Od kilku dni testujemy nowego Citroena C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8. Żeby sprawdzić jak samochód zachowuje się na polskich drogach, zabraliśmy go na Kaszuby. Na tutejszych drogach trzeciej kategorii, pełnych dziur, nierówności i zniszczonego asfaltu, zawieszenie Citroena najlepiej pokazuje swoje zalety.
Jeśli chciałbym wskazać tylko jedną cechę nowego C5 Aircrossa, dla której warto bliżej poznać ten samochód, będzie to na pewno komfort, rozumiany jako doskonałe izolowanie nierówności drogi, komfort siedzeń i komfort akustyczny. Citroenowi udało się stworzyć samochód, który śmiało mogę nazwać najbardziej komfortowym SUVem w swojej klasie.
Nowy Citroen C5 Aircross trafił do naszej redakcji wyjątkowo z Francji. Jest to najbogatsza wersja wyposażenia Shine, z kilkoma dodatkami. Serce pojazdu to sprawdzona, dynamiczna jednostka 2.0 BluehDi o mocy 180 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Piękny kolor lakieru nazywa się BlueTijuca natomiast wnętrze mamy w tonacji Metropolitan Grey. W takiej konfiguracji samochód kosztuje w Polsce 140 tysięcy złotych (cena detaliczna, z konfiguratora na dzień 21.07.2019). Producent podaje 6,3 litra zużycia paliwa w cyklu mieszanym, nasza średnia z blisko 3 tysięcy kilometrów, uwzględniając w to bardzo szybki przejazd przez Niemcy, wynosi dzisiaj 7,7 litra.
Co wyposażeniu? Jest tego raczej sporo:
Mirrorscreen | Ładowarka indukcyjna do smartfona (Qi) | Światła tylne LED z efektem 3D | Cyfrowy zestaw wskaźników 12″ |
Mechaniczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy | Relingi dachowe – Aluminium | Reflektory przednie Full LED | Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika |
Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów | Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem zapachów i pyłów (RFTA), oraz systemem poprawy jakości powietrza (AQS) | Lusterko elektrochromatyczne | Przyciemniane szyby boczne z tylne i pokrywy bagażnika |
Citroën Connect Navi: ekran dotykowy 8″, bi-tuner AM/FM + DAB, 6 głośników / zestaw głośnomówiący / Streaming BT + MIRRORSCREEN+ GPS + WiFi, 1xUSB + nawigacja 3D on-line + Rozpoznawanie głosu | Visio Park 1: Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania | Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu | Citroën Connect BOX (eCALL SOS & Assistance) |
Koła ze stopów lekkich diamentowane dwukolorowe 235/55R18 | Szyby boczne z przodu foliowane, akustyczne | Komputer pokładowy | Akcenty kolorystyczne Anodised Silver |
Szyba czołowa z folią akustyczną, czujnikiem deszczu i natężenia światła | Atrapa wlotu powietrza czarna błyszcząca | ABS, REF, AFU, ESP + ASR | PACK DRIVE ASSIST HIA-asystent jazdy autostradowej+AEBS-3+SAM+LPA+ETSR+ACC Stop & Go |
Zestaw naprawczy | Lusterka sterowane i składane elektrycznie | Poduszki powietrzne czołowe, boczne (rz. I) i kurtynowe (rz.I i II) |
Pierwsze wrażenia z jazdy
- Komfort, komfort i jeszcze raz komfort. Ten samochód bardzo skutecznie tłumi wszelkie nierówności, co szczególnie odczuwa się na najgorszych drogach. Zawieszenie jest wyjątkowo ciche i przyjemne dla kierowcy i pasażerów. To największa zaleta tego samochodu,
- Świetne wyciszenie wnętrza, do 150 kilometrów na godzinę jest bardzo cicho. Podczas ruszania i przy wolniejszej jeździe trudno zorientować się, że mamy do czynienia z dieslem. Silnika raczej nie słychać, przy wyższych prędkościach pojawia się szum powietrza,
- Silniki 2.0 BlueHDi oraz skrzynia automatyczna EAT8 świetnie ze sobą współpracują. Zmiany biegów nie czuć w ogóle, cała jednostka pracuje miękko, cicho i przyjemnie,
- Trzy niezależne fotele z tyłu sprawdzają się przy przewożeniu kompletu pasażerów,
- Dużym plusem jest wyjątkowo pojemny bagażnik,
Pełen test za miesiąc na naszych łamach! A przed nami jeszcze kilka tygodni podróży na pokładzie tego superkomfortowego SUVa.
Najnowsze komentarze