alpine a290 samochod elektryczny moze byc ekscytujacy 44 Testy
Testy

Alpine A290 – samochód elektryczny może być ekscytujący! Pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
alpine a 290 1 Testy
Wiadomości

Jeździmy Alpine A290 na torze w Modlinie! Niesamowite wrażenia

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-06
e tech 160 Testy
Wiadomości

Nowy silnik Renault 1.8 Full Hybrid E-Tech 160 KM: więcej mocy, mniejsze zużycie paliwa

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
f1 bwt alpine f1 team wypowiedzi po gp miami 2025 3 Testy
Wiadomości

F1: BWT Alpine F1 Team – wypowiedzi po GP Miami 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-05
renault 5 e tech 11 Testy
Wiadomości

Ale promocja! Kup samochód Dacia, Renault lub Alpine i przejedź 30.000 km za darmo

autor Tomasz Nowicki
2025-05-09
nissan 2026 Testy
Wiadomości

Nissan na rozdrożu: kryzys, który stawia pod znakiem zapytania 26-letni sojusz z Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06
Antonio Filosa – Chief Executive Officer, Jeep® Brand
Wiadomości

Nieoficjalnie: Antonio Filosa nowym szefem Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot e-208 Allure – znacznie młodszy brat kultowego modelu 206. Opinie, jazda, zasięg, zużycie energii

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-13
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
1k
A A
7
peugeot 208 electric 2022 3 Testy

Peugeot e-208 to najnowsza odsłona miejskiego samochodu z lwem. Trafił do nas na kilkudniowy test i okazał się być znakomitym środkiem transportu w mieście. To znacznie młodszy brat kultowego modelu 206, z którym sporo go łączy.

Gdy Peugeot wprowadzał na rynek swój najnowszy model, wiązał z nim bardzo duże oczekiwania. Samochód znajduje się bowiem w najbardziej chyba konkurencyjnej klasie B, a więc najchętniej kupowanej m.in. w Europie. Peugeot miał ogromne ambicje by powtórzyć sukcesy poprzedników, takich jak 205 czy 206. Peugeot 208 urósł, można powiedzieć, że nieco wydoroślał, w środku otrzymał znakomite wnętrze w postaci Peugeot i-cockpit.

Zobacz: Peugeot 208 to ulubieniec Europy. Miejski lew oczami Niemców

Warto przeczytać!

UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Testy

Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

2025-05-11
dacia 1 2 Testy

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Samochód na wakacje za 25 tys. zł. Rodzinny król przestrzeni Citroën C8 czy wygodne Renault Laguna?

2025-05-10

Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!

2025-05-10
peugeot 208 electric 2022 4 scaled Testy
Projekt nadwozia Peugeot 206 może się i dzisiaj podobać – jest ponadczasowy

Peugeot e-208 jest następcą Peugeot 206. Gdy oba samochody obok siebie parkują, widać wyraźnie jak urósł w ciągu tych wszystkich lat. Nadwozie jest dłuższe o ponad 20 cm, w środku jest wyraźnie szerzej, większy jest też rozstaw osi i bagażnik. Mimo tych różnych od razu widać, że należą do tej samej rodziny, bo główne założenia projektu pozostały niezmienione. Co więcej, gdyby 206 nieco powiększyć, dać LEDowe światła i unowocześnić wnętrze, projekt nadal wyglądałby znakomicie.

peugeot 208 electric 2022 5 scaled Testy
Tak urósł Peugeot przez lata

Peugeot 208 i e-208 są jednymi z najpopularniejszych samochodów w Europie. Na jego sukces wpływa też fakt, że można go mieć zarówno z napędem klasycznym i jak i elektrycznym. Silnik o mocy 136 KM czyni z małego Peugeota prawdziwą rakietę a na światłach nieodmiennie cieszą i dynamiczny start i zdumione spojrzenia niektórych kierowców większych, mocniejszych i droższych aut. Ale tak naprawdę Peugeot e-208 to przede wszystkim wygoda i praktyczność, pod warunkiem, że macie swój dom lub chociaż miejsce z ładowarką w garażu czy na wolnym powietrzu.

Zobacz: Peugeot 208 najpopularniejszym samochodem w Europie 

peugeot 208 electric 2022 1 scaled Testy
Sylwetka wydaje się być mocna, krępa

Peugeot e-208 trafił do nas w nieco niższej specyfikacji niż topowa. To rzadkość, by w parku prasowym pojawiały się takie egzemplarze, bo producenci chcieliby przekonać dziennikarzy przede wszystkim najwyższymi specyfikacjami. My jednak lubimy przetestować także auta o bardziej rozsądnych cenowo specyfikacjach, bo daje to okazje to przybliżenia potencjalnym klientom jak one wyglądają. W przypadku Peugeot e-208 tańsza wersja oznacza m.in. analogowe zegary, pośrodku których znajduje się nieduży ekranik z informacjami  i mniejszy ekran środkowy. Na codzienną eksploatację nie wpływa to w żadnym stopniu i myślę, że znajdą się też osoby, którym takie rozwiązanie jak normalne wskazówki spodoba się bardziej, niż świecący ciągle ekran z efektem 3D.

Porównanie wnętrz: Allure – nasza wersja testowa (po lewej) Allure Pack – z salon Peugeot przy Al. Krakowskiej w Warszawie (po prawej) 

peugeot 208 electric 2022 1 2 Testy
peugeot 208 electric 2022 1 3 Testy

Akumulator w Peugeot e-208 ma 50 kWh pojemności. Do dyspozycji użytkownika pozostaje około 45 kWh, co przy średnim zużyciu 17,4 kWh które udało nam się osiągnąć w teście (jeżdżąc dynamicznie w trybie Sport, z użyciem podgrzewana foteli i temperatury w kabinie 22 stopni) w chłodne dni, daje około 260 kilometrów zasięgu. W niedużym mieście oznacza to w praktyce około 10 dni bez ładowania. W Warszawie, Poznaniu czy Gdańsku, przy większych odległościach, ładowanie będzie konieczne zapewne częściej, w zależności od pokonywanej trasy. Stąd właśnie lepiej mieć dostęp do własnej ładowarki.

Zobacz: 10 najlepiej sprzedających się aut w Europie. Peugeot 208 na czele

peugeot 208 electric 2022 10 scaled Testy

Wnętrze jest wygodne i dobrze wyciszone. Oprócz i-cockpitu uwagę zwracają spore fotele z przodu (regulacja wysokości dla kierowcy jest manualna), kilka przemyślanych schowków, gdzie bez problemu zmieścimy m.in. smartfona czy ładny wzór wykończenia deski. Całość sprawia wrażenie wziętego z auta klasy znacznie wyższej niż 208, jedyne co chyba trochę nie pasuje do końca wizualnie to ten mniejszy ekran pośrodku. Peugeot od dłuższego czasu projektuje wnętrza swoich samochodów na wysokim poziomie i nie inaczej jest w tym przypadku.

peugeot 208 electric 2022 9 scaled Testy
W Peugeot zwraca uwagę świetny design i wysoka jakość materiałów we wnętrzu

Menu systemu multimedialnego dla osoby, która zna inne auta Peugeot nie będzie żadnym problemem. Sterowanie większości funkcji jest dotykowe, ale łatwo dostępne i nie nastręcza żadnych problemów. Nawigacja działa sprawnie i wyznacza trasy optymalnie.

Dźwięk systemu audio w tej wersji należy uznać za co najmniej dobry. Basy są wyraźne i nie ma potrzeby dokupowania subwoofera, co jest zasługą dużych przestrzeni na głośniki niskotonowe w przednich drzwiach. Stereofonia zasługuje na uznanie, rozlokowanie instrumentów oraz ich ich słyszalność nie budzi zastrzeżeń. Jedynym niewielkim minusem może być niedobór tonów średnich i nie pomaga tutaj praca z korektorem dźwięku.

peugeot 208 electric 2022 2 scaled Testy

Jak się jeździ Peugeot e-208? Cicho i komfortowo – to chyba najlepsze krótkie podsumowanie. Nie ma tutaj mocnego przenoszenia nierówności, nie ma twardości znanej z niektórych samochodów japońskich czy niemieckich. Zawieszenie jest bardzo mocną stroną małego Peugeota, podobnie jak dynamika. Wszystko dobywa się płynnie i przyjemnie, bezwysiłkowo wręcz. Kierowca może skupić się na zrelaksowanej jeździ, do pełni szczęścia brakuje w zasadzie aktywnego tempomatu z trybem miejskim. Przy około zero stopni na zewnątrz kabina nagrzewa się bardzo szybko, podgrzewanie foteli działa zdecydowanie i mocno. Sporym plusem okazał się układ nawiewu z filtrem węglowym, który pomagał oczyścić wieczorne czy poranne powietrze, pełne dymu z kominów – sezon grzewczy w pełni a ludzie palą najwyraźniej czym popadnie.

Zobacz: Nowe samochody Peugeot

peugeot 208 electric 2022 6 scaled Testy
Peugeot 208 ma prawdopodobnie najładniejsze wnętrze w klasie. Materiały są wysokiej jakości

Z minusów, które zaobserwowaliśmy w naszym teście, we znaki daje się przede wszystkim wskaźnik zasięgu, który potrafił w ciągu kilku minut zmienić wskazanie z 178 do 158 km bez wyraźnego powodu (przy niezmienionym sposobie jazdy). Później wskaźnik długo pokazuje tą niższą wartość i nie spada – najwyraźniej to jakiś problem z oprogramowaniem. Poza tym jest to auto i dobrze wykończone, wyglądające na większe niż w rzeczywistości, przyjemne w prowadzeniu. Peugeot wykonał tutaj kawał dobrej roboty.

I jeszcze test autostradowy: chociaż samochody elektryczne nie są do tego najlepiej przystosowane, pojechaliśmy ze stałą prędkością 130 km/h trasą z Warszawy w stronę Gdańska. Wynik? 26,7 kWh na 100 kilometrów, co oznacza że w ten sposób da się przejechać około 170 kilometrów i trzeba szukać ładowarki.

peugeot 208 electric 2022 8 scaled Testy
Wzór na desce rozdzielczej ożywia wnętrze

Do testów otrzymaliśmy Peugeot 208 w wersji Allure. Jest to drugi poziom wyposażenia, który posiada m.in. przyciemnione szyby boczne i tylą, tylne światła LED, klimatyzację automatyczną jednostrefową z tak przydatnym zimą filtrem węglowym, elektryczny hamulec postojowy oraz reflektory ECO LED + DRL LED. Za taki samochód trzeba dać co najmniej 156.700 zł (minus do 27.000 zł dotacji z programu Mój Elektryk). Peugeot obecnie dodaje do swoich samochodów elektrycznych ładowarkę ścienną gratis, natomiast kolory poza żółtym wymagają dopłaty (biały – 1200 zł, szary i czarny 2400 zł, niebieski i czerwony 3100 zł). W przypadku naszej wersji dopłaty wymagała jeszcze nawigacja (2400 zł), podgrzewane siedzenia (700 zł) oraz system wspomagania parkowania Visio Park (1100 zł).

Peugeot e-208 można skonfigurować tutaj.

peugeot 208 electric 2022 1 4 scaled Testy

Podsumowując, Peugeot e-208 jest samochodem, który znakomicie nadaje się do miasta. Wygląda dobrze, oferuje atrakcyjne wizualnie i wygodne wnętrze, materiały wykończeniowe są dobrej jakości. Mając do dyspozycji własną ładowarkę można liczyć na wygodę i cichą bezemisyjną jazdę, chociaż rosnące ceny prądu każą się zastanawiać nad kosztami – chyba że ktoś ma własną instalację solarną i umowę z energetyką na starych warunkach, gdzie nadmiar wyprodukowanego latem prądu można odebrać przez cały rok.

Na pewno warto poznać elektrycznego Peugeota, jeśli rozważacie zakup elektryka – ma sporo plusów.

Testowana wersja: Peugeot e-208 Allure.

Dziękujemy marce Peugeot za udostępnienie samochodu do testu.

Czytaj nas w Google News:
google news Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 208 electric 2022 11 Testypeugeot 208 electric 2022 1 3 Testypeugeot 208 electric 2022 1 2 Testypeugeot 208 electric 2022 1 Testypeugeot 208 electric 2022 3 Testypeugeot 208 electric 2022 2 Testypeugeot 208 electric 2022 4 Testypeugeot 208 electric 2022 5 Testypeugeot 208 electric 2022 6 Testypeugeot 208 electric 2022 7 Testypeugeot 208 electric 2022 8 Testypeugeot 208 electric 2022 9 Testypeugeot 208 electric 2022 10 Testypeugeot 208 electric 2022 1 4 Testy
3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: e-208Peugeotelektryczny Peugeotsamochody elektryczne
Udostepnij360Tweet225Udostepnij63
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Testy

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

29. Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM Allure Testy
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-11
01. Renault Espace Initiale Paris dCi 160 test Testy
Testy

Test: Renault Espace Initiale Paris dCi 160 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-29
09. Peugeot 301 LPG Testy
Testy

Test: Peugeot 301 1.6 LPG – najtańsze podróże z lwem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-03-10
Citroen C5 Tourer
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 163 KM – mistrz komfortu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-06-23
001. Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 2.0 BlueHDi 150 EAT6 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 Picasso 2.0 blueHDi Exclusive – czy może być jeszcze lepszy? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-03

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Citroen C4 Picasso w czerwcu w specjalnej ofercie

F1: Po Grand Prix Kanady

Wyniki PSA za pierwsze półrocze 2014

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz