Renault powraca na brazylijskie tory wyścigowe. Pierwszym tego dowodem będą zmagania na torze w Goiânia, które zaplanowano na 22. marca. Kalendarz przewiduje osiem prób (szczegóły poniżej), a informacje na ten temat ogłoszono podczas wręczania Złotych Kasków – nagród przyznawanych brazylijskim kierowcom, którzy sięgnęli po mistrzowskie tytuły w sportach motorowych zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym.
Zasady wyścigów w Brazylii, w których pojawią się samochody z rombem na masce, są proste. Każdy z dwóch teamów reprezentujących określoną markę wystawia dwa samochody. W przypadku Renault będą to modele Fluence. Auta wyglądają jednak jakby nieco inaczej, niż ich wersje drogowe ;-) co jednak w motosporcie dziwić nie powinno. Renault Fluence jest już zresztą obecny w innych seriach wyścigowych w Ameryce Południowej, choćby w Argentynie i Kolumbii.
„Rywalizacja jest wpisana w DNA marki” – mówi Caique Ferreira, dyrektor komunikacji w Renault Brasil. – „Obecność na torach wyścigowych, zwłaszcza w Brazylii, to znakomita okazja, by pokazać się zarówno obecnym, jak i przyszłym klientom”.
Wszystko zaczęło się w roku 1898, kiedy to Louis Renault zdał sobie sprawę z tego, że sport motorowy jest świetną wizytówką dla prezentacji jego pojazdów. Wraz z bratem Marcelem często startował swoimi samochodami w wyścigach. Marcel Renault zresztą zginął podczas jednego z nich rozgrywanego na trasie Paryż-Madryt, co wydarzyło się w roku 1903.
Marka od lat jest związana z Formułą 1. W ciągu 37 lat zaangażowania w ten sport Renault zdobyło dwanaście tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i jedenaście w klasyfikacji kierowców.
Ponadto Renault bierze udział w seriach wyścigowych w Europie pod wspólnym szyldem World Series by Renault. To Formula Renault 3.5 oraz Formula Renault 2.0. 60% kierowców, którzy tam trafiają, oglądamy później w Formule 1. Wśród nich są choćby Nico Rosberg, Kimi Räikkonen, Pastor Maldonado, Romain Grosjean, Felipe Massa, czy nasz Robert Kubica. Z World Series by Renault związany był także José María López.
„Dla nas w Renault jest oczywiste, że innowacje opracowywane w laboratorium i trafiające na tor, wkrótce trafiają też do zwyczajnych samochodów drogowych” – powiedział Bruno Hohmann, dyrektor marketingu w Renault Brasil.
Vicar, firma organizująca mistrzostwa w Brazylii, jest szczęśliwa, że do zmagań dołącza Renault. „W 2015 roku będziemy mieli piąty sezon naszych mistrzostw, zawsze przy wsparciu głównych marek. Przyjście Renault świadczy o sukcesie i rozwoju kategorii” – oświadczył Maurício Slaviero, dyrektor generalny Vicar.
Wstępny kalendarz wyścigów w 2015 roku:
22.03 – Goiânia
26.04 – Brasília
31.05 – Curitiba
02.08 – Salvador ou Velopark
16.08 – Goiânia
13.09 – Brasília
18.10 – Curitiba
06.12 – Interlagos
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze