Peugeot 2008 GT trafił do naszej redakcji w czasie wielkiego ataku zimy, z jakim przyszło nam się zmierzyć na początku 2024 roku. Czy podołał wyzwaniu? Wykorzystaliśmy samochód głównie na ulicach stolicy, ale odbyliśmy również nieco dłuższą podróż do Łodzi. Szybki test pozwolił na małe porównanie samochodu do Peugeot 3008, którym jeździ na co dzień Darek współpracownik Francuskie.pl.
Peugeot 2008 to samochód bardzo nowoczesny z wyglądu. Mimo niewielkich rozmiarów przypomina kompaktowego SUV-a i robi to na tyle dobrze, że jeśli tylko nie ma w pobliżu żadnego innego auta, to można pomyśleć, że nadjeżdża dorosły przedstawiciel tej klasy. Łatwo pomylić model z 3008. Dopiero porównanie wymiarów dobrze obrazuje różnice pomiędzy dwoma przedstawicielami oferty Peugeota. 2008 mierzy 4300 mm długości, 1770 mm szerokości oraz 1550 mm wysokości a rozstaw osi to słuszne 2605 mm. W kabinie jest dość przestronnie a pozycja za kierownicą wysoka i komfortowa. Wymiary większego brata to: 4447 mm długości, 1841 mm szerokości, 1620 mm wysokości oraz rozstaw osi 2675 mm.
Peugeot 2008 dostępny jest aktualnie w bardzo atrakcyjnej wyprzedaży rocznika 2023. Sprawdź oferty marki teraz.
W ubiegłym roku Peugeot 2008 przeszedł kurację odmładzającą. Największą zmianą jest oświetlenie z przodu. Potrójne kły przednich świateł wbudowane w przedni zderzak dodają zadziornego charakteru i wyróżniają pojazd na drodze.
Zobacz test: Peugeot 3008 SUV 1.2 PureTech 130 KM EAT8 – moje dwa lata z francuskim SUV-em
Wersja GT i bogate wyposażenie
Jeśli chodzi o wyposażenie, to wersja GT jest nie tyle sportowa, jak sugeruje nazwa, co topowa. Peugeot zadbał niemal o wszystko, czego moglibyśmy wymagać od samochodu tej klasy. Na pokładzie znajduje się m.in. automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, a nawet szyberdach. Szkoda tylko, że pora roku nie sprzyjała, żeby go uchylić.
Siedzenia wyposażono w masaż, w dodatku bardzo przyjemny i odczuwalny. Z ciekawych opcji możemy wymienić system aktywnego monitorowania pasa ruchu lub linii pobocza z funkcją korygowania toru jazdy oraz sygnalizację pojazdu w martwej strefie w formie lampek LED w bocznych lusterkach. Wreszcie, kabina Peugeot 2008 GT posiada oświetlenie ambientowe w ośmiu różnych kolorach, które kierowca może dostosować do swoich upodobań.
Dla osób nieprzyzwyczajonych lub kierowców, którzy nie znają tego pomysłu i-Cockpit to kosmos. Zegary są umieszczone nad malutką kierownicą. Dla testującego norma, ponieważ na co dzień jeździ Peugeot 3008 z takim właśnie rozwiązaniem. W nowym 2008 zegary są nowocześniejsze i mają efekt 3D, który choć nie dodaje zbyt wiele do funkcjonalności, robi wrażenie, kiedy na niego patrzymy. Na pochwałę zasługuje sprawność połączenia z aplikacjami Apple Car Play i Android Auto, dzięki którym wyświetlimy zawartość smartfona na ekranie centralnym samochodu.
Nasz testowy Peugeot 2008 był wyposażony w silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Ta benzynowa jednostka sprzęgnięta została z automatyczną skrzynią EAT8 i muszę przyznać, że to połączenie znakomicie się sprawdza. Nie brakuje ani mocy, ani dynamiki, skrzynia sprawnie przełącza biegi, robi to gładko i bez wyczuwalnych przełożeń.
Spalanie w miejskich warunkach, nieco nieadekwatne do tego co uzyskujemy normalnie, bo to jednak krótkie dystanse, ale podczas jazdy po Warszawie apetyt wyniósł 7 l/100 km.
Peugeot 2008 czy 3008?
Przejdźmy do porównania z Peugeot 3008. Nasz kierowca testowy posiada egzemplarz z roku 2017, wyposażony w silnik 1.6 THP o mocy 165 KM. Z uwagi na zimowe warunki bezpośrednie porównanie mocy nie było możliwe, jednak pod względem dynamiki 2008 nie ma się co wstydzić przed większym bratem. Skrzynia 6-biegowa w 3008 działa tak samo płynnie jak 8-biegowa w 2008, jednak nowsze auto wydaje się być nieco cichsze – chociaż to może być efekt przesiadki na kilka dni do zupełnie nowego auta.
Peugeot 3008 oferuje oczywiście znacznie więcej miejsca w środku, jednak pod względem wyglądu to 2008 zdaje się górować. Jest nowoczesny i dość obszerny na zewnątrz a jego bryła mocniej rzuca się w oczy. Żadnemu z modeli nie możemy odmówić komfortu, ale przy wyborze warto pomyśleć do czego będziemy wykorzystywać samochód i jak bardzo potrzebujemy przestrzeni. Jeśli podróżujemy głównie rodzinnie, warto pomyśleć o większym SUV-ie.
Peugeot 2008 zimą
Pod względem radzenia sobie w zimowych warunkach 2008 nie sprawiał żadnych problemów.
Miło było włączyć ogrzewanie siedzenia. Od razu robiło się ciepło i przyjemnie, kiedy człowiek zmarznięty wchodził do auta. Do pojawienia się ciepłego powietrza po mroźnej nocy na zewnętrznym parkingu potrzeba było kilku minut jazdy. Układy elektroniczne dobrze radziły sobie podczas ataku zimy a opony Goodyear UltraGrip prawidłowo wgryzały się w śnieg i całkiem rozsądnie trzymały na śliskiej jezdni.
Podsumowując nowy Peugeot 2008 znakomicie wygląda, jest dynamiczny, wygodny i łatwy w obsłudze w szczególności dla posiadacza 3008-ki. Na pochwałę zasługuje również wyciszenie wnętrza. Największy plus to dynamika i płynność jazdy na automacie. Największy minus to moim zdaniem problem z wycieraczkami, które nie zbierały dobrze śniegu z przedniej szyby.
Tekst: Darek, współpracownik Francuskie.pl
Najnowsze komentarze