. Dacia rośnie, Peugeot i Citroën ze spadkami

Alpine A110 S: trzysta koni i 4,2 sekundy do setki!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.