citroen ulotka e1747457679850 Wiadomości
Wiadomości

Citroën rozkleja ulotki z tajemniczym ufoludkiem. O co chodzi?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
605 peugeot Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 605 2.0 Turbo – francuska elegancja, efektywność i niespodziewany potencjał

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
renault megane grandcoupe tce 140 30 Wiadomości
Wiadomości

Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Dacia Bigster
Wiadomości

Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot RCZ Brownstone 1.6 THP 200 KM – lew piękniejszy niż Audi TT. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Niemcy muszą się jeszcze sporo nauczyć, by rywalizować wyglądem z Francuzami

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-10-11
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
525
A A
3
big Wiadomości

Peugeot RCZ Brownstone napędzany jest 200-konnym silnikiem 1.6 THP opracowanym wspólnie przez inżynierów PSA i BMW. Cała rodzina tych jednostek napędowych od kilku już lat uznawana jest za najlepszy silnik w swojej klasie pojemności (1.4-1.8) w konkursie Engine of the Year. I w zasadzie nie ma sensu, byśmy się rozpisywali na temat czy też tego silnika, czy układu jezdnego, bo są one tożsame ze standardowym RCZ 200, którego testowaliśmy w ubiegłym roku.

Brownstone, to seria specjalna o bogatym wyposażeniu i elementach niedostępnych w innych odmianach, do których zaliczyć trzeba przede wszystkim:
– felgi aluminiowe 19″ Solstice Mat Black Onyx
– zaciski hamulcowe w kolorze czarnym błyszczącym
– przedni zderzak z czarnym błyszczącym wykończeniem
– nawigację WIP Com 3D
– system Hi-Fi JBL
– alarm
– Pakiet Easy Motion
– Pakiet Vision
– Pakiet Alcantara
– oklejenie MyRCZ Nr 1

Ta ostatnia pozycja, to dyskretne pasy wzdłuż nadwozia. Dobrze, że dyskretne, bo nie lubię przesadnej ostentacji w tej kwestii, chyba, że założeniem projektantów był krzykliwy wygląd. W przypadku RCZ-a już sama sylwetka samochodu skutecznie przykuwa uwagę, więc kontrastowe pasy byłyby tu niepotrzebne.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Nadwozie dla przeciętnego „oglądacza” nie różni się specjalnie od zwykłego RCZ-a, bo nie każdy zwróci uwagę na błyszczący, zamiast matowego, pas na przednim zderzaku. Już bardziej rzuci mu się w oczy wspomniany pasek biegnący od logo marki na przednim pasie aż do analogicznego elementu zdobiącego dolną część pokrywy bagażnika.

Za to osoby zwracające uwagę na samochody z pewnością zauważą piękne felgi z czarno-srebrnym wykończeniem o dość ekstremalnym, jak na polskie drogi rozmiarze 19 cali i mało komfortowych oponach w rozmiarze 235/40. Ale takiego samochodu nie kupuje się dla typowo francuskiego amortyzowania nierówności, lecz dla radości z jazdy. A tej RCZ-owi odmówić nie można, nawet na takim ogumieniu.

Wewnątrz radości z oglądania jest więcej. Przede wszystkim zjawiskowa tapicerka – naprawdę szalenie mi się spodobała i to zarówno pod względem wyglądu, jak i materiałów. Skóra z alcantarą, jasny brąz z przyjemnym beżem dobrze kontrastowały z kolorem karoserii o barwie mocno gorzkiej czekolady (co najmniej 80% kakao), również skórzane wykończenia boczków drzwiowych, głównie o barwie czarnej, ale z ożywiającymi ją wstawkami ze skóry brązowej, takiej, jak na fotelach. Pokryta czarną skórą deska rozdzielcza przeszyta jasną nicią – a wszystko znakomicie wykończone. Szyk, smak i elegancja z dodatkami przywodzącymi na myśl nieco sportu – fortepianowy lakier na konsoli środkowej, czy aluminiowe pedały spodobają się pewnie niejednemu miłośnikowi samochodów. To także elementy ożywiające wnętrze, do którego trochę monotonii wprowadza czerń skórzanego obicia deski. Z drugiej strony nie sposób nie zgodzić się z projektantami – w tak dynamicznym aucie lepiej, żeby nic Was nie rozpraszało – obserwujcie otoczenie samochodu!

Za to słuch możecie spokojnie skupić na dźwięku dobiegającym z seryjnego w tej odmianie zestawu audio przygotowanego przez JBL. Problemem pozostaje jedynie to, czy chcecie słuchać muzyki, czy może większą atrakcją dla Waszych uszu będzie gang silnika, nad doprowadzeniem którego do wnętrza przez dysze nawiewów pracowali akustycy. Ta benzynowa jednostka o niedużej pojemności skokowej brzmi naprawdę dobrze, przyjemnie powarkując i kusząc do wciskania gazu, bo wtedy wrażenia słuchowe są jeszcze przyjemniejsze. 200-konny RCZ jest samochodem, w którym można zastosować politykę koncernu VAG – nie dawać radia w podstawowej wersji ;-) Tylko że wrażenia dźwiękowe (i nie tylko) z niemieckich i czeskich aut, zwłaszcza w nieoferowanych już silnikach wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami, były zgoła odmienne, i zdecydowanie nieprzyjemne. W RCZ-cie silnika aż chce się słuchać i choć ja nie lubię jeździć bez muzyki sączącej się z głośników, to w tym Peugeocie spokojnie mogę radyjko wyłączyć ;-)

Co ciekawe ten samochód potrafi być całkiem oszczędny w eksploatacji. Tylko po co to komu??? Mi udało się uzyskać średnie spalanie z dystansu około 600 km na poziomie 8,0 l/100 km, co uważam za bardzo dobry wynik, bo ani RCZ-a nie oszczędzałem w sensie przyspieszeń (wtedy gang silnika jest najlepszy), ani też nie jeździłem przesadnie oszczędnie (nie umiem tak, a przede wszystkim nie lubię). Myślę, że około 20% tego dystansu, to była jazda w warunkach typowo miejskich, zaś pozostałe 80% przypadło na trasę, gdzie mogłem się cieszyć jazdą dynamiczną, na jaką pozwala to auto. Jak więc widać, nie musicie od razu kupować rafinerii, jeśli chcecie czerpać przyjemność z jazdy RCZ-em.

A tej Peugeot dostarczyć potrafi sporo. Tapicerka foteli jest nie tylko ładna, ale i świetnie trzyma – dzięki ich konstrukcji – ciało kierowcy i pasażera. Zakręty pokonywane tym samochodem, to czysta przyjemność, a wciskanie gazu jeszcze podczas przejeżdżania łuków pozwalają na dynamiczne odejście. ESP specjalnie wiele roboty nie ma, bo układ jezdny zestrojono bardzo przewidywalnie. Spora sztywność, zwłaszcza w połączeniu z 19-calowymi felgami, dostarcza raczej sportowych doznań, ale i większość nierówności asfaltu jest wybierana co najmniej zadowalająco. Aż dziwnie dobrze, jak na takie kapcie. W porównaniu z testowanym przez później Citroënem DS3 Racing posadowionym na oponach 215/40R18 Peugeot RCZ Brownstone był samochodem wręcz komfortowym! A prowadził się wcale nie gorzej. Może na torze pojawiłaby się różnica na korzyść DS3 Racing, ale na cywilnych drogach RCZ okazał się jednak dużo rozsądniejszym wyborem. Fakt, za odrobinę większe pieniądze, obarczony nieco mniejszą funkcjonalnością i odrobinę gorszymi osiągami, ale gdybym miał wybierać, chyba zdecydowałbym się właśnie na Peugeota. Po prostu mieszkam w regionie, w którym drogi wciąż jeszcze daleko mają do standardów uznawanych w cywilizowanych krajach za trakty dopuszczone do ruchu ;-)

Nawigacja w zestawie WIP Com3D oferowanym w RCZ Brownstone działa dobrze, szybko i bezproblemowo. Nie zdarzyły się jej żadne wpadki, choć mam pewien „testowy” odcinek, na którym wszystkie nawigacje w testowanych przez nas samochodach wyliczają dość długi czas przejazdu. Ja pokonuję go o wiele szybciej i to nawet nie jest kwestia przekraczania dopuszczalnej prędkości. Najwyraźniej dostawca map dla PSA wciąż ma te drogi uznane za standard, na którym nie powinno się przekraczać 40 km/h ;-) I pewnie ma trochę racji, bo sporo odcinków tamże nadaje się jedynie do rozbiórki, bo nawet nie do kapitalnego remontu.
W tym przypadku nawigacja RCZ-a Brownstone zachowała się dokładnie tak, jak w innych samochodach koncernu, ale trudno się temu dziwić.

Wspomniany wcześniej dźwięk dochodzący z seryjnego w Brownstone systemu audio sygnowanego przez JBL jest co najmniej dobry. Osobiście nie jestem fanem car audio, choć bez radioodtwarzacza jeździ mi się źle, ale to, co oferuje Peugeot z JBL-em powinno zaspokoić większość klientów. Dźwięk jest soczysty, z niezłym basem, dobrym balansem tonów średnik i przyjemnymi sopranami, które nie syczą, czego ja na przykład bardzo nie lubię. Myślę, że różne rodzaje muzyki będą w RCZ Brownstone brzmiały naprawdę nieźle.

Jestem przekonany, że nie ma potrzeby, byśmy tu dublowali wrażenia związane z RCZ-em, które są charakterystyczne dla każdej wersji napędzanej tym silnikiem, zainteresowanych odsyłamy do testu z ubiegłego roku, zakończymy więc na dziś stwierdzeniem, że seria limitowana Brownstone, to auto wspaniałe, jak każdy 200-konny RCZ, które zostało wzbogacone do wysokiego poziomu wyposażenia, a cały samochód wykończono z dużym smakiem.

Zdecydowanie można polecić!

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za użyczenie samochodu do testu.

tekst i zdjęcia: Krzysztof Gregorczyk
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości05 Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRCZ
Udostepnij184Tweet115Udostepnij32
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

0350 03 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 107 1.0 68 KM – mały niezawodny miejski samochód. Opinie, plusy, minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-10-06
01. Peugeot 508 sedan w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Peugeot 508 1.6 e-THP 165 KM – rodzinna benzyna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-02-14
jeep evenger 1 2 2023 2 Wiadomości
Testy

Test: Jeep Avenger Altitude 1.2 GSE T3. Pół tysiąca kilometrów w mieście i nie tylko

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-13
peugeot partner lodowka 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
Opel Grandland X 2.0 177 KM
Testy

Test: Opel Grandland X 2.0 177 KM – niemiecki krewny Peugeot 3008. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Biopaliwa w autach francuskich, ale nie w Polsce

Alfa Romeo zdobyła tytuł „Najbardziej lubianej marki” w konkursie Auto Trader New Car Awards 2024

Kartka z kalendarza: 170 lat temu urodził się Armand Peugeot

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz