jasmine paolini nowa ambasadorka marki alfa romeo 3 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo świętuje sukces Jasmine Paolini i jej spektakularne podwójne zwycięstwo na Italian Open

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
renault koleos 2025 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Dacia Bigster Euro NCAP
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Nissan Micra - wnętrze
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5 E-Tech. Co kryje wnętrze?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Porównanie – Citroen Berlingo czy Peugeot Rifter – który model wybrać? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-20
w Citroen - testy i opinie, Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.6k
A A
15
Citroen Berlingo kontra Peugeot Rifter

Citroen Berlingo czy Peugeot Rifter? Dylemat przy wyborze jednego z tych modeli może być całkiem spory. Oba pojazdy powstały na tej samej platformie, są dostępne w identycznych wersjach długości i pojemności bagażnika i musimy przyznać, że każdy z nich pozytywnie zaskoczył nas poziomem komfortu podczas testu. Czym różnią się te dwa modele i który okaże się lepszym wyborem?

Do naszych testów redakcyjnych w podobnym czasie, przy zimowej aurze, trafiły dwa najnowsze kombivany Grupy PSA. Citroen Berlingo w najwyższej wersji Shine oraz Peugeot Rifter w drugim poziomie wyposażenia Allure. Pojazdy napędzał ten sam 1,5-litrowy silnik BlueHDi o mocy 130 KM. Początkowo wydawałoby się, że wybór pomiędzy tymi dwoma modelami będzie głównie kwestią gustu, ale nie do końca tak jest.

Czy tego chcemy czy nie, producenci samochodów poddali się wszechobecnej modzie na samochody o nadwoziu SUV. Marki Peugeot i Citroen nie są tutaj żadnym wyjątkiem i możemy zaobserwować to nawet w przypadku segmentu, po którym w ogóle byśmy się tego spodziewali – kombivanów. Zewnętrzny wygląd Berlingo i Riftera nie ma nic wspólnego z nudnymi i wtapiającymi się w sznur czterech kółek na ulicy pojazdami, które przyszło im zastąpić w ofercie francuskich producentów. Posiadają osłony na zderzakach i dostały w prezencie od stylistów nakładki w dolnej części nadwozia, które mają pomóc ochronić pojazdy podczas jazdy po kamienistej drodze.FotoJet 34 Wiadomości

Citroen Berlingo, jak można zauważyć zwłaszcza w przedniej części pojazdu, zaczerpnął kilka elementów od modeli C3 Aircross i C5 Aircross, z kolei Peugeot pożyczył charakterystyczne cechy reflektorów i grilla od 3008 i 5008. Pojazdy są świeże, nowoczesne i miło zawiesić na nich spojrzenie. Do tej pory chyba niezbyt często mieliśmy okazję z czystym sumieniem opisać model z segmentu kombivanów, jako ładny i do tego modny środek transportu. Jeśli Berlingo i Rifter startowałyby w  konkursie piękności, trudno byłoby jednoznacznie wyłonić zwycięzcę. Każdy z nich ma w sobie coś interesującego. Citroen prezentuje się młodzieżowo zwłaszcza dzięki zderzakom AirBump oraz kolorowym wstawkom w żywych barwach. Design Peugeota jest stonowany i zachowawczy, ale nie mniej atrakcyjny.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Zarówno Berlingo, jak i Rifter, który zastępuje w ofercie model Partner Tepee, są dostępne w dwóch wersjach długości: M i XL w gamie Citroena oraz Standard i Long w ofercie Peugeota. Wymiary wynoszą 4,4 m w krótszym oraz 4,75 m długości w dłuższym modelu. Do naszych testów trafiły krótsze, 5-osobowe wersje pojazdów. Pasażerowie mogą bez specjalnej gimnastyki zająć miejsce w drugim rzędzie, nawet w ciasnych przestrzeniach parkingowych, wsiadając przez rozsuwane drzwi znajdujące się z obu stron. Wyposażenie jest dostępne w standardzie. Bagażniki francuskich modeli pomieszczą naprawdę sporo walizek, pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi bowiem od 597 do 2.126 dm3. Po złożeniu wszystkich oparć foteli mamy do dyspozycji płaską podłogę bagażnika. Niepotrzebne w czasie jazdy przedmioty ulokujemy na praktycznej półce znajdującej się nad naszymi głowami, co również dostaniemy w standardzie.

Młoda krew czy elegancja?

Kolorowe, oryginalne wstawki znajdziemy nie tylko w nadwoziu, ale także we wnętrzu nowego  Citroena. Uwagę przyciąga kolorowa, miękka w dotyku tapicerka oraz designerski pasek, który zdobi schowek po stronie pasażera. Testowy Citroen Berlingo miał więcej wolnej przestrzeni w przedniej części pojazdu, którą w Rifterze zagospodarowano dużym schowkiem z portem USB (w standardzie od wersji Allure). W przypadku konkurenta spod znaku szewronów, schowek jest również dostępny, ale znajduje się w ofercie jako opcja dodatkowo płatna.20181216 085258 Wiadomości 20190106 122208 Wiadomości

Fotele kierowcy w obu modelach wypełniono sprężystą pianką, ale nie mogliśmy oprzeć się wrażeniu, że w Rifterze pozycja za kierownicą jest wygodniejsza i zapewnia lepszą pozycję na dłuższej trasie. Fotele we francuskich kombivanach są oferowane w dwóch wersjach. Aby cieszyć się większym stopniem regulacji, trzeba dopłacić 800 zł zarówno w salonie Citroena, jak i u Peugeota.

Rifter pożyczył kierownicę od modelu 3008, wieniec jest więc malutki, spłaszczony na górze i u dołu oraz odznacza się dużym wspomaganiem. Na zegary patrzymy ponad kierownicą, co jeśli o mnie chodzi, jest bardzo komfortowym rozwiązaniem, które sprawia, że wyświetlacz Head-up staje się zbędny. Citroen wyszedł z założenia, że duży samochód powinien mieć również dużą kierownicę, dlatego wieniec ma większą średnicę, a na zegary patrzymy w tradycyjny sposób. Za ekran Head-up w wersji Feel modelu Berlingo dopłacimy 1.300 zł, a w wersji Shine jest dostępny w standardzie. Wnętrze Citroena charakteryzuje się większą ekstrawagancją i prezentuje się bardziej młodzieżowo, ale przyjemniejsze materiały, obfitość miękkich wykończeń i elegancja są domeną Riftera. IMG 3985 Wiadomości

We francuskich kombivanach komfortu na pewno nam nie zabraknie, wyciszenie znajduje się na dobrym poziomie przy większości dozwolonych polskimi przepisami prędkościach, ale gdy zbliżymy się do autostradowych wartości, szumy powietrza mogą dać o sobie znać. Pojazdy bardzo dobrze radzą sobie na gorszych jakościowo drogach, aczkolwiek dwóch kierowców, którzy mieli okazję prowadzić oba modele, wymieniało Citroena Berlingo, jako pojazd, który lepiej chłonie wszelkie nierówności.

Samochody napędzał ten sam silnik BlueHDi 1.5, który generuje 130 KM mocy. Jednostka została połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dynamika jazdy w obu przypadkach była zadowalająca i co ciekawe po pokonaniu blisko 1000 km w każdym z modeli uzyskaliśmy identyczne spalanie 7,1 l/100 km. Wartość jest o 1,5 l/100 km wyższa niż podają producenci.

Citroen Berlingo vs Peugeot Rifter – cena robi swoje

Bazowa wersja Citroena Berlingo z silnikiem 1.2 PureTech 110 jest oferowana w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 61.900 zł. Konkurent spod znaku lwa jest o 12.900 zł droższy. Bazowe wersje posiadają zbliżone wyposażenie, dlatego wybór będzie zależał od naszych preferencji dotyczących kompozycji kokpitu, wykorzystanych materiałów oraz od zasobności naszego konta bankowego. Berlingo w wersji Live posiada elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, czujnik zmierzchu, półkę podsufitową, klimatyzację manualną, drzwi przesuwne z obu stron, system automatycznego hamowania Active Safety Brake oraz Pakiet Safety (aktywny system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania ograniczeń prędkości, system automatycznego hamowania Active Safety Brake), a także designerskie Airbumpy, których nie znajdziemy u Peugeota. W Rifterze w bazowej wersji Active otrzymamy jeszcze relingi dachowe. Dłuższe wersje są o 4 tys. droższe, a za dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie trzeba dopłacić jeszcze 2.900 zł.20190106 120741 Wiadomości

Aby znaleźć się w posiadaniu wersji z testową jednostką 1.5 BlueHDi 130 KM, trzeba przeznaczyć odpowiednio 76.800 zł za Berlingo oraz 93.700 zł za Riftera, co daje nam już prawie 17 tys. zł różnicy.

Citroen Berlingo zdecydowanie wyróżnia się na zewnątrz, jest oryginalny i ekstrawagancki natomiast Peugeot ma nowocześniejszy charakter wykończenia wnętrza i przyjemniejsze materiały, czym zdecydowanie nas do siebie przekonał. Komfort jazdy bliźniaków PSA jest jednak do siebie zbliżony i naprawdę trudno jednoznacznie wskazać zwycięzcę tego porównania. Zanim zerkniemy w cennik, skłaniamy się ku ofercie Peugeota, ale fakt, że szybciej uskładamy na Berlingo sprawia, że szanse się wyrównują. Z ograniczonym budżetem w naszym portfelu, zdecydowanie chętniej wybierzemy się do salonu Citroena.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

FotoJet 34 WiadomościCitroen Berlingo kontra Peugeot Rifter20181216 085258 Wiadomości20190106 122208 Wiadomości20190106 120741 WiadomościCitroen Berlingo
4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotCitroenBerlingoRifter
Udostepnij635Tweet352Udostepnij99
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

Citroe DS3 do wygrania w konkursie PlayStation Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 HDi 92 KM – luksusowy samochód w prawie każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-06
Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022
DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 4 E-Tense Hybrid 225 KM już na polskich drogach! Niezawodny, dynamiczny i bardzo komfortowy luksus. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-22
alfa romeo junior eletryczna 156 km 16 Wiadomości
Testy

Test: Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale 156 KM – Sportowy styl z nutą elektrycznego temperamentu

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-08
0547 17 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 75 KM 1.5 dCi 2007 – oszczędny samochód siedmioosobowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-08-12
renault megane 1 5 dci bieda ediszon 8 Wiadomości
Testy

Test: Używane Renault Mégane 1.5 dCi Bieda Edition – oszczędniej się już nie da?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-10-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Dacia jako poważny konkurent Jeepa: „Dlaczego nie?”

Mikołaj jeździ C3 Picasso

Dacia i Renault będą gwiazdami Geneva Motor Show 2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz