Nowy Opel Grandland zaprezentowany. Przyjmuje wiele cech konstrukcyjnych Opla Experimental i jest oparty na nowej platformie STLA Medium. Producent nie zdecydował się (na razie) na zmianę nazwy. Kiedy zobaczymy go w salonach?
- Najwyższej klasy nowy SUV Opla oparty jest na platformie STLA Medium,
- Grandland w wersji elektrycznej charakteryzuje się nową konstrukcją akumulatora i będzie oferował zasięg do około 700 kilometrów,
- Nowy system Intelli-Lux Pixel HD z ponad 50.000 pojedynczych elementów,
- Zielone innowacje: Tkanina wewnętrzna z przetworzonego tworzywa,
- Elastyczne opcje przechowywania: Ponad 35 litrów wewnętrznych schowków, w tym półprzezroczysty Pixel Box
Stylowy i dynamiczny, przestronny i wszechstronny z w pełni zelektryfikowanym układem napędowym – oto nowy Opel Grandland zaprezentowany dziś przez producenta samochodów z Rüsselsheim. W nowym modelu zastosowano wiele rozwiązań projektowych, które po raz pierwszy pojawiły się w seryjnym modelu koncepcyjnym Opel Experimental.
Obejmują one podświetlane logo Blitz dumnie umieszczonym pośrodku grilla oraz stale podświetlany napis „OPEL” z tyłu. Kolejnymi atrakcjami są system oświetlenia Intelli-Lux Pixel HD z ponad 50.000 pojedynczych elementów świetlnych, a także platforma STLA Medium natywna dla pojazdów BEV i nowa płaska konstrukcja podłogi, która pozwala na zastosowanie akumulatora o pojemności 98 kWh. Zapewnia to Grandland Electric pokonanie do około 700 kilometrów lokalnie bez emisji spalin (zgodnie z WLTP).
„Nowy Grandland to kamień milowy dla marki. Dzięki niemu każdy Opel bez wyjątku jest teraz dostępny w wersji elektrycznej. To duży krok w naszej elektrycznej ofensywie. Nowy Grandland został zaprojektowany i opracowany w Rüsselsheim i będzie budowany w Eisenach. Związek z modelem Opel Experimental jest oczywisty. Nowy model oferuje innowacje, które po raz pierwszy pojawiły się właśnie w tym niezwykłym samochodzie koncepcyjnym. Nowy Grandland wzmocni zatem naszą pozycję w ważnym segmencie C-SUV” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny Opla.
Platforma natywna dla pojazdów BEV zapewnia zasięg elektryczny do około 700 km (WLTP1).
Grandland nowej generacji stanowi dla Opla ważny krok w kierunku zwiększenia atrakcyjności elektromobilności. Jest to pierwszy Opel korzystający z platformy Stellantis STLA Medium natywnie przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych . Dzięki nowej architekturze, w tym nowemu płaskiemu akumulatorowi o pojemności do 98 kWh, silnikowi elektrycznemu nowej generacji i energooszczędnym funkcjom, takim jak pompa ciepła, nowy Grandland Electric będzie w stanie zapewnić bezemisyjny zasięg elektryczny WLTP do około 700 kilometrów. Gwarantowane są również krótkie postoje na ładowanie. Na publicznej stacji szybkiego ładowania, naładowanie do 80 procent pojemności akumulatora zajmuje tylko 26 minut.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
3D Vizor, podświetlany Blitz, technologia Edge Light oraz Intelli-Lux Pixel Matrix HD.
Projektanci uzyskali sporą swobodę a imponująca postawa nowego Grandlanda staje się widoczna już na pierwszy rzut oka. Dzięki 173 mm dodatkowej długości, 19 mm dodatkowej wysokości i 64 mm dodatkowej szerokości w porównaniu do swojego poprzednika, nowy model daje wiele możliwości przewozowych (długość: 4650 mm; szerokość: 1905 mm; wysokość: 1660 mm). W połączeniu z maksymalnie 20-calowymi felgami aluminiowymi pomaga to śmiało i wygodnie usadowić się na szczycie portfolio SUV-ów Opla.
Dodatkowego splendoru dodaje wykonanie charakterystycznego przodu marki Opel: 3D Vizor. Element ten jest połączony z podświetlanym logo Opel Blitz i stał się jeszcze bardziej widoczne dzięki technologii Edge Light. Nowy Grandland obejmuje projekt „Opel Compass”, który wprowadził koncepcyjny model Experimental.
Nowemu podświetlanemu logo towarzyszy również kolejna innowacja oświetleniowa inżynierów z Rüsselsheim – wiodący w branży Intelli-Lux Pixel Matrix HD. System ten oferuje ponad 50 000 elementów (dokładnie 51 200, z czego 25 600 po każdej stronie) do dystrybucji światła w wysokiej rozdzielczości i świętuje swój debiut w nowym modelu. W oparciu o sytuację na drodze, obiekty nadjeżdżające i nadjeżdżające są wykrywane przez kamerę, a światło Intelli-Lux Pixel Matrix HD wycina te obiekty jeszcze dokładniej niż standardowe technologie Matrix Light i zapewnia znacznie jaśniejszy i jednorodny wzór światła – a wszystko to przy jednoczesnym zapewnieniu, że inni użytkownicy drogi nie są oślepiani. Co więcej, nowe animacje powitania i pożegnania z graficznymi projekcjami przed pojazdem już teraz dają wyobrażenie o przyszłych możliwościach.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Dzięki dwukolorowemu pływającemu dachowi i kontrastowym okładzinom, Grandland jest wizualnie rozciągnięty, zapewniając elegancki wygląd. Ogólna konstrukcja nadwozia jest uporządkowana i strukturalna, a jednocześnie płynna i organiczna. Ostre linie nadkoli przepływają przez samochód i wizualnie pomagają zaprezentować koła. Jest to połączone z solidnością platerowanych elementów wokół kół i dolnej części nadwozia. Duży rozstaw osi wynoszący 2 784 mm i tylna klapa podkreślają zwiększoną przestronność kabiny oraz bagażnika. Tylne siedzenia można złożyć w proporcjach 40:20:40, uzyskując w ten sposób przestrzeń bagażową o pojemności do 1.641 litrów.
Z tyłu debiutuje charakterystyczna sygnatura świetlna kompasu, w tym po raz pierwszy zintegrowany podświetlany napis „OPEL” jako część sygnatury. Zgodnie z przyjętym przez Opla podejściem Greenovation, mającym na celu ochronę wszystkich zasobów związanych z motoryzacją, nazwa samochodu nie jest już pokazywana za pomocą chromowanych liter – zamiast tego jest centralnie wytłoczona na tylnej klapie.
Przestronne wnętrze z 16-calowym wyświetlaczem centralnym, fotelami AGR i sprytnymi rozwiązaniami do przechowywania
Wewnątrz, pasażerów nowego Grandlanda witają kolejne odważne i czyste elementy w połączeniu z ciepłą i wciągającą atmosferą. Architektonicznie, układ wnętrza podkreśla poziomy motyw, z liniami biegnącymi przez deskę rozdzielczą do drzwi, zwiększając poczucie szerokości i przestronności, podczas gdy lekko zorientowany na kierowcę 16-calowy wyświetlacz centralny i wysoka konsola środkowa potęgują sportowe wrażenie.
Za kierownicą znajduje się dyskretny, szeroki i w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, który dostarcza niezbędnych informacji, pozwalając kierowcy skupić się na przyjemności z jazdy, a w połączeniu z wyświetlaczem przeziernym Intelli-HUD pozwala uniknąć konieczności odrywania wzroku od drogi. Kierowcy mają również możliwość ręcznego lub automatycznego uruchomienia trybu Pure.
Zmniejsza on ilość treści wyświetlanych na zestawie informacji dla kierowcy, wyświetlaczu przeziernym i wyświetlaczu centralnym, zapewniając jeszcze mniejsze rozproszenie uwagi podczas jazdy nocą lub w deszczu. Zgodnie z typową tradycją Opla, często używane ustawienia, takie jak klimatyzacja, można również obsługiwać intuicyjnie za pomocą kilku pozostałych przycisków fizycznych.
Boczne otwory wentylacyjne są zintegrowane z drzwiami, co dodatkowo wizualnie podkreśla szerokość deski rozdzielczej. Górna część deski rozdzielczej ma piękny techniczny wygląd i jest estetycznie podzielona na dwa rodzaje wykończenia powierzchni, aby podkreślić ogólny ton projektu. Poniżej znajduje się „oświetlenie krawędziowe”, które opiera się na tej samej technologii, co w modelu Vizor, dodając precyzyjne połączenie koloru i światła, wspierane przez atrakcyjne pośrednie oświetlenie otoczenia na desce rozdzielczej, a także na wnękach drzwi. Środkowa część deski rozdzielczej jest pokryta tkaniną i wizualnie przechodzi w drzwi, tworząc atrakcyjny i przyjemny w dotyku kokpit.
Wygodne fotele AGR
Wnętrze zapewnia również wyjątkowo angażujące wrażenia z jazdy: Ergonomiczne fotele AGR Opla cieszą się wielokrotnie nagradzaną reputacją, a nowy Grandland kontynuuje tę wieloletnią tradycję. Certyfikowane przez „Aktion Gesunder Rücken e. V.” („Kampania na rzecz Zdrowych Pleców”) wprowadzają nową funkcję komfortu zbliżeniowego: elektrycznie sterowane podparcia. Funkcja ta znacznie poprawia boczną regulację komfortu dzięki dwóm pneumatycznym kieszeniom umieszczonym w bocznych poduszkach oparcia. Fotele oferują również wentylację i masaż dla kierowcy. Pasażerowie siedzący z tyłu mają o 20 mm więcej miejsca na nogi w porównaniu z poprzednim modelem Grandland. Opatentowana funkcja Intelli-Seat w przednich fotelach – szczelina zmniejszająca nacisk na kość ogonową – jest standardem i zapewnia wyjątkowy komfort nawet podczas długich podróży autostradą. A wszystkie tkaniny we wnętrzu pochodzą w 100% z recyklingu!
Wszechstronne wnętrze z licznymi schowkami
Jako, że jest to pojazd rodzinny, duży nacisk położono na wszechstronność wnętrza. Celem było nie tylko upakowanie licznych schowków, ale także znalezienie innowacyjnych rozwiązań ułatwiających życie klientom przy jednoczesnej poprawie komfortu i samopoczucia. Najważniejszym z tych sprytnych rozwiązań jest Pixel Box. Dzięki podświetlanemu, przezroczystemu materiałowi i tkaninie, element ten nie tylko zwiększa atrakcyjność wizualną konsoli, ale jest również bardzo funkcjonalny. Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów znajduje się za szybą. Stała widoczność smartfona pomaga również zapewnić, że nie zostanie on zapomniany w pojeździe podczas opuszczania Grandlanda. Łącznie nowy Grandland oferuje ponad 35 litrów wewnętrznych schowków – od Pixel Box, przez kieszenie na telefon w oparciach przednich foteli, po duży schowek pod konsolą centralną, w którym znajduje się również gniazdo 12V.
Technologia selektywnego tłumienia drgań i szereg systemów wspomagających kierowcę
Klienci, którzy wolą tradycyjne układy napędowe od opcji czysto elektrycznej, również mają wybór. Nowy Grandland Plug-in Hybrid z zasięgiem do 85 km bez lokalnej emisji spalin oraz Grandland Hybrid z technologią 48V oferują kolejne rozwiązania, które zapewniają przyjemność z jazdy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji CO2.
Zobacz: Kontakt z redakcją
Podczas gdy Grandland zmniejsza emisję spalin, nadal zapewnia dynamiczną i komfortową przyjemność z jazdy. Jest to możliwe dzięki amortyzatorom z technologią selektywnego tłumienia częstotliwości, które zastosowano w podwoziu. Ta unikalna technologia tworzy drugi obwód hydrauliczny w komorze amortyzatora, aby mechanicznie dostosować siłę tłumienia w zależności od częstotliwości. W zależności od sytuacji, warunków drogowych i stylu jazdy, umożliwia to różne charakterystyki tłumienia – tj. przy krótkich nierównościach, takich jak kostka brukowa lub pokrywa studzienki – a także dla sportowego, ambitnego stylu jazdy z bardziej bezpośrednim kontaktem z drogą przy niskich częstotliwościach. Grandland reaguje jeszcze bardziej natychmiastowo i bezpośrednio na każde polecenie kierowcy i, co jest typowe dla Opla, pozostaje stabilny podczas hamowania, pokonywania zakrętów i przy dużych prędkościach na autostradzie. DNA Opla jest dodatkowo podkreślone przez specjalne dostrojenie sprężyn, stabilizatorów, układu kierowniczego i ESC.
Atrakcyjną ofertę nowego topowego SUV-a Opla uzupełnia bogaty zestaw systemów wspomagających kierowcę, w tym automatyczny tempomat z funkcją Stop & Go, rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna adaptacja prędkości oraz In Crash Braking, system mający na celu pomoc w uniknięciu wtórnej kolizji w razie wypadku. Opcjonalnie dostępny jest również system Intelli-Drive 2.0, który integruje wielu elektronicznych asystentów i łączy je z półautomatycznym asystentem zmiany pasa ruchu i zalecaną adaptacją prędkości. Jeśli docelowe miejsce w ruchu jest wolne, asystent kieruje Grandlanda na żądany pas za pomocą niewielkich ruchów kierownicą. Funkcja adaptacji zalecanej prędkości zapewnia, że – jeśli kierowca to potwierdzi – prędkość pojazdu zostanie odpowiednio zmniejszona po osiągnięciu nowego ograniczenia prędkości lub zwiększona do tego ograniczenia. Oprócz czujników, Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Parkowanie i manewrowanie ułatwiają również piloty parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania z funkcją automatycznego czyszczenia oraz 360-stopniowa kamera Intelli-Vision.
Zobacz: Reklama na portalu Francuskie.pl. To się opłaca!
Dzięki najnowocześniejszej nowej platformie, innowacyjnym nowym technologiom w połączeniu z licznymi cechami konstrukcyjnymi, które po raz pierwszy pojawiły się w samochodzie koncepcyjnym Opel Experimental, nowy Grandland wygodnie siedzi na czele portfolio SUV-ów Opla, jednocześnie wnosząc nowy poziom całkowicie elektrycznej wolności do trwającej strategii elektryfikacji Opla.
źródło: Opel
Najnowsze komentarze