renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
90 urodziny peugeota 402 na klassikwelt bodensee 2025 peugeot 402 eclipse Wiadomości
Wiadomości

90. urodziny Peugeot 402 na Klassikwelt Bodensee 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot e-208 GTi 280 KM 2025 nadjeżdża

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
luca de meo 1 Wiadomości
Wiadomości

Szef Renault, Luca de Meo i jego książka z duszą i przesłaniem

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Nowy Citroen C5 Aircross w Polsce
Wiadomości

Citroën C5 Aircross na żywo wywołuje efekt „wow”. Kiedy trafi do sprzedaży w Polsce?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
  • Roman - Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-03-18
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 12 minut
2.6k
A A
25
renault kadjar life 100 Wiadomości

Nowy Renault Kadjar w wersji Life 1.3 TCe FAP w wersji Life, z silnikiem o mocy 140 KM, trafił dzisiaj do naszej redakcji. Na liczniku 9 kilometrów, a my rozpoczynamy długodystansowy test, który potrwa 12 miesięcy. Jest to najtańsza, a jednocześnie zaskakująco bogato wyposażona wersja, która ma wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny. Pierwsze kilometry już za nami, dzisiaj czas na pierwsze wrażenia.

Najtańszy Kadjar kosztuje 78 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymujemy dużego, nowoczesnego SUVa, o wyjątkowo komfortowym zawieszeniu z klimatyzacją, świetnie wykonanym wnętrzem i zaskakująco bogatym wyposażeniem w standardzie.

Biały ale wcale nie taki skromny

Kolor biały to najtańsza opcja w cenniku. Nie wymaga dopłaty. Elegancka bryła nadwozia w kolorze bieli alpejskiej prezentuje się naprawdę wyjątkowo dobrze. Zaskakują chromowane obramowania szyb. Drobiazg, ale cieszy.

renault kadjar life 101 Wiadomości

Najtańszy Kadjar – jakie ma oświetlenie?

Są światła LED do dziennej jazdy i soczewkowe reflektory z tradycyjnym źródłem światła. Przy najbliższej okazji porównamy je do oświetlenia z lepszych wersji wyposażenia. To już za kilka tygodni.

renault kadjar life 102 Wiadomości

Nowy Renault Kadjar – jakie felgi i opony?

Renault Kadjar Life w standardzie jest sprzedawany na 16” stalowych felgach. To jedyny element, który wizualnie z zewnątrz prosi się o powiększenie. Ale 17″ lub większe felgi dostępne są wyłącznie w wyższych wersjach. Opony w tej wersji mają rozmiar 215/65/16 i jest to model Bridgestone Dueler H/P Sport. Te same opony spotkamy w samochodzie Nissan Qashqai. Pierwsze wrażenie – są dość miękkie i ciche – ale jak się sprawują w dłuższej eksploatacji będziemy mogli powiedzieć za kilka miesięcy.

renault kadjar life 107 Wiadomości

I jeszcze jeden akcent zewnętrzny – kierunkowskazy, pomysłowo wbudowane w składane elektrycznie lusterka boczne. Mimo, że mamy najtańszą wersję, prezentuje się to wszystko naprawdę dobrze. Z serii „czego nie macie” – nie mamy czujników parkowania. Trzeba będzie się przyzwyczaić do parkowania na lusterka i dokładnie sprawdzać co jest za autem. Za to są światła przeciwmgłowe doświetlające zakręt, za tę przyjemność zapłaciliśmy 406,50 złotych.

renault kadjar life 103 Wiadomości

Bagażnik w Renault Kadjar – 472 litry

Regularne kształty, spora pojemność, roleta i składane siedzenia w układzie 1/3-2/3 – tak wygląda bagażnik w najtańszej wersji. Nie ma podwójnej podłogi a pod materiałem znajduje się dojazdowe koło zapasowe, które wymagało zapłacenia 325 złotych i to przedostatnia dopłata do tego modelu. Dopłaty wymagają jeszcze dywaniki, chyba, że ktoś ma duże zdolności negocjacyjne – wtedy zaoszczędzi 250 złotych.

renault kadjar life 106 Wiadomości

Silnik 1.3 TCe FAP o mocy 140 KM

Sercem naszego samochodu testowego jest nowy silnik, powstały przy współpracy z marką Mercedes, o pojemności 1.3 litra i mocy 140 KM. Wygląd budzi skojarzenia z bardzo skomplikowaną maszynerią – tu nie ma żadnej plastikowej osłony od góry. Po umownym dotarciu sprawdzimy go na hamowni. Jesteśmy bardzo ciekawi jakie ma naprawdę parametry. Kadjar jest dobrze wyciszony i silnika w środku prawie nie słychać. O spalaniu na tym etapie trudno się nam wypowiadać – przejechaliśmy dopiero kilkadziesiąt kilometrów. 

renault kadjar life 100 3 Wiadomości

Zbiornik paliwa ma 55 litrów pojemności – wystarczająco dużo i do miasta, i na trasę.

Najtańszy Renault Kadjar – zaskakujące wnętrze i wyposażenie

Środek niesamowicie zaskakuje. Spodziewaliśmy się twardych plastików, sztucznych tworzyw i wrażenia pustki. Jest nieco… inaczej. Są tu na przykład miłe skórzane elementy takie jak kierownica, rączki na drzwiach i przy konsoli, do tego mają estetyczne widoczne przeszycia. Sporym zaskoczeniem jest też… lepsze jakościowo od wersji Intense tworzywo wokół skrzyni biegów. Matowy materiał jest przyjemny w dotyku i naszym zdaniem wygląda… lepiej.

renault kadjar life 105 Wiadomości

Na konsoli środkowej mamy do dyspozycji radio i panel sterowania klimatyzacją. Brakuje oczywiście dotykowego ekranu i dającego sporo multimedialnych radości z systemu R-Link, ale za to konsola raczy nas wyglądem klasycznym, w minimalistyczno-eleganckim stylu, co dla fanów oldschoolowych wnętrz może być sporym plusem. Zdecydowanie brakuje za to systemu Apple CarPlay/Android Auto i na tę chwilę jest to jedyna rzecz z Intens, której będzie nam naprawdę brakować.

Stacyjka jest tradycyjna, mamy więc klasyczny składany kluczyk. Oczywiście w aucie jest centralny zamek.

renault kadjar life 104 Wiadomości

Wnętrze ma grafitową tapicerkę i jasną podsufitkę. Tapicerka jest bardzo solidna i ładnie wykończona. Wszystkie szyby sterowane są elektrycznie. Z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji gniazdo 12V .

renault kadjar life 109 Wiadomości

A tak wygląda panel sterowania klimatyzacją i radio – jest nawet odtwarzacz CD! Jakość dźwięku ocenimy po dłuższych jazdach w trasie. Wszystkie przyciski i pokrętła są wykonane z naprawdę dobrej jakości materiałów. Palce nie odciskają się na nich. U dołu zdjęcia widzicie też port USB i wejście AUX, a w prawym dolnym rogu przeszycia uchwytu – elegancko i estetycznie. Do tej wersji nie da się zamówić systemu R-Link2 – za dopłatą 3.450 złotych jest on dostępny od drugiego poziomu wyposażenia.

renault kadjar life 108 Wiadomości

Zaskoczeniem jest też kierownica – najtańsza wersja a oferuje pełne sterowanie wszystkim co można!

renault kadjar life 111 Wiadomości

Kierowca ma do dyspozycji pojemny schowek, bo w komplecie jest też wygodny podłokietnik. Jak jednak widać, nie mamy podgrzewanych siedzeń, których sterowanie zlokalizowano właśnie w tym miejscu w wyższych wersjach.

renault kadjar life 110 Wiadomości

No i teraz kolejna ciekawostka – pisaliśmy już wyżej o dobrej jakości materiału środkowej konsoli – w tej wersji mamy już elektryczny hamulec postojowy, tempomat i ogranicznik prędkości. Sześciobiegowa skrzynia działa lekko i precyzyjnie.

Najtańszy Renault Kadjar – jakie ma wyposażenie?

WYGLĄD
boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym
obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
BEZPIECZEŃSTWO
centralny zamek
sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
3-punktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych miejscach
system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych tylnych miejscach
automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
instalacja do montażu alarmu
system ABS
system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
światła do jazdy dziennej LED „Edge Light”
światła przednie halogenowe
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
klimatyzacja manualna
MULTIMEDIA
radioodtwarzacz cyfrowy (DAB) z Bluetooth, USB/Jack, wyświetlacz monochromatyczny
PROWADZENIE POJAZDU
tryb ECO
regulator-ogranicznik prędkości
wskaźnik zmiany biegów
KOMFORT I WNĘTRZE
elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane lusterka boczne
tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
fotel kierowcy z regulacją wysokości

 

Renault Kadjar – dane techniczne

NAPĘD
Rodzaj paliwa
benzyna
Pojemność skokowa (cm3)
1.333
Ilość cylindrów
4
Napęd
4×2
Moc maksymalna w kW
103
0-100 km/h (s)
10,4
Prędkość maksymalna (km/h)
203
Ilość biegów
6
Rodzaj skrzyni biegów
manualna
WYMIARY mm
Wysokość pojazdu pustego (mm)
1.607 (bez relingów)
Długość całkowita (mm)
4.489
Szerokość całkowita z lusterkami zewnętrznymi (mm)
2.058
Rozstaw osi (mm)
2.646
NADWOZIE
Liczba drzwi
5
Typ nadwozia
SUV
SILNIK
Ilość zaworów
16
Moc maksymalna kW (KM)
103 (140)
Typ wtrysku paliwa
bezpośredni
Procedura homologacji
WLTP
BAGAŻNIK
Pojemność bagażnika
472 l

 

Renault Kadjar – plusy i minusy, podsumowanie

Tani nie musi oznaczać słabo wyposażony i Renault Kadjar Life pokazuje to bardzo dobrze.

Plusy
Minusy
Wysoki komfort jazdy i wyciszenie
Biały lakier będzie wymagał częstego mycia
Dobrej jakości wykończenie wnętrza
16″ są wizualnie nieco za małe do nadwozia
Bogate wyposażenie w wersji bazowej
Brak integracji ze smartfonem

 

Dziękujemy firmie Renault Polska za umożliwienie realizacji tego testu.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault kadjar life 111 Wiadomościrenault kadjar life 100 Wiadomościrenault kadjar life 101 Wiadomościrenault kadjar life 102 Wiadomościrenault kadjar life 103 Wiadomościrenault kadjar life 105 Wiadomościrenault kadjar life 104 Wiadomościrenault kadjar life 107 Wiadomościrenault kadjar life 106 Wiadomościrenault kadjar life 108 Wiadomościrenault kadjar life 109 Wiadomościrenault kadjar life 110 Wiadomościrenault kadjar life 100 3 Wiadomości
2.5 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: RenaultKadjar
Udostepnij1020Tweet605Udostepnij169
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3080 udostępnienia
    Udostepnij 1232 Tweet 770
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1383 udostępnienia
    Udostepnij 553 Tweet 346
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4462 udostępnienia
    Udostepnij 1785 Tweet 1116
  • Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

    1197 udostępnienia
    Udostepnij 479 Tweet 299

Testy samochodów

renault captur e tech engineered full hybrid 2023 test 6 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur E-Tech engineered full hybrid. Najoszczędniejszy crossover – ile pali na autostradzie i w mieście?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-12
Renault Captur
Testy

Test: Renault Captur II 1.3 TCe 130 KM z automatyczną skrzynią biegów: po pół roku intensywnej eksploatacji. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-08-17
01. kobiecy styl Renault Twingo Bizuu test z męskiego punktu widzenia Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo Bizuu 0.9 TCe 90 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-28
Dacia Sandero Stepway
Testy

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM 2021. Dopracowana w (prawie) każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-23
01. Renault Trafic Passenger test Wiadomości
Testy

Test: Renault Trafic Passenger 1.6 dCi Energy 145 KM – jak się jeździ pasażerskim dostawczakiem? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-01

Najnowsze komentarze

  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
  • Roman - Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025

Zobacz też

Sprzedaż Peugeota na świecie w pierwszym półroczu 2010*

Nowy Peugeot 308 Hybrid 225 GT Pack: rozpoczynamy test!

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23/2016

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
25
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz