Nowa Alfa Romeo Junior (Milano) tańsza niż Peugeot 2008? Tak, to możliwe jeśli wybierzemy w konfiguratorach obu marek ten sam układ napędowy. Wygląda na to, że produkowany w zakładach w Tychach model został całkiem nieźle wyceniony i – jak zapowiada Alfa – jest najbardziej dostępnym modelem marki na rynku.
Nie będziemy trzymać Was długo w niepewności. Nowa Alfa Romeo Junior, która zadebiutowała jako model Milano i dosyć szybko zmieniła nazwę, kosztuje w Polsce 129.600 zł, czyli więcej niż bliźniacze samochody produkowane w zakładach w Tychach (Fiat 600e kosztuje 108 tys. zł a Jeep Avenger startuje od 109.500 zł), ale to wydaje się zrozumiałe przynajmniej z dwóch powodów. Z jednej strony mamy do czynienia z marką samochodów luksusowych a z drugiej, mocniejszy napęd na starcie.
Juniora napędza układ miękkiej hybrydy, który generuje 136 KM. Fiat i Jeep na wstępie konfiguratora proponują moc 100 KM, która w modelu 600 pochodzi od napędu MHEV a w Avengerze od jednostki benzynowej 1.2. Ciekawostką może być fakt, że nowa Alfa Romeo Junior jest tańsza od Peugeot 2008 produkowanego na tej samej platformie Stellantis. Nie w wersji bazowej, ale jeśli wybierzemy ten sam 136-konny napęd, włoski model wypadnie korzystniej. Hybrydowa wersja 2008 o mocy 136 KM to wydatek u polskich dealerów 134.200 zł.
W standardowym wyposażeniu Juniora Ibrida znajdziemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną, reflektory Full LED, 10-calowy zestaw wskaźników oraz ekran dotykowy o przekątnej 10 cali. Wyceniony na 139.600 zł drugi poziom Ibrida Speciale otrzymał 18-calowe obręcze i dodatkowo m.in. elektrycznie regulowane fotele Spiga oraz systemy wspomagania jazdy poziomu 2.
Zobacz także: Nowy Abarth o mocy 240 KM, czyli Fiat 600e w mocniejszej wersji
Nowa Alfa Romeo Junior Elettrica od 173.200 zł
Oprócz hybrydy, klienci, którzy zdecydują się na Juniora mają do wyboru wersję elektryczną Elettrica wycenioną na 173.200 zł. Swoją drogą, także jest tańsza od e-2008. Samochód o mocy 156 KM otrzymał baterię o pojemności 54 kWh, którą naładujemy od 20% do 80% w 27 minut, jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki. Jedna wizyta na stacji wystarczy do pokonania do 410 km w cyklu mieszanym WLTP.
W ofercie znajduje się również najbardziej sportowy, elektryczny, 240-konny model Junior Veloce, który wyposażony został w samoblokujący, mechaniczny mechanizm różnicowy, bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i zwiększony rozstaw kół ze specjalnymi przednimi i tylnymi stabilizatorami, sportowe zawieszenie i układ hamulcowy oraz 20-calowe aluminiowe obręcze kół.
Alfa Romeo o Juniorze:
Alfa Romeo Junior została stworzona, aby przyciągnąć do marki młodszych klientów poszukujących ekskluzywnego, nietuzinkowego auta, którego zakup i codzienna eksploatacja nie zrujnują domowych budżetów. Z nazwą odziedziczoną po bestsellerowym modelu GT 1300 Junior z 1966 r., designem zaprojektowanym przez Centrum Stylu Alfa Romeo, najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i charakterystycznym dla marki doskonałym prowadzeniem, najnowsze uosobienie Juniora redefiniuje segment kompaktów. Sportowy charakter auta, rozumiany jako zapewniający wyjątkową przyjemność z codziennej jazdy, rezonuje 110-letnimi sukcesami marki na torach wyścigowych i łączy się z urzekająco czystymi liniami nadwozia i topowymi rozwiązaniami w zakresie komfortu, łączności pokładowej, bezpieczeństwa i dynamiki.
Alfa Romeo Junior będzie dostępna w gamie Ibrida i Ibrida Speciale oraz trzech wersjach modelowych Elettrica: standardowej, topowej Speciale i najbardziej sportowej Veloce. Po szczegóły zapraszamy na stronę www.alfaromeo.pl.
Najnowsze komentarze