• Najnowsze

Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia

2019-03-18

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

2021-04-14

Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany

2021-04-13

Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?

2021-04-13

Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie

2021-04-13

Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai

2021-04-13

Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique

2021-04-13

F1 – Grand Prix Emilii-Romanii – zapowiedź

2021-04-13
Dacia Duster Motrio Cup 2021

Dacia Duster Motrio Cup 2021 – ruszył piąty sezon rajdowych emocji

2021-04-13
Peugeot Sport

Peugeot: kulisy prac nad nowym hipersamochodem

2021-04-12
środa, 14 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2019-03-18
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania12 mins read
1.3k 12
25
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Dacia Duster 2018 1.5 dCi 4×4 – opinie i spalanie: do miasta i na autostradę?

Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 – plus za komfort, minus za… cenę

Nowy Renault Kadjar w wersji Life 1.3 TCe FAP w wersji Life, z silnikiem o mocy 140 KM, trafił dzisiaj do naszej redakcji. Na liczniku 9 kilometrów, a my rozpoczynamy długodystansowy test, który potrwa 12 miesięcy. Jest to najtańsza, a jednocześnie zaskakująco bogato wyposażona wersja, która ma wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny. Pierwsze kilometry już za nami, dzisiaj czas na pierwsze wrażenia.

Najtańszy Kadjar kosztuje 78 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymujemy dużego, nowoczesnego SUVa, o wyjątkowo komfortowym zawieszeniu z klimatyzacją, świetnie wykonanym wnętrzem i zaskakująco bogatym wyposażeniem w standardzie.

Biały ale wcale nie taki skromny

Kolor biały to najtańsza opcja w cenniku. Nie wymaga dopłaty. Elegancka bryła nadwozia w kolorze bieli alpejskiej prezentuje się naprawdę wyjątkowo dobrze. Zaskakują chromowane obramowania szyb. Drobiazg, ale cieszy.

Najtańszy Kadjar – jakie ma oświetlenie?

Są światła LED do dziennej jazdy i soczewkowe reflektory z tradycyjnym źródłem światła. Przy najbliższej okazji porównamy je do oświetlenia z lepszych wersji wyposażenia. To już za kilka tygodni.

Nowy Renault Kadjar – jakie felgi i opony?

Renault Kadjar Life w standardzie jest sprzedawany na 16” stalowych felgach. To jedyny element, który wizualnie z zewnątrz prosi się o powiększenie. Ale 17″ lub większe felgi dostępne są wyłącznie w wyższych wersjach. Opony w tej wersji mają rozmiar 215/65/16 i jest to model Bridgestone Dueler H/P Sport. Te same opony spotkamy w samochodzie Nissan Qashqai. Pierwsze wrażenie – są dość miękkie i ciche – ale jak się sprawują w dłuższej eksploatacji będziemy mogli powiedzieć za kilka miesięcy.

I jeszcze jeden akcent zewnętrzny – kierunkowskazy, pomysłowo wbudowane w składane elektrycznie lusterka boczne. Mimo, że mamy najtańszą wersję, prezentuje się to wszystko naprawdę dobrze. Z serii „czego nie macie” – nie mamy czujników parkowania. Trzeba będzie się przyzwyczaić do parkowania na lusterka i dokładnie sprawdzać co jest za autem. Za to są światła przeciwmgłowe doświetlające zakręt, za tę przyjemność zapłaciliśmy 406,50 złotych.

Bagażnik w Renault Kadjar – 472 litry

Regularne kształty, spora pojemność, roleta i składane siedzenia w układzie 1/3-2/3 – tak wygląda bagażnik w najtańszej wersji. Nie ma podwójnej podłogi a pod materiałem znajduje się dojazdowe koło zapasowe, które wymagało zapłacenia 325 złotych i to przedostatnia dopłata do tego modelu. Dopłaty wymagają jeszcze dywaniki, chyba, że ktoś ma duże zdolności negocjacyjne – wtedy zaoszczędzi 250 złotych.

Silnik 1.3 TCe FAP o mocy 140 KM

Sercem naszego samochodu testowego jest nowy silnik, powstały przy współpracy z marką Mercedes, o pojemności 1.3 litra i mocy 140 KM. Wygląd budzi skojarzenia z bardzo skomplikowaną maszynerią – tu nie ma żadnej plastikowej osłony od góry. Po umownym dotarciu sprawdzimy go na hamowni. Jesteśmy bardzo ciekawi jakie ma naprawdę parametry. Kadjar jest dobrze wyciszony i silnika w środku prawie nie słychać. O spalaniu na tym etapie trudno się nam wypowiadać – przejechaliśmy dopiero kilkadziesiąt kilometrów. 

Zbiornik paliwa ma 55 litrów pojemności – wystarczająco dużo i do miasta, i na trasę.

Najtańszy Renault Kadjar – zaskakujące wnętrze i wyposażenie

Środek niesamowicie zaskakuje. Spodziewaliśmy się twardych plastików, sztucznych tworzyw i wrażenia pustki. Jest nieco… inaczej. Są tu na przykład miłe skórzane elementy takie jak kierownica, rączki na drzwiach i przy konsoli, do tego mają estetyczne widoczne przeszycia. Sporym zaskoczeniem jest też… lepsze jakościowo od wersji Intense tworzywo wokół skrzyni biegów. Matowy materiał jest przyjemny w dotyku i naszym zdaniem wygląda… lepiej.

Na konsoli środkowej mamy do dyspozycji radio i panel sterowania klimatyzacją. Brakuje oczywiście dotykowego ekranu i dającego sporo multimedialnych radości z systemu R-Link, ale za to konsola raczy nas wyglądem klasycznym, w minimalistyczno-eleganckim stylu, co dla fanów oldschoolowych wnętrz może być sporym plusem. Zdecydowanie brakuje za to systemu Apple CarPlay/Android Auto i na tę chwilę jest to jedyna rzecz z Intens, której będzie nam naprawdę brakować.

Stacyjka jest tradycyjna, mamy więc klasyczny składany kluczyk. Oczywiście w aucie jest centralny zamek.

Wnętrze ma grafitową tapicerkę i jasną podsufitkę. Tapicerka jest bardzo solidna i ładnie wykończona. Wszystkie szyby sterowane są elektrycznie. Z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji gniazdo 12V .

A tak wygląda panel sterowania klimatyzacją i radio – jest nawet odtwarzacz CD! Jakość dźwięku ocenimy po dłuższych jazdach w trasie. Wszystkie przyciski i pokrętła są wykonane z naprawdę dobrej jakości materiałów. Palce nie odciskają się na nich. U dołu zdjęcia widzicie też port USB i wejście AUX, a w prawym dolnym rogu przeszycia uchwytu – elegancko i estetycznie. Do tej wersji nie da się zamówić systemu R-Link2 – za dopłatą 3.450 złotych jest on dostępny od drugiego poziomu wyposażenia.

Zaskoczeniem jest też kierownica – najtańsza wersja a oferuje pełne sterowanie wszystkim co można!

Kierowca ma do dyspozycji pojemny schowek, bo w komplecie jest też wygodny podłokietnik. Jak jednak widać, nie mamy podgrzewanych siedzeń, których sterowanie zlokalizowano właśnie w tym miejscu w wyższych wersjach.

No i teraz kolejna ciekawostka – pisaliśmy już wyżej o dobrej jakości materiału środkowej konsoli – w tej wersji mamy już elektryczny hamulec postojowy, tempomat i ogranicznik prędkości. Sześciobiegowa skrzynia działa lekko i precyzyjnie.

Najtańszy Renault Kadjar – jakie ma wyposażenie?

WYGLĄD
boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym
obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
BEZPIECZEŃSTWO
centralny zamek
sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
3-punktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych miejscach
system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych tylnych miejscach
automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
instalacja do montażu alarmu
system ABS
system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
światła do jazdy dziennej LED „Edge Light”
światła przednie halogenowe
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
klimatyzacja manualna
MULTIMEDIA
radioodtwarzacz cyfrowy (DAB) z Bluetooth, USB/Jack, wyświetlacz monochromatyczny
PROWADZENIE POJAZDU
tryb ECO
regulator-ogranicznik prędkości
wskaźnik zmiany biegów
KOMFORT I WNĘTRZE
elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane lusterka boczne
tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
fotel kierowcy z regulacją wysokości

 

Renault Kadjar – dane techniczne

NAPĘD
Rodzaj paliwa
benzyna
Pojemność skokowa (cm3)1.333
Ilość cylindrów4
Napęd4×2
Moc maksymalna w kW103
0-100 km/h (s)10,4
Prędkość maksymalna (km/h)203
Ilość biegów6
Rodzaj skrzyni biegówmanualna
WYMIARY mm
Wysokość pojazdu pustego (mm)
1.607 (bez relingów)
Długość całkowita (mm)4.489
Szerokość całkowita z lusterkami zewnętrznymi (mm)
2.058
Rozstaw osi (mm)2.646
NADWOZIE
Liczba drzwi
5
Typ nadwoziaSUV
SILNIK
Ilość zaworów
16
Moc maksymalna kW (KM)103 (140)
Typ wtrysku paliwabezpośredni
Procedura homologacjiWLTP
BAGAŻNIK
Pojemność bagażnika472 l

 

Renault Kadjar – plusy i minusy, podsumowanie

Tani nie musi oznaczać słabo wyposażony i Renault Kadjar Life pokazuje to bardzo dobrze.

PlusyMinusy
Wysoki komfort jazdy i wyciszenieBiały lakier będzie wymagał częstego mycia
Dobrej jakości wykończenie wnętrza16″ są wizualnie nieco za małe do nadwozia
Bogate wyposażenie w wersji bazowejBrak integracji ze smartfonem

 

Dziękujemy firmie Renault Polska za umożliwienie realizacji tego testu.

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: KadjarRenault
Udostepnij486Tweet271Udostepnij76
Poprzedni

Renault Clio V zdobywa w Genewie nagrodę dla najlepszego samochodu produkcyjnego

Następny

Citroen, DS, Opel i Peugeot w jednym salonie. Multi-markowa sprzedaż do 2021 roku także w Polsce?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroen, DS, Opel i Peugeot w jednym salonie. Multi-markowa sprzedaż do 2021 roku także w Polsce?

Thierry Koskas nowym wiceprezesem ds sprzedaży i marketingu w PSA

Luksusowa marka samochodów zaskakuje: tajemniczy nowy DS na kolejnym zdjęciu.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • John o Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X 2021 na pierwszych zdjęciach. Nadchodzi nowy mistrz komfortu!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021
    • Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku
    • Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique
    • F1 – Grand Prix Emilii-Romanii – zapowiedź
    • Dacia Duster Motrio Cup 2021 – ruszył piąty sezon rajdowych emocji
    • Peugeot: kulisy prac nad nowym hipersamochodem


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    25
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.