W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół zegarów.
Nowa Dacia Duster – więcej i lepiej za tę samą cenę wraz z nową ofertą wyposażenia:
Dacia MEDIA NAV, regulator/ogranicznik prędkości, system wspomagania parkowania tyłem, system kontroli toru jazdy w standardzie (ESC), jeszcze wyższa jakość wykończenia, nowa stylistyka, większe możliwości zmiany konfiguracji wnętrza. Nowy silnik TCe 125 pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 Nowej Dacii Duster – spala zaledwie 6 l/100 km[1].
Nowa Dacia Duster zachowała wszystkie zalety, które zapewniły sukces jej poprzedniej generacji: uniwersalność, zdolność poruszania się po drogach nieutwardzonych w przypadku wersji z napędem na dwa koła i doskonałą zdolność pokonywania przeszkód terenowych wersji 4×4. No i jak zawsze bezkonkurencyjny stosunek ilości miejsca do ceny.
Podobnie jak wszystkie modele z gamy, Nowa Dacia Duster jest objęta gwarancją na 3 lata lub do 100.000 km przebiegu.
NOWA DACIA DUSTER: WYŻSZY POZIOM DUSTERA
Ewolucja na zewnątrz, rewolucja we wnętrzu i pod maską
Nowa Dacia Duster zmienia swój wygląd, zachowując jednocześnie te elementy designu, które znacząco przyczyniły się do jej sukcesu i mocniej podkreślając cechy typowe dla aut z napędem 4×4.
Niezaprzeczalny wygląd auta 4×4
Zmieniony został przód auta: zmodyfikowana, ozdobiona dwiema chromowanymi listwami osłona chłodnicy obejmuje nowy, obniżony wlot powietrza i nowe, dwufunkcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Wprowadzone zmiany podkreślają stabilność auta oraz jego solidną, stworzoną do pokonywania bezdroży budowę.
Wykorzystaliśmy do maksimum to, co od początku zadecydowało o atrakcyjności auta, a także doskonałe proporcje nadwozia. Charakterystyczne dla niego elementy, takie jak osłona chłodnicy, zostały zmodernizowane. Ponadto wzmocniliśmy cechy typowe dla auta z napędem 4×4, przy zachowaniu jego zalet użytkowych. Nowy Duster ma jeszcze bardziej zdecydowany charakter, a jednocześnie zachowuje swoje pierwotne „geny” – David Durand, Dyrektor ds. Designu Gamy Entry
Nowe relingi dachowe z napisem „Duster” podkreślają sportowo-rekreacyjny charakter auta. Nowe, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół w kolorze ciemnoszarego metalu, w połączeniu z oponami „Mud and Snow” nadają sylwetce Nowej Dacii Duster bardziej dynamiczny wygląd.
Nowe tylne światła nawiązują do stylistyki przodu.
Uzupełnieniem zewnętrznych zmian stylistycznych, podkreślających osobowość Nowego Dustera, jest chromowana końcówka rury wydechowej oraz nowe oznakowanie „4WD”.
Dla Nowej Dacii Duster dostępny będzie nowy kolor lakieru – Szary Comète.
Całkowicie zmienione wnętrze
Znacznie większe zmiany pojawiły się w stylistyce wnętrza Nowej Dacii Duster, aby zapewnić większą spójność z tym, co można sobie obiecywać po wyglądzie zewnętrznym. Auto zdecydowanie zrywa ze światem klasycznych nadwozi, plasując się ewidentnie w segmencie samochodów z napędem 4×4.
Pośrodku nowej, całkowicie zmienionej deski rozdzielczej pojawia się konsola obramowana dwoma pionowymi elementami. Nowa Dacia Duster oferuje również cztery nowe tapicerki, w tym jedną skórzaną. Nowe siedzenia o zmienionym designie i wzmocnione oparcie tylnej kanapy poprawiają komfort jazdy.
Ciemniejsza kolorystyka wnętrza podkreśla mocny charakter Nowej Dacii Duster i jej przynależność do świata samochodów z napędem na cztery koła. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz, Nowy Duster wyraźnie eksponuje swój terenowy charakter.
PERSONALIZACJAUżytkownikom, którzy chcą podkreślić stylistykę i zdolności terenowe Nowego Dustera, Dacia proponuje szeroki wachlarz możliwości personalizacji za pomocą bogatej oferty akcesoriów.
Wzmocnienie stylistyki typowej dla samochodów z napędem 4×4 Akcesoria ułatwiające codzienne użytkowanie samochodu Komfort |
Bogatsze wyposażenie i jeszcze lepsze parametry użytkowe
Nowa Dacia Duster zapewnia jeszcze lepsze parametry użytkowe i wyposażenie, jak zawsze po typowej dla Dacii, niezwykle atrakcyjnej cenie. W ramach odnowienia modelu wprowadzono również ofertę multimedialną o większych, przydatnych funkcjonalnościach.
Multimedia na pokładzie
– Dacia MEDIA NAV – system multimedialny posiadający wszystkie potrzebne funkcje, łącznie z nawigacją, technologią Bluetooth – pojawia się w ofercie Nowego Dustera (w zależności od wersji) lub
– Dacia Plug & Radio, multimedialny system wyposażony w najważniejsze funkcje, prosty i sprawnie działający, obejmujący radioodtwarzacz CD MP3, technologię Bluetooth® i gniazda USB i jack, umieszczone w panelu czołowym (w zależności od wersji).
Nowa Dacia Duster proponuje nowe, przydatne elementy wyposażenia: regulator/ogranicznik prędkości, system wspomagania parkowania tyłem (w zależności od wersji), automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy i wyświetlanie temperatury zewnętrznej. Przełączniki podnośników szyb zostały przeniesione na drzwi i dodatkowo po stronie kierowcy wyposażone w tryb impulsowy (w zależności od wersji).
Nowy Duster zapewnia też większą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaże – pojemność bagażnika wynosi 475 litrów[3] (w zależności od wersji), można nim również przewieźć przedmioty o długości 2,7 m (po złożeniu tylnej kanapy), pojawiły się też dodatkowe schowki o pojemności do 3,3 litra. Nowe przykrycie części bagażowej – sztywne i wyjmowane – umożliwia zarówno łatwy dostęp do zawartości bagażnika, jak i odpowiednie jej ułożenie.
Nowe elementy wyposażenia podnoszące bezpieczeństwo czynne…
Układ dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) jest dostępny w standardzie. Zapewnia on stabilność auta nawet w najtrudniejszych sytuacjach drogowych, takich jak omijanie przeszkód, utrata przyczepności na zakręcie czy jazda po śliskiej nawierzchni. System ABS jest oferowany w standardzie wraz z układem wspomagania nagłego hamowania.
…i bezpieczeństwo bierne
Aby zapewnić maksymalną ochronę użytkowników, Nowego Dustera wyposażono – już od pierwszego poziomu wyposażenia wersji Euro 5 – w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, jak również w boczne poduszki powietrzne, chroniące głowę i klatkę piersiową. W razie niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowca i pasażer są o tym powiadamiani ostrzegawczym sygnałem świetlnym i dźwiękowym (w wersjach Euro 5). Tylne boczne siedzenia są wyposażone w system mocowania Isofix, umożliwiający w pełni bezpieczne zamocowanie fotelika dziecięcego.
Regulator i ogranicznik prędkości (w zależności od wersji), których przyciski są łatwo dostępne na panelu deski rozdzielczej (do aktywacji systemu) oraz na kierownicy (do regulacji prędkości).
Bogatsza oferta silników – jeszcze lepsze osiągi i większa wszechstronność zastosowań
Nowy silnik benzynowy TCe 125
Nowa Dacia Duster będzie też pierwszym samochodem napędzanym silnikiem benzynowym TCe 125. Ten 4-cylindrowy silnik turbo z wtryskiem bezpośrednim osiąga 90% maksymalnego momentu obrotowego już od 1 500 obr./min. Pomimo wysokich osiągów jest oszczędny i może się poszczycić niskimi kosztami eksploatacji – spala jedynie 6 l/100 km[4] i jest wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu. Silnik ten współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Pozostałe jednostki napędowe
Silnik 1.6 16V 105 jest – tak jak poprzednio – oferowany w wersji 4×2 i 4×4 oraz w niektórych krajach w wersji zasilanej benzyną lub LPG, co zapewnia niższy koszt użytkowania. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, dostępne są dwie wersje jednostki 1.5 dCi: 90- i 110-konna.
Obniżanie zużycia paliwa dzięki trybowi Eco Mode i wskaźnikowi zmiany biegów (Gear Shift Indicator / GSI)
Funkcja Eco Mode (dostępna zależnie od silnika) umożliwia kierowcy przejście w dowolnym momencie do trybu pozwalającego na zmniejszenie zużycia paliwa. Po włączeniu tryb ten zmienia niektóre parametry pracy silnika, ograniczając jego osiągi i zmniejszając poziom komfortu cieplnego w stopniu akceptowalnym przez kierowcę i pasażerów.
Wskaźnik zmiany biegów (Gear Shift Indicator / GSI) informuje za pomocą piktogramu, przy jakiej prędkości obrotowej należy zmienić przełożenie skrzyni biegów w celu obniżenia zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Komfort akustyczny
Nowy Duster jest również zdecydowanie cichszy. Lepsze wyciszenie kabiny pozwoliło podnieść komfort prowadzenia auta. Konstruktorzy skupili się również na zredukowaniu hałasów jezdnych, aerodynamicznych oraz odgłosu pracy silnika.
Kompaktowy SUV
Gabaryty dostosowane do użytkowania auta na co dzień
Dzięki niezmienionym wymiarom (4,31 m długości i 2 m szerokości[5]) Nowy Duster jest kompaktowy i wyjątkowo zwrotny. Wysoko umieszczone miejsce kierowcy zapewnia dobrą widoczność i pozwala z łatwością kontrolować sytuację na drodze, co jest gwarancją wyższego poziomu bezpieczeństwa.
Prawdziwa „terenówka”
Nowy Duster jest idealnym samochodem do poruszania się po nieutwardzonych drogach i w terenie – posiada wzmocnione podwozie, wysoki prześwit i duży kąt natarcia oraz zejścia.
RAJD GAZEL 2013 – 3 DUSTERY NA PODIUMTo właśnie za kierownicą Dustera „Gazele” zdobyły trzy miejsca na podium w Rajdzie Gazel w kategorii crossoverów. Po 15 dniach rajdu, 6 etapach i 12-14 godzinach dziennie pilotowania w terenie, nasze kobiece zespoły odniosły ogromne zwycięstwo. Saida Berhamida i Safae Challal (zespół 315) powiedziały potem: W tym wyścigu zaskoczyłyśmy nawet same siebie. Duster jest niesamowity, przejeżdża tam, gdzie innym się nie udaje! Dacia Duster wywalczyła w 23. edycji Rajdu Gazel doskonały wynik. |
PODSTAWOWE ZALETY DACII: FUNKCJONALNOŚĆ, NIEZAWODNOŚĆ I PROSTOTA DLA ŚWIADOMYCH SWOICH POTRZEB KLIENTÓW
Dacia proponuje nowe podejście do samochodu, rewolucjonizujące przyjęte zasady. Klienci dysponujący ograniczonym budżetem mogą sobie teraz pozwolić na nowy samochód.
Uznana niezawodność
Wymagania i know-how Grupy Renault
Dacia korzysta z bogatego know-how Grupy Renault w zakresie zapewniania jakości oraz stosuje niezwykle wymagające procesy i standardy, wprowadzone przez Alians Renault-Nissan. Nowy Duster jest produkowany w zakładzie w Pitesti, w Rumunii. Podobnie jak wszystkie zakłady Grupy, fabryka w Pitesti stosuje SPR (System Produkcji Renault). System ten, działający we wszystkich zakładach produkcyjnych Grupy Renault, pozwala spełnić naczelny wymóg, jakim jest zapewnienie wysokiej jakości produkowanych samochodów dzięki zastosowaniu bardzo wymagających standardów produkcji.
Dacia korzysta również z niezawodnych silników Aliansu Renault-Nissan, na przykład jednostki 1.5 dCi – najlepiej sprzedającego się silnika Aliansu (ponad 1 milion egzemplarzy w 2012 roku). W Nowej Dacii Duster wykorzystano również doświadczenie Nissana w konstruowaniu samochodów z napędem 4×4, w szczególności jeśli chodzi o skrzynię rozdzielczą oraz tylne zawieszenie.
W badaniu przeprowadzonym na próbie 29 tysięcy klientów z 5 państw Europy (Francja, Hiszpania, Portugalia, Belgia i Włochy) Dacia zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej niezawodnych marek w 2012 roku.
W ciągu ostatnich czterech lat Dacia zdobyła również tytuł Wertmeister dla kilku swoich modeli. Nagroda ta jest przyznawana przez niemieckie czasopismo motoryzacyjne Autobild samochodom utrzymującym wysoką wartość rezydualną.
Bezstresowa eksploatacja
Wszystkie modele Dacii są objęte gwarancją na 3 lata lub 100 tys. km.
Dacia oferuje również dodatkową gwarancję oraz bogatą ofertę serwisową, zapewniającą użytkownikom jeszcze większy komfort.
DWIE HISTORIE SUKCESU
Historia Dustera
Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się we Francji samochodów. Model ten przyczynił się do zmiany wizerunku marki i pozwolił jej zdobyć nowych klientów.
Nie sposób sprowadzić jego sukcesu jedynie do atrakcyjnej ceny. Na jego powodzenie w znacznej mierze złożyły się zalety tego auta. Przede wszystkim design, który nie zostawia cienia wątpliwości co do jego przynależności do segmentu samochodów z napędem na cztery koła. A także jego zdolności pokonywania przeszkód terenowych i zwrotność, których dowody złożył podczas renomowanych zawodów: Trophée Andros, Rajdu Gazel czy wyścigu Pikes Peak. To również przydatność na co dzień: przestronne wnętrze, liczne schowki, pojemny bagażnik. I wreszcie niski koszt eksploatacji: ograniczone zużycie paliwa dzięki silnikom Aliansu Renault-Nissan i silnikowi LPG oraz niskokosztowy program przeglądów dzięki specjalnym ofertom posprzedażnym Dacii. Historia Dustera będzie miała swoją kontynuację dzięki nowemu Dusterowi.
Duster to przede wszystkim genialny projekt stylistyczny – wszyscy są co do tego zgodni. Za kierownicą tego modelu jeździ dziś ponad 400 tysięcy klientów, co jest imponującym wynikiem jak na samochód sprzedawany od nieco ponad 3 lat. Zachwycił ich jego design, zdolności terenowe i bezkonkurencyjna cena na rynku. Nowy Duster – mający jeszcze więcej cech Dustera niż kiedykolwiek, jest na najlepszej drodze do uznania go prawdziwie kultowym samochodem – Renaud Pirel, Dyrektor Marketingu Gamy Entry
Saga marki Dacia
Marka Dacia, mająca na swoim koncie 2,4 miliona samochodów sprzedanych w Europie i w basenie Morza Śródziemnego, odniosła prawdziwy sukces handlowy. Dysponująca w pełni odnowioną, najmłodszą gamą modeli w Europie, kontynuuje swój rozwój w kolejnych 6 krajach, w których wejdzie do sprzedaży w 2013 roku: Zjednoczone Królestwo, Irlandia, Norwegia, Dania, Cypr i Malta. Dacia to również społeczność klientów dumnych z posiadanego auta. Piąta edycja wielkiego pikniku Dacii we Francji pobiła kolejny rekord. Wzięło w niej udział ponad 15 tysięcy osób.
Społeczność Dacii powstała we Francji z pomocą sieci dilerów marki, ale także poprzez media społecznościowe: światowa strona Dacii na Facebooku liczy ponad 800 tysięcy fanów, istnieją również krajowe strony Dacii na Facebooku w 21 państwach.
Duster został doceniony wieloma prestiżowymi nagrodami, również w Polsce – m.in. model ten jest laureatem przyznawanej przez Grupę Allegro nagrody Internetowy Samochód Roku 2012 i 2011 w kategorii samochody nowe. Dacia Duster jest także laureatem nagrody AUTOBEST 2011 za najlepszą ofertę samochodową na polskim rynku w 2010 roku. Wybór Konsumentów 2010 i 2011 dwukrotnie przyznał Dusterowi wyróżnienie Dobry Produkt w Ogólnopolskim Badaniu Postaw i Preferencji Konsumenckich redakcji Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej, a redakcja polskiej edycji magazynu TopGear przyznała Dacii Duster nagrodę TopGear za rok 2010.
Przy wzroście sprzedaży w pierwszym półroczu 2013 roku o 18% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku w Europie, Dacia jest najszybciej rozwijającą się marką w niezbyt sprzyjających warunkach rynkowych. Nowy Duster jest dopełnieniem całkowicie odnowionej gamy samochodów marki – najmłodszej w Europie i w basenie Morza Śródziemnego. Success story Dacii trwa. – Rafaël Treguer, Dyrektor Handlowy Dacii
źródło: Renault Polska
[1] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, w trakcie homologacji*.
[2] W zależności od kraju.
[3] 428 litrów w wersji 4×4 wyposażonej w zestaw do naprawy opon, 378 litrów w wersji 4×4 wyposażonej w koło zapasowe.
[4] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, w trakcie homologacji*.
[5] Z lusterkami bocznymi.
Najnowsze komentarze