Wiadomości

Król Karol III w prezydenckim DS 7 w Paryżu. Luksusowa podróż głowy państwa i monarchy

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Copyright Alex Rank @ Continental Productions
Wiadomości

Citroën ogłasza wielką promocję. Rabaty prawie 50.000 zł!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Nowy Peugeot 408 zaimponował czytelnikom Auto Motor und Sport. „Najlepszy projekt 2023”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-19
Wiadomości

AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Tomasz Leki z Leki Transport triumfuje w finale 11. edycji konkursu Optifuel Challenge 2023!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-23
Wiadomości

W obszarze niezabudowanym bardziej niebezpiecznie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-19

Najnowsze komentarze

  • Robert - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Holdmybeerandwatch - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Łukasz - Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych
  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: używane Renault Megane Grandtour 1.3 TCe 140 KM – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-05
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 10 minut
2.4k 181
A A
8
Renault Megane Grandtour

Nowy czy używany? To pytanie zadaje sobie wiele klientów poszukujących samochodu. Obie opcje mają zarówno zalety, jak i wady, a my sprawdziliśmy, czy warto zdecydować się na jednoroczne auto podczas testu Renault Megane Grandtour.

Renault Megane Grandtour IV generacji należy do stosunkowo młodych samochodów na rynku wtórnym. Debiut francuskiego kombi odbył się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku. Model zaadoptował nowy język stylistyczny marki, który wcześniej pojawił się w hatchbacku i który diametralnie różni się od poprzednika. Wyróżnikiem Renault stały się światła w kształcie litery C oraz większa, wykończona chromowanymi elementami osłona chłodnicy. Przód to jedno, ale Megane powinno zainteresować również kierowców jadących z tyłu. Atrakcyjny efekt dają podłużne światła tylne, które biegną przez prawie całą szerokość klapy bagażnika z małą luką na logo diamentu. Renault Megane Grandtour w 2020 roku przeszło face lifting, który delikatnie podkreślił atrakcyjny wygląd pojazdu i dodał cyfrowe zegary oraz nowe systemy wspomagania prowadzenia. Do katalogu dołączył również napęd hybrydowy. Dzięki uprzejmości autoryzowanego koncesjonera Renault i Dacia, firmy Kruba Group mieliśmy okazję przetestować kombi Renault w wersji Limited z 2019 roku, czyli sprzed kuracji odmładzającej. Przebieg pojazdu był znikomy, na liczniku widniało jedynie 16 tys. km.

Prawie jak nowy

Do testowego Renault Megane Grandtour wsiadamy właściwie jak do samochodu nowego. Nadwozie jest w świetnym stanie, bez żadnych uszczerbków lakieru, ale nie ma prawa ich być. Każdy pojazd oferowany przez firmę Kruba Group przechodzi dokładną kontrolę lakieru a wszelkie wgniotki czy rysy są usuwane. Wnętrze również nie nosi śladów użytkowania. W kabinie trudno doszukać się choćby drobnych zarysowań na plastikach czy zabrudzeń na tapicerce. Wykonanie wnętrza Megane jest solidne, choć miejscami nieco zbyt surowe a poszczególne elementy równo do siebie przylegają. Małym przełamaniem jednolitego, czarnego wnętrza jest dekor imitujący włókno węglowe po prawej stronie deski rozdzielczej i na wewnętrznej stronie tylnych drzwi oraz aluminiowe wstawki.

Zobacz test: używany DS 5 2.0 BlueHDi po czterech latach. Ciekawsza alternatywa dla Passata

Pozycja za kierownicą jest wyprostowana i komfortowa. Położenie fotela możemy regulować na odległość, wysokość, dostosujemy też pochylenie oparcia i wybrzuszenie odcinka lędźwiowego. Renault nie zapomniało o dobrym podparciu bocznym i przesuwanym podłokietniku. Kombi spod znaku rombu choć dla mnie (czyt. osoby wzroście 172 cm) bardzo wygodne, nie będzie ulubionym środkiem transportu dla postawnych osób. Otwór w drzwiach przednich może być dla nich dosyć wąski a rozbudowana konsola centralna ogranicza swobodę ruchów prawej nogi.

Multimedia

Kierowca Renault Megane Grandtour ma łatwy dostęp do multimediów za pośrednictwem systemu R-Link2 oraz 7-calowego wyświetlacza dotykowego. Interfejs jest atrakcyjny, nowoczesny, a sam ekran działa szybko i intuicyjnie. Z poziomu ekranu zarządzamy funkcjami nagłośnienia, nawigacji oraz aplikacjami smartfona sparowanego z pojazdem za pomocą aplikacji Android Auto lub Apple Car Play. Jeśli zamiast samochodowej nawigacji preferujemy mapy Google, wskazówki dotyczące najbliższego skrętu, pojawią się na zestawie wskaźników za kierownicą. Kierowca nie będzie musiał odrywać wzroku od drogi, by upewnić się, w którym kierunku ma jechać. Ekran posłuży nam również do ustawienia koloru oraz intensywności klimatycznego podświetlenia wnętrza, które bardzo w Renault lubię. Francuska marka stawia na manualną obsługę dwustrefowej klimatyzacji i choć cyfry temperatury mogłyby być większe, dodanie lub odjęcie stopnia lub kilku odbywa się szybko i bez potrzeby patrzenia w ekran. W kabinie szybko robi się ciepło, nawet w mroźny, śnieżny grudniowy poranek.

Wielkość schowków możemy określi jako „w sam raz”. Schowek w podłokietniku jest w sam raz na okulary i kabel, ale nie zmieścimy raczej nic ponadto, boczne kieszenie w sam raz na małą lub średnią butelkę z wodą a podstawka pod smartfon w sam raz, by płasko i bez zaginania kabla zmieścić większe urządzenia. W kompaktowym kombi przewidziano uchwyty na dwa napoje, dlatego zarówno kierowca, jak i pasażer będą jednocześnie raczyć się kawą podczas jazdy, jeśli tylko mają na to ochotę. Trzeba jednak uważać, cup-holder jest płytki i łatwo przewrócić wystający kubek lub butelkę łokciem.

Zobacz test: Peugeot 508 SW Hybrid – komfortowe hybrydowe kombi. Rachunek ekonomiczny nieważny

Komfortowe kombi

Jazda Megane Grandtour dostarcza dużo komfortu z jednej strony dzięki fotelowi, z drugiej poprzez dobre wyciszenie kabiny a z trzeciej z pomocą zawieszenia, które sprawnie niweluje drobne i średnie nierówności, ale bez nadmiernej, kanapowej miękkości. Pod maską pojazdu znalazł się benzynowy motor 1.3 TCe o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, który połączono z 7-biegową automatyczną przekładnią EDC. Silnik pracuje równo a kombi posłusznie wykonuje manewry przyspieszenia zarówno przy niższych, jak i wyższych prędkościach a przy tym zachowuje się pewnie na drodze. Po upływie 9,9 sekundy pojazd osiąga pierwsze 100 km/h. Maksymalna prędkość wynosi 205 km/h.

Kombi Renault służyło głównie do jazdy po drodze ekspresowej, ale kilka razy wjechaliśmy także do miasta. Łącznie nabiliśmy na licznik 800 km zużywając średnio 6,2 l/100 km. Jest to wynik odrobinę niższy od rezultatu z cyklu WLTP, który wynosi 6,3 – 6,7 l/100 km. Aby ograniczyć apetyt na paliwo możemy za pomocą przycisku włączyć tryb Eco. Podczas testu korzystaliśmy z tej możliwości dosyć często.

Podczas parkowania warto dobrze wyczuć reakcję na pedał gazu. Granica pomiędzy „nic się dzieje” a „szybkie ruszanie” jest bardzo cienka. W miejskiej jeździe pomagają czujniki parkowania z przodu i z tyłu, w końcu nie jest to takie znowu małe auto. Mierzące 4626 mm długości kombi  wyposażono ustawny bagażnik o pojemności 521 litrów. Klapa podnosi się wysoko a fotele składają jednym ruchem. Pakowanie walizek ułatwia równa z progiem i płaska po złożeniu tylnych oparć podłoga.

Czy roczne Renault Megane Grandtour jest drogie?

Roczne auto może być ciekawą alternatywą dla samochodu nowego. Do zakupu przekonuje niższa cena oraz obowiązująca jeszcze gwarancja producenta. Testowany przez nas egzemplarz wyceniono na 68.900 zł. Dla porównania, za nowe Renault Megane Grandtour w wersji Limited (sprzed liftingu) z tym samym silnikiem benzynowym zapłacimy w polskich salonach marki przynajmniej 93.900 zł. „Renault Selection Gwarantowane Używane” proponuje szereg opcji finansowania dla firm. Przykładowo, w leasingu na 24 miesiące możemy mieć testowe kombi z wpłatą własną w wysokości 45% wartości auta, miesięczną ratą 1226,57 zł i opcją wykupu 19%.

Jak przy zakupie każdego samochodu używanego, także w przypadku Renault Megane Grandtour mogą pojawić się pytania dotyczące pochodzenia pojazdu, stanu technicznego oraz historii serwisowej. Specjaliści ds. sprzedaży Renault Selection starali się rozwiać wszelkie nasze wątpliwości przekonując, że biorą pod uwagę jedynie sprawdzone źródło pojazdów. Większość aut, które oferuje firma Kruba Group pochodzi od Renault Polska: z parku prasowego lub od pracowników. Część samochodów jeździło wcześniej we flotach. Preferowany wiek auta to od jednego roku do 3 lat.

Zanim pojazd trafi do klienta jest poddawany gruntownej kontroli serwisowej obejmującej 100 punktów. Na liście weryfikacji znajdziemy m.in. kontrolę pracy silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, pomiar grubości lakieru, a także stan układu wydechowego, hamulcowego i amortyzatorów… Klient otrzymuje certyfikat z wyszczególnieniem wszystkich sprawdzonych elementów oraz ewentualnych napraw.

Nowe czy używane?

Renault Megane Grandtour mimo iż nie należy do najbardziej przestronnych kombi na rynku, jest pojazdem wygodnym o dobrych właściwościach jezdnych i nienagannie działających multimediach. Pozostaje tylko pytanie: wybrać samochód nowy czy używany? O zaletach zakupu nowego auta przekonywać raczej nie musimy. Konfigurujemy samochód według własnych preferencji, mamy pełną gwarancję i sami nabijamy pierwsze kilometry. Renault Megane Grantdtour pochodzące z 2019 roku wizualnie jest identyczne z samochodem nowym. O tym, że ktoś nim wcześniej jeździł świadczy jedynie przebieg. Ponadto sprawdzone źródło, dodatkowe opcje gwarancji oraz dogłębna kontrola serwisowa, którą przeszedł samochód sprawia, że nie powinniśmy bać się młodego auta używanego.

Renault Megane Grandtour – dane techniczne:

  • Długość: 4626 mm
  • Szerokość (bez lusterek): 1814 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi: 2058 mm
  • Wysokość: 1457 mm
  • Pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone): 521 litrów
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1504 litry
  • Pojemność silnika: 1333 (cm3)
  • Liczba cylindrów: 4
  • Maksymalna moc: 103 kW (140 KM) przy 5000 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1600 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,9 s
  • Skrzynia biegów: EDC, automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa
  • Masa własna (min – max):  1315 – 1444 kg
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km): 6,3 – 6,7
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km): 143 – 153
  • Pojemność zbiornika paliwa: 49,7 l

Materiał powstał we współpracy z firmą Renault Kruba Group, która oferuje sprzedaż używanych samochodów wszystkich marek, autoryzowany serwis, naprawy powypadkowe, remarketing flot oraz car detailing. 

Dziękujemy za udostępnienie samochodu do testu.

Prezentowany samochód Renault oraz inne używane auta tej marki można nabyć w firmie KRUBAGROUP, Koncesjoner Renault i Dacia, przy Alei Krakowskiej 3 w Sękocinie Nowym pod Warszawą (Janki), tel: 22 177 99 99, email: [email protected]

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Megane Grandtour
3.7 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowe Renault 8 z napędem o mocy 394 KM?

2023-09-24

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

2023-09-24

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23

Dacia Jogger z nagrodą Best Value Car 2023 w Business Car Awards

2023-09-23
Tagi: DaciaKruba GroupMeganeRenault
Udostepnij884Tweet552Udostepnij155
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    5712 udostępnienia
    Udostepnij 2285 Tweet 1428
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    2711 udostępnienia
    Udostepnij 1084 Tweet 678
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    903 udostępnienia
    Udostepnij 361 Tweet 226
  • Renault wierzy w swoich dealerów. „Dla nas jest to model, który działa najlepiej”

    1232 udostępnienia
    Udostepnij 493 Tweet 308

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën e-C4 kontra Opel Mokka-e – elektryk z Francji czy Niemiec? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie energii.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-16
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 2012 – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-04-07
Peugeot - testy i opinie

Test Peugeot 308 1.2 110 Active – klasa premium w Peugeot. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-12-29
Renault Zoe
Renault - testy i opinie

Test: Renault Zoe 2021 z zasięgiem 395 km. Jak żyć w mieście bez stacji ładowania? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
Testy

DS 7 Crossback EAT8 180 KM po dwóch latach eksploatacji. Przejechaliśmy 50 tysięcy kilometrów

autor Tomasz Nowicki
2023-06-18

Najnowsze komentarze

  • Robert - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Holdmybeerandwatch - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Łukasz - Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych
  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

Zobacz też

Loebiątko

UOKiK: 44 egzemplarze Renault Trafic III do serwisu

Renault Kangoo II do serwisu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.