Wiadomości

Branża motoryzacyjna wzywa do przedłużenia umów z Wielką Brytanią. Chodzi o zniesienie ceł do 2027 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-05-31
Nowy Peugeot e-2008
Wiadomości

Peugeot ujawnił cennik modelu 2008 po face liftingu 2023 we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

F1: Podium na jubileuszowy wyścig Alpine w Monako

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-29
2018 - EZ-PRO
Wiadomości

Autonomiczne autobusy ruszą wkrótce we Francji dzięki Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Dacia zbadała zakupy samochodów przez internet: 50% nabywców czuje się z tym pomysłem niekomfortowo!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-29
Wiadomości

Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Porównanie – Citroen Berlingo czy Peugeot Rifter – który model wybrać? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-03-20
w Citroen - testy i opinie, Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
1.1k 22
A A
15
Citroen Berlingo kontra Peugeot Rifter

Citroen Berlingo czy Peugeot Rifter? Dylemat przy wyborze jednego z tych modeli może być całkiem spory. Oba pojazdy powstały na tej samej platformie, są dostępne w identycznych wersjach długości i pojemności bagażnika i musimy przyznać, że każdy z nich pozytywnie zaskoczył nas poziomem komfortu podczas testu. Czym różnią się te dwa modele i który okaże się lepszym wyborem?

Do naszych testów redakcyjnych w podobnym czasie, przy zimowej aurze, trafiły dwa najnowsze kombivany Grupy PSA. Citroen Berlingo w najwyższej wersji Shine oraz Peugeot Rifter w drugim poziomie wyposażenia Allure. Pojazdy napędzał ten sam 1,5-litrowy silnik BlueHDi o mocy 130 KM. Początkowo wydawałoby się, że wybór pomiędzy tymi dwoma modelami będzie głównie kwestią gustu, ale nie do końca tak jest.

Czy tego chcemy czy nie, producenci samochodów poddali się wszechobecnej modzie na samochody o nadwoziu SUV. Marki Peugeot i Citroen nie są tutaj żadnym wyjątkiem i możemy zaobserwować to nawet w przypadku segmentu, po którym w ogóle byśmy się tego spodziewali – kombivanów. Zewnętrzny wygląd Berlingo i Riftera nie ma nic wspólnego z nudnymi i wtapiającymi się w sznur czterech kółek na ulicy pojazdami, które przyszło im zastąpić w ofercie francuskich producentów. Posiadają osłony na zderzakach i dostały w prezencie od stylistów nakładki w dolnej części nadwozia, które mają pomóc ochronić pojazdy podczas jazdy po kamienistej drodze.

Citroen Berlingo, jak można zauważyć zwłaszcza w przedniej części pojazdu, zaczerpnął kilka elementów od modeli C3 Aircross i C5 Aircross, z kolei Peugeot pożyczył charakterystyczne cechy reflektorów i grilla od 3008 i 5008. Pojazdy są świeże, nowoczesne i miło zawiesić na nich spojrzenie. Do tej pory chyba niezbyt często mieliśmy okazję z czystym sumieniem opisać model z segmentu kombivanów, jako ładny i do tego modny środek transportu. Jeśli Berlingo i Rifter startowałyby w  konkursie piękności, trudno byłoby jednoznacznie wyłonić zwycięzcę. Każdy z nich ma w sobie coś interesującego. Citroen prezentuje się młodzieżowo zwłaszcza dzięki zderzakom AirBump oraz kolorowym wstawkom w żywych barwach. Design Peugeota jest stonowany i zachowawczy, ale nie mniej atrakcyjny.

Zarówno Berlingo, jak i Rifter, który zastępuje w ofercie model Partner Tepee, są dostępne w dwóch wersjach długości: M i XL w gamie Citroena oraz Standard i Long w ofercie Peugeota. Wymiary wynoszą 4,4 m w krótszym oraz 4,75 m długości w dłuższym modelu. Do naszych testów trafiły krótsze, 5-osobowe wersje pojazdów. Pasażerowie mogą bez specjalnej gimnastyki zająć miejsce w drugim rzędzie, nawet w ciasnych przestrzeniach parkingowych, wsiadając przez rozsuwane drzwi znajdujące się z obu stron. Wyposażenie jest dostępne w standardzie. Bagażniki francuskich modeli pomieszczą naprawdę sporo walizek, pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi bowiem od 597 do 2.126 dm3. Po złożeniu wszystkich oparć foteli mamy do dyspozycji płaską podłogę bagażnika. Niepotrzebne w czasie jazdy przedmioty ulokujemy na praktycznej półce znajdującej się nad naszymi głowami, co również dostaniemy w standardzie.

Młoda krew czy elegancja?

Kolorowe, oryginalne wstawki znajdziemy nie tylko w nadwoziu, ale także we wnętrzu nowego  Citroena. Uwagę przyciąga kolorowa, miękka w dotyku tapicerka oraz designerski pasek, który zdobi schowek po stronie pasażera. Testowy Citroen Berlingo miał więcej wolnej przestrzeni w przedniej części pojazdu, którą w Rifterze zagospodarowano dużym schowkiem z portem USB (w standardzie od wersji Allure). W przypadku konkurenta spod znaku szewronów, schowek jest również dostępny, ale znajduje się w ofercie jako opcja dodatkowo płatna.

Fotele kierowcy w obu modelach wypełniono sprężystą pianką, ale nie mogliśmy oprzeć się wrażeniu, że w Rifterze pozycja za kierownicą jest wygodniejsza i zapewnia lepszą pozycję na dłuższej trasie. Fotele we francuskich kombivanach są oferowane w dwóch wersjach. Aby cieszyć się większym stopniem regulacji, trzeba dopłacić 800 zł zarówno w salonie Citroena, jak i u Peugeota.

Rifter pożyczył kierownicę od modelu 3008, wieniec jest więc malutki, spłaszczony na górze i u dołu oraz odznacza się dużym wspomaganiem. Na zegary patrzymy ponad kierownicą, co jeśli o mnie chodzi, jest bardzo komfortowym rozwiązaniem, które sprawia, że wyświetlacz Head-up staje się zbędny. Citroen wyszedł z założenia, że duży samochód powinien mieć również dużą kierownicę, dlatego wieniec ma większą średnicę, a na zegary patrzymy w tradycyjny sposób. Za ekran Head-up w wersji Feel modelu Berlingo dopłacimy 1.300 zł, a w wersji Shine jest dostępny w standardzie. Wnętrze Citroena charakteryzuje się większą ekstrawagancją i prezentuje się bardziej młodzieżowo, ale przyjemniejsze materiały, obfitość miękkich wykończeń i elegancja są domeną Riftera.

We francuskich kombivanach komfortu na pewno nam nie zabraknie, wyciszenie znajduje się na dobrym poziomie przy większości dozwolonych polskimi przepisami prędkościach, ale gdy zbliżymy się do autostradowych wartości, szumy powietrza mogą dać o sobie znać. Pojazdy bardzo dobrze radzą sobie na gorszych jakościowo drogach, aczkolwiek dwóch kierowców, którzy mieli okazję prowadzić oba modele, wymieniało Citroena Berlingo, jako pojazd, który lepiej chłonie wszelkie nierówności.

Samochody napędzał ten sam silnik BlueHDi 1.5, który generuje 130 KM mocy. Jednostka została połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dynamika jazdy w obu przypadkach była zadowalająca i co ciekawe po pokonaniu blisko 1000 km w każdym z modeli uzyskaliśmy identyczne spalanie 7,1 l/100 km. Wartość jest o 1,5 l/100 km wyższa niż podają producenci.

Citroen Berlingo vs Peugeot Rifter – cena robi swoje

Bazowa wersja Citroena Berlingo z silnikiem 1.2 PureTech 110 jest oferowana w polskich salonach w cenie rozpoczynającej się od 61.900 zł. Konkurent spod znaku lwa jest o 12.900 zł droższy. Bazowe wersje posiadają zbliżone wyposażenie, dlatego wybór będzie zależał od naszych preferencji dotyczących kompozycji kokpitu, wykorzystanych materiałów oraz od zasobności naszego konta bankowego. Berlingo w wersji Live posiada elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, czujnik zmierzchu, półkę podsufitową, klimatyzację manualną, drzwi przesuwne z obu stron, system automatycznego hamowania Active Safety Brake oraz Pakiet Safety (aktywny system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania ograniczeń prędkości, system automatycznego hamowania Active Safety Brake), a także designerskie Airbumpy, których nie znajdziemy u Peugeota. W Rifterze w bazowej wersji Active otrzymamy jeszcze relingi dachowe. Dłuższe wersje są o 4 tys. droższe, a za dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie trzeba dopłacić jeszcze 2.900 zł.

Aby znaleźć się w posiadaniu wersji z testową jednostką 1.5 BlueHDi 130 KM, trzeba przeznaczyć odpowiednio 76.800 zł za Berlingo oraz 93.700 zł za Riftera, co daje nam już prawie 17 tys. zł różnicy.

Citroen Berlingo zdecydowanie wyróżnia się na zewnątrz, jest oryginalny i ekstrawagancki natomiast Peugeot ma nowocześniejszy charakter wykończenia wnętrza i przyjemniejsze materiały, czym zdecydowanie nas do siebie przekonał. Komfort jazdy bliźniaków PSA jest jednak do siebie zbliżony i naprawdę trudno jednoznacznie wskazać zwycięzcę tego porównania. Zanim zerkniemy w cennik, skłaniamy się ku ofercie Peugeota, ale fakt, że szybciej uskładamy na Berlingo sprawia, że szanse się wyrównują. Z ograniczonym budżetem w naszym portfelu, zdecydowanie chętniej wybierzemy się do salonu Citroena.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen Berlingo kontra Peugeot RifterCitroen Berlingo
0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

2023-06-04

Nowy Peugeot e-308 „First Edition” debiutuje na kolejnym rynku. Karta do ładowania jako opcja

2023-06-04

Citroën opanuje Międzyzdroje. Święto francuskiej motoryzacji już w długi czerwcowy weekend

2023-06-04

1,5 miliona Vivaro z fabryki w Luton. Stellantis bije kolejny rekord

2023-06-03
Tagi: BerlingoCitroenPeugeotRifter
Udostepnij446Tweet234Udostepnij66
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Rusza sprawa sądowa przeciwko Renault za wadliwe silniki 1.2 TCe. Dotyczy 400 tysięcy aut w Europie!

    6630 udostępnienia
    Udostepnij 2652 Tweet 1658
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    1314 udostępnienia
    Udostepnij 526 Tweet 329
  • Skąd się bierze fenomen Renault Arkana?

    2945 udostępnienia
    Udostepnij 1178 Tweet 736
  • Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

    686 udostępnienia
    Udostepnij 274 Tweet 172

Testy samochodów

Dacia Duster
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-07-22
Citroen - testy i opinie

Peugeot 508 za tyle co BMW 3? Poziom cenowy obu modeli mocno się zbliżył

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
DS 3 Crossback
DS - testy i opinie

Test: luksusowy DS 3 Crossback 1.2 130 KM w wielkim mieście. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Shine 1.2 82 KM – miejski samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-15
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Sławek - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Sławek - Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

Zobacz też

Cztery wygrane Loeba, Eleny i Citroëna!

I edycja: Wyprawa Francuskim Klasykiem „Bałkańska Jazda”

Peugeot 304 Cabriolet i Coupe – przodkowie 308 CC i RCZ mają 50 lat

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.