Korea jest trzecim co do wielkości rynkiem zbytu dla Renault, nieznacznie tylko ustępującym Francji i Włochom (dane z pierwszej połowy 2010 roku).
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2010 roku, Renault Samsung Motors odnotowało najwyższy poziom sprzedaży na rynku krajowym – sprzedaż 175.385 samochodów oznacza 65,2% wzrostu w porównaniu z wynikami z tego samego okresu za 2009 rok.
Renault Samsung Motors, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2010 roku, zdobyło 12,9% koreańskiego rynku, podczas gdy w tym samym okresie w 2009 roku należało do niego 10,8%.
W 2010 roku Renault Samsung Motors dziewiąty raz z rzędu uplasowało się na pierwszym miejscu, pod względem zadowolenia klientów.
Dzięki swojemu zapleczu technicznemu, zespołowi odpowiedzialnemu za design oraz sieci dostawców Renault Samsung Motors jest silnym punktem na azjatyckiej mapie Grupy Renault.
Po dziesięciu latach wzrostu i nieprzerwanego rozwoju, firma zdobywa wizerunek marki najwyższej klasy oferującej wyłącznie najlepsze produkty i usługi. Renault Samsung Motors, wyróżniające się spośród krajowych marek jako najlepsza alternatywa dla aut importowanych, zajęło pierwsze miejsce (pod względem obrotów) wśród przedsiębiorstw działających w Busan w Korei Południowej i w dalszym ciągu rozwija się jako wiodąca firma międzynarodowa. Założony we wrześniu 2000 roku jako członek sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors w tym jubileuszowym roku może odnotować rekordowe wyniki.
Firmie Renault Samsung Motors udało się utrzymać zrównoważony poziom sprzedaży, której dwie trzecie przypadają na rynek krajowy, a jedna trzecia na eksport. Z powodu światowego kryzysu gospodarczego sprzedaż krajowa wzrosła w większym stopniu niż eksport. Jednak poziom eksportu wzrósł od końca 2009 roku, co jest tłumaczone powrotem dobrej koniunktury na świecie.
W corocznym sondażu Marketing Insights dotyczącym jakości różnych marek samochodów, przeprowadzonym w 2010 roku wśród 91.129 koreańskich klientów (porównywalnie do JD Power), firma Renault Samsung Motors odnotowała najlepsze rezultaty we wszystkich kategoriach (jakość produktów, jakość usług i ogólne zadowolenie klienta) umacniając tym samym swoją pozycję koreańskiej marki numer 1 pod względem zadowolenia użytkowników, którą zajmuje już nieprzerwanie od dziewięciu lat. Model SM3 CE uplasował się na pierwszym miejscu w klasie C ze względu na swoją jakość i trwałość. Model SM5 został natomiast wybrany najlepszym samochodem w swojej klasie (D), uwzględniającej wysoki poziom wymagań jakościowych (najmniejsza liczba awarii przypadająca na użytkownika).
Firma RSM stale dąży do skonsolidowania swojego wizerunku na rynku koreańskim poprzez wprowadzanie produktów i usług wysokiej jakości, które pozwalają jej się wyróżnić na tle innych producentów. Aby podkreślić wartość marki, z okazji swojego dziesięciolecia, firma wprowadziła nową tożsamość wizualną oraz nowy pomysł na urządzenie salonów sprzedaży. Nowy design sprawia, że salony przeznaczone dla klientów są wygodne i wielofunkcyjne, co przyczyni się do wzrostu poziomu ich zadowolenia.
W chwili utworzenia w 2000 roku, firma zatrudniała jedynie 1.900 pracowników. Aktualnie firma zatrudnia 7.600 pracowników. Według dyrektora generalnego Renault Samsung Motors Jean-Marie Hurtigera kluczem do sukcesu firmy na rynku koreańskim jest umiejętność połączenia sił w Grupie Renault oraz przystosowanie technologii i systemów zarządzania Renault bez szkody dla cennej spuścizny Samsunga i tradycyjnej koreańskiej kultury firmy. Renault Samsung Motors jest firmą międzynarodową, w której trzy różne kultury i sposoby zarządzania (typowe dla Francji, Japonii i Korei) tworzą nową, unikalną kulturę firmy.
Od 2000 roku, kiedy powstał Renault Samsung Technical Center (RSTC), jego inżynierowie angażowali się w udoskonalanie takich modeli, jak: SM3, SM5, SM7 oraz QM5. QM5 był pierwszym, zupełnie nowym produktem wprowadzonym przez Renault Samsung Motors dla sojuszu
Renault-Nissan. RSTC odegrało kluczową rolę w pracach nad wprowadzoną w lipcu 2009 roku nową wersją modelu SM3, który odniósł duży sukces. Nowa wersja modelu SM5, wprowadzona na początku 2010 roku, to pierwszy, całkowicie nowy model, który został wypracowany we współpracy z RSTC z przeznaczeniem na rynek koreański i inne rynki zagraniczne. Poza tym, w ramach sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors wytwarza i eksportuje na rynki zagraniczne również model SM3 (Sunny i Almera) pod marką Nissan.
Centrum projektowe Renault Samsung Motors, ulokowane w RSTC, odgrywa istotną rolę w sieci biur projektowych Renault – opracowuje styl i gamy samochodów produkowanych przez Renault Samsung Motors, jednocześnie współpracując nad kształtem projektów światowych, które są prowadzone w Grupie Renault oraz nadzorując ogólny kierunek projektowania dla kontynentu azjatyckiego.
Najważniejsze daty w historii Renault Samsung Motors
2000
Wrzesień – Założenie Renault Samsung Motors („RSM”) (pierwszy dyrektor generalny: Jérôme Stoll)
Październik – RSM po raz pierwszy eksportuje samochody (do Jordanii)
Grudzień – Nagroda dla najlepszego przedsiębiorstwa zagranicznego (przyznawana przez miasto Busan)
2001
Luty – Ogłoszenie planu rozwoju RSM
Marzec – Miesięczna sprzedaż modelu SM5 przekracza 5.000 sztuk
Maj – Łączna roczna produkcja SM5 przekracza 100.000 sztuk
Wrzesień – Wprowadzenie „SM5 Edition Spéciale" dla uczczenia pierwszej rocznicy istnienia przedsiębiorstwa
Grudzień – Nagroda „Silver Tower Order of Industrial Service Merit” przyznana przy okazji pierwszego Dnia Przedsiębiorstw Zagranicznych
2002
Maj – Miesięczna sprzedaż modelu SM5 przekracza 10.000 sztuk
Wrzesień – Wprowadzenie modelu SM3
– Wizyta w Korei połączona z konferencją prasową Louisa SCHWEITZERA, dyrektora generalnego Grupy Renault.
Październik – Uroczystość uczczenia zakończenia prac nad Centrum Giheunga
Grudzień – Roczna sprzedaż modelu SM5 przekracza 100.000 sztuk.
2003
Czerwiec – Uzyskanie Certyfikatów ISO 9001: 2000 (System zarządzania jakością) i ISO 14001 (System zarządzania środowiskiem)
Lipiec – Uroczystość podpisania umowy współpracy z Grupą Renault w zakresie projektowania
Wrzesień – Lider pod względem zadowolenia użytkownika w zakresie przemysłu samochodowego (wg Koreańskiej Białej Księgi)
2004
Styczeń – Zorganizowanie produkcji taśmowej w fabryce w Busan
Marzec – Ustanowienie rekordu w postaci 540.000 godzin bez wypadku przy pracy po raz pierwszy w historii sektora samochodowego w Korei
Grudzień – Wprowadzenie na rynek modelu SM7
2005
Styczeń – Wprowadzenie na rynek modelu NEW SM5
Czerwiec – „2005 Quality Management Award” przyznana przez miasto Busan
Listopad – Wizyta w Korei połączona z konferencją prasową Carlosa GHOSNA, dyrektora generalnego Grupy Renault.
2006
Luty – RTC eksportuje po raz pierwszy model SM3 New Generation pod marką Nissan.
– Wybór Jean-Marie HURTIGERA na dyrektora generalnego RSM
Marzec – Wprowadzenie dwuzmianowego trybu pracy w fabryce w Busan
2007
Luty – Ogłoszenie działań RSM do 2009 roku
Grudzień – Wprowadzenie modelu QM5
– Pierwsza nagroda przyznana podczas „2007 Labor-Management Culture Awards”
2008
Marzec – RSM eksportuje model QM5 pod marką Renault Koleos
– Sprzedaż 600.000 sztuk modelu SM5/dziesiąta rocznica tego modelu
Lipiec – Wprowadzenie modelu QM5 City (silnik benzynowy)
Wrzesień – RSM eksportuje model SM5 pod marką Renault Safrane
2009
Kwiecień – Nagroda dla najlepszego samochodu przyznana modelowi NEW SM3 podczas Targów Samochodowych w Seulu
Maj – RSM eksportuje model QM5 na rynek chiński
Lipiec – Wprowadzenie modelu NEW SM3
Wrzesień – RSM obchodzi swoją dziewiątą rocznicę i świętuje zakończenie prac nad Centrum Hamana
Październik – RSM przeprowadza kampanię ekologiczną pod tytułem „eco ACTION”
Listopad – Lider pod względem zadowolenia użytkownika ósmy raz z rzędu oraz otwarcie międzynarodowego centrum logistycznego w Busan
2010
Styczeń – Wprowadzenie modelu NEW SM5
Wrzesień – Lider pod względem zadowolenia użytkownika dziewiąty raz z rzędu
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze