Xavier Chardon CEO Citroen
Wiadomości

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Nissan Micra 2026
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w szczegółach. Model powraca do segmentu B jako elektryk

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
renault austral 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
peugeot 508 1 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis organizuje spotkanie kierownictwa z nowym szefem koncernu. Znamy datę!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Dacia Bigster Euro NCAP
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowe samochody Leapmotor w Polsce: „oferujemy bardzo dobry poziom wyposażenia w stosunku do ceny”, wywiad z Adamem Męcińskim, dyrektorem marki

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2025-04-10
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 9 minut
456
A A
7
adam mecinski stellantis 2024 2 Wiadomości

Chińska marka Leapmotor zawiązała spółkę joint-venture z koncernem Stellantis do prowadzenia działalności międzynarodowej. W ten sposób Leapmotor stał się obecny m.in. w Europie, w tym w Polsce. Samochody Leapmotor wzbudzają niemałe zainteresowanie, zarówno cenami, jak i technologią. Można je spotkać na polskich ulicach – dziś w Warszawie mijałem się z białym T03.

Jest to dobry czas, by zaprosić Was do lektury wywiadu z Adamem Męcińskim, dyrektorem marki Leapmotor.

 

Jak wygląda strategia rozwoju marki Leapmotor w Europie? Jakie są kluczowe cele na lata 2025-2026?

Warto przeczytać!

Stellantis

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

2025-05-20
Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

2025-05-19

Leapmotor International rozpoczął sprzedaż w Europie pod koniec września 2024 roku oferując klientom czyste, bezpieczne i niedrogie rozwiązania w zakresie mobilności. Od tego momentu, w wyznaczonych salonach dealerskich Stellantis na kilkunastu rynkach,  rozpoczęto przyjmowania zamówień na w pełni elektryczne modele Leapmotor T03 i C10, a pierwsze dostawy do klientów trafiły pod koniec zeszłego roku. Do końca 2025 roku Leapmotor International planuje otworzyć w Europie około 600 salonów. Ekspansja ta jest częścią strategicznego planu mającego na celu zwiększenie obecności na rynku i poprawę dostępu klientów do swoich pojazdów elektrycznych.

Kogo marka Leapmotor uważa za głównego konkurenta wśród chińskich producentów – BYD czy JAECOO? Jakie są kluczowe różnice w pozycjonowaniu?

Oczywiście konkurujemy z markami chińskimi, ale nie tylko. Mamy bardzo nowoczesne produkty, a naszym głównym celem jest zaproponowanie Polakom i klientom w Europie możliwości zakupu dostępnego cenowo, zaawansowanego technologicznie, wysokiej jakości samochodu elektrycznego. Potwierdzeniem tego jest nasza aktualna oferta na modele T03 i C10.

Jak kształtuje się strategia cenowa Leapmotor w porównaniu do konkurencji?

Przede wszystkim oferujemy bardzo dobry poziom wyposażenia w stosunku do ceny. Przykładowo bazowa cena katalogowa modelu T03 to 84 900 złotych, jednak po uwzględnieniu dopłat w ramach programu NaszEauto można go kupić nawet za 44 900 złotych. To prawdziwy przełom na rynku elektromobilności, sprawiający że samochody elektryczne stają się dostępnymi dla każdego, a nie tylko dla najbogatszych. Z kolei model C10, który pod względem wymiarów i przestronności wnętrza jest bliżej segmentu D, jest oferowany w cenie nawet za 123.200 zł, z uwzględnieniem dopłaty z programu NaszEauto. Moim zdaniem, mamy bardzo konkurencyjną ofertę.

Leapmotor C10 REEV

Kiedy planowane jest wprowadzenie modeli hybrydowych? Jakie technologie będą zastosowane w tych pojazdach i kiedy?

Od początku kwietnia wprowadziliśmy do oferty na polskim rynku rodzinny model z segmentu D – C10 REEV, który łączy w sobie ekscytujące wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym, imponujący łączny zasięg do 970 kilometrów oraz przyjazność dla klimatu. Posiada on największą baterię trakcyjną spośród wszystkich hybryd oferowanych na rynku, co pozwala na przejechanie wyłącznie w trybie elektrycznym nawet 145 km w cyklu mieszanym. C10 REEV wyposażony jest w zaawansowany silnik benzynowy pełniący funkcję generatora i osiągający wydajność na poziomie 96,5%. Dzięki temu konstrukcja pojazdu jest lżejsza o 8 kg, a zużycie paliwa oraz konwersja energii zostały zoptymalizowane. Ponadto podczas projektowania samochodu położono duży nacisk na osiągi w obszarze hałasu, wibracji i uciążliwości. Model C10 REEV z rozszerzonym zasięgiem nawet do 970 km oferujemy w premierowej cenie 149.900 zł.

Jak wygląda podział produkcji – które modele są produkowane w Chinach, a które w Europie? Czy w latach 2025-2026 planowane jest uruchomienie dodatkowej produkcji w Europie?

Nasze modele są produkowane w Chinach, a dodatkowo model T03 do końca pierwszego kwartału br. był także montowany w systemie SKD w naszym zakładzie w Tychach. Jesteśmy w pełni zaangażowani we wprowadzanie samochodów marki Leapmotor do Europy, obecnie Leapmotor i Stellantis oceniają różne opcje lokalizacji produkcji.

Czy Leapmotor planuje wprowadzenie nowych modeli na rynek europejski? Jeśli tak, to jakich?

W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor planuje wprowadzić na rynek pięć nowych modeli. To oznacza mniej więcej jeden nowy model rocznie. Będziemy więc stopniowo rozszerzać naszą ofertę o kolejne kluczowe segmenty. Najbliższe premiery, poza już wspomnianym modelem C10 REEV, to model B10. Jest to SUV z segmentu C, który będzie oferowany w Europie nie tylko w wersji z napędem w pełni elektrycznym, ale też w wariancie hybrydowym o rozszerzonym zasięgu.
B10 będzie rywalizować w najważniejszym  segmencie europejskim i jest kluczowym elementem dla dalszego rozwoju marki w Europie. Miał on już swój debiut rynkowy w Chinach, gdzie został entuzjastycznie przyjęty – złożono na niego ponad 15.000 zamówień już w ciągu pierwszej godziny i prawie 32.000 zamówień w ciągu 48 godzin od rozpoczęcia przedsprzedaży w marcu br.

Globalny debiut Leapmotor B10 na Miedzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryzu 35 Wiadomości

Jak wygląda wiarygodność badań bezpieczeństwa pojazdów? Podobno chińskie testy są bardziej restrykcyjne niż europejski NCAP – czy może Pan to potwierdzić i wyjaśnić różnice?

Przede wszystkim nasze samochody projektujemy tak, aby zapewniały jak najwyższe bezpieczeństwo zarówno kierowcom, jak i pasażerom na co dzień, w realnych warunkach jazdy. Cieszy nas również fakt, że wysiłki te zostały potwierdzone w testach niezależnych organizacji. Przykładowo, model C10, który wyróżnia się solidną konstrukcją oraz kompletnym zestawem zaawansowanych systemów zapewniających maksymalną ochronę zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, osiągnął najlepsze wyniki w nowym europejskim programie testów zderzeniowych Euro NCAP, zdobywając prestiżowe pięć gwiazdek, w tym 89% ochrony dorosłych i 85% ochrony dzieci. Ten znakomity wynik odzwierciedla staranny projekt inżynieryjny i rygorystyczne testy bezpieczeństwa przeprowadzone podczas projektowania pojazdu.

Jak wygląda dostępność części zamiennych i sieć serwisowa Leapmotor w Europie? Jakie są plany jej rozwoju?

Zarówno sieć serwisowa, oparta o doświadczonych dealerów marek Stellantis, jak i sprawdzony system dystrybucji, podobny do innych marek z grupy Stellantis, to nasze mocne strony oraz duża przewaga nad konkurentami. Magazyn centralny części znajduje się we Włoszech, skąd w ciągu zaledwie paru dni sprowadzamy komponenty do Polski.

Czy planuje Pan rozwój sieci sprzedaży Leapmotor? Jakie są kluczowe cele w tym zakresie?

Rozpoczęliśmy sprzedaż w drugiej połowie lutego od sieci 6 dealerów, pod koniec marca uruchomiliśmy kolejny autoryzowany salon sprzedaży. W dłuższej perspektywie nasza strategia zakłada, że będziemy mieli jednego dealera w każdym dużym mieście w Polsce, posiadającym powyżej pół miliona mieszkańców. Sieć dystrybucji będzie również uzupełniona o mniejsze miejscowości, szczególnie tam, gdzie ludzie mieszkają w domach jednorodzinnych, często wyposażonych w fotowoltaikę. Docelowo chcielibyśmy, aby odległości między serwisami nie przekraczały 200 kilometrów. W związku z bardzo obiecującymi reakcjami klientów na markę Leapmotor i naszą ofertę pracujemy nad możliwie szybkim rozszerzeniem sieci dealerskiej, aby zwiększyć dynamikę sprzedaży. Kolejne punkty sprzedaży i serwisu zostaną otwarte już wkrótce, m.in. w takich miejscowościach jak Płock, Bielsko-Biała, Katowice czy Kalisz. Sukcesywnie będziemy zwiększać pokrycie kraju, do końca roku planujemy mieć sieć złożoną z kilkunastu dealerów.

adam mecinski stellantis 2024 1 Wiadomości

Czy rozważana jest sprzedaż pojazdów Leapmotor poza siecią dealerską Stellantis? Co z on-line? 

Tak, jesteśmy również otwarci na nowych dealerów spoza sieci Stellantis, których zapraszamy do współpracy. Samochody Leapmotor będą oferowane także online z finansowaniem naszego banku.

Jakie są plany sprzedażowe marki w Polsce i Europie? Jakie cele stawiacie sobie na nadchodzące lata?

Sprzedaż uruchomiliśmy nieco ponad miesiąc temu, a już mamy ponad dwieście zamówień. Najwięcej na miejski model T03, który w marcu odebrało już pierwszych 54 klientów. Cały czas obserwujemy bardzo duże zainteresowanie ze strony klientów naszą ofertą oraz odbyciem jazd testowych. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie, zwiększyliśmy trzykrotnie plany sprzedażowe w stosunku do naszych założeń sprzed wprowadzenia marki na polski rynek. Uwzględniając w nich również wzmocnienie naszej oferty o model C10 Range-Extended EV o zwiększonym zasięgu do 970 km, który już od początku kwietnia można zamawiać.

W którym kraju w Europie Leapmotor sprzedaje się najlepiej? Jakie czynniki wpływają na ten sukces?

Najlepiej modele Leapmotor sprzedają się na największych europejskich rynkach – w Niemczech, Włoszech i Francji. Ponadto należą one do grupy krajów, w których najwcześniej rozpoczęliśmy sprzedaż Leapmotor w Europie.

czy leapmotor ma potencjal dynamiczny rozwoj sieci dealerskiej t03 1 Wiadomości

Jakie są warunki gwarancji na pojazdy Leapmotor? Jak wypadają one w porównaniu do konkurencyjnych marek?

Oferujemy konkurencyjne warunki gwarancji. Dla modelu T03 gwarancja mechaniczna producenta to 3 lata lub 100 tysięcy kilometrów, a dla modelu C10 to 4 lata lub 100 tysięcy kilometrów. Dla każdego modelu z napędem w pełni elektrycznym gwarancja na baterię trakcyjną wynosi 8 lat lub 160.000 km, co ważne, przy zachowaniu aż 80 proc. pojemności baterii.

Czy w kontekście wydłużonej gwarancji na pojazdy Leapmotor uważa Pan, że inne marki Stellantis powinny zaoferować podobne warunki?

Każda marka ma swoją specyfikę i pozycjonowanie rynkowe. Warunki gwarancji są jednym z elementów całościowej oferty marki. Nie chciałbym się wypowiadać odnośnie polityki innych marek w tym zakresie. Uważam, że w marce Leapmotor proponujemy bardzo atrakcyjną ofertę, biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości produktu oraz oferowanych nowoczesnych technologii, w tym również ochrony gwarancyjnej.

Jakie są aktualne i przyszłe plany dotyczące lokalizacji produkcji Leapmotor? 

Strategia lokalizacji jest oceniana przez Leapmotor i Stellantis, nie podjęto żadnych decyzji dotyczących czasu ani lokalizacji.

logo stellantis Wiadomości

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

adam mecinski stellantis 2024 1 Wiadomościadam mecinski stellantis 2024 2 Wiadomościlogo stellantis Wiadomości
1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: T03B10C10StellantisLeapmotor
Udostepnij168Tweet105Udostepnij29
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1450 udostępnienia
    Udostepnij 580 Tweet 363
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    932 udostępnienia
    Udostepnij 373 Tweet 233
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1151 udostępnienia
    Udostepnij 460 Tweet 288
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4766 udostępnienia
    Udostepnij 1906 Tweet 1192

Testy samochodów

Zrzut ekranu 2013 11 02 o 23.19.03 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.2 LPG – tani samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-12-31
Peugeot 3008 Hybrid4
Testy

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM – najmocniejszy SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-12
Renault Austral – pierwsza jazda. Nowa generacja 14 Wiadomości
Testy

Test: Renault Austral – pierwsza jazda, rodzinny i bezpieczny SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-10-14
0474 05 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën ZX Volcane 1.9 120 KM 1998 automat – szybki kompakt Citroena z mocnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-08
20140218 141309 300x225 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

Zobacz też

Zakup auta w niepewnych czasach. Jak ograniczyć koszty i zminimalizować ryzyko?

Nowa Dacia Spring (2027) nadchodzi. Powstanie na bazie Renault Twingo

Nowe Twingo? Nie, to wizja Sabine Marcelis stworzona na prośbę Renault z okazji 30-lecia modelu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz