Podobnie jak w Europie, również w Polsce w tym roku będziemy mogli zobaczyć na oesach więcej deesów oraz kilka popularnych dotychczas cedwójek, których konstrukcja choć ma już siedem sezonów, wciąż daje możliwość skutecznej walki wśród samochodów klasy szóstej (do 1600cm³). Formuła programu, nie uległa zmianie w stosunku do ubiegłego roku i na starcie pierwszej rundy Citroën Racing Trophy Polska 2012 i drugiej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 40-go Rajdu Świdnickiego KRAUSE – zobaczymy następujące załogi:
– Szymon Kornicki / Robert Hundla DS3-R3
– Jan Chmielewski / Jakub Gerber DS3-R3
– Radosław Raczkowski / Mariusz Kosiński DS3-R3
– Tomasz Gryc / Michał Kuśnierz C2R2-MAX
– Tomasz Żerebecki / Michał Grudziński C2R2-MAX
Tytułu mistrzowskiego będzie bronił Chmielewski, który w trakcie zimowej przerwy zbudował nowy egzemplarz rajdowego deesa. Na prawym fotelu zasiądzie doświadczony Kuba Gerber, który po raz pierwszy będzie uczestniczył w rozgrywkach Citroën Racing Trophy.
W nowym samochodzie, z ambicjami na zwycięstwo w tegorocznej edycji, zobaczymy Szymona Kornickiego i Roberta Hundlę. Załoga ta miała już okazję sprawdzić swój samochód w czeskiej rundy Citroën Racing Trophy – Rajdzie Valasska, gdzie zajęli trzecie miejsce.
Wicemistrzowie Rajdowego Pucharu Polski – Radosław Raczkowski i Mariusz Kosiński –wysoko zawiesili sobie poprzeczkę i przejście do Mistrzostw Polski połączyli z zakupem topowej ośki – Citroëna DS3-R3. Zobaczymy jak sprawdzą się w rywalizacji na trasach Świdnickiego.
Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, początkowo również planowali przesiadkę do nowego deesa, ale ostatecznie postanowili gruntownie przebudować swojego C2R2 Maxa i będą szukali szans na powtórzenie zeszłorocznego mistrzostwa w klasie, zapowiadając walkę również w grupie R.
Tomek Żerebecki zaprosił w tym roku na prawy fotel Michała Grudzińskiego i również ruszają do walki o mistrzowskie tytuły w dobrze znanym egzemplarzu C2R2.
W poszukiwaniu nowych talentów, Citroën postanowił uruchomić swój program sponsorski również w Rajdowym Pucharze Polski. Tutaj regulamin dopuszcza starty Citroënami C2R2 i C2R2-MAX i będzie rozgrywany pod nazwą Citroën Rally Challenge. W pierwszej jego edycji zobaczymy trzy załogi:
– Sławomir Ogryzek / Zbigniew Cieślar C2R2-MAX
– Marek Mularczyk / Michał Rogóż C2R2
– Tomasz Hupało / Rafał Fiołek C2R2
W obu programach zawodnicy muszą używać produktów głównych partnerów programu: opon PIRELLI i środków smarnych TOTAL. Partnerami medialnymi tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska będą Radio ZET i AntyRadio.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze