Stellantis w USA posiada dwie marki, które osiągają lepsze wyniki niż rok temu. To Chrysler i Dodge. Pozostałe odnotowały spadek sprzedaży.
Stellantis walczy ze spadkami sprzedaży w USA. Pomimo wprowadzenia nowych modeli tylko dwie marki odnotowały w drugim kwartale wzrosty i może to być zapowiedź dłuższej tendencji spadkowej dla całego rynku.
W drugim kwartale 2023 r. Stellantis odnotował 6% wzrost sprzedaży rok do roku. Za ten sukces odpowiadają dwie marki: Chrysler i Dodge. Chrysler osiągnął imponujący 33% wzrost sprzedaży w drugim kwartale i 23% licząc od początku roku. To bardzo dobry wynik, za który odpowiada m.in. znakomita sprzedaż modelu Pacifica ze wzrostem o 40%. Wersja hybrydowa tego vana osiągnęła jeszcze lepszy wynik – 112% rok do roku.
Drugim największym wzrostem cieszyła się marka Dodge. Osiągnęła aż 31% wyższą sprzedaż niż w tym samym okresie 2022 r. a największym powodzeniem cieszy się model Durango, którego sprzedaż wzrosła aż o 82%.
Spadki sprzedaży od początku roku odnotowały marki Ram, Jeep, Fiat oraz Alfa Romeo. Szczególnie zaskakująca jest spadająca sprzedaż tak popularnych modeli jak Wagoneer i Grand Wagoneer 2023, które mocno spadły w drugim kwartale. Wagoneer zanotował spadek o 21%, podczas gdy Grand Wagoneer odnotował spadek sprzedaży o 18%. Jeep odnotował za to wzrost sprzedaży modeli Wrangler 4xe (56%), Compass (28%) oraz Grand Cherokee (19%), przy czym nie wyhamowało to ogólnej tendencji spadkowej.
źródło: Motorbiscuit
Najnowsze komentarze