Zaangażowanie Renault Trucks w wyścigi ciężarówek to przede wszystkim kwestia pasji. Pasji dla samochodów ciężarowych, technologii oraz współzawodnictwa. Ale pasja znaczenie ma tylko wtedy, gdy dzielimy ją z naszymi klientami, zarówno podczas wyścigów jak i na drodze. W związku z tym, Renault Trucks postanowiło świętować swoje zwycięstwo w Europejskich mistrzostwach Truck Racing 2010 poprzez wprowadzenie serii limitowanej Renault Premium Truck Racing.
Ta wersja Premium Route, znana z wyjątkowej stabilności na drodze oraz niskiego zużycia paliwa, jest dostępna w konfiguracji 4×2 (6×2 na rynku brytyjskim) z silnikiem DXi 11 o mocy 460 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver+. Tematyka wyścigów zdominowała zewnętrzną stylizację Premium Route co sprawia, że nie umknie on niczyjej uwadze! Znak „01” symbolizujący zwycięzcę Europejskich mistrzostw Truck Racing 2010, widnieje na przedzie pojazdu oraz na drzwiach kabiny. Przesłony w kształcie trapezu umieszczone pomiędzy przednimi reflektorami, podkreślają wyjątkowy styl Premium Racine, który wywarł ogromne wrażenie podczas ostatniego sezonu Truck Racing. Wisienką na torcie są aluminiowe felgi i logotypy partnerów "Renault Trucks Racing" i "MKR Technology". Ale to jeszcze nie wszystko! Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane w podobnym stylu. Obszyta czerwoną skórą kierownica oraz limitowana szara tapicerka foteli z logo Truck Racing, przywołają atmosferę wyścigów i sprawią, że kierowca takiego pojazdu poczuje się wyjątkowo.
Podstawowym założeniem podczas tworzenia Renault Premium Route było uzyskanie możliwie stabilnej jazdy. „Premium Route cechują całkowicie niezależny układ kierowniczy i zawieszenie” – wyjaśnia Philippe Boitard, inżynier zajmujący się parametrami trakcyjnymi w Renault Trucks. – „Układ kierowniczy jest niezwykle pewny i precyzyjny, co pozwala kierowcy na łatwe utrzymanie toru jazdy. Jeśli na przykład pojazd wjedzie w koleinę, żadne dodatkowe ruchy kierownicą nie będą potrzebne”. Jeśli chodzi o silnik, DXi Racing, który zademonstrował swoją niezawodność i przewagę względem innych silników podczas ostatniego sezonu Truck Racing, jest on bezpośrednią adaptacją silnika fabrycznego, gdyż architektura DXi 11 i 13 jest taka sama. „Prawie 80% silnika wyścigowego może być znaleziona w silniku fabrycznym, zgodnie z wymogami FIA” – przypomina Maxime Le Bech, Inżynier Silników. – „Moc DXi 11” – dodaje – „zasadza się w umiejętności dostarczenia maksymalnego momentu obrotowego przy małej prędkości obrotowej silnika. Czy na torze wyścigowym, czy w trasie, zawsze stawiamy na to samoskuteczność i dobry wynik”.
W oparciu o Premium Route, ciężarówkę o najmniejszym zużyciu paliwa w swojej kategorii, ta limitowana edycja „Truck Racing” jest kombinacją emocji i racjonalnego projektowania. Dostępna na terenie całej Europy, pozwoli klientom poznać czym są duma i prestiż, jakie niesie ze sobą zwycięstwo wyścigów Truck Racing, jednocześnie oferując bezpieczeństwo i komfort jazdy przy niewysokich kosztach.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze