peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Spoticar, używane samochody
Wiadomości

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
samochód, serwis, części
Wiadomości

Dlaczego niektóre części w samochodzie wymieniamy parami?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-15
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Fluence 2013 2.0 140 KM 2013 – elegancki komfortowy sedan z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2013-09-13
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
1.3k
A A
18
renault fluence 2013 017 Wiadomości

Renault Fluence to samochód zaskakujący. Ma dynamiczny silnik 2.0, napędzany benzyną, sporo dynamiki ale też komfortu i pewnego rodzaju miękkości. Jest zdecydowanie przyjemniejszy w moim odczuciu niż Mégane, mimo że to podobne konstrukcje. Ale tutaj zawieszenie chyba przekonstruowano z myślą o większym komforcie. Fluence kojarzy mi się więc od teraz z płynnością i miękkim, przyjemnym pokonywaniem przestrzeni.

Za to oferuje Fluence kocham samochody francuskie. Za tą przyjemność jazdy, niespieszne rozkoszowanie się każdym kilometrem.

renault-fluence-2013-00

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Pierwsze wrażenie z obcowania z Renault Fluence to płynność i miękkość. Samochód jest doskonale zawieszony i świetnie wyciszony. Tak jak to lubię w samochodach francuskich. Po tysiącu kilometrów z Renault Fluence z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 140 KM ciężko nam się było rozstać. Tego sedana firma Renault dopracowała do perfekcji. Gdybym dzisiaj miał kupować tego typ auto, byłby to na pewno Fluence.
Odbierając tydzień temu Renault Fluence z parku prasowego w Warszawie nie spodziewałem się rewelacji. Ot, taki sobie sedan. Jednak już po tysiącu kilometrów było nam się ciężko rozstać. Renault Fluence łączy w sobie wszystko to, co lubię we francuskich samochodach.

renault-fluence-2013-029

Nadwozie Renault Fluence jest zaprojektowane bardzo proporcjonalnie i zgrabnie. Samochód się podoba – zarówno mężczyznom jak i kobietom. Bagażnik został w bardzo udany sposób dołączony do sylwetki kompaktowego przecież auta a jego pojemność pozwala Fluence traktować jak pełnoprawny samochód rodzinny. Patrząc z przodu widzimy masywny pas przedni, duże logo Renault, światła LED do jazdy dziennej i przetłoczenia maski. Z boku Fluence nabiera rozmiarów, bo jego wydłużony tył dodaje jednak kilkadziesiąt centymetrów. Bardzo dobrze dobrano proporcje. Auto jest nie tylko ładne ale też eleganckie. Przy odpowiednim kolorze lakieru może z powodzeniem być wstępem do klasy limuzyn.

renault-fluence-2013-027

To, co najważniejsze, jest jednak w środku. System Start-Stop i bezkluczykowe otwieranie ułatwiają życie na co dzień. Trudno potem wrócić do tradycyjnego kluczyka – zaręczam. Zasiadam w wygodnym fotelu. Nie jest to bynajmniej twardy fotel czy sportowy fotel kubełkowy – i całe szczęście! To bardzo wygodny, bardzo szeroki i długi fotel, wygodą przywodzący na myśl raczej komplet wypoczynkowy. Siedzisko jest odpowiednich słusznych rozmiarów, zapewnia doskonałe podparcie dla ud. Wygoda połączona jest z dobrym trzymaniem bocznym. Oczywiście zakładając, że nie chcecie uprawiać rajdów i traktować tego samochodu jako auta typowo sportowego. Ale Fluence to przede wszystkim auto rodzinne. Środek jest przestronny dzięki sporemu rozstawowi osi (ponad 270 cm). Z tyłu kanapa równie wygodna.

renault-fluence-2013-025

Deska rozdzielcza jest bardzo nowoczesna. W środku elektroniczny prędkościomierz i wyświetlacz komputera, po lewej stronie obrotomierz. Na wyświetlaczu najlepiej ustawić opcję chwilowego zużycia paliwa, by się kontrolować. Dlaczego? O tym za chwilę. Pośrodku konsoli u góry znajdziemy duży dotykowy ekran nawigacji z systemem R-Link (opcja) a poniżej sterowanie klimatyzacją z bardzo przyjemnymi z trybami Soft-Auto-Fast oraz sterowanie odtwarzaczem i radiem. Kokpit i boczki drzwi pokryto miękkim materiałem, w naszej wersji – dwukolorowym, są też srebrne wstawki. Wszystko estetyczne i wysokiej jakości. Skórzana kierownica i skórzana gałka skrzyni biegów to prawdziwa przyjemność dotyku no i brak problemów latem i zimą z temperaturami.

renault-fluence-2013-023

W testowanym samochodzie miałem do dyspozycji manualną skrzynię sześciobiegową. Działa precyzyjnie, szybko, jest cicha a przełożenia do silnika odpowiednio dobrane. Jest też tempomat, z klasycznym w Renault sterowaniem i ustawianiem prędkości co 2km/h. Działa bardzo sprawnie, ma jednak jedną irytującą mnie osobiście cechę –po ustawieniu prędkości samochód przyspiesza o 2-6 km/h szybciej niż prędkość i dość gwałtowanie (zbyt szybko) hamuje silnikiem do zadanej prędkości. To jeden z niewielu minusów Fluence. Bardzo przypadło mi za to do gustu pokazywanie stanu w jakim jest tempomat – nie trzeba patrzeć na licznik, by wiedzieć czy auto jedzie za wolno czy za szybko w stosunku do ustawionej prędkości. Fluence pokazuje to kolorowymi pasami wokół prędkościomierza. Jeden pasek zielony – przyspiesza, dwa paski zielone – jedzie z właściwą prędkością, paski czerwone – zwalnia, jedziemy za szybko. Prosty pomysł, świetne wykonanie.

renault-fluence-2013-021

Renault Fluence trafił do nas w bardzo bogato wyposażonej wersji z jasnym wnętrzem. Przyznam szczerze, że ta wersja wnętrza jest dużo ładniejsza moim zdaniem od klasycznej, ciemnej. Oczywiście, trzeba dbać o czystość, bo każdy brud widać szybciej na jasnej tapicerce, ale dzięki jasnym kolorom we wnętrzu czujemy się lepiej. Te przyjemności wymagają rzecz jasna dopłaty. Tak samo jak szyberdach, który jest nieduży, ale znakomicie polepsza wentylację wnętrza, nie generując przy tym nadmiernego hałasu – za szyberdach we Fluence trzeba zapłacić 3200 złotych. Podstawowa cena Fluence to 56 tysięcy, ale wersja z silnikiem 2.0 w wersji Privilege to już 75 tysięcy złotych, po dodaniu wszystkiego co mieliśmy w naszym aucie wychodzi prawie 87 tysięcy. Czy to dużo czy mało, musicie ocenić sami – na tle konkurencji (np. VW Jetta) Fluence jest nieco tańszy.

renault-fluence-2013-020

Renault Fluence to przede wszystkim wygoda. Podróż na dystansie 300-500 kilometrów jednorazowo to dla niego fraszka. Dla pasażerów niezrównany komfort i cisza. Cicho jest nawet wtedy, gdy uniesiemy szyberdach. Szmer powietrza zaczyna być słyszalny gdzieś od 140 km/h, ale nawet wtedy nie utrudnia rozmowy. Na wielką pochwałę zasługuje układ kierowniczy. Świetnie separuje kierowcę od kiepskiej drogi, w mieście działa lekko i bez oporu, na trasie, przy większych prędkościach, daje stosowne poczucie kontroli. Testowałem auto na krętych bardzo kiepskich drogach, próbując z dość dużą prędkością wyprowadzić je z równowagi – nie udało mi się. Samochód, lekko pochylając się, pokonywał kolejne zakręty a pokładowe systemy nie ingerowały zbytnio w moje manewry. Pewność prowadzenia jest wzorowa, oczywiście cały czas mając na myśli, że jest to samochód rodzinny a nie sportowy. Dużym plusem są bardzo skuteczne hamulce, które świetnie zatrzymują auto nawet po rozgrzaniu w intensywnej jeździe.

renault-fluence-2013-019

W środku jest cicho i komfortowo – z przodu. Żeby sprawdzić jak się jeździ z tyłu, usiadłem z tyłu, za wysokim kierowcą. I tutaj dotarło do mnie jak przestronny i wygodny jest Fluence dla pasażerów. Duży rozstaw osi powoduje, że pasażer, nawet wysoki, ma do dyspozycji sporo miejsca. Siedzi się wygodnie, mimo, że dach schodzi z tyłu niżej. Mając 188 cm nie dotykałem głową dachu, a na nogi miałem sporo miejsca. 200 kilometrów na tylnim siedzeniu pokonałem bez problemu i wysiadłem zrelaksowany. Z tyłu jest równie cicho co z przodu.

renault-fluence-2013-017

Silnik pracuje miękko i w zasadzie niezauważalnie gdzieś to 4-5 tysięcy obrotów. Nawet wtedy nie jest to nic ponad delikatny pomruk, w żaden sposób nie męczący uszu. Cisza, spokój, płynność. Po prostu ideał samochodu komfortowego. Fluence mógłby zamiennie używać nazwy Comfort – i to byłaby prawdziwa nazwa tego samochodu. Jeśli chodzi o komfort i przyjemność z jazdy Renault Fluence nie ma w zasadzie konkurencji, bo żaden konkurent nie oferuje takiego komfortu jazdy. Są samochody podobnie wyciszone, są samochody podobnie wyposażone, ale w żadnym nie poczujecie się tak dopieszczeni jako kierowca czy pasażer. No i rzadko który konkurent może się pochwalić takim ogromnym bagażnikiem.

renault-fluence-2013-015

Renault Fluence, który testowałem, był wyposażony w radio z system Arkamsys, zapewniającym bardzo dobre wrażenia słuchowe. Zestaw bezproblemowo współpracował z moim telefonem przy użyciu bluetooth a muzyka odtwarzana w ten sposób odznaczała się wyjątkową jakością dźwięku. Nawet dość trudne dla instalacji samochodowych utwory, takie jak muzyka Angelo Badalamentiego z filmu Twin Peaks, była odtwarzana wiernie i czysto. W tym zakresie Fluence może spokojnie służyć jako auto referencyjne. Gorzej było, jeśli chodzi o radio. Dźwięk spłaszczony, mniej tonów niskich i wysokich, znacznie gorsza stereofonia. Tutaj warto by popracować.

renault-fluence-2013-013

Nawigację można sterować dotykowo albo z konsoli pod panelem klimatyzacji. W czasie jazdy ekran jest zbyt odległy od kierowcy, by robić to bezpiecznie – dużo pewniej steruje się dotykowo na postoju. Za to sterowanie manipulatorem jest bezproblemowe, zwłaszcza po chwili oswojenia z tym sposobem. Nawigacja w systemie R-Link ma doskonałe mapy i sporo opcji do odkrywania, łatwo się dzięki niej przemieszczać pod żądany adres ale też można szybko odnaleźć sklep czy punkt usługowy. Ta generacja nawigacji nie odbiega już znanych nam programów ze smartfonów.

renault-fluence-2013-011

Silnik o mocy 140 KM pracuje miękko i cicho. Lubi paliwo, dlatego w mieście trudno jest zejść poniżej ośmiu litrów – mi się nie udało, mimo naprawdę lekkiego traktowania. Średnie spalanie przy jeździe w okolicach 2000 obrotów oscylowało w okolicach 8,0-8,3 litra. Na pewno sprzyjały temu warszawskie korki, ale nie ma co się spodziewać dużo lepszych wyników. Na trasie Fluence potrafił utrzymywać się w okolicach 6,5 litra, pod warunkiem jazdy z prędkościami nie przekraczającymi 100 km/h. Jednak próby dynamiczne i szybkie przejazdy po autostradzie podnosiły spalanie do ostatecznej wartości 10 litrów na 100 kilometrów (średnia dla 1000 km, 200 miasto, 800 trasa, z czego 500 km autostradami).

Podsumowując, Fluence to samochód, który zadowoli wszystkich miłośników francuskiego komfortu. Jest elegancki, przestronny i komfortowy. Daje dużo radości z jazdy, dopieszczając kierowcę i pasażerów wszędzie tam, gdzie to możliwe. Model zdecydowanie polecamy!

Zalety:
+ zgrabne proporcjonalne nadwozie
+ świetne wyciszenie i zawieszenie idealne na nasze drogi
+ bardzo wygodne fotele z przodu i z tyłu
+ doskonała jakość dźwięku Arkamsys z CD i Bluetooth
+ ogrooooooomny bagażnik 530 litrów
+ przestronne wnętrze

Wady:
– nieco gorszy dźwięk z modułu radia
– zbyt mocno hamujący tempomat
– duży apetyt na paliwo (wersja 2.0 16V)

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault fluence 2013 00 Wiadomościrenault fluence 2013 027 Wiadomościrenault fluence 2013 025 Wiadomościrenault fluence 2013 023 Wiadomościrenault fluence 2013 021 Wiadomościrenault fluence 2013 020 Wiadomościrenault fluence 2013 019 Wiadomościrenault fluence 2013 017 Wiadomościrenault fluence 2013 015 Wiadomościrenault fluence 2013 013 Wiadomościrenault fluence 2013 011 Wiadomościrenault fluence 2013 09 Wiadomościrenault fluence 2013 07 Wiadomościrenault fluence 2013 05 Wiadomościrenault fluence 2013 03 Wiadomościrenault fluencerenault fluence 2013 029 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultFluence
Udostepnij450Tweet281Udostepnij79
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4123 udostępnienia
    Udostepnij 1649 Tweet 1031
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1157 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

dacia duster 1 2 125KM TCE 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 4×4 1.2 TCe 125 KM – mocny i modny SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-03-13
308 sw francuskie pl 30 300x2001 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW – rodzinny mistrz klasy kompaktowej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-04-30
ds3 cafe racer 115 Wiadomości
Testy

Test: DS 3 Cafe Racer 1.2 PureTech 110 KM – piękny, stylowy i… twardy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-06
Dacia Jogger Eco-G 100
Wiadomości

Dacia Jogger Eco-G z przebiegiem ponad 60.000 km. Długodystansowy test cz. 2

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-09
Citroen C4 LPG
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 VTi 120 KM – tańsza i bardziej komfortowa alternatywa dla ciasnego niemca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-09-07

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Dacia z kolejnymi sukcesami. Wielkość sprzedaży wraca do tej sprzed pandemii

Jaki kolor samochodu przynosi pecha? Będziecie zaskoczeni

Citroën zmienia logo! Trzeci szewron dołączy w 2021 roku (1 kwietnia)

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz