W odwodzie czeka zresztą jeszcze Sebastien Ogier, który uzbierał dotychczas 193 punkty – tylko o 3 oczka mniej, niż Loeb, czy Hirvonen. Sam Citroën z kolei ma 372 punkty i o 54 oczka wyprzedza Forda. Wystarczy więc uzbierać w Hiszpanii o 11 punktów więcej, niż załogi Fiest, by cieszyć się z mistrzostwa zespołów.
Na starcie Rajdu Katalonii stanie aż sześć Citroënów DS3 WRC. Dwie fabryczne maszyny uzupełnią samochody wystawione przez Pettera Solberga, Kimiego Räikkönena, Petera Van Merksteijna oraz – to mała niespodzianka – Jewgienija Nowikowa. Rosjanin będzie tym samym jedynym kierowcą w stawce, który będzie miał na koncie starty dwiema konkurencyjnymi rajdówkami, bowiem jeździł już Fiestą WRC.
Nowikow spędził już sporo czasu w Citroënie C4 WRC w roku 2009. Przed aktualnym sezonem też myślał o DS3 WRC, ale Francuzi nie oferowali aż tylu aut dla prywatnych odbiorców, ilu było chętnych.
Po testach DS3 WRC Jewgienij Nowikow był co najmniej zadowolony z Citroëna. W ciągu jednego dnia na niespełna 4-kilometrowym odcinku w okolicach Tuluzy Rosjanin zaliczył 230 km jazd testowych, a rajdówkę podstawił PH Sport, stajnia, której współwłaścicielem jest Sebastien Loeb.
Podczas Rajdu Hiszpanii/Katalonii załogi będą musiały przejechać 1.589,9 km, z czego 406,52 km na czas, w postaci osiemnastu odcinków specjalnych. Rajd potrwa zwyczajowe trzy dni, choć uroczysty start do niego odbędzie się w czwartkowy wieczór.
Impreza uznawana za asfaltową w rzeczywistości podczas piątkowego etapu będzie zawierała sporo fragmentów szutrowych. Będzie ich na tyle dużo, że rajdówki będą wymagały szutrowych ustawień. Aby serwis uporał się z dokonaniem odpowiednich zmian pod kątem soboty i niedzieli, obsługa serwisowa po pierwszym etapie została wydłużona ze standardowych 45 do 75 minut.
Niestety załogi jadące jako pierwsze mogą w związku z takim ustawieniem rajdu mieć sporo problemów wynikających z pozycji startowej. Ewentualne straty związane z piątkowym czyszczeniem drogi trudno będzie bowiem zniwelować na asfaltowej nawierzchni. Dlatego też Sebastien Loeb ma jedną taktykę: „Dla mnie strategia jest bardzo prosta – bez wytchnienia od początku do końca!”. Siedmiokrotny (na razie) Mistrz Świata nie ukrywa, że nie jest zadowolony z takich rozwiązań regulaminowych, natomiast pozostał w cyklu, bo przepisy zmienią się w przyszłym sezonie.
Osobiście mam nadzieję, że Sebastien Loeb i Daniel Elena po raz siódmy z rzędu (!) wpiszą się na listę zwycięzców Rajdu Hiszpanii, bowiem triumfowali tu w latach 2005-2006 (Xsarą WRC) i 2007-2010 (C4 WRC)
Ale wróćmy do Rajdu Katalonii. W sobotę pierwsze odcinki obu pętli będą wyjątkowo długie – liczą sobie po niemal 46 kilometrów. W piątek zresztą też będą spore próby – środkowe odcinki obu pętli pierwszego etapu mierzą po 35,94 km. Niedziela będzie stosunkowo krótka – dwa razy po dwa odcinki o długościach rzędu 20-26 km i dwie krótkie próby na dystansie nieco ponad 4,3 km, ale przecież musi się jeszcze odbyć ceremonia zakończenia rajdu.
A teraz szczegółowe dane na temat trasy rajdu:
piątek, 21. października 2011
8:43 – OS1 – Pesells 1 – 25,74 km
9:51 – OS2 – Terra Alta 1 – 35,94 km
11:29 – OS3 – Les Garrigues 1 – 18,50 km
16:42 – OS4 – Pesells 2 – 25,74 km
17:50 – OS5 – Terra Alta 2 – 35,94 km
19:28 – OS6 – Les Garrigues 2 – 18,50 km
sobota, 22. października 2011
9:40 – OS7 – El Priorat 1 – 45,97 km
11:08 – OS8 – Riba-roja d’Ebre 1 – 12,27 km
11:33 – OS9 – Punta de les Torres 1 – 13,53 km
14:48 – OS10 – El Priorat 2 – 45,97 km
16:16 – OS11 – Riba-roja d’Ebre 2 – 12,27 km
16:41 – OS12 – Punta de les Torres 2 – 13,53 km
niedziela, 23. października 2011
07:02 – OS13 – Santa Marina 1 – 26,51 km
08:22 – OS14 – La Mussara 1 – 20,48 km
09:12 – OS15 – Coll de la Teixeta 1 – 4,32 km
11:39 – OS16 – Santa Marina 2 – 26,51 km
12:59 – OS17 – La Mussara 2 – 20,48 km
14:11 – OS18 – Coll de la Teixeta 2 Power Stage – 4,32 km
O 15:45 przewidziano ceremonię podium.
Odcinek testowy zaplanowano na czwartkowe przedpołudnie w godzinach 8:30-12:30. Wytyczono go na dystansie 2,94 km w pobliżu parku serwisowego zlokalizowanego w PortAventura Resort.
Oczywiście na łamach Francuskie.pl będziemy opisywać, jak rozwijać się będzie sytuacja podczas poszczególnych odcinków specjalnych. Wierzymy, że znowu będziemy mieli mnóstwo dobrych wiadomości! ;-)
KG
Najnowsze komentarze