Wejście Renault we współpracę z Aramco nie jest przypadkowe. Francuska grupa ma bowiem swój dobrze przemyślany plan na silniki spalinowe. Nie jest to, wbrew części opinii, tylko plan awaryjny na wypadek gdyby auta elektrycznie jednak nie stały się tak popularne jak to zakładano. Okazuje się bowiem, że napędy spalinowe mogą korzystać z innych rodzajów paliw i być znacznie mniej emisyjne. Producent stawia też na LPG.
Chociaż świat aut elektrycznych bardzo szybko się rozwija, to dzisiaj nie ma jeszcze pewności w którą stronę pójdzie motoryzacja. W wielu zastosowaniach elektryki się nie sprawdzają a przede wszystkim są zbyt drogie. Długie trasy i transport towarów to dziedziny zarezerwowane dla aut spalinowych. Renault inwestuje więc w ich rozwój i nawiązuje partnerstwa, które mogą tu mocno pomóc.
Aramco, które przechodzi powoli na paliwa syntetyczne, prowadzi też bardzo dużo badań w kierunku innych rodzajów paliw – takich jak wodór czy jego przetworzone formy. Przechodzenie z paliw kopalnych na paliwa tworzone z użyciem odnawialnych źródeł energii znakomicie ogranicza emisję, ale docelowo może być też dość efektywne kosztowo.
zobacz: aktualności ze świata Renault. Codziennie
Renault widzi też postawy klientów – z badań w Europie wyraźnie widać brak zaufania do nowych technologii oraz obawy co do kosztów. Obawy uzasadnione, bo problem jest tutaj przede wszystkim bardzo wysoka cena. Dlatego silniki dCi oraz TCe w odmianach hybrydowych i klasycznych są ciągle rozwijane i pojawiają się ich nowe generacji.
Dla miłośników oszczędnej jazdy istotne może być rozwijanie przez Renault i Dacię oferty pojazdów z napędami LPG – fabryczna instalacja gazowa to ciekawa i wyróżniająca obie marki oferta. Wkrótce powinniśmy zobaczyć nową generację silników o mocy 120 KM a nie jest wykluczone, że na bazie tych prac pojawi się też wersja 150 KM zasilana autogazem – silnik hybrydowy w tej wersji już wprowadzono do produkcji.
Zobacz: testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Renault myśli też nad innymi technologami spalinowymi – spalinowy silnik wodorowy oraz spalinowy silnik zasilany syngazem to tylko niektóre z badanych pomysłów. Nie zostawiono też diesla, który jest nadal rozwijany dla aut dostawczych.
Przed nami ciekawy czas – dobrze też wiedzieć, że nie wszyscy ulegli elektroszaleństwu i dla klientów pozostaje alternatywa.
Najnowsze komentarze