Coroczne spotkanie Włoskiego Związku Dziennikarzy Motoryzacyjnych odbyło się w dniach 23-24 października w siedzibie Bosch Italia w Mediolanie, gdzie siedem aut-finalistów było dostępnych dla członków UIGA w celu przeprowadzenia testów drogowych. Auta koncernu Stellantis sięgnęły w tym roku po trzy nagrody.
W Polsce pada mokry deszcz kojarzący się z listopadową pogodą w naszym kraju, a we Włoszech spadł deszcz nagród dla Stellantis w końcowej fazie Auto Europa 2024. Pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej zdobył Jeep Avenger, ale warte podkreślenia dla Grupy są także nagrody w różnych kategoriach dla Fiata 600e i Peugeota 408.
Wydarzenie, które miało obecnie już trzydziestą ósmą edycję, odbyło się w poniedziałek 23 i wtorek 24 października w siedzibie Bosch Italia w Mediolanie: w Audytorium obradowało jury, które wyłoniło zwycięski model spośród siedmiu finalistów konkursu, wszystkich elektrycznych lub zelektryfikowanych. Ważne nagrody przyznali członkowie UIGA, Włoskiego Związku Dziennikarzy Motoryzacyjnych, przy wsparciu jury składającego się ze 150 liderów opinii i jury złożonego z entuzjastów motoryzacji, którzy mogli głosować przez Internet, łącząc się ze stroną internetową www.premioautoeuropa.it. To. Po konferencji z ekspertami na temat kwestii transformacji ekologicznej dwudniowe wydarzenie zakończyło się proklamacjami i wręczeniem nagród.
Stellantis zdobył trzy nagrody, ale o dwóch z nich już pisaliśmy w odrębnych artykułach. Chodzi o Jeepa Avengera i Fiata 600e. Teraz skupmy się na modelu marki w pełni francuskiej – Peugeocie 408.
Ten samochód zdobył „Nagrodę Lidera Opinii”. Peugeot 408 dzięki nowemu i dynamicznemu kształtowi wyróżnia się na drodze, nawiązując do świata fastbacków. Linie są ostre, osłona chłodnicy w tym samym kolorze co nadwozie, doskonale komponuje się z przodem, na którym widnieje nowe logo Peugeot z profilowaną głową lwa. Przy długości 4,69 m i rozstawie osi 2,79 m, Nowy Peugeot 408 jest wyposażony w bardzo przestronny drugi rząd siedzeń.
Z przodu znajduje się najnowsza wersja cyfrowego Peugeot i-Cockpit®, który można rozpoznać także po kompaktowej kierownicy zwiększającej przyjemności z jazdy.
Gama silników Peugeot 408 obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy 180 lub 225 KM oraz wersję benzynową PureTech o mocy 130 KM, wszystkie standardowo połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8. Wkrótce pojawi się także wersja EV (w pełni elektryczna).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze