Rajd Orlen stanowił ósmą, przedostatnią w tym sezonie rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zawody były także rundą Pucharu Strefy FIA Europy Centralnej oraz oficjalnym kandydatem do Mistrzostw Europy.
Organizatorzy wyznaczyli jedenaście odcinków specjalnych: dziesięć posiadających nawierzchnię luźną oraz asfaltowo – betonową próbę uliczną w Płocku, rozgrywaną tradycyjnie przy udziale tysięcy kibiców.
Pierwszego dnia załogi jechały po zupełnie nowych trasach. Padający przed i w czasie rajdu deszcz sprawił, że ubite wcześniej piaszczyste drogi stały się fragmentami bardzo grząskie i nierówne. Z kolei długie proste wymagały optymalnego doboru przełożeń w skrzyniach biegów oraz zawieszenia. Dodatkowym utrudnieniem dla kierowców była jazda po zmroku i bez możliwości zjazdu do Parku Serwisowego.
Bryan Bouffier przystąpił do zmagań lekko przeziębiony. Na starcie było wiadomo, że zdobędą wraz z Xavierem kolejny tytuł mistrzowski, jeżeli dojadą do mety przynajmniej bezpośrednio za Kajetanem Kajetanowiczem i Maciejem Wisławskim: wyprzedzali bowiem w RSMP rywali różnicą trzynastu punktów.
Obok „Kajto” najgroźniejszymi konkurentami wydawali się być kierowcy jadący czterema innymi samochodami Peugeot 207 Super 2000: Krzysztof Hołowczyc, Leszek Kuzaj, Michał Sołowow i Tomasz Kuchar.
Bryan i Xavier rozpoczęli zmagania dość asekuracyjnie zajmując na pierwszych dwóch próbach odpowiednio szóste i siódme miejsce. Na odcinku miejskim Płock – Mostowa wyprzedzili ich jedynie konkurenci w trzech Peugeotach… W końcówce dnia załoga Peugeot Sport Polska Rally Team jednak przyspieszyła i pierwszy etap ukończyła na trzecim miejscu.
Drugiego dnia zmagań padał deszcz, a nawierzchnie odcinków były bardzo śliskie. Przekonał się o tym Leszek Kuzaj, rozbijając o ścianę młyna swojego Peugeota…
Tymczasem Bryan i Xavier bardzo przyspieszyli. Wygrali trzy odcinki drugiej pętli etapu, zdecydowanie zbliżając się do prowadzącego Krzysztofa Hołowczyca.
Ostatecznie reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajęli drugie miejsce w Rajdzie Orlen, tracąc do zwycięzcy 8,2 sekundy.
Na podium stanęły załogi trzech samochodów Peugeot 207 Super 2000: Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, Bryan Bouffier i Xavier Panseri oraz Michał Sołowow i Maciej Baran. Piąte miejsce zajęli Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski. Był to więc prawdziwy rajd Peugeota!
– Oczywiście, jestem bardzo zadowolony – mówił Bryan Bouffier. – Zdobyliśmy po raz drugi tytuł mistrzów w Polsce i jest to oczywiście bardzo dobry wynik dla zespołu Peugeot Sport Polska. Wszyscy pytają mnie, co z przyszłym rokiem, czy będę startował w IRC? Za wcześnie jeszcze o tym mówić. Wiem jedno – bardzo bym chciał nadal jeździć w Polsce, jestem szczęśliwy startując tutaj. Przez te dwa lata zdobyłem wielu przyjaciół, na każdym kroku spotykam się z życzliwością kibiców. To bardzo fajne! Dziękuję wszystkim!
– Nie był to wcale łatwy sezon – dodał Xavier Panseri. – Czasem dużo łatwiej jest atakować z pozycji mniej znanej załogi, niż faworytów. Oczywiście bardzo się cieszę, że wszystko się udało i po raz drugi jesteśmy Mistrzami Polski. Mamy też wiele satysfakcji, że kibice nas rozpoznają i dają dowody sympatii – dopingują nas na trasie, pozdrawiają na każdym kroku, niezależnie od tego, w jakim mieście odbywa się rajd. To bardzo miłe. Ze swojej strony dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam osiągnąć sukces. Kierownictwu Peugeot Polska, sponsorom, bez których starty byłyby niemożliwe, dalej – mechanikom, wszystkim członkom zespołu i osobom wspomagającym. Oraz oczywiście naszym przyjaciołom na trasach imprez!
– To dla nas bardzo radosna chwila – podsumował Andrzej Nosiński z Peugeot Polska. – Cieszymy się bardzo, że udało się zrealizować zakładany na ten rok cel. Nie jeden zresztą – Bryan i Xavier zapewnili sobie przecież nie tylko pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, ale także w klasie Super 2000. Z kolei jest już pewne, że Peugeot okaże się zwycięzcą Mistrzostw Polski w klasyfikacji zespołów Producenckich, a zespół Peugeot Sport Polska Rally Team przewodzi w punktacji Sponsorów. To był kolejny wspaniały sezon! Gratulujemy Bryanowi i Xavierowi, dziękujemy naszym partnerom oraz członkom zespołu. Obiecujemy też, że kibice jeszcze w tym roku zobaczą na trasie mistrzowska załogę!
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Gefco, Bank Peugeot Leasing, Malkom, BF Goodrich, Kyriad. Patronat Medialny: AUTO ŚWIAT.
Rajd Orlen – klasyfikacja końcowa:
1. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Peugeot 207 Super 2000) – 1:37.38,8 godz.
2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) – strata 8,2 sek.;
3. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 Super 2000) – 34,5 min;
4. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer) – stratra 1:04,71 min.;
5. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – 1.47,2 min.;
6. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer) – 1.51,5 min.;
7. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer) – 3.49,5 min.;
8. Mariusz Stec i Joanna Madej (Mistsubishi Lancer Evo IX) – 5.10,5 min.;
9. Andi Mancin i Jakub Gerber (Mitsubishi Lancer) – 5.39,4 min.
10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 6.06,6 min.
Klasyfikacja generalna:
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 60 pkt.;
2. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski – 44 pkt.;
3. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek – 37 pkt.;
4. Tomasz Kuchar – 24 pkt.;
5. Paweł Dytko – 23 pkt.;
6. Michał Sołowow i Maciej Baran – 12 pkt.;
7. Leszek Kuzaj – 18 pkt.;
8. Tomasz Czopik – 16 pkt.;
9. Grzegorz Grzyb – 14 pkt.;
10. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja – 11 pkt.
Klasa Super 2000:
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 23 pkt.;
2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 14 pkt.;
3. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja – 8 pkt.
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 8 pkt.;
5. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur – 7 pkt.;
6. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak – 6 pkt.;
7. Mariusz Małyszczycki i Jarosław Baran – 5 pkt.;
Klasyfikacja Producentów:
1. Peugeot – 10 pkt.;
2. Subaru – 6 pkt.
Klasyfikacja Sponsorów:
1. Peugeot Sport Polska Rally Tam – 54 pkt.;
2. MapaMap STP Rally Team – 50 pkt.;
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze