Citroën ë-C4 oraz ë-C4 X wyposażone zostały w nowy, wysokowydajny układ napędowy, który jest w stanie zapewnić maksymalny zasięg 420 km zgodnie z cyklem WLTP. Zzrost zasięgu o prawie 17% w stosunku do pierwszej generacji opiera się na połączeniu nowego akumulatora o pojemności 54 kWh zaawansowanej chemii oraz nowego, bardziej wydajnego i mocnego silnika, który rozwija moc 115 kW (156 KM).
Takie połączenie zapewnia klientowi większą wszechstronność i wygodę użytkowania. Debiutująca teraz na poziomie Shine – i wkrótce dostępna w specjalnej serii, która zostanie ogłoszona latem – ta nowa propozycja w gamach ë-C4 i ë-C4 X uzupełnia obecną ofertę elektryczną, która łączy silnik o mocy 100 kW (136 KM) z akumulatorem o mocy 50 kW dla zasięgu do 360 km.
Nowy akumulator o pojemności 54 kWh oznacza pojemność 4 kWh więcej niż obecnie. Akumulator ma zaawansowany skład chemiczny i składa się ze 102 ogniw oraz 17 modułów. Zamiast 60% niklu, 20% manganu i 20% kobaltu, ten wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy ma wyższy udział niklu (80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu), co powoduje poprawę gęstości energii i dłuższą żywotność baterii.
Wkrótce zadebiutuje specjalna seria limitowana, która będzie oferować najważniejsze i najchętniej wybierane przez klientów opcje. Obecnie elektryczny Citroën ë-C4 zaczyna się w Polsce od 175.900 zł natomiast Citroën ë-C4 X to wydatek co najmniej 185.200 zł. Ofertę warto sprawdzić bezpośrednio u dealerów, którzy mają możliwość zaproponowania atrakcyjnych warunków zakupu.
Najnowsze komentarze