Peugeot 208 z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM został przetestowany przez niemieckich dziennikarzy magazynu Motor1. Nie obyło się bez kilku szpileczek wbijanych Francuzom ale generalnie, co zaskakujące, bardzo chwalą małego Peugeot, pisząc o nim, że to najlepsze mini marki z lwem jakie powstało do tej pory. Poczytajcie
Test zaczyna się stwierdzeniem, że Peugeot 208 należy do najpopularniejszych samochodów w Europie i regularnie okupuje pierwsze miejsca na liście najchętniej kupowanych aut. Mały lew wygrał konkurs Car of The Year 2020 nie bez powodu. To przede wszystkim atrakcyjny design z pięknym i mocnym przodem, duży i nieprzesadzony grill z szablastozębnymi światłami LED pociągniętymi aż do samego dołu. Niemieccy dziennikarze posuwają się tu nawet do stwierdzenia, że tak właśnie powinna wyglądać mała Alfa Romeo, pisząc również, że Peugeot 208 wygląda lepiej niż pięciodrzwiowe Mini.
We wnętrzu również króluje design a funkcjonalność podążą za formą. I tutaj pojawia się pewien przytyk, bo autorzy testu stwierdzają jednocześnie, że każdy kto szuka przestrzeni powinien wybrać… Polo. Krytykują też umiejscowienie zegarów nad kierownicą, chociaż czujnie dodają, że za to stwierdzenie fani Peugeota ich za to ukamienują. W naszej redakcji wszyscy nieodmiennie lubimy to rozwiązanie!
Autorzy testu pytają również, czy zasłużenie auto nosi oznaczenie GT. I sami odpowiadają, że 70%. Pokonywanie zakrętów jest przekonujące, podobnie jak komfort zawieszenia mimo sporych, 17-calowych kół a 8,7 sekundy do 100 km/h oznacza dobrą dynamikę. Ocena końcowa to 7,5/10. Jak na Niemców oceniających Francuzów – całkiem dobrze.
W Polsce Peugeot 208 zaczyna się w cenniku od 75.600 zł. Samochód możesz skonfigurować na stronie producenta.
Test przeprowadziła niemiecka redakcja magazynu Motor1.
Najnowsze komentarze