komfortowe 5 tygodni z ds 9 opera 07 Wiadomości
Wiadomości

Obniżka stóp procentowych wpłynie na raty leasingu i kredytów samochodowych. Jak bardzo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
citroen cx ambylans 01 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX 2.5D Ambulans na sprzedaż. Może przerobisz go na kampera?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
abarth Wiadomości
Wiadomości

Abarth triumfuje w Niemczech: elektryczny skorpion zdobywa prestiżową nagrodę Auto Motor und Sport

autor Tomasz Nowicki
2025-05-09
dacia 1100 Wiadomości
Wiadomości

11 maja 1968 – Narodziny rumuńskiej motoryzacji. Tak rozpoczęła się historia marki Dacia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11
fiat utrzymuje pozycje lidera na rynku brazylijskim w kwietniu 2025 roku 1 Wiadomości
Wiadomości

Fiat utrzymuje pozycję lidera na rynku brazylijskim w kwietniu 2025 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
leapmotor Wiadomości
Wiadomości

Shanghai Auto Show 2025: Leapmotor gwiazdą

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-05
renault 4 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

Renault 4 będzie ogromnym sukcesem w 2025 r. „Jestem tego pewien”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: używane Renault Megane Grandtour 1.3 TCe 140 KM – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-05
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
3k
A A
8
Renault Megane Grandtour

Nowy czy używany? To pytanie zadaje sobie wiele klientów poszukujących samochodu. Obie opcje mają zarówno zalety, jak i wady, a my sprawdziliśmy, czy warto zdecydować się na jednoroczne auto podczas testu Renault Megane Grandtour.

Renault Megane Grandtour IV generacji należy do stosunkowo młodych samochodów na rynku wtórnym. Debiut francuskiego kombi odbył się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku. Model zaadoptował nowy język stylistyczny marki, który wcześniej pojawił się w hatchbacku i który diametralnie różni się od poprzednika. Wyróżnikiem Renault stały się światła w kształcie litery C oraz większa, wykończona chromowanymi elementami osłona chłodnicy. Przód to jedno, ale Megane powinno zainteresować również kierowców jadących z tyłu. Atrakcyjny efekt dają podłużne światła tylne, które biegną przez prawie całą szerokość klapy bagażnika z małą luką na logo diamentu. Renault Megane Grandtour w 2020 roku przeszło face lifting, który delikatnie podkreślił atrakcyjny wygląd pojazdu i dodał cyfrowe zegary oraz nowe systemy wspomagania prowadzenia. Do katalogu dołączył również napęd hybrydowy. Dzięki uprzejmości autoryzowanego koncesjonera Renault i Dacia, firmy Kruba Group mieliśmy okazję przetestować kombi Renault w wersji Limited z 2019 roku, czyli sprzed kuracji odmładzającej. Przebieg pojazdu był znikomy, na liczniku widniało jedynie 16 tys. km.Renault Megane scaled Wiadomości

Prawie jak nowy

Do testowego Renault Megane Grandtour wsiadamy właściwie jak do samochodu nowego. Nadwozie jest w świetnym stanie, bez żadnych uszczerbków lakieru, ale nie ma prawa ich być. Każdy pojazd oferowany przez firmę Kruba Group przechodzi dokładną kontrolę lakieru a wszelkie wgniotki czy rysy są usuwane. Wnętrze również nie nosi śladów użytkowania. W kabinie trudno doszukać się choćby drobnych zarysowań na plastikach czy zabrudzeń na tapicerce. Wykonanie wnętrza Megane jest solidne, choć miejscami nieco zbyt surowe a poszczególne elementy równo do siebie przylegają. Małym przełamaniem jednolitego, czarnego wnętrza jest dekor imitujący włókno węglowe po prawej stronie deski rozdzielczej i na wewnętrznej stronie tylnych drzwi oraz aluminiowe wstawki.

Zobacz test: używany DS 5 2.0 BlueHDi po czterech latach. Ciekawsza alternatywa dla PassataRenault Megane Grandtour 5 1 scaled Wiadomości

Pozycja za kierownicą jest wyprostowana i komfortowa. Położenie fotela możemy regulować na odległość, wysokość, dostosujemy też pochylenie oparcia i wybrzuszenie odcinka lędźwiowego. Renault nie zapomniało o dobrym podparciu bocznym i przesuwanym podłokietniku. Kombi spod znaku rombu choć dla mnie (czyt. osoby wzroście 172 cm) bardzo wygodne, nie będzie ulubionym środkiem transportu dla postawnych osób. Otwór w drzwiach przednich może być dla nich dosyć wąski a rozbudowana konsola centralna ogranicza swobodę ruchów prawej nogi.

Multimedia

Kierowca Renault Megane Grandtour ma łatwy dostęp do multimediów za pośrednictwem systemu R-Link2 oraz 7-calowego wyświetlacza dotykowego. Interfejs jest atrakcyjny, nowoczesny, a sam ekran działa szybko i intuicyjnie. Z poziomu ekranu zarządzamy funkcjami nagłośnienia, nawigacji oraz aplikacjami smartfona sparowanego z pojazdem za pomocą aplikacji Android Auto lub Apple Car Play. Jeśli zamiast samochodowej nawigacji preferujemy mapy Google, wskazówki dotyczące najbliższego skrętu, pojawią się na zestawie wskaźników za kierownicą. Kierowca nie będzie musiał odrywać wzroku od drogi, by upewnić się, w którym kierunku ma jechać. Ekran posłuży nam również do ustawienia koloru oraz intensywności klimatycznego podświetlenia wnętrza, które bardzo w Renault lubię. Francuska marka stawia na manualną obsługę dwustrefowej klimatyzacji i choć cyfry temperatury mogłyby być większe, dodanie lub odjęcie stopnia lub kilku odbywa się szybko i bez potrzeby patrzenia w ekran. W kabinie szybko robi się ciepło, nawet w mroźny, śnieżny grudniowy poranek.Renault Megane Grandtour 12 scaled Wiadomości

Wielkość schowków możemy określi jako „w sam raz”. Schowek w podłokietniku jest w sam raz na okulary i kabel, ale nie zmieścimy raczej nic ponadto, boczne kieszenie w sam raz na małą lub średnią butelkę z wodą a podstawka pod smartfon w sam raz, by płasko i bez zaginania kabla zmieścić większe urządzenia. W kompaktowym kombi przewidziano uchwyty na dwa napoje, dlatego zarówno kierowca, jak i pasażer będą jednocześnie raczyć się kawą podczas jazdy, jeśli tylko mają na to ochotę. Trzeba jednak uważać, cup-holder jest płytki i łatwo przewrócić wystający kubek lub butelkę łokciem.

Zobacz test: Peugeot 508 SW Hybrid – komfortowe hybrydowe kombi. Rachunek ekonomiczny nieważny

Komfortowe kombi

Jazda Megane Grandtour dostarcza dużo komfortu z jednej strony dzięki fotelowi, z drugiej poprzez dobre wyciszenie kabiny a z trzeciej z pomocą zawieszenia, które sprawnie niweluje drobne i średnie nierówności, ale bez nadmiernej, kanapowej miękkości. Pod maską pojazdu znalazł się benzynowy motor 1.3 TCe o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, który połączono z 7-biegową automatyczną przekładnią EDC. Silnik pracuje równo a kombi posłusznie wykonuje manewry przyspieszenia zarówno przy niższych, jak i wyższych prędkościach a przy tym zachowuje się pewnie na drodze. Po upływie 9,9 sekundy pojazd osiąga pierwsze 100 km/h. Maksymalna prędkość wynosi 205 km/h.

Kombi Renault służyło głównie do jazdy po drodze ekspresowej, ale kilka razy wjechaliśmy także do miasta. Łącznie nabiliśmy na licznik 800 km zużywając średnio 6,2 l/100 km. Jest to wynik odrobinę niższy od rezultatu z cyklu WLTP, który wynosi 6,3 – 6,7 l/100 km. Aby ograniczyć apetyt na paliwo możemy za pomocą przycisku włączyć tryb Eco. Podczas testu korzystaliśmy z tej możliwości dosyć często.

Podczas parkowania warto dobrze wyczuć reakcję na pedał gazu. Granica pomiędzy „nic się dzieje” a „szybkie ruszanie” jest bardzo cienka. W miejskiej jeździe pomagają czujniki parkowania z przodu i z tyłu, w końcu nie jest to takie znowu małe auto. Mierzące 4626 mm długości kombi  wyposażono ustawny bagażnik o pojemności 521 litrów. Klapa podnosi się wysoko a fotele składają jednym ruchem. Pakowanie walizek ułatwia równa z progiem i płaska po złożeniu tylnych oparć podłoga.Renault Megane Grandtour 8 scaled Wiadomości

Czy roczne Renault Megane Grandtour jest drogie?

Roczne auto może być ciekawą alternatywą dla samochodu nowego. Do zakupu przekonuje niższa cena oraz obowiązująca jeszcze gwarancja producenta. Testowany przez nas egzemplarz wyceniono na 68.900 zł. Dla porównania, za nowe Renault Megane Grandtour w wersji Limited (sprzed liftingu) z tym samym silnikiem benzynowym zapłacimy w polskich salonach marki przynajmniej 93.900 zł. „Renault Selection Gwarantowane Używane” proponuje szereg opcji finansowania dla firm. Przykładowo, w leasingu na 24 miesiące możemy mieć testowe kombi z wpłatą własną w wysokości 45% wartości auta, miesięczną ratą 1226,57 zł i opcją wykupu 19%.

Jak przy zakupie każdego samochodu używanego, także w przypadku Renault Megane Grandtour mogą pojawić się pytania dotyczące pochodzenia pojazdu, stanu technicznego oraz historii serwisowej. Specjaliści ds. sprzedaży Renault Selection starali się rozwiać wszelkie nasze wątpliwości przekonując, że biorą pod uwagę jedynie sprawdzone źródło pojazdów. Większość aut, które oferuje firma Kruba Group pochodzi od Renault Polska: z parku prasowego lub od pracowników. Część samochodów jeździło wcześniej we flotach. Preferowany wiek auta to od jednego roku do 3 lat.

Zanim pojazd trafi do klienta jest poddawany gruntownej kontroli serwisowej obejmującej 100 punktów. Na liście weryfikacji znajdziemy m.in. kontrolę pracy silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, pomiar grubości lakieru, a także stan układu wydechowego, hamulcowego i amortyzatorów… Klient otrzymuje certyfikat z wyszczególnieniem wszystkich sprawdzonych elementów oraz ewentualnych napraw.Renault Megane Grandtour 4 scaled Wiadomości

Nowe czy używane?

Renault Megane Grandtour mimo iż nie należy do najbardziej przestronnych kombi na rynku, jest pojazdem wygodnym o dobrych właściwościach jezdnych i nienagannie działających multimediach. Pozostaje tylko pytanie: wybrać samochód nowy czy używany? O zaletach zakupu nowego auta przekonywać raczej nie musimy. Konfigurujemy samochód według własnych preferencji, mamy pełną gwarancję i sami nabijamy pierwsze kilometry. Renault Megane Grantdtour pochodzące z 2019 roku wizualnie jest identyczne z samochodem nowym. O tym, że ktoś nim wcześniej jeździł świadczy jedynie przebieg. Ponadto sprawdzone źródło, dodatkowe opcje gwarancji oraz dogłębna kontrola serwisowa, którą przeszedł samochód sprawia, że nie powinniśmy bać się młodego auta używanego.

Renault Megane Grandtour – dane techniczne:

  • Długość: 4626 mm
  • Szerokość (bez lusterek): 1814 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi: 2058 mm
  • Wysokość: 1457 mm
  • Pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone): 521 litrów
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1504 litry
  • Pojemność silnika: 1333 (cm3)
  • Liczba cylindrów: 4
  • Maksymalna moc: 103 kW (140 KM) przy 5000 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1600 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,9 s
  • Skrzynia biegów: EDC, automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa
  • Masa własna (min – max):  1315 – 1444 kg
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km): 6,3 – 6,7
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km): 143 – 153
  • Pojemność zbiornika paliwa: 49,7 l

Materiał powstał we współpracy z firmą Renault Kruba Group, która oferuje sprzedaż używanych samochodów wszystkich marek, autoryzowany serwis, naprawy powypadkowe, remarketing flot oraz car detailing. 

Dziękujemy za udostępnienie samochodu do testu.

Prezentowany samochód Renault oraz inne używane auta tej marki można nabyć w firmie KRUBAGROUP, Koncesjoner Renault i Dacia, przy Alei Krakowskiej 3 w Sękocinie Nowym pod Warszawą (Janki), tel: 22 177 99 99, email: [email protected]

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 8432 WiadomościRenault Megane Grandtour 13 WiadomościRenault Megane Grandtour 12 WiadomościRenault Megane GrandtourRenault Megane Grandtour 10 WiadomościRenault Megane Grandtour 8 WiadomościRenault Megane Grandtour 7 WiadomościRenault Megane Grandtour 6 WiadomościRenault Megane Grandtour 5 1 WiadomościRenault Megane Grandtour 4 WiadomościRenault Megane Grandtour 3 WiadomościRenault Megane Grandtour 2 WiadomościRenault Megane Grandtour WiadomościRenault Megane Grandtour 5 WiadomościRenault Megane 1 WiadomościIMG 8432 1 WiadomościRenault Megane Wiadomości
3.4 9 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dyrektor marki Dacia, Denis Le Vot

„Nie chcą gadżetów, chcą jeździć” – jak Dacia podbiła Europę bez promocji i bez kompromisów

2025-05-11
tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11
Tagi: DaciaMeganeKruba GroupRenault
Udostepnij1097Tweet686Udostepnij192
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

01. DS 5 styl i oryginalność Wiadomości
Testy

Test: DS 5 1.6 THP 200 KM – pożądanie, styl i awangarda w jednym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-02
1. Best Cars 2018 dla Peugeotów 3008 i 308 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 – tysiąc kilometrów wrażeń z jazdy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-02-16
1110 58 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18
dacia jogger benzyna 1 1 2022 12 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 110 KM. 7-osobowy samochód, prawie jak Volvo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-07
Peugeot 2008 przed premierą 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 – pierwsza jazda 1.6 VTi 120 KM i HDi 115 KM. Testy w Alzacji. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Mocne uderzenie francuskich w Trójmieście

Renault Group: Rekordowe zyski operacyjne i solidny wzrost w 2024 roku. „Nie zamierzamy się zatrzymywać”

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 5/2011

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz