Dacia kontynuuje swój imponujący wzrost. W samej tylko Belgii notuje wzrost sprzedaży o 25% w pierwszych pięciu miesiącach roku. Marka ta, będąca częścią koncernu Renault, nieustannie zyskuje na popularności dzięki swoim ofertom w przystępnych cenach. Od 2017 roku Dacia Sandero jest najczęściej kupowanym samochodem przez prywatnych użytkowników w Europie, co jest znaczącym wyzwaniem dla bardziej uznanych marek, takich jak Volkswagen Golf.
W Belgii, Dacia osiągnęła udział w rynku na poziomie 5,61%, co oznacza, że co osiemnasty nowy samochód sprzedawany w tym kraju to Dacia. Wzrost ten jest szczególnie widoczny na tle ogólnych wyników sprzedaży w Europie, gdzie Dacia konsekwentnie zwiększa swoje udziały. Kogo udziału przejmuje marka? Po trochu wszystkie popularne, chociaż menadżerowie nie ukrywają, że na ich celowniku znajduje się m.in. Toyota.
Zobacz: aktualności ze świata samochodów Dacia
W 2023 roku, Dacia sprzedała w Europie około 700 tysięcy pojazdów, co stanowiło wzrost o 15% w porównaniu do roku poprzedniego.
Milion pojazdów
Plany firmy są równie ambitne – do 2030 roku Dacia zamierza osiągnąć sprzedaż na poziomie miliona pojazdów, co oznaczałoby wzrost o 350 tysięcy w stosunku do obecnych wyników. Firma planuje również zwiększenie przychodów i marży na swoich samochodach, wprowadzając na rynek większe i droższe modele, takie jak Bigster, który zadebiutuje w 2025 roku, oraz kolejne dwa modele w późniejszych latach – w tym ciekawego C-Neo. W ramach tych propozycji będą napędy z LPG, bardzo popularne we Włoszech, Polsce czy Turcji.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Opinie, pomiary, spalanie
Konkurencja nie śpi
Jednak sukces Dacii nie pozostaje niezauważony przez konkurencję. Citroën, należący do grupy Stellantis, również przyjął pozycję na rynku budżetowych samochodów, wprowadzając modele, które mają rywalizować z Dacią. Nowy Citroën C jest nieco droższy od Dacii Sandero, ale dostępny także w wersji elektrycznej.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Jogger kontra C3 Aircross
Citroën przyjął strategię minimalizacji kosztów na każdym etapie projektowania pojazdów, co jest kluczowym elementem sukcesu Dacii. Produkcja Citroënów odbywa się na Słowacji, blisko Rumunii, gdzie produkowane są Dacie. Renault również rozpoczęło produkcję Dacii w Turcji, aby zwiększyć moce produkcyjne. Citroën wprowadził niedawno crossoverową wersję nowej C3, która może pomieścić do siedmiu osób, stanowiąc poważnego konkurenta dla Dacii Jogger, zwłaszcza że C3 Aircross będzie dostępna także w wersji elektrycznej, co nie jest oferowane przez Joggera.
Walka o klienta odbywa się z korzyścią dla tego ostatniego, więc będziemy uważnie ją obserwować i oczywiście komentować.
Najnowsze komentarze