Citroën C5 X zniknie z oferty marki, a zamiast niego docelowo może pojawić się większy od C5 Aircrossa SUV – to prawdopodobny scenariusz, którego realizacji możemy być wkrótce świadkami jeśli chodzi o markę z szewronami.
Citroën nie ma łatwego życia w koncernie Stellantis. Pomimo posiadania kompletnej gamy, wielokrotne zmiany pozycjonowania modeli, niespójna polityka cenowa i pewnego rodzaju chaos w planowaniu kolejnych premier spowodowały, że obecnie trzeba podejmować trudne decyzje. Zakończenie sprzedaży Citroëna C5 X jest tylko konsekwencją całego ciągu zdarzeń, które doprowadziły do niższej niż zakładano sprzedaży. Szkoda, bo C5 X jest nie tylko wyjątkowo komfortowy i praktyczny, ale też spełnia też wiele cech pożądanego w motoryzacji produktu a przy tym ma swój oryginalny styl. No i nie jest SUV-em!
Zobacz: wiadomości i aktualności ze świata Citroëna
W Stellantis nieoficjalnie mówi się, że za decyzją o takim a nie innym pozycjonowaniu C5 X stały siły wewnętrzne, w tym głęboko zakorzeniony konflikt pomiędzy Citroënem a Peugeot, którego kolejne odsłony przybierają najróżniejsze formy. Można to zignorować i potraktować jak plotki z wewnątrz organizacji, ale wielokrotnie widzieliśmy w historii obu marek pewnego rodzaju faworyzowanie lwa, co nie jest niczym dziwnym, jeśli weźmiemy pod uwagę, że właścicielami wcześniej PSA a dzisiaj współwłaścicielami Stellantis jest przecież rodzina Peugeot, która zawsze będzie faworyzować własną markę, nawet jeśli nie jest to widoczne z zewnątrz. Być może dlatego o nowym modelu było tak mało kampanii promocyjnych i wizerunkowych.
Zobacz: testy samochodów Citroën
Citroën wraca jednak na rynek z mocną ofertą w segmencie samochodów miejskich – nowe C3 oraz C3 Aircross to bardzo mocna oferta. W przyszłym roku w Europie zadebiutuje też Citroën Basalt, którego nazwa może też brzmieć C3 X. Jeśli te modele przyjmą się we Francji, Hiszpanii, Portugalii czy Belgii – producent powróci na należne mu miejsce w rankingach i będzie się rozwija. Szanse na to są, nowym C3 jeździliśmy na europejskiej premierze i mogliśmy go dokładnie przetestować. Zbiera znakomite opinie dziennikarzy – jest duży i komfortowy.
Wygląda więc na to, że w najbliższym czasie, dla odbudowania obecności na rynku i wolumenu sprzedaży, Citroën skupi się na mniejszych modelach i niższym segmencie popularnym. Rozważane jest zastąpienie C5 X przez większego od C5 Aircrossa SUV-a z siedmioma miejscami.
Najnowsze komentarze